Gold Note venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    7
    Kan melde meg inn igjen i klubben nå. PH-10 gikk ut for er par år siden, men i dag kom to stykk PA-10 inn. Egentlig som en god ventepølse mens rørblokkene er på service, så vi får se hva som blir stående i racket til slutt.

    Ikke vært så mye lytting, men det lille jeg har fått hørt er det ikke noe å si på.

    5C4F2B33-6625-4291-978A-5E06FCD36E19.jpeg
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaring med Gold Note ds 10 dac med strømforsyning? Har en PrimaLuna Evo100 tube dac nå, men er litt sugen på en dac til med en annen karakter.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har testet IS-1000 opp mot DS-10 PA-10(x2)?
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.296
    Antall liker
    1.736
    Sted
    Bergen
    Noen som har erfaring med Gold Note ds 10 dac med strømforsyning? Har en PrimaLuna Evo100 tube dac nå, men er litt sugen på en dac til med en annen karakter.
    Litt sent, men
    Dog uten strømforsyning
    Rør anlegg, god dac som vel tar alt av High res
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Melder meg inn i det gode selskap av gyldne noter, jeg.
    Er så langt en meget tilfreds eier av et par Gold Note A6 Evo høyttalere.
    6.jpg

    Fint lite å utsette på det estetiske, og når lyden også oppleves som meget god, ørevennlig og engasjerende, ja, da er det jo bare å kose vårs.....
    Høyttalerne har erstattet et par Pylon Jasper 25, som jeg OGSÅ var meget fornøyd med, men som ble for basstunge i min nye, noget mindre man cave.
    Var spent på hvordan det skulle bli i praksis, når man gikk fra et par høyttalere som spilte ned mot 32hz til et par som "stopper opp" på rundt 40 - men så langt har jeg en meget behagelig hvilepuls ifht akkurat det. Mye av grunnen til dette tror jeg skyldes at jeg omtrent samtidig også byttet forsterkeri, og har nå en forsterker som graver frem og gjengir de lavere frekvenser atskillig mer potent og riktig enn min tidligere forsterker, og at min nye forsterker også er en god match med A6`erne....
    Når så både høyttalere og forsterker avslører detaljer i musikken som jeg tidligere ikke hørte så mye av, blir jo totalopplevelsen riktig så god!

    Høyttalerne har forresten fått nytt fottøy. Bort med de originale spikesene og på med Isoacoustics Gaia 3.

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blir mer og mer GN-venn, kjenner jeg.
    Sitter altså med høytalerne som heter A6 Evo, og som må være forrige utgave av den som forhandles til ca 90 papp av Mala Audio i dag.
    Da må jeg bare glise, når jeg selv vet hva jeg ga for skulpturene/møblene jeg hviler øynene på, og som fyller øregangene med vellyd.

    Så langt har jeg lest en del tester av både forsterkere, dac`er, riia-trinn og stremaere fra GN - men jeg undres hvorfor det er så få skikkelige tester av de dyrere høyttalerne derfra?
    De har jo et par høyttalere til under 200k, samt et par som koster som en habil ny bil.
    Kunne vært interessant dersom noen norske hifiskribenter f eks kunne testet modellen XT-7 .
    Dersom disse høyttalerne er så mye bedre enn mine ut fra pris, bør det jo være interessant for flere.......
    7794_7852_7852_XT-7-gold.jpg

    mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn