Diverse Gode kjøp på nettet - Diskusjonstråden

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.150
Antall liker
2.074
Så en 20 år gammel Sony forsterker som ble solgt brukt for kr 5000 for 10 års tid siden, er nå et godt kjøp til 20 000. Ja ja… da sier vi det.
Hjertet banker fortere hver gang jeg ser bilde av denne forsterkeren. En perle fra Sony, og et av de få produktene jeg savner/angrer på at jeg ikke kjøpte etter 19 år i Audio og Fidelity. Den var ikke noe kraftverk, men jeg tviler på om japanerne lager veldig mye bedre forsterkere i dag.
Men, 20 lapper for en 20 år gammel forsterker som kostet litt over 20 lapper (intropris) er dog for mye hvis det ikke er tale om et urørt eksemplar.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.594
Antall liker
3.130
Torget vurderinger
0
Det dukker stadig opp innlegg i gode kjøp på nettet, men det er for mange som er styrt av følelser.
På finn ligger det flere Thorens, men hvilken av de som heter i området 125 med mk ditt og mk datt
er faktisk et godt valg? Det ligger også noe Thorens som heter 3xx og 5xx, men er de gode kandidater ?
Noen selger bare halvparten av det som vises på bildet, men det er bortkastet tid. Ser etter komplett
spiller.....hvis noen har anledning til å dele av sin erfaring ?
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Jeg har ikke hørt den selv, men har inntrykk av at TD125 skal være god. Selv har jeg en TD126MkIII med Sumiko Premier MMT arm, som jeg har sett at flere er mer kritiske til. Jeg har imidlertid hatt min siden 1978 og vært godt fornøyd med den. Prøvde en gang en TD318, men det ble en skuffelse. Ikke i nærheten så god som 126 lydmessig. Riktignok med en rimelig fabrikkmontert Thorens-arm. Disse 318 og 320 har bladfjærer i opphenget i motsetning til 125/126 som begge har spiralfjærer. Vet ikke om dette eventuelt har noe å si for lyden. Opp gjennom årene har jeg hatt innom en del andre spillere også, bl.a Technics 1200 og en nyere Thorens stiv spiller i plexiglass kabinett, men foretrakk TD 126 foran disse. Har også en lettere modifisert LP12 med en nyere Jelco-arm og den er nok litt bedre enn 126, men forskjellen er egentlig liten. Min nyeste og beste spiller er en Luxman 171 med SME 309. Men den er også vesentlig dyrere. Håper dette kunne være til litt hjelp for deg. Skulle du ønske å stille meg noen spørsmål tar vi det på PM.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.594
Antall liker
3.130
Torget vurderinger
0
...den er nok litt bedre enn 126, men forskjellen er egentlig liten...
Mange takk for oppsummering så jeg søker videre etter mer enn marginale forskjeller,
men det kan være lettere sagt enn gjort mtp. all tweakingen jeg allerede har tilført..... :unsure:
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Mange takk for oppsummering så jeg søker videre etter mer enn marginale forskjeller,
men det kan være lettere sagt enn gjort mtp. all tweakingen jeg allerede har tilført..... :unsure:
Tweaking på hva?
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.805
Antall liker
50.643
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Hvorfor har ingen plukket opp denne?
 
  • Liker
Reaksjoner: bia

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.656
Antall liker
21.458
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
^Ang. Thorens 125/126 så er de temmelig like. Det er vanskelig å finne deler til 126/3 på grunn av DC-motoren. 125 har enklere elektronikk (mindre som kan gå galt) enn 126. Jeg hadde unngått 126 med Thorens egen arm. Semiautomatikken dens er notorisk.
Av Thorensene med BMW-modellnavn se etter 321 (sett på en 9" du liker) eller enda bedre 521 (9-12"). Bladfjærer er helt ok. 316 og 318 har dårligere hovedlager og innertallerken i kompositt, tilsvarende 165 og 166.
 
Sist redigert:

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.068
Antall liker
3.049
Torget vurderinger
2
Hvorfor har ingen plukket opp denne?

Sikkert ett godt kjøp, særlig etter modifikasjonen til LMC. Men det har blitt nevnt at Micro Seiki først og fremst assosieres med remdrift, og at denne er litt sær i så måte.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.000
Torget vurderinger
4
At Edvard Scissorhandsfaktoren er gjennom taket på disse DDX’ene kan tenkes være en ikke uvesentlig faktor som bidrar til direkte diskvalifisering hos enkelte? 😀

IMG_5441.jpeg


Forsøker derfor ta den litt ned noen knepp med å illustrere at dette og er mulig å få til med spilleren:

IMG_5442.jpeg
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.958
Antall liker
13.283
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Sikkert ett godt kjøp, særlig etter modifikasjonen til LMC. Men det har blitt nevnt at Micro Seiki først og fremst assosieres med remdrift, og at denne er litt sær i så måte.
tullekommentar: MS har hatt mange anerkjente DD modeller: DDX-500, DDX-1000, DDX-1500, samt noen mindre modeller
de større rem/snøredrevne modellene har gjerne vært modulære mht motor, tallerken materiale, med eller uten vakum, med eller uten luftlagring
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.068
Antall liker
3.049
Torget vurderinger
2
Hvis det er sagt av en, er det tenkt av flere, og kan således være en forklaring på hvorfor spilleren fortsatt er usolgt. Derfor svar på spørsmålet og ikke tull i det hele tatt. At MS har mange fine DD-spillere er sikkert riktig, men tydeligvis ikke så viktig.
En annen forklaring er selvsagt det du selv sier hele tiden @LMC, markedet for brukt hifi i Norge er fuxxed.
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.066
Antall liker
3.484
Torget vurderinger
8
Kunne veldig godt tenkt meg den spilleren selv, men jeg har allerede spiller. Hvis man ser litt lengre enn selve spilleren er man 25% på vei for en velfungerende rigg med arm, pu og riaa. Imho er det ganske mye penger for de aller fleste med dagens galopperende utgifter.
Uansett tenker jeg de som manner seg opp til å handle får ett ypperlig drivverk for pengene.
mvh
 
Sist redigert:
Topp Bunn