Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hei og hå, noen som har tenkt på sommeravslutningen? Trenger altså en som i Juni en gang kan være vertskap til en samling som sannsynligvis inneholder noe annet enn kaffe og kaker, mere grilling og øl kanskje?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Hei og hå, noen som har tenkt på sommeravslutningen? Trenger altså en som i Juni en gang kan være vertskap til en samling som sannsynligvis inneholder noe annet enn kaffe og kaker, mere grilling og øl kanskje?
    Godt forslag Guru. Regner med at da blir det ikke på en tirsdag... 8)
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    hifiguru skrev:
    Hei og hå, noen som har tenkt på sommeravslutningen? Trenger altså en som i Juni en gang kan være vertskap til en samling som sannsynligvis inneholder noe annet enn kaffe og kaker, mere grilling og øl kanskje?
    Hmmmm..... Trodde SAL skulle holde sommeravslutning?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vi får se om han kommer på banen....hadde vært gøy med litt "havblikk" ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Da er det sendt ut (kl 19.08) SMS og mail vedr sommeravslutning hos meg 05.06 så bruker jeg denne posten til å huske hvor mange som har meldt seg på.

    Edit:
    pr: 02/06: 9stk
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Pr 02/06: 11stk

    Edit: glemte å editere forrige innlegg, fikk bumbet litt også da....
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Hei er det noen i GLL som har noen Oberon 6.1 jeg kunne låne en dag eller to?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    bygging av kjellerstuen er igang...





    Det siste bilder viser statusen pr i dag. Venter trikkeren ila neste uke.
    Overflater er så å si bestemt. Vegg til vegg teppe på gulv, skyggepanel i taket og panelplater på vegger.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Bra, bare si fra så kan jeg komme å se på! (hørt den før?) ;D
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17


    Her har jeg begynt på taket. Krysslektet med 23/48 lekter. Isolerte 50mm. Brukte en 12/150 mm furupanel. Jobber alene i kjelleren så dette var faktisk en ganske hard jobb. Ikke lett å legge panel i hele lengder alene. Det endte opp med at jeg gikk for 3-3.5 meters lengder på det lengste.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17


    Dette er statusen i dag. Trikkeren greide å sette apparatboksen på feil side av stenderen. Han satt den på fjærsiden på platene. Dette resulterte i et hull på 90 mm istedenfor de vanlige 74 mm. Da blir det nok et 4 dbl støpsel.
    Taket og litt av veggen er heftgrunnet.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Hadde en hyggelig tur til solkysten i kveld, besøkte Espen L og fikk høre på hans kompetente Burmester system!
    Ble egentlig overrasket hvor store B80-høyttalerne er, og for en finish....helt fantastisk!
    Espen har også skaffet Burmester møbel i matchende valnøtt finish som høyttalerne, meget smakfullt og solid!
    Jeg var egentlig spent på hvordan dette skulle låte, langt inne i hodet mitt var det noe som sa "Tyskerlyd, anmasende topp, metallisk klang, fokus på detaljer og bare det".
    Hmmmm, hvor feil går det an å ta da tro? Ingen av disse forutinntatte parametrene viste seg å være aktuelle. Dette systemet har en åpen, avslappet og utrolig velbalansert presentasjonsform. Dynamikk og fundament sitter skikkelig i "bringa" og det var bare å kjøre på skive etter skive. Espen er Diana Krall-fan og presenterte noe her som satt som ein kula. Jeg hadde med litt selv som kan anses som en liten syretest men dette bare låt utrolig flott.
    Kari ble også spilt, Gåte ved gåte-skiva kan være vrien i mange systemer men her ligger kanskje noe av hemmeligheten til hvorfor noen systemer koster litt mer enn andre; bare å klemme på. Tenkte med meg selv, dette blir tøft, men nei....Kari låt dynamisk som rakkern men akkurat det lille stinget som kan være ekkelt var ikke der. Er det det som er perfekt balanse?

    Jeg er veldig glad i one brand-systems, og her beviser Burmester de ikke er noe unntak. Synergy rules!
    Knallfin aften Espen, takk for den, vi skal synke kalenderne litt og prøve å få med fler i lauget på en tilsvarende opplevelse! Ultimo Juli?

    (lånt bilde fra oas ;))
     

    Vedlegg

    E

    Espen L

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Hei!

    Hadde en hyggelig tur til solkysten i kveld, besøkte Espen L og fikk høre på hans kompetente Burmester system!
    Ble egentlig overrasket hvor store B80-høyttalerne er, og for en finish....helt fantastisk!
    Espen har også skaffet Burmester møbel i matchende valnøtt finish som høyttalerne, meget smakfullt og solid!
    Jeg var egentlig spent på hvordan dette skulle låte, langt inne i hodet mitt var det noe som sa "Tyskerlyd, anmasende topp, metallisk klang, fokus på detaljer og bare det".
    Hmmmm, hvor feil går det an å ta da tro? Ingen av disse forutinntatte parametrene viste seg å være aktuelle. Dette systemet har en åpen, avslappet og utrolig velbalansert presentasjonsform. Dynamikk og fundament sitter skikkelig i "bringa" og det var bare å kjøre på skive etter skive. Espen er Diana Krall-fan og presenterte noe her som satt som ein kula. Jeg hadde med litt selv som kan anses som en liten syretest men dette bare låt utrolig flott.
    Kari ble også spilt, Gåte ved gåte-skiva kan være vrien i mange systemer men her ligger kanskje noe av hemmeligheten til hvorfor noen systemer koster litt mer enn andre; bare å klemme på. Tenkte med meg selv, dette blir tøft, men nei....Kari låt dynamisk som rakkern men akkurat det lille stinget som kan være ekkelt var ikke der. Er det det som er perfekt balanse?

    Jeg er veldig glad i one brand-systems, og her beviser Burmester de ikke er noe unntak. Synergy rules!
    Knallfin aften Espen, takk for den, vi skal synke kalenderne litt og prøve å få med fler i lauget på en tilsvarende opplevelse! Ultimo Juli?

    (lånt bilde fra oas ;))
    Hei Guru
    Hyggelig at lyden falt i smak :) Vi for ta seansen igjen litt senere i sommer med noe mer tid og ikke minst noen pils.
    Mvh: Espen
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Espen L skrev:
    hifiguru skrev:
    Hei!

    Hadde en hyggelig tur til solkysten i kveld, besøkte Espen L og fikk høre på hans kompetente Burmester system!
    Ble egentlig overrasket hvor store B80-høyttalerne er, og for en finish....helt fantastisk!
    Espen har også skaffet Burmester møbel i matchende valnøtt finish som høyttalerne, meget smakfullt og solid!
    Jeg var egentlig spent på hvordan dette skulle låte, langt inne i hodet mitt var det noe som sa "Tyskerlyd, anmasende topp, metallisk klang, fokus på detaljer og bare det".
    Hmmmm, hvor feil går det an å ta da tro? Ingen av disse forutinntatte parametrene viste seg å være aktuelle. Dette systemet har en åpen, avslappet og utrolig velbalansert presentasjonsform. Dynamikk og fundament sitter skikkelig i "bringa" og det var bare å kjøre på skive etter skive. Espen er Diana Krall-fan og presenterte noe her som satt som ein kula. Jeg hadde med litt selv som kan anses som en liten syretest men dette bare låt utrolig flott.
    Kari ble også spilt, Gåte ved gåte-skiva kan være vrien i mange systemer men her ligger kanskje noe av hemmeligheten til hvorfor noen systemer koster litt mer enn andre; bare å klemme på. Tenkte med meg selv, dette blir tøft, men nei....Kari låt dynamisk som rakkern men akkurat det lille stinget som kan være ekkelt var ikke der. Er det det som er perfekt balanse?

    Jeg er veldig glad i one brand-systems, og her beviser Burmester de ikke er noe unntak. Synergy rules!
    Knallfin aften Espen, takk for den, vi skal synke kalenderne litt og prøve å få med fler i lauget på en tilsvarende opplevelse! Ultimo Juli?

    (lånt bilde fra oas ;))
    Hei Guru
    Hyggelig at lyden falt i smak :) Vi for ta seansen igjen litt senere i sommer med noe mer tid og ikke minst noen pils.
    Mvh: Espen
    Si ifra si ifra !!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Heisann GLL'ere, ikke vært mye fart i denne tråden på en stund, men nå må vi våkne opp fra dvalen. Har sendt ut mail nettopp, kom med innspill på hva vi skal finne på utover gjerne.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    hifiguru skrev:
    Heisann GLL'ere, ikke vært mye fart i denne tråden på en stund, men nå må vi våkne opp fra dvalen. Har sendt ut mail nettopp, kom med innspill på hva vi skal finne på utover gjerne.
    Bra Guru!
    Blir gjerne med på Horten tur og det å dra felles ev. tog/buss er jo en fin sosial greie...

    Yasman
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    mathias eick på Kafe K på Fredag og tog/buss til Horten på Lørdagen. Flere som kunne tenke seg en slik kombinasjon?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Heisann GLL'ere, ikke vært mye fart i denne tråden på en stund, men nå må vi våkne opp fra dvalen. Har sendt ut mail nettopp, kom med innspill på hva vi skal finne på utover gjerne.
    Hei, har ikke mottatt noen e-post fra deg i dag jeg. Du må nok oppdatere adresselista di.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    mathias eick på Kafe K på Fredag og tog/buss til Horten på Lørdagen. Flere som kunne tenke seg en slik kombinasjon?
    Høres bra ut det Griffenfeldt. Skal sende inn søknad....
    Så deg ikke i Brekkeparken på torsdag. Var en fin avslutning på Parkjazz arrangementene.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Madammen jobbet kveldskift. Hadde ikke anledning til å skaffe barnepike da alle var for opptatt med å stryke hvitskjortene og dressbuksene.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    Madammen jobbet kveldskift. Hadde ikke anledning til å skaffe barnepike da alle var for opptatt med å stryke hvitskjortene og dressbuksene.
    Skal du gifte deg?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Barn, hus, et skikkelig anlegg og eget lytterom. Ja, da er det ingenting i veien for å gifte seg da ;D

    Gratulerer Thomas.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Gutta er våkne ser jeg...;)

    Grattis Thomas!

    Skjer det noe nytt i lauget, vært stille i tråden vår en god stund nå.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hehe.
    Takker. Vi giftet oss på Fredag. :)

    Fant vel ut at det var på tide når vi har vært sammen i 10 år og fått 2 rakkerunger.

    Det har vært stille her det siste. Ser frem til oppstart i September.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Takker Tobben.

    Blitt noe smartere ang en viss feiring i September? Får håpe det ordner seg for jeg har fått fri fra jobb og velsingnelse fra fruen.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Takker. Nå er jeg under pisken. hehe. Skal jeg ut nå må jeg sende søknad...i 3 eksemplarer. ;D
     

    pussling

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Gleder meg til nytt treff til søndag, har ikke vært der på en stund, tenkte jeg kunne dele med dere hva jeg skal lytte på i tilfelle det er interesse fra dere i Norge på noen av produktene her borte.
    http://www.chicagoaudio.org/

    Arild
    :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn