Buckhart, Trond Mohn og Stordalen tar i hvert fall bladet fra munnen og kaller Hagens uttalelser vås og useriøse.
Dagens Næringsliv kaller det på lederplass "patetisk".
"Jeg har det bra med kone, bra med unger og bra med steder, og da må jeg yte noe tilbake til fellesskapet, sier investor Torstein Tvenge til Dagens Næringsliv".
En av Norges fremste skatteeksperter, professor Terje Hansen ved Norges Handelshøyskole (NHH) avviser også at Norge er et vondt land å være rik i.
Det er få land som har et så gunstig skattesystem for de superrike som Norge, sier Hansen til Klassekampen.
At Hagen klager på det norske systemet, som skattlegger superrike kapitaleiere så lavt, synes jeg er smålig, sier Hansen.
Investor Jens-Ulltveit-Moe har også liten forståelse for Hagen-familiens beslutning om å flagge milliardformuen ut.
Norge er totalt sett et veldig godt sted å bo. Skattebyrden er ikke urimelig, det er detaljene i skattesystemet det er noe galt med, sier han til Finansavisen.
Norge verdens 10. mest næringsvennlige land:
http://www.tu.no/jobb/article205701.ece
Betyr ikke at ting ikke kan gjøres bedre, men igjen; det er ikke tilfeldig at det har vært produsert milliardærer og millionærer over en lav sko i Norge de senere år. Når man har tjent seg rik på det norske samfunn, og formuen er sikret flytter man utenlandsk. Useriøst, usolidarisk, gnitent og motbydelig.