Ja så var det noen tanker oss disse da, A3 EVO III.
Det var litt utfordring med de til og begynne med. Jeg opplevde det som litt lite sammenheng over hele det tonale området. Bra diskant og nesten litt for mye bass, men det manglet noe der midt i mellom da. Så da ble de stående og spille seg inn ganske mange timer uten at jeg har sittet i front og hørt på.
Og jeg opplever de som noe kresne på plassering. Slik de nå står hos meg så er plassering ganske så anderledes enn mange høttaler jeg har har tidligere.
De er plasser lenger fra bakvegg, nå ca en meter. Og de står sånn ca 2,5m fra hverandre. og de står en liten meter fra sidevegger. De er følsomme for avstand til bkvegg, for nær og bass blir dominerende - litt ubehagelig faktisk.
Etter et X antall timer innspilling så har mellomtonen definitivt kommet frem på en særs god måte. Jeg er alltid på jakt etter den gode mellomtonen. Og dette er en av de bedre jeg har hørt. Ren og uten noen form for litt "tønne" lyd som jeg har opplevd med mange høyttalere. Denne er ren på både dame- og mannevokal. Strengeintrumenter er som de skal være etter min subjektive oppfatning. Slagverk høres ut som slagverk inkludert cymbaler. Bass er der den skal være - til stede men ikke sjæfe i lydbilde. Og ønsker jeg mer av det så er det bare å flytte de 30cm bakover så har jeg mer enn hva jeg har behov for. Alle former for musikk jeg så langt har hørt på de er bare poistivt.
Og en anna ting jeg setter pris på er at lydbilde ikke endrer seg enten det spilles høyt eller om jeg bare hører på lavt volum. Alt er fortsatt til stede slik det skal være.
Noen lurer sikkert på hvor langt ned de går i bass. I sweep test så har jeg lyd fra ca 30hz. Og fra ca 35 Hz så er det god bass slik jeg hører det. Og oppover, vel så langt som mine ører hører og sikkert godt over det også.
Hadde jeg hatt lytterom til store Gold Note så hadde de garantert vært som et minimum vært på en prøvelytt. De får vel skryt rundt om. Italienerne lager mange gode hayfi produkter. Litt rart at ikke flere på berget her ser/hører det.