Gode plastomslag

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.940
Sted
Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
Torget vurderinger
0
Etter å ha runda 50 LPar ein gong på 70-talet bestemte eg meg for å ikkje kjøpe plastcover. Det var dyrare, tok meir plass, og gjorde platehandsaminga tungvint. Men no, etter snart 50 år, angrar eg meg litt, så sist innkjøp vart med platstomslag.

Nokre av mine tidlege innkjøp har slitasje på coveret. På den andre sida (innsida) har eg spandert nye innercover av type MoFi, og det, saman med LAST (så lenge eg fekk tak i dette platesmørjemiddelet) har gjort at eg har relativt lite plateslitasje - stort sett er det bruktkjøp og dårlege pressingar som knitrar med med.

Uttern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
162
Torget vurderinger
1
Sendte forespørsel til en som la ut brukte yttercover her på sentralen. Fikk aldri noe svar

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
967
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
2
Har kjøpt noen runder med plastlommer fra CDON, er i myk plast, polyeten visstnok.
Funker fint de men må ha åpningen opp mtp å sette platene i hyller, ellers vil man dytte plata inn og plastcoveret blir hengende litt igjen, blir «lefsete».

Som sagt, funker helt fint hvis man lar åpningen på plastcoveret vende opp :)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
2.941
Torget vurderinger
4
Jeg har helt droppet tykke, matte, søm etc. Blir for irriterende å ikke engang kunne lese på ryggen av coveret og det tar etter hvert uforholdsmessig stor plass i platehyllene. I stedet kjøper jeg noen helt enkle i samme materiale som de reseable som ble vist tidligere i tråden. På noen plater blir de litt sloppy, men ikke noe stort problem. Avhenger av hvor stort coveret er. De ser bra ut (klare og fine), man kan lett lese artist / tittel på ryggen, og de tar lite plass.
De fleste gatefolds får riktignok tykke boble yttercover for nettopp gatefolds, men det er irriterende at de etter hvert blir deformerte i bunn.

Bolinder

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.08.2008
Antall liker
181
Som innerkonvoluttar fungerer Mobile Fidelity bra. Kjenner ikkje til at dei er i sal i Noreg, men Juno har dei.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
2.941
Torget vurderinger
4
Både Big Dipper og Garden i Oslo pleier å ha dem. PK pleide å ha de samme, men under annet navn.

Topp Bunn