Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Solgt før du var klar over det..hehe. Spent på hva du havner på nå, teste Bladelius'en idag?
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Solgt før du var klar over det..hehe. Spent på hva du havner på nå, teste Bladelius'en idag?
    Fikk desverre ikke lånt den idag, han var litt opptatt etter jobb. Men låner gjerne din, hehe:)

    A.J.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Lånte en Peachtree Grand Integrated for noen dager siden. Denne imponerte ikke, lånt tynt og kjedelig (kanskje alt for nøytralt for min smak), men hadde enormt med krefter og bra kontroll nedover.

    M2`n jeg låner nå derimot.... :) En helt annen spilleglede. Førsteinntrykket er at denne ikke låter alt for ulikt Nad M3 og Nad M51 kombinasjonen, men M2 har mer krefter og kontroll. Du kan spille høyt og deilig! Den er kanskje en anelse mer "tørr" eller "nøytral" i lyden. Føler at detaljene kommer fint frem i begge kombinasjonene. Muligens litt mørkere bakgrunn på M2.

    A.J.
     
    Sist redigert:

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Hva med å prøve et av Naim produktene hvis de har inne en integrert hos Busk?
    Hadde vel bare vært dumt å ikke gjort det, men han klarte å overbevise meg om at jeg burde prøve Peachtree først, hehe.
    Kommer nok til å sjekke ut Naim også. Må jo finne ut hva alt snakket dreier som om :)

    Ingen som har noe å låne bort vel? Ser jo det fortsatt ligger en fin 202/200 kombo til salgs, bare litt langt å kjøre tur/retur Rogaland 2 ganger for å prøve hjemme.

    A.J.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Har fått kost meg med litt med musikk og ht kabler i kveld:)

    Har fra før noen Kimber Monocle X, men har lånt noen DIY kabler (transparent audio ref XL) av en kamerat. Har ikke akkurat lyttet intenst, men kan faktisk høre noen forskjeller. For meg virker det som DIY kabelen gir litt mer ro eller luft i lydbildet, og faktisk litt mer detaljer i mellomtone/diskant. Har hørt denne på både M2 og M3 nå, og fikk samme inntrykk på begge to. Kanskje jeg må bytte, hehe. Forskjellene var forresten større i kombinasjonen Nad M3 og Bel Canto 1.5 Dac, enn ved bruk av M2.

    A.J.
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Trist med den mailen fra formannen. Trist at han velger å forlate både sin post som formann og hele lauget generelt. Men han har vel sine grunner forstår jeg, og selv om ikke jeg har så lang fartstid i lauget så ønsker jeg allikevel å takke han for bidraget og jobben han har gjort igjennom flere år.
    Så gjenstår det å se hva som skjer videre med lauget, er enig i at litt av piffen ser ut til å ha forsvunnet.

    Uansett, takk for jobben du har gjort Tobben, vi snakkes! Og god bedring med sykdommen!!
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Idag blir det testing av ECI 5 MKII og Bladelius Thor II :) Da med Bel Canto som dac...

    A.J.
     

    BURMESTER BOB

    Medlem
    Ble medlem
    19.07.2012
    Innlegg
    46
    Antall liker
    10
    Thor har mye guts, hadde mk2 selv en periode. Røskt liv i mine stativHT, men da jeg fikk enda større amp ble det ikke akuratt dårligere. Jeg hadde kjøpt det største jeg kom over, hehe.
    Ikke alltid det er størrelsen det kommer an på....
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det Terje.

    Kommer nok til å skrive litt i tråden allikevel, ser denne AJ som ikke jeg kjenner til har handlet seg opp her. Spennende!

    Mottatt en I2S-dac i dag, koblet direkte til pc og spiller via JRiver, låter helt konge!

    Til dere som ikke er redd for PC og vil ha lyd som overgår alt jeg har hørt av streameprodukter, sjekk her:

    http://www.hifisentralen.no/forumet...sb-i2s-module-analog-board-version-1-1-a.html
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ble litt revet med i testing av dac'en, låter så knall at det ble reine db-drag'et her. Peaker godt og vel 100 watt her. Følsomheten på høytt er 97 db....

    P7310213.jpg
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Det låter såpass ja:) Kan du sammenligne denne med andre dac`er du har prøvd?
    Alltid gøy å prøve noe nytt som virker. Driver selv å tester forsterkere om dagen:)

    I kveld har det blitt Bladelius Thor II og ECI 5 MK2, samt Nad M2.

    Bladelius Thor II var overraskende lik M2 i lyden. M2 har dog litt dypere lydbilde, fra bunn til topp, ikke like tørr som Bladelius. Litt mer sprudlende på en måte... Det er også en mørkere og rolig bakgrunn på M2, detaljer kommer noe tydligere frem på rolige sanger/partier.
    Det skal sies at jeg bruker Bel Canto 1.5 Dac m/LNS1 på Bladelius, mens M2 er digital. Skulle gjerne ha testet nye Bladelius Thor III, m/ innebygget dac.

    ECI 5 MK2 ble jeg fortalt skulle være mer nøytral enn sine forgjengere og generelt mye bedre kvalitet. Koblet opp mot Bel Canto er den fortsatt for varm for meg. Den fremhever også vokalen endel, på bekostning av andre detaljer som kommer litt mer i bakgrunnen. Kunne forsåvidt vært veldig artig å prøvd Nad M51 Dac`n på denne, men ser vel egentlig ikke at det er aktuelt uansett.

    Skal også få prøvd Audionet og Ayre, samt Bryston Dac. Spent på å så hvor dette ender:)

    Vet ikke helt hvordan folk lytter her, men jeg er litt fan av førsteinntrykk, så lenge du fortsatt orker å spille kveld etter kveld:)
    Har en følelse av at man uansett vil venne seg til lyden man har, "og kanskje like den mer og mer". Jeg har ihvertfall blitt veldig fan av Nad Master lyden på det drøye året jeg har hatt M3. Har Nad M2 som en klar favoritt foreløpig. Kanskje jeg er fanget i Nad verdenen, hehe....

    A.J.
     
    Sist redigert:

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker den interne, det er ikke laget digital ut fra I2S kortet i denne så jeg må benytte den innebygde dac'en. Det skal komme dac-kort med ennå grommere chip'er etterhvert så dette kan jo bli en fin hobby i seg selv :)

    BTW
    Fikk forklaring på navnet, passe nerdete: Quantisation Noise killed the cat hehehehe
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Den som er nysgjerrig men nervøs for datatrøbbel kan lese den siste siden i tråden fra DIY-forumet hvor jeg spør rett ut hvordan den virker. borge som selger boksen forklarer enkelt og greit. Les hele siden så ser dere på slutten hvordan man innstallerer og stiller inn JRiver-playeren. Funket på fem minutter her

    http://www.hifisentralen.no/forumet...-i2s-module-analog-board-version-1-1-a-3.html
    Takk for info! Skal sjekke ut denne. Har aldri vært helt fornøyd med lyden fra PC hverken med USB eller SPDIF.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Trist med den mailen fra formannen. Trist at han velger å forlate både sin post som formann og hele lauget generelt. Men han har vel sine grunner forstår jeg, og selv om ikke jeg har så lang fartstid i lauget så ønsker jeg allikevel å takke han for bidraget og jobben han har gjort igjennom flere år.
    Så gjenstår det å se hva som skjer videre med lauget, er enig i at litt av piffen ser ut til å ha forsvunnet.

    Uansett, takk for jobben du har gjort Tobben, vi snakkes! Og god bedring med sykdommen!!
    Grunnet min litt snevre innsikt i denne hobbyen vil også mitt bidrag være meget begrenset i videre laug sammenheng(Har vel ikke bidratt med så mye). På ingen måte ferdig med hifi, men prioriterer heller tid der det gir meg muligheten for svar, og hjelp videre i denne hobbyen.
    Blir for meg vanskelig å forholde meg til diskusjoner der jeg ikke har noe fornuftig å si. ( synes det var vel mye kabel prat på laugmøter)

    Ønsker lauget Lykke til videre.

    Mvh
    8x12_TOM
     
    Sist redigert:

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle sammen.

    Da har jeg nettopp sendt ut et par mailer om veien videre for oss som brenner for Grenland Lydlaug.

    Om noen ikke har fått denne, eller ikke er med på listen(men ønsker dette), si ifra til meg på PM.

    Ellers tar vi diskusjonen på mail foreløpig. :)


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hei igjen.

    Da har jeg sendt ut mail ang neste samling.

    Si ifra om noen ikke mottar denne. ;)


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle medlemmer.

    Vil bare informere om at mail ang juleavsluttning er ute. Venligst gi svar på denne. Ellers tar jeg en ringerunde til uken for å få bekreftet hvem som er med.

    Mer info står i mailen.


    Geir Arne
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Kan ikke denne dagen desverre, har julebord på jobben denne helgen.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Ja formann hvor mange blir vi på Julebordet da? skal vi starte så tidlig så lurer jeg på å like godt starte på Lundetangen pub og få med en konsert på lørdagskafeen først :) starter kl 1400 der så det bør vel bli en fin start på en herlig kveld tenker jeg :)
    Mvh: Espen
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Ja formann hvor mange blir vi på Julebordet da? skal vi starte så tidlig så lurer jeg på å like godt starte på Lundetangen pub og få med en konsert på lørdagskafeen først :) starter kl 1400 der så det bør vel bli en fin start på en herlig kveld tenker jeg :)
    Mvh: Espen
    Beklager sent svar Espen, men det har ikke vært mye tid til nett siste tiden.

