- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.882
Det må være deilig å ha full kontroll over demokratiet igjen. En liten stund virket det som dere hadde mistet grepet litt, bare pga en sta trønder.
Helt enig. Det føles virkelig betryggende. Og når LO attpåtil får med seg NHO. Da kan vi sove trygt. Deilig å se at demokratiet fungerer.Det må være deilig å ha full kontroll over demokratiet igjen. En liten stund virket det som dere hadde mistet grepet litt, bare pga en sta trønder.
Det kan da ikke være bra å ta ting så personlig ?Ja, det er veldig betryggende å vite at en kommunist som ikke står på noen valglister har full kontroll over statsmakten.
Når Valla vandrer heden, skal det sprettes en flaske.
LO må forbys, NHO må forbys, YS må forbys, NBBL må forbys, KNA må forbys, MA må forbys osv. osv. Det er sikkert en eller annen kommunist som står bak alt sammen. Kanskje like greit å forby Gartnerlosjen også.Kanskje ein skulle forby interesseorganisasjonar?
Iallfall dei som "vi" er usamde med?
Jeg gir blaffen i sykelønnsreformen, den var meningsløs i utgangspunktet. Imidlertid er det problematisk når landets reelle leder er en person som ikke er demokratisk valgt. Da kunne man likesågodt droppet statsministerposten og ansatt en administrerende direktør. Valla har jeg hatt i vrangstrupen siden hun tiltrådte.Det kan da ikke være bra å ta ting så personlig ?
Du kan jo ikke forlange at Valla skal dele ditt politiske syn ? Ho hadde vel neppe blitt valgt til LO-leder da.
Så de som ikke er med i LO skal ikke ha rettigheter i dette såkalte "demokratiet"? Hva slags demokrati er det, hvor velgermakt betinger medlemskap i en politisk organisasjon? Minner om Sovjet, hvor man enten var medlem av "partiet" eller ble fullstendig ignorert. Nå var jo Valla også Stalin-tilhenger i KUL, så at inspirasjon hentes derfra er vel bare å forvente.Men Valla er da demokratisk valgt som LO-leder.
For?? Jeg har hele tiden sagt at et lovverk bør beskytte befolkningen mot flertallsdiktatur, ved å grunnlovfeste rettigheter og friheter istedet for å plassere dem på det politiske flertallets nåde.Jeg mener å ha lest at du har skrevet tidligere at du er for flertallsdiktatur.
Valla er ikke folket. LO-medlemsmassen har en politisk overbevisning som i stor grad er i konflikt med Vallas, kun et mindretall stemmer AP. Hva disse mener blir imidlertid fullstendig overkjørt av pampeveldet. Ledelsen handler etter et eget politisk manifest og tar alle sine medlemmer til inntekt for dette. Medlemmene presses inn gjennom skattefordeler. Hva de vil eller mener er helt uten interesse, de er bare kveg som kan utnyttes av pampene for å tvinge gjennom politiske overbevisninger. Et hån mot demokratiske idealer.Hvis landets politikere oppfører seg på en måte som ikke kan aksepteres, så har folket full rett til å gripe inn. Det er vel noe sånt som har skjedd i dette tilfellet. Valla har ikke fått til dette alene.
Politikerne inngår ikke kontrakter med velgerne. Og uansett, hvis du skulle gå til retten og "tvinge" en politiker til å overholde løftene, så kommer ikke pengene til å gjøre det fra politikerens personlige lommebok...Uavhengig av hva man måtte mene om LO, så er det vel kanskje på tide å sette søkelyset på politikernes moralske standard? Hvorfor skal ikke politikere også værte forpliktet til å holde inngåtte avtaler? Hadde jeg vært like troløs som politikerne i mine finansielle disposisjoner, hadde jeg havnet i fengsel :![]()
Det er riktig.Politikerne inngår ikke kontrakter med velgerne.