Good Bye, Hagen.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
Stein Erik Hagen truer med å flytte utenlands, eller "flagge ut" som det heter i rederinæringen. http://www.dagbladet.no/2009/07/23/nyheter/innenriks/stein_erik_hagen/skatteparadis/7329942/ Grunnen er som kjent at Stein Erik Hagen synes han betaler for mye i skatt. Han har nok penger og verdier, derom ingen tvil. Kristin Halvorsen i Dagbladet:

- De rødgrønne har ingen forakt for de rike, men vi mener at man skal betale skatt etter evne. Vi har skjerpet systemet slik at det nå er færre nullskatteytere, men likevel betaler ingen mer enn 1,1 prosent i formueskatt. http://www.dagbladet.no/2009/07/23/...kristin_halvorsen/politikk/innenriks/7330611/

Men Stein Erik Hagen er ingen skurk, sier Ulf Lerstein, finanspolitisk talsmann i FrP til dagbladet, og påpeker at:

- John Fredriksen har allerede flagget ut. Og når de rødgrønne nå går til valg på samme skattenivå som nå, må de jo hente pengene et steds fra, påpeker Lerstein til Dagbladet. http://www.dagbladet.no/2009/07/23/.../innenriks/politikk/stein_erik_hagen/7331193/

Mulig at dette virker skremmende på mange, men slik holdt Norges adel, skipsrederne på overfor norske myndigheter, og har stukket fra kongeriket en etter en. Motivasjonen er jo selvsagt profitt, noe som ut fra rasjonalitetslogikk á la public choice modellen innen samfunnsvitenskap er en helt forståelig logikk og forfølgelse av egeninteresse. Jeg kan alltids ta en diskusjon om skattenivået i landet, og hvordan statens intekter forvaltes, men jeg har personlig ingen sympati med de rike som tar med seg formuen og forlater landet. Ei heller med norske idrettsutøvere eller tidligere statsministre som ikke lengre er bosatt i landet:

Flere idrettsutøvere har også flagget ut, og disse blir aldri omtalt som egoistiske, påpeker Lerstein. http://www.dagbladet.no/2009/07/23/.../innenriks/politikk/stein_erik_hagen/7331193/ -det er interessant at han gjør denne påpekningen.

Mvh. Bjørn

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
S

Slubbert

Gjest
Har ikke noe problem med at folk flytter dit de måtte ønske, enten det er en tyrker som vil hit og få bedre lønn eller Hagen som vil til Caymanøyene og betale mindre skatt. Det får politikerne ta til etteretning, de driver ikke fengsler (eller skal ikke).

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Folk får flytte hvor de vil men de trenger ikke å gjøre noe nummer ut av det. Det er Agurktid og det vet Hagen å utnytte

G

Gjestemedlem

Gjest
Forsåvidt hyggelig det at sleske usympatiske matvaremafiabosser finner seg en annen plass å bo, men det blir vel litt som med Mullah Krekar.. egentlig spiller det ingen som helst rolle og pent lite å ase seg opp etter.

Hagen er en harry millardær.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Hagen kan vi fint skyte ut av Norge med sirkuskanon! Maken til selvhøytidelig. blærete, uintelligent blåruss skal du lete lenge etter.
Hagen hadde forresten aldri tjent sine millioner hadde det ikke vært for at han tilfeldigvis ble født i Norge, et land der staten tar vare på deg og konkurransen er minimal, slik at udugelige møkkamenn som Hagen kan tjene millioner på å selge frossen og tørket mat.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
wotg skrev:
Hagen kan vi fint skyte ut av Norge med sirkuskanon! Maken til selvhøytidelig. blærete, uintelligent blåruss skal du lete lenge etter.
Hagen hadde forresten aldri tjent sine millioner hadde det ikke vært for at han tilfeldigvis ble født i Norge, et land der staten tar vare på deg og konkurransen er minimal, slik at udugelige møkkamenn som Hagen kan tjene millioner på å selge frossen og tørket mat.
+1

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.901
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Men skal stakkars Mille Marie sitte igjen med rønna og åkerflekken da?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Han klarer til og med å påpeke at han betaler mer skatt enn gjennomsnittsnordmannen.........
Det er det mulig jeg gjør også, bare for å ha påpekt det mener jeg ::)

Kanskje han er en av de som er funnet med hemmelig formue i utlandet..... og så blitt sur ;D
Han nevner vel noe med å bli forfulgt ::)
Mvh.KW

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Valentino skrev:
Men skal stakkars Mille Marie sitte igjen med rønna og åkerflekken da?
Nei godeste erkekapitalist Mille kan vi sende på en ti års studietur til Darfur, kanskje hun våkner opp fra drømmeverdenen sin.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Helt latterlig om denne fyren fortsatt har en kundegruppe i Norge.

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
jowil skrev:
Helt latterlig om denne fyren fortsatt har en kundegruppe i Norge.
Helt enig, det ble en kunde mindre med meg i allefall!!!

Jeg ble helt kvalm da jeg så dette innslaget på tv "stakkars Hagen"

V

vredensgnag

Gjest
Fra norsk wiki:

Det stilles spørsmålstegn ved Hagens lojalitet til den norske stat, og han er for tiden under etterforskning for landssvik. Hagen benekter dette, og hevder selv at han er, "mer Hagen, enn norsk."

S

Smorte24

Gjest
Jeg skjønner Hagen, så lenge SV(forsåvidt AP også) sitter i regjering så skal folk skattes til siste krone.

Er veldig rart at hver gang det er en rød regjering får jeg baksmell og når det blått får jeg igjen penger på skatten.

SV/AP er i mot private bedrifter så jeg regner med Hagen er bare nr 2 på listen til å flagge ut, venter på neste riking til å flytte ut.

Jeg selv jobber i mobilselskap og nå må jeg skatte for at jeg er så heldig at jeg blir pålagt av selskapet en mobiltelefon, jeg ringer veldig lite så får meg hadde det vært billigere å tegne abonnement hos en konkurrent.

Jeg har noen spørsmål til dere som er glade for at Hagen flytter ut.

1. Hva har denne regjeringen gjort for næringslivet i Norge de siste 4 år?

2. Hvem tror dere er neste til å flagge ut(Røkke har vel vært inne på det)?

3. Hvorfor tror du renta er så lav i Norge?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.661
Smorte24 skrev:
Jeg skjønner Hagen, så lenge SV(forsåvidt AP også) sitter i regjering så skal folk skattes til siste krone.
Det er meget jeg kan være uenig med når det gjelder skattesystemet i Norge, men akkurat Hagen, og Røkke som du nevner lenger ned i posten, skatter høyst sannsynlig en mye lavere prosentandel av sin inntekt enn det du gjør. Så akkurat her får ikke Hagen noe sympati fra meg, men det tror jeg ikke han mister noe nattesøvn av heller.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
1. Regjeringen har gjort alt for mye når det gjelder finanspakken til (de steinrike kapitalistene) i DnB Nor. ;) De gjorde for lite i Aker styret. ::) De blandet seg for mye inn etterpå. :mad: De hengte seg om i navnevalg til Statoil Hydro :eek: osv osv.
Folk på høyresiden mener jo at de gjør for mye og bør gjøre mindre. ;)

2. Norge har alltid hatt emigranter. :'( Fram til 70-tallet var utflyttingen større enn innflyttingen. Rundt forrige århundreskiftet var det storstilt emigrering til USA. Emigrering er langt fra noe nytt. Men som påpekt: sommer er agurktid og avisene har lite negativt å skrive om siden politikerne er på ferie. :'(

3. Hovedårsaken er finanskrisen. Men selve "krisebildet" er sammensatt av mange faktorer. :-X

Men ærlig talt: Flytt til Sveits er vel neppe det smarteste da Sveits omtrent har samme høye kostnadsnivå som i Norge :eek:.
Han er vel egentlig mest lei Norvegia osten som han i alle år har prakket på oss gjennom sine Rimi-butikker. Osteutvalget i Sveits er jo et par-tre klasser over det man finner i Rimi-butikkene. ;)

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Folk skal få bo hvor de vil.
Jeg tror årsakene til at mange lar seg opprøre av skatteflyktninger er litt av det samme som skjer når man er på restaurant og følgende oppstår:
Alle legger på hard cash nok til å dekke sin regning + en slump i driks. Så sier sistemann (han er sikkert svensk, den jævelen!) at: - Har ikke cash, jeg tar det på Visa! Så skriver han ut det nøyaktige beløpet, og feier alle de andres penger inkl driks i egen lomme. Resten av selskapet føler seg snytt. Enda mere snytt føler de seg når gubben drar på pub'en ved siden av (uten å be noen med seg!) og drekker opp hele greia. Så i bunn og grunn er dette et etisk spørsmål, som ikke handler om bosted, men om gentelmansregler og - jo Slubbert - lojalitet.
Vi i gjengen (nordmennene, og dermed Norge) har vært med på å spleise på Hagen's formue, vi har vært med på å gjøre det mulig for ham å oppnå det han har oppnådd, han har fått skolegang, han har kjørt på veiene, han har gått til legen, mottatt barnetrygd, han har pensjonsrettigheter.... Men han tar med seg driksen og drar på pub.
Ulovelig? Ikke faen! Kjipt? Så absolutt! Å nekte ham det ville være dog være totalitært. Men at "vi" blir sure på ham, må han jaggu tåle. Kjipinger som stikker av med potten har lavere respekt enn tiggere på gata. Med god margin.

Honkey

V

vredensgnag

Gjest
I 2007 hadde han en formue på 21 milliarder (nesten), betalte formueskatt på 1,2 milliarder, og endte altså opp med en formueskatt på litt over 10 millioner.
Under utbygging av sitt forretningsimperium har mannen nytt godt av norske fordeler, skapt ved utdannelsessystemet, samfunnets infrastruktur, helsevesen, mattilsyn, o.a. Dette er faktorer som har flyttet kostnader entreprenører i andre land må ta selv, over på Staten.

Hagen har sterkt utviklet Foot in Mouth Disease -- og dette utspillet føyer seg inn i rekken av flauser han har stått for.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Som daglig leder i en bedrift de siste 4 årene forstår jeg igrunnen Hagen godt.
Regjeringen får ta konsekvensene av de valgene de gjør,slik som alle andre.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
Ja, Hagen sliter nok med å betale formuesskatt. Han kan jo selge butikkene til de som jobber der, så slipper ha å ha noe med Norge å gjøre i det hele tatt. Men melkekua vil han nok beholde - tjene penger i et av verdens mest stabile og lønnsomme markeder - og flytte fra den politikken som har gjort formuen mulig: velferdsstaten, der etterspørselen er høy fordi alle er sikret penger å kjøpe mat for.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.426
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gjest skrev:
Ja, Hagen sliter nok med å betale formuesskatt. Han kan jo selge butikkene til de som jobber der, så slipper ha å ha noe med Norge å gjøre i det hele tatt. Men melkekua vil han nok beholde - tjene penger i et av verdens mest stabile og lønnsomme markeder - og flytte fra den politikken som har gjort formuen mulig: velferdsstaten, der etterspørselen er høy fordi alle er sikret penger å kjøpe mat for.
Så sant som det er sagt. Norge har produsert milliardærer de senere år, det er neppe tilfeldig. Når milliardene er sikret, starter sytet.

S

Smorte24

Gjest
frans skrev:
1. Regjeringen har gjort alt for mye når det gjelder finanspakken til (de steinrike kapitalistene) i DnB Nor. ;) De gjorde for lite i Aker styret. ::) De blandet seg for mye inn etterpå. :mad: De hengte seg om i navnevalg til Statoil Hydro :eek: osv osv.
Folk på høyresiden mener jo at de gjør for mye og bør gjøre mindre. ;)

2. Norge har alltid hatt emigranter. :'( Fram til 70-tallet var utflyttingen større enn innflyttingen. Rundt forrige århundreskiftet var det storstilt emigrering til USA. Emigrering er langt fra noe nytt. Men som påpekt: sommer er agurktid og avisene har lite negativt å skrive om siden politikerne er på ferie. :'(

3. Hovedårsaken er finanskrisen. Men selve "krisebildet" er sammensatt av mange faktorer. :-X

Men ærlig talt: Flytt til Sveits er vel neppe det smarteste da Sveits omtrent har samme høye kostnadsnivå som i Norge :eek:.
Han er vel egentlig mest lei Norvegia osten som han i alle år har prakket på oss gjennom sine Rimi-butikker. Osteutvalget i Sveits er jo et par-tre klasser over det man finner i Rimi-butikkene. ;)
1. Bankene lånte veldig liten del av disse pengene til selskaper som trengte det, og hva hjelper det å låne ut penger til selskaper som går dårlig pga avgift/skattetrykket i Norge.
Det utsetter vel bare konkursen litt lenger. Navn bytte til Statoil Hydro har koste veldig mange millioner siden de nå bare skal hete Statoil igjen.

2. Det er betenklig at Fredriksen og Hagen flytter ut og Røkke har også vurdert dette. At vanlige folk har emigrerer fra Norge er helt ok, at de med penger gjør det pga regjeringenspolitikk er ikke ok.

3. Du tror det er finanskrisen som har gjort at renten har blitt lav men det har jeg ingen tro på, den siste nedsettelsen av renten hadde ingen betydning for bankene i Norge, de satte ikke ned renten likevel. Men derimot er lav rente = svak krone, hvis du ser etter tok det virkelig av med å sette ned renta etter det kom frem hvor mye regjeringen har mistet av oljefondet.

Denne regjeringen har ikke skapt noe for det private næringslivet, det de er flinke til(dette gjelder alle på stortinget) er å skape goder for seg selv.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Smorte24 skrev:
2. Det er betenklig at Fredriksen og Hagen flytter ut og Røkke har også vurdert dette. At vanlige folk har emigrerer fra Norge er helt ok, at de med penger gjør det pga regjeringenspolitikk er ikke ok.
Dette er langt fra noe nytt. Det fremstilles som en nyhet, men er det ikke. Det representative demokratiske systemet i Norge og i de fleste land i Europa ble jo primært etablert for å støtte opp omkring og beskytte de rike (eller overklassen). De fattige bøndene var totalt uinteressante da de "demokratiske" landene ble etablert (ei heller kvinnene). Trusselen om at de rike flytter ut av landene de er bosatt i har eksistert så lenge det representative demokratiet har eksistert.

Det er bedre at de flytter enn at de skal syte hele tiden. Så vidt jeg kan se av statistikken så betalte Hagen kun 10 millioner i skatt i fjor. For Staten er dette knapt å regne som en dråpe i havet. Vi blir riktignok kvitt en sytpeis som får alt for stor plass i media, men det er kanskje verdt å bli kvitt slike sytpeiser.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.426
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg kan ikke skjønne at vi er tjent med å ha folk boende her i landet som ikke vil være med på å betale sin relativt beskjedne andel til det systemet som har gort de rike. At Hagen er for dum til å forstå dette er ikke noen direkte overraskelse.

S

Smorte24

Gjest
frans skrev:
Smorte24 skrev:
Dette er langt fra noe nytt. Det fremstilles som en nyhet, men er det ikke. Det representative demokratiske systemet i Norge og i de fleste land i Europa ble jo primært etablert for å støtte opp omkring og beskytte de rike (eller overklassen). De fattige bøndene var totalt uinteressante da de "demokratiske" landene ble etablert (ei heller kvinnene). Trusselen om at de rike flytter ut av landene de er bosatt i har eksistert så lenge det representative demokratiet har eksistert.

Det er bedre at de flytter enn at de skal syte hele tiden. Så vidt jeg kan se av statistikken så betalte Hagen kun 10 millioner i skatt i fjor. For Staten er dette knapt å regne som en dråpe i havet.
10 millioner er sikkert en dråpe i havet for staten, men prøv å få de til å satse de millionene på vei, da skal du få høre hvor mye 10 millioner egentlig er.

Men som en sann sosialist ser man bare så langt nesen rekker, i fjor tapte Hagen utrolig mye penger pga finanskrisen, synes det er rart at han måtte betale skatt i det hele tatt.

Link:

http://www.kjendis.no/2008/09/05/545853.html
http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikkel.php?id=5001080067529&tag=item&words=stein;erik;hagen

Her i 2007 gir han 100 millioner til forskning, og sannerlig ble det problemer med dette og pga regerverket til de uduglige politikerne vi har i landet.

http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikkel.php?id=5001070087765&tag=item&words=stein;erik;hagen

Hva han kunne betalt i skatt i fremtiden får vi ikke vite pga da må sosilaistene tenke litt mer enn 2 dager frem og 3 dager tilbake.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Honkey-Chateau skrev:
Alle legger på hard cash nok til å dekke sin regning + en slump i driks. Så sier sistemann (han er sikkert svensk, den jævelen!) at: - Har ikke cash, jeg tar det på Visa! Så skriver han ut det nøyaktige beløpet, og feier alle de andres penger inkl driks i egen lomme. Resten av selskapet føler seg snytt.
Honkey
Dette er jo ikke usympatisk, men rent tyveri. Jeg har hørt om slike tildragelser, men har vanskelig for å se for meg det selskapet som lar noen slippe unna med slikt.

Angående de rike som mener seg forfulgt: Dette er nok å ta i, men den politiker som hadde omtalt somaliere, uføretrygdede, lektorer, finmarkinger, båteiere eller en hvilken som helst annen gruppe på samme måte som de rød-brune omtaler "de rike" på ville blitt æreskjelt. At Hagen flytter er vel en grei løsning: Han liker ikke folket i sin mislykkede oppoversnobbing og folket liker ikke ham. God tur - alle får.

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
God tur fra meg også!

Hva som gjør at enkelte, mange fra sentralen også, ikke ser at skattesystemet vi har i Norge skaper rikdom og nyskapning, er over min fatteevne. De som syter mest er stort sett de som lykkes best med systemet...
Når er nok NOK?

Kona og meg har to middels inntekter, skatter ca. 30 % av dette begge to, men er villige til å betale mer i skatt. Hvorfor? Jo fordi det går tilbake til oss selv! Skatten brukes til å forvalte vår velferd, vårt samfunn. Når man ikke lenger anser seg som en del av samfunnet, så får man enten finne et nytt samfunn, eller kjøpe ei lita øy og forlate fellesskapet... uansett, lykke til.
(For typer som Hagen burde det ikke være noen returmuligheter dog.)

Rune
Sosialist selvsagt

N

nb

Gjest
I Norge er det kun akseptert å være skatteflyktning dersom man er idrettsutøver.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
frans skrev:
Denne regjeringen har ikke skapt noe for det private næringslivet, det de er flinke til(dette gjelder alle på stortinget) er å skape goder for seg selv.
Næringslivet vil ikke at staten skal "skape" noe heller. De stemmer på partier som er mot statlig påvirking og regulering, så det argumentet gjelder rett og slett ikke. Likevel tjener næringslivet seg fete på denne statens reguleringer. Skal de ha i både pose og sekk?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Ja, RimiHagen er naturligvis en selvhøytidelig dust som kan reise hvor han vil.

Det utrolige er at vår alles Kristin Cash Nytaliban sier seg villig til å bruke tid og krefter på en slik ikke-sak.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.268
Torget vurderinger
1
nb skrev:
I Norge er det kun akseptert å være skatteflyktning dersom man er idrettsutøver.
Godt poeng. Og forøvrig er det mest populært å komme til millionene ved å vinne i Lotto. Skattefritt.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
Det er brukt mange milliarder på å stabilisere de norske markedene siste år. Å syte over at regjeringen ikke gjør noe for næringslivet vitner om kunnskapsløshet og manglende orienteringsevne.

Så kommer klagene fra de som vil at ingen skal regulere markedene. Hvor fjern kan man bli?

N

nb

Gjest
pedal skrev:
Godt poeng. Og forøvrig er det mest populært å komme til millionene ved å vinne i Lotto. Skattefritt.
I utgangspunktet skulle man tro at det var ca like attraktivt for en norsk fotballspiller å dra til Sverige som til Danmark, men Danmark er mye mer populært. Det kommer av at fotballspillere betaler kunstnerskatt i Danmark de første tre årene de er der.

Siste dagers helt Thor Hushovd bor i Monaco. Jeg kan skjønne at han vil bo i sør-Europa pga treningsmulighetene og ritt, men rent sportslig skulle man tro at Frankrike eller Italia ville være bedre valg. Det er temmelig åpenbart at skatt er motivasjonen. Såvidt jeg husker bodde/bor også Petter Solberg i Monaco.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
938
nb skrev:
Gjest skrev:
Det er brukt mange milliarder på å stabilisere de norske markedene siste år.
Nei, det er det ikke.
Kanskje du har fått med deg at vi har en finanskrise, med medfølgende tiltakspakker på mange mrd fra regjeringen? Hvordan ville det sett ut uten disse?

P

Parelius

Gjest
erato skrev:
Norge har produsert milliardærer de senere år, det er neppe tilfeldiug. Når milliardene er sikret, starter sytet.
Pregnant og vakkert formulert! Sier det meste.

S

Smorte24

Gjest
rumath skrev:
God tur fra meg også!

Hva som gjør at enkelte, mange fra sentralen også, ikke ser at skattesystemet vi har i Norge skaper rikdom og nyskapning, er over min fatteevne. De som syter mest er stort sett de som lykkes best med systemet...
Når er nok NOK?

Kona og meg har to middels inntekter, skatter ca. 30 % av dette begge to, men er villige til å betale mer i skatt. Hvorfor? Jo fordi det går tilbake til oss selv! Skatten brukes til å forvalte vår velferd, vårt samfunn. Når man ikke lenger anser seg som en del av samfunnet, så får man enten finne et nytt samfunn, eller kjøpe ei lita øy og forlate fellesskapet... uansett, lykke til.
(For typer som Hagen burde det ikke være noen returmuligheter dog.)

Rune
Sosialist selvsagt

Ikke noen bombe at du var sosialist, begynner å skjønne at HFS er en hjemmesideside for sosialister.
Du betaler vel ca 70% av inntekten din i skatt og avgifter, mener jeg leste for noe årsiden at alt du tjener frem til september gikk til staten, etter dette tjente du dine egne penger.

Ligningsverdien på huset vårt gikk fra 1,3 mill til 3.6 millioner, huset er ikke verdt 3,6 og dette sa jeg i fra lingningskontoret og da fikk jeg beskjed om å betale for å få en ny takst, dette er i tråd med sosialistenes politikk(kommunistene), de har rett til å stte opp uten takstmann men det blir jeg som må ta regninga for å motbevise dette.

Må skatte for gratis telefon på jobb, noe som ikke måtte før det ble rød/grønn regjering.

Jeg betaler måndlig og gjort det siden 2003, 300 kr til SOS barnebyer, dette fikk jeg fradrag på skatten frem til 2008.

Dette utgjør mye penger, og hvorfor skal jeg betale for at vi skal ta i mot 17-18 000 lykkegjere(jeg støtter de flyktningene vi må ta inn hvert år etter FN konvensjonen) hvert år?

Jeg hadde gledlig betalt skatt hvis pengene hadde faktisk blitt brukt til det som var grunnlaget at vi fikk skatt.

Veier,skoler,sjukehus,kollektiv,eldrehjem og forsvar er så dårlig nå at det er latterlig, mine skattepenger går til å fø lykkejegere som det bare blir flere og flere av eller toaletter på en koran skole i Pakistan.

Legger med noen sitat fra en artikkel i Aftenposten ang Hagen.

"Jeg har ingen uvilje mot å betale skatt, men det er måten det er sammensatt på. Formuesskatten har for mange blitt tredoblet under denne regjeringen, og det sier seg selv av man kommer til et punkt hvor det ikke går lenger. Og da har man valget mellom å selge det man har, eller søke lykken andre steder, sier Hagen"

"Regjeringen velger å øke skattleggingen av arbeidsplasser nå under finanskrisen. Slik tvinger Regjeringen opp utbyttet. Det er dyrere for norske eiere å drive en virksomhet i Norge enn det er for utenlandske eiere, og det er urimelig, poengterer Solberg"

"– Dette handler ikke om tapet av en norsk milliardær, men tapet av arbeidsplasser og kapital, sier Leirstein. Han tror det er gjennomsnittsnordmannen som får merke følgene av at Stein Erik Hagen nå forlater Norge til fordel for Sveits.

– Hvis han flytter hovedkontoret, som han sier, så betyr det at arbeidsplasser kan forsvinne"

Den siste svir mest, men sanne sosialister ser ikke lenger enn sin egen nese, noe Rune er et godt eskempel, jeg betaler bare 30% skatt(men jeg vet ikke noe om andre)

Topp Bunn