    Vi er på 10stk foreløpig. Har også sendt en mail på dette i helgen.

    Om noen andre "tidligere" medlemmer ønsker å være med er det bare å si ifra.

    Om noen vil starte tidligere er det ikke noe i veien for dette. ;)


    Geir Arne
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Har bestillt Lamm til Julebordet.
    Lamm 168.jpg


    Mvh.
    SAL
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Wow, Gratulerer! Kjøpt Håkon sine? Vil høre!!! Sees på julebordet til lørdag
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Takk for det 2m! Håkon sine ja, måtte ha litt skikkelig kvalitets-lyd igjen og dette spiller over all forventning!
    Vil nok legge litt av æren over på den oppgraderte APL`n, men allikevel helt fantastiske forsterkere.
    Lohengrin II har EKTE 95 db følsomhet og dropper ned til maks 4.5 ohm så her kan man faktisk guffe på med hele 18 watt helt greit!
    Du er som vanlig hjertelig velkommen når som helst!

    Mvh.
    SAL
     
    Sist redigert:

    hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Det var tungt å bære Lammene ut av huset på mange måter. Nye prosjekter på gang så jeg rykker tilbake til start. Det spilte utrolig bra hos SAL, var litt skeptisk til store høyttalere og elementer som skulle kontrolleres. Der tok jeg grundig feil. Ikke noe tull med Lohengrin specs. Matchet som hånd i hanske. Anbefales på det sterkeste 2M.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Tviler ikke. Har jo hørt det "gamle" oppsettet ditt. Turen ut til Heistad er jo ikke lang, selv for meg som bor ute på landet....

    Blir spennende å følge med veien din videre :)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Jo takk, veien videre ser også ut til at vi endelig kan gjøre en større jobb på lytterommet...:)

    Mvh.
    SAL
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Grattis SAL. Det låter nok aldeles strålende! Har selv en liten ting på vei. En ny og større strømforsyning til Ndac. Denne gangen går jeg fra xp5 til Xps2. Ikke lett å forstå for noen som ikke følger med i navnene til Naim, men den er ca dobbelt så dyr (16000,- vs 33000,-) Dette bør borge for et godt løft i kjelleren.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Du nasket til deg de Lamm blokkene rett foran meg..:cool: - enda godt å se at de har fått et godt hjem med noen som KAN og vet å sette pris på disse! Flotte saker, og faktisk en av de meget få rørprodukter jeg godt kunne levd med.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Hei
    Er det noen flere som kunne tenke seg å starte på Lundetangen pub med en konsert og et par øl før Julemiddagen på lørdag? konserten starter kl 1500. Vi skal jo spise kl 1700 så "mørkt" blir det vel uansett før nyhetene ringes inn på tv2 :)
    Det er cinnamon girls som spiller det er
    Folk fra Minor Majority og Thulsa Doom covrer far Neil Young sjøl…..,behøver jeg å skrive mer….?Dette er ett must for alle som har ett snev av musikalsk glede over låtene til Neil Young.Vær tidlig ute for en god plass for dette blir en musikalsk festaften
    Mvh: Espen
     
    Sist redigert:

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Du nasket til deg de Lamm blokkene rett foran meg..:cool: - enda godt å se at de har fått et godt hjem med noen som KAN og vet å sette pris på disse! Flotte saker, og faktisk en av de meget få rørprodukter jeg godt kunne levd med.
    Takk for det! Nasket føles det som også, spiller ulovlig bra! Skjønner godt Verity bruker de i referanse-oppsettet sitt.
    Vakkert og kompromissløst.

    Mvh.
    SAL
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Er det noen flere som kunne tenke seg å starte på Lundetangen pub med en konsert og et par øl før Julemiddagen på lørdag? konserten starter kl 1500. Vi skal jo spise kl 1700 så "mørkt" blir det vel uansett før nyhetene ringes inn på tv2 :)
    Det er cinnamon girls som spiller det er
    Folk fra Minor Majority og Thulsa Doom covrer far Neil Young sjøl…..,behøver jeg å skrive mer….?Dette er ett must for alle som har ett snev av musikalsk glede over låtene til Neil Young.Vær tidlig ute for en god plass for dette blir en musikalsk festaften
    Mvh: Espen
    Ja, hyggelig det. Skal du være der ved kl 15 tida?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Blir fort fullt der ja. Tror ikke jeg kan komme før ved 1430. Er vel ikke stedet man kan holde av plasser på Lundetangen??
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Du kan sitte på fanget mitt Tom ;) Helt til du blir Aslak Overdrita som du har en tendens til. hehe
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, forsiktig med ordbruken. Vi er på rikskringkastingen nå... :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn