Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Artig å høre oppsettet ditt nå Dag! Det har virkelig skjedd noe siden sist jeg var hos deg.

    Utrolig hvor mye bass som kommer ut av Rosaene dine...........

    Men katta lar seg ikke skremme?

    Paul
     
    D

    DL

    Gjest
    Hyggelig med besøk Paul.
    Ja nå har det skjedd ting her, så kansje oppgraderingsspøkelset kan holde seg borte en stund :)

    Kattene bryr seg ikke, de kommer når dem hører lyden, for da vet de at det er dags for kos :)


    Låter bra ute hos deg om dagen også, husk å låse dørene ellers kan det hende jeg stikker av med andra´ene hehe.


    DL
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Takker Dag; jeg har plukket vekk litt tweaks, så nå går bassen dypere også; Magnusen vil helst ha rein og klar strøm og ingen filtre noe sted.
    Spennende med disse platene som kom i hus. ja det er hørbar forskjell; tester sier 72 timer, så må vel lytte litt idag - redd det kan bli dyrt!

    PS, så reprise på DAG igår - fantastisk!

    P.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takk for i går. Veldig hyggelig å treffes med mat og konsert. Konserten med Guttorm Guttormsen Trio var knallbra!
    Guttorm Guttormsen Trio: Guttorm Guttormsen - Audun Kleive - Rune Klakegg
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Kan jo også legge ved et lite stemmningsbilde. :)

    Skjermbilde 2013-09-15 kl. 18.16.42.png



    Geir Arne
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Snart møte igjen?
    Vi har jo fått nok en "kjendis" i watt også nå....
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    På tide med et innlegg i denne forumtråden igjen. Hadde hyggelig besøk av kjente fra GLL i dag og lyttet til god musikk. Her bare vokser haugen av plater på gulvet, og selv om SAL forteller meg at når røra på APL'en runder 100 timer så blir det MYE bedre så kan jeg ikke helt skjønne det ( selv om jeg godt vet det).
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    På tide med et innlegg i denne forumtråden igjen. Hadde hyggelig besøk av kjente fra GLL i dag og lyttet til god musikk. Her bare vokser haugen av plater på gulvet, og selv om SAL forteller meg at når røra på APL'en runder 100 timer så blir det MYE bedre så kan jeg ikke helt skjønne det ( selv om jeg godt vet det).
    Takk for noen hyggelige timer hos deg i dag, spiller virkelig flott hos deg nå Morten. Åpent med en fantasisk mellomtone og homogent lydbildet. Blir bare bedre og bedre hos deg :) Og i tillegg så venter du på ny forsterker som snart lander hjemme hos deg + en APL som må spilles inn :)
    Jeg kommer plutselig på besök igjen :)
    Mvh: Espen L
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    På tide med et innlegg i denne forumtråden igjen. Hadde hyggelig besøk av kjente fra GLL i dag og lyttet til god musikk. Her bare vokser haugen av plater på gulvet, og selv om SAL forteller meg at når røra på APL'en runder 100 timer så blir det MYE bedre så kan jeg ikke helt skjønne det ( selv om jeg godt vet det).
    Gratulerer med ny APL-rigg, kunne tenkt meg en aldri så liten audiens for å lytte på godsakene...
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Hadde bare vært hyggelig om du kunne komme innom Januscp. Driver å avspaserer for tiden, så jeg har godt med tid for hyggelig hifibesøk.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Morten. Spenstige valg du har gjort :)
    Stiller meg i køen for lytting ;)

    Når er forsterkeren ventet til Porsgrunn?
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer nok en gang Morten!
    Det var virkelig spennende å være med på utpakking av 35 kg APL NWO-Master! Det spiller imponerende bra hos deg allerede synes jeg, som nevnt tidl. i tråden kommer det mer når rør og elektronikk får noen 100+ timer!
    Gleder meg til å følge reisen din videre med blant annet ny forsterker på gang......:cool:
    Anbefaler resten av gutta i lauget ett besøk hos deg!

    Mvh.
    SAL
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Dessverre får jeg ikke mulighet da "sjefen" skal jobbe. Ta godt med bilder da :)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Da har Tobben og undertegnede vært på på årets Jazz happening. Startet med Pew trio og Django jazz på Pohlmanns til Ælvespeilet og deilig impro jazz med Jøkleba og videre til Kafe K og Lahlum og deilige Edy Poppy, Cortex med Gard Nilssen og til slutt blues med Daniel Eriksen.
    Dere gikk glipp av en flott helaften!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    fluefiskern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    197
    Antall liker
    57
    Her finner dere en ekte brattås pøbel bak nicket, men pga skole så har jeg nå blitt middlertidig trønder :x MEN interessen for lyd og bilde blei med oppover og de siste ukene har sparekontoen blitt rana og stipendene forsvinner før de kommer :p men lyd og bilde blir det i den lille 40kvm stua mi

    bilde
    135" Lerret
    Optoma 3d dpl hd131xe
    42" lg led tv

    lyd
    yamaha rx-a820 7.2
    yamaha ns-8-hx forann og bak
    energy ac-300-1 senter
    yamaha yst-sw1500 sub (skal ha 1 til)
    Patos b100 side

    og jeg er på jakt etter ny forsterker, men siden jeg er student så får det komme litt seinere, budsjettet sålangt er oversteget med 3-400% men det viktigste er vel at jeg blir fornøyd :D
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.332
    Noen som har USB converter jeg kan låne for kjapp test? USB til coax, toslink, whatever....
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Hei alle sammen i GLL. Dette er riktignok kort varsel, men jeg fikk to billetter til konserten med De Derre i dag, og siden vedkommende som skulle være med meg ikke kan og mobilen min har gått dukken sammen med alle telefonnumrene så prøver jeg her.


    Noen medlemmer i GLL som skal på konserten og ennå ikke har kjøpt billett, så har jeg en til overs. Paal Flaata med fullt band er backing og konserten starter klokka seks. Portene åpner en time før.


    Send en PM, eller bruk hjemmetelefonen min. Dere som kjenner meg vet navnet mitt, så da er det bare å bruke telefonkatalogen.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle sammen.

    Da er det mail ute ang sommeravsluttning/poolparty førstkommende fredag. Håper så mange som mulig kan komme, det er ikke plassen det skal stå på.

    Om dere ikke har fått mail, eller noen gamle medlemmer vil være med, kan dere ringe meg eller sende PM.


    Geir Arne
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    En drøy time er vel ingenting? :)
     
    Sist redigert:

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    Hva er opptakskravene i GLL?:confused:
    100k i oppstartsgebyr og 5k i mnd medlemskap. ;)

    Utover dette er vi en åpen og variert gruppe. Forkjærlighet for lyd og/eller musikk er naturlig nok en fordel. :)


    Geir Arne
    Det var ikke verre nei... :cool:
    Forkjærligheten er der, det som mangler er erfaringer og det viktigste; ET OPPSETT!
    Fyller opp samlebanken (hjernen og ørene) med inntrykk for å peile ut en kurs, og ser det er mange forskjellige oppsett her i Grenland som virker utrolig spennende.
    Kompetanse ser det også ut til å være mye av, som en som meg kan trenge å lære litt av.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn