Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Hei ! Cd-spiller`n min er på veg for oppgradering, noen som har en spiller å låne bort ett par uker? Den trenger en eller annen form for volumkontroll, eventuelt separat pre! ;)

    Mvh.
    SAL
    Har en lurvete Denon 2560 stående. Den har vel volum mener jeg
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Brianh skrev:
    SAL skrev:
    Hei ! Cd-spiller`n min er på veg for oppgradering, noen som har en spiller å låne bort ett par uker? Den trenger en eller annen form for volumkontroll, eventuelt separat pre! ;)

    Mvh.
    SAL
    Har en lurvete Denon 2560 stående. Den har vel volum mener jeg
    Takk for det Brian, låner den gjerne jeg! Noen som har overganger til XLR, regner med den er ubalansert?(fra RCA ut på spilleren og over til mine XLR kabler)


    Mvh.
    SAL
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Brianh skrev:
    SAL skrev:
    Hei ! Cd-spiller`n min er på veg for oppgradering, noen som har en spiller å låne bort ett par uker? Den trenger en eller annen form for volumkontroll, eventuelt separat pre! ;)

    Mvh.
    SAL
    Har en lurvete Denon 2560 stående. Den har vel volum mener jeg
    Takk for det Brian, låner den gjerne jeg! Noen som har overganger til XLR, regner med den er ubalansert?(fra RCA ut på spilleren og over til mine XLR kabler)


    Mvh.
    SAL
    Den er ubalansert ja. Jeg har ikke brukt den på noen år men bare å hente den og prøve

    Mhv
    Brian
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Takk, kommer imorgen, passer det? Kanskje pendragon har overganger, de pleier å følge med Rowland pre`n?

    Mvh.
    SAL
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Takk, kommer imorgen, passer det? Kanskje pendragon har overganger, de pleier å følge med Rowland pre`n?

    Mvh.
    SAL
    Passer greit i morgen..Pendragon hadde iallefall overganger..hør med ham.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Hjertet banker og jeg sover ikke om natta....













    ;D
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Takk, kommer imorgen, passer det? Kanskje pendragon har overganger, de pleier å følge med Rowland pre`n?

    Mvh.
    SAL
    Plukket frem Denonen og fyra den opp...funker heller dårlig :-( du får ikke noen glede av den SAL.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Brianh skrev:
    SAL skrev:
    Takk, kommer imorgen, passer det? Kanskje pendragon har overganger, de pleier å følge med Rowland pre`n?

    Mvh.
    SAL
    Plukket frem Denonen og fyra den opp...funker heller dårlig :-( du får ikke noen glede av den SAL.
    Uff da, synd det! Vi leter videre...
    Takk for innsatsen!

    Mvh.
    SAL
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    ;)

    Hvordan står det til med "basunen" din da, etter veganmaten? For mye fiber for Guru?

    Fikk putta i Guru både mat og ny musikk i dag, fått hørt noe mer på skivene i kveld? Ble vel en salig blanding det der :)

    Alltid moro å høre musikk med Guru, nye impulser gjør at sjangrene flagrer. I dag startet vi med hiphop, rett over på Louis Armstrong på vinyl, så snurra det litt indie, Odd Børretzen, Antony and the Johnons maxisingler, DIY-punk, så hardcore...Avslutta med Bright Eyes og en pose med CD'er med hjem:)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jess, alltid moro med musikkutveksling! Maten satt som en kule, savnet ikke kjøtt! ;)
     

    drajnyrb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.04.2009
    Innlegg
    52
    Antall liker
    0
    Hei der!
    Klar over at det sikkert er litt frekt å be om hjelp med en gang man har blitt medlem, men jeg sliter litt med min sme3009/-3 arm. Den klarer ikke komme helt inn til midten og senker seg skjevt når jeg senker den. Har forhåpentligvis en ortofon OM40 på vei, så utstyret skal det ikke være noe å si på. Hadde jeg bare hatt hode til å stille utstyret inn:)

    Er det noen som har kjennskap til armen eller god kompetanse på vinylspillere generelt så hadde det vært artig med neon tips og vink, eventuelt et lite minikurs.

    All hjelp mottas med takk.

    Drajnyrb på Strømdal
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    drajnyrb skrev:
    Hei der!
    Klar over at det sikkert er litt frekt å be om hjelp med en gang man har blitt medlem, men jeg sliter litt med min sme3009/-3 arm. Den klarer ikke komme helt inn til midten og senker seg skjevt når jeg senker den. Har forhåpentligvis en ortofon OM40 på vei, så utstyret skal det ikke være noe å si på. Hadde jeg bare hatt hode til å stille utstyret inn:)

    Er det noen som har kjennskap til armen eller god kompetanse på vinylspillere generelt så hadde det vært artig med neon tips og vink, eventuelt et lite minikurs.

    All hjelp mottas med takk.

    Drajnyrb på Strømdal
    Høres ut som et kabelproblem? Altså at armkablene er for stramme og ikke lar armen svinge fritt? Kan hende "noen" har fått tak i kablene og gitt dem et nøkk bakfra slik at den har blitt for stram i "svingen". Sjekk de fire små bak PU'n, er de stramme? Enkleste tips ihvertfall.

    Ellers er det vel et og annet hode her i fjorden som kan litt om disse? Hadde en 3009 på en Thorens 160 super mk2 og minnes den var litt vrien å få til men lærte egentlig aldri noe særlig om den. (før internettid ;))
     

    drajnyrb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.04.2009
    Innlegg
    52
    Antall liker
    0
    hifiguru skrev:
    Høres ut som et kabelproblem? Altså at armkablene er for stramme og ikke lar armen svinge fritt? Kan hende "noen" har fått tak i kablene og gitt dem et nøkk bakfra slik at den har blitt for stram i "svingen". Sjekk de fire små bak PU'n, er de stramme? Enkleste tips ihvertfall.

    Ellers er det vel et og annet hode her i fjorden som kan litt om disse? Hadde en 3009 på en Thorens 160 super mk2 og minnes den var litt vrien å få til men lærte egentlig aldri noe særlig om den. (før internettid ;))
    Hmm..skal nappe av hodet og kikke på ledningene så fort som råd. Problemet for oss uskolerte er at vi ikke vet hvordan det skal se ut når det er optimalt:)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    drajnyrb skrev:
    hifiguru skrev:
    Høres ut som et kabelproblem? Altså at armkablene er for stramme og ikke lar armen svinge fritt? Kan hende "noen" har fått tak i kablene og gitt dem et nøkk bakfra slik at den har blitt for stram i "svingen". Sjekk de fire små bak PU'n, er de stramme? Enkleste tips ihvertfall.

    Ellers er det vel et og annet hode her i fjorden som kan litt om disse? Hadde en 3009 på en Thorens 160 super mk2 og minnes den var litt vrien å få til men lærte egentlig aldri noe særlig om den. (før internettid ;))
    Hmm..skal nappe av hodet og kikke på ledningene så fort som råd. Problemet for oss uskolerte er at vi ikke vet hvordan det skal se ut når det er optimalt:)
    Vel, det skal jo bare være litt slakk på dem, slik at man har noen mm å gå på...
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Jaaaaaa, det ser vel de fleste!

    Om noen er interessert i min Sonic Frontiers Power 2 er det forkjøpsrett i Lauget! Teste kan man først og!
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    emokid skrev:
    Jaaaaaa, det ser vel de fleste!

    Om noen er interessert i min Sonic Frontiers Power 2 er det forkjøpsrett i Lauget! Teste kan man først og!
    Vi har jo snakka om å slepe den hit for litt lytting.... kan jo kanskje benytte sjansen nå?
     

    drajnyrb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.04.2009
    Innlegg
    52
    Antall liker
    0
    Da har Emokid vært innom med sine rør og konkludert med at det er for mye støy i preamp og la til at volumvelgeren må væreskadet eller feil montert. Litt som å sette en plastikkkopp rett på en metallplate og vri rundt på den. Skraper innat frontplaten og har ingen myk og smidig motstand eller friksjon som de øvrige bryterene på preampen. Blir nok til at vi sender den inn til hamar igjen....litt trist da jeg hadde sett frem til en rolig lyttehelg..så langt det går med en 7 ukers baby i hus:)

    Fikk også til utprøving ht kabler fra hifiguru (Synergistic Research), fantastisk tyngde og tøffhetsfaktor. I morgen kveld skal jeg høre etter om jeg kan kjenne den stoore forskjellen fra mine enklere kabler.

    Må bare si at jeg er forbløffet og svært imponert over Grenland Lydlaug som yter en slik på døren service til helt ferske medlemmer. Utrolig hyggelig.

    Spesielt takk til deg Emokid!


    B
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Bare hyggelig å kunne være til hjelp! Fint anlegg i koselig stue, gleder meg til å høre mer ved en annen anledning:)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    drajnyrb skrev:
    Da har Emokid vært innom med sine rør og konkludert med at det er for mye støy i preamp og la til at volumvelgeren må væreskadet eller feil montert. Litt som å sette en plastikkkopp rett på en metallplate og vri rundt på den. Skraper innat frontplaten og har ingen myk og smidig motstand eller friksjon som de øvrige bryterene på preampen. Blir nok til at vi sender den inn til hamar igjen....litt trist da jeg hadde sett frem til en rolig lyttehelg..så langt det går med en 7 ukers baby i hus:)

    Fikk også til utprøving ht kabler fra hifiguru (Synergistic Research), fantastisk tyngde og tøffhetsfaktor. I morgen kveld skal jeg høre etter om jeg kan kjenne den stoore forskjellen fra mine enklere kabler.

    Må bare si at jeg er forbløffet og svært imponert over Grenland Lydlaug som yter en slik på døren service til helt ferske medlemmer. Utrolig hyggelig.

    Spesielt takk til deg Emokid!Hei tar gjerne turen en dag det passer for en lytt jeg å mvh Baard ;D


    B
     

    drajnyrb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.04.2009
    Innlegg
    52
    Antall liker
    0
    Oi! Ja det hadde jo bare vært hyggelig det, kjekt om du har med litt egen musikk i såfall, greit å ha noe man kjenner. Må vente litt fremover nå, fåkke spilt så mye uten preampen:)

    Brynjard
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Ok, da var endelig Emokid her, slepende på Sonic Frontiers'en. Først litt rør-fikling...

    Deretter ramlet Guru inn døra, hylende etter kaffe. Vi fikk roet ned gemyyttende og plassert ham i godstolen med Rickie Lee Jones' Company på vinylsnurreren. "Gåsehudfaktor" mente Guru.

    Ikke før Guru var på plass raste X250 inn også. Med original vinylversjon av Thin Pan Alley ble det spilt høytt!


    Sonic Frontier'en overbeviste og overrasket undertegnede med både mikro-og makrodynamikk. Stort lydbilde og god kontroll!

    ... og der kom det en BAT Vk3i inn døra også...
     

    Vedlegg

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Ja takk for en hyggelig å god lytteopplevelse med rør vinyl og SRV DFM ;D Håper Bat pren funker greit å .
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Moro med bilder! Hvordan synes du den spiller balansert kontra single ended, om du har testet?

    Spilte godt dette, syntes jeg.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Må si de små Usher'ne vokste langt utover sine relativt små dimensjoner med Sonic Frontier og vinyl, satan for en dynamikk i omtrent hele området.

    Hmmm, rart å se seg selv på bilder, svær måne og ekstrem dyp i profil..... ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Per, nå som Naim cdx'n snart skal i gang igjen, kan du ta en titt under huven på den og se om det er noen opamper som kan erstattes med noe bedre? Leser litt på engelske forum at det er endel å hente her......jeg vet ikke hvordan de ser ut engang, og langt mindre hvor jeg får kjøpt nye.... :p ;D
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    hifiguru skrev:
    Per, nå som Naim cdx'n snart skal i gang igjen, kan du ta en titt under huven på den og se om det er noen opamper som kan erstattes med noe bedre? Leser litt på engelske forum at det er endel å hente her......jeg vet ikke hvordan de ser ut engang, og langt mindre hvor jeg får kjøpt nye.... :p ;D
    Klart vi kan kikke på det - og kanskje sette på noen ordentlige RCA og XLR bøssinger i samme slengen :p. Ellers er det nå Brianh some er op-amp kongen ...
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Har tidligere eid 6311, men fikk de aldri til å låte spes dynamisk. Den krever endel reserver for å åpne seg skikkelig.
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    OK, blitt mye lytting idag, tildels høytt også. Trøtte ører nå.

    BAT'en forvirrer meg litt: noen ganger høres det ut som om noen har trykt inn "wide stereo" knappen, andre ganger er lydbildet 25,4mm i høyden. Det virker som om det nedre mellomtoneområdet er rotet til mens det øvre er åpent og fint... Noen som vet om BAT snur fasen på utgangen???

    Det ble rapportert noen uhumskheter ang BAT'en før jeg fikk den, men så langt har det ikke vært noenting her; ingen susing eller andre ulyder. Kanskje jordingsproblemer hos Emo, hvem vet.

    Oh well, får høre mer i morgen. Har så langt bare fått hørt single ended - mangler kabler, så hvis noen har noen 1 til 1.5 m lange balanserte liggende av nogenlunde kvalitet som jeg kunne lånt, så si ifra...
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Griffenfeldt skrev:
    Har tidligere eid 6311, men fikk de aldri til å låte spes dynamisk. Den krever endel reserver for å åpne seg skikkelig.
    Enig i det: CP6311 liker seg best med endel effekt bakom.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Bor du i en bygård i Porsgrunn? Kan ligne på noen av de eldre skipperhusene v elven når jeg ser vinduene dine..
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Griffenfeldt skrev:
    Bor du i en bygård i Porsgrunn? Kan ligne på noen av de eldre skipperhusene v elven når jeg ser vinduene dine..
    Osebakken og sveitservilla fra ca1900 :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    DFM skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Har tidligere eid 6311, men fikk de aldri til å låte spes dynamisk. Den krever endel reserver for å åpne seg skikkelig.
    Enig i det: CP6311 liker seg best med endel effekt bakom.
    Hvilke HT gjør ikke det? ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn