Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Igang igjen? 38 000 for en Harbeth Compact 7ES-3 - YEEEEEES:

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159327224&nocache=1570314777153

    Årsaken til prisen:

    MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference hen mot U.S.-made - Viola Audio Labs. I tillegg er produktet balansert med sammenføyningsteknologi. * - O.F.M. behandlet membransamlinger. * - Inkl. Organic Master Solution. * - Inkl. Spesialbygde Stands. Prosesserings-tid: 22851 Timer.

    Kanskje inkludert healing på kjøpet?
    Fyren er en lurendreier.

    https://www.stereopluss.no/gaaten-maxwell-mx.5784833-355425.html
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.794
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Legg merke til "Privat salg" i annonsen - mao en skal gi fra seg alle rettigheter som man har ift kjøpsloven.

    Dette er svindel og bedrag så det holder.

    Johan-Kr
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Legg merke til "Privat salg" i annonsen - mao en skal gi fra seg alle rettigheter som man har ift kjøpsloven.

    Dette er svindel og bedrag så det holder.

    Johan-Kr
    Han er også "Finn bruker" nå, altså ikke verifisert bruker.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.077
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Klart dette blir dyre produkter - prosesseringstiden er på mer enn to og et halt år:p
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Legg merke til "Privat salg" i annonsen - mao en skal gi fra seg alle rettigheter som man har ift kjøpsloven.

    Dette er svindel og bedrag så det holder.

    Johan-Kr
    Jeg tillot meg å sende en forespørsel om HT, og lurte på hva "balansert med sammenføyningsteknologi" betyr.

    Fikk svar: ""Balansert med sammenføyningsteknologi betyr at alt mekanisk er optimalisert individuelt parvis."
     

    anderstollefsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    193
    Antall liker
    136
    Sted
    Ålgård
    Torget vurderinger
    3
    Legg merke til "Privat salg" i annonsen - mao en skal gi fra seg alle rettigheter som man har ift kjøpsloven.

    Dette er svindel og bedrag så det holder.

    Johan-Kr
    Jeg tillot meg å sende en forespørsel om HT, og lurte på hva "balansert med sammenføyningsteknologi" betyr.

    Fikk svar: ""Balansert med sammenføyningsteknologi betyr at alt mekanisk er optimalisert individuelt parvis."
    optimalisert individuelt parvis? jaha?
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Legg merke til "Privat salg" i annonsen - mao en skal gi fra seg alle rettigheter som man har ift kjøpsloven.

    Dette er svindel og bedrag så det holder.

    Johan-Kr
    Jeg tillot meg å sende en forespørsel om HT, og lurte på hva "balansert med sammenføyningsteknologi" betyr.

    Fikk svar: ""Balansert med sammenføyningsteknologi betyr at alt mekanisk er optimalisert individuelt parvis."
    optimalisert individuelt parvis? jaha?
    Jau, og videre "Jeg har ikke bilder av denne konkrete prosessen, men jeg skal prøve å forklare Deg på en enkel måte. I alle maskin-sammenskrudde produkter med maskineri som skal forholde seg til divergente deler ( f.eks en diskant som har litt forskjellig form og fasthet i chassiset ) - og som har standard dreie-moment ( f.eks. et standard fastsatt moment på skru-drillen - som brukes til å skru alle skruene som finnes i høyttaleren ) vil kunne forbedres - og erfaringsmessig bety forbløffende mye på produktet ( høyttaleren ) sitt presterende. Mvh" og "Du får en helt annen dynamikk med påfølgende detaljer i dybden og bredden av lydbildet. Høytalerne vil tåle mer pådrag og phasen harmoniserer i en langt større grad. Du kan få høre dem i morgen mellom 13 og 17 f.eks. Jeg tar kontant og ikke kort. Mvh."

    Lurer på hvilken svadagenerator fyren bruker...
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    818
    Antall liker
    256
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    den gamle innmaten til kilden kino i tønsberg.
    her er det vel mye kult for den nevenyttige.


    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159427330
    Bodde i Tønsberg (Tolvsrød) på 60 og 70 tallet.
    Var mye innom Kilden Kino da. Tarzan i svart hvitt sitter som spikret ennå :)
    Sto også i bakken opp fra Kinoen på Tønsberg sitt 1100 års jubileum i 1971, og så på nyttårsrakettene fra Slottsfjellet og rundt om.

    Sonicfrontiers
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Hvis VOT er A7-500-8E systemer, som de tyder på mht N501-8b delefilteret, så er der muligvis Altec Lansing 416C i 828E kabinettene og Altec Lansing 902-8T på 511b hornene.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.519
    Antall liker
    1.030
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Legg merke til "Privat salg" i annonsen - mao en skal gi fra seg alle rettigheter som man har ift kjøpsloven.

    Dette er svindel og bedrag så det holder.

    Johan-Kr
    Jeg tillot meg å sende en forespørsel om HT, og lurte på hva "balansert med sammenføyningsteknologi" betyr.

    Fikk svar: ""Balansert med sammenføyningsteknologi betyr at alt mekanisk er optimalisert individuelt parvis."
    optimalisert individuelt parvis? jaha?
    Jau, og videre "Jeg har ikke bilder av denne konkrete prosessen, men jeg skal prøve å forklare Deg på en enkel måte. I alle maskin-sammenskrudde produkter med maskineri som skal forholde seg til divergente deler ( f.eks en diskant som har litt forskjellig form og fasthet i chassiset ) - og som har standard dreie-moment ( f.eks. et standard fastsatt moment på skru-drillen - som brukes til å skru alle skruene som finnes i høyttaleren ) vil kunne forbedres - og erfaringsmessig bety forbløffende mye på produktet ( høyttaleren ) sitt presterende. Mvh" og "Du får en helt annen dynamikk med påfølgende detaljer i dybden og bredden av lydbildet. Høytalerne vil tåle mer pådrag og phasen harmoniserer i en langt større grad. Du kan få høre dem i morgen mellom 13 og 17 f.eks. Jeg tar kontant og ikke kort. Mvh."

    Lurer på hvilken svadagenerator fyren bruker...
    Må ikke mobbe folk som har tippa :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kjenner ikke merke/produsent og vet ikke hva nypris er, så om det er en bra pris (ifht nypris) skal jeg ikke si noe om.
    men en sånn dac hadde nok kostet nord for 10k hvis den ikke var laget i østen.
     
    Sist redigert:

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    880
    Antall liker
    921
    Torget vurderinger
    4
    Nye Hegel Röst til folkelig pris, tilbud fom førstkommende fredag.

    41C9B477-C9AB-4A20-BAE9-98D2EBA13B4D.jpg
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fikk nettopp mail fra Oslo HiFi Senter.
    De har noen meget gode tilbud. Sjekk spesielt da demo eller innbytte
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Dette her burde i prinsippet være et godt kjøp, hvis det dreier seg om nye høyttalere, fra he-who-shall-not-be-named i Stavanger: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159993302
    (konevennlige smale gulvstående høyttalere som minner om German Physiks, med gode anmeldelser internasjonalt)

    Men: Er det noen som vet om han faktisk gjør endringer i høyttalerne? Betyr dette at faktiske endringer har blitt gjort? "MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference", "balansert med sammenføyningsteknologi", og "Delefilteret vil da bli i i.h.t. egenspesifikasjon", osv. I så fall slutter det jo å være et godt kjøp, hvis de er tuklet med. Spørsmålet er om dette er noe han bare sier, men ikke gjør, eller om han faktisk gjør ting og tang inni høyttalerne. Noen som vet?
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Dette her burde i prinsippet være et godt kjøp, hvis det dreier seg om nye høyttalere, fra he-who-shall-not-be-named i Stavanger: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159993302
    (konevennlige smale gulvstående høyttalere som minner om German Physiks, med gode anmeldelser internasjonalt)

    Men: Er det noen som vet om han faktisk gjør endringer i høyttalerne? Betyr dette at faktiske endringer har blitt gjort? "MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference", "balansert med sammenføyningsteknologi", og "Delefilteret vil da bli i i.h.t. egenspesifikasjon", osv. I så fall slutter det jo å være et godt kjøp, hvis de er tuklet med. Spørsmålet er om dette er noe han bare sier, men ikke gjør, eller om han faktisk gjør ting og tang inni høyttalerne. Noen som vet?
    Dette er Maxwell Audio, en karikatur i markedet som tidligere har fått sterk kritikk for å føre modifiserte varer uten godkjenning fra produsent. Dette er deler av hans konkursbo som nå legges ut, nå under skjult profil pga tidligere omtale. Stereoplus skrev vel en lengre sak om ham for en stund tilbake, lenket tidligere i tråden.

    Kort fortalt : jeg ville styrt unna. I aller beste fall er det minimale modifiseringer, men med Maxwells renommé er dessverre bruktprisen på slike modifiserte varer nok ganske laber.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.664
    Torget vurderinger
    1
    Dette her burde i prinsippet være et godt kjøp, hvis det dreier seg om nye høyttalere, fra he-who-shall-not-be-named i Stavanger: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159993302
    (konevennlige smale gulvstående høyttalere som minner om German Physiks, med gode anmeldelser internasjonalt)

    Men: Er det noen som vet om han faktisk gjør endringer i høyttalerne? Betyr dette at faktiske endringer har blitt gjort? "MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference", "balansert med sammenføyningsteknologi", og "Delefilteret vil da bli i i.h.t. egenspesifikasjon", osv. I så fall slutter det jo å være et godt kjøp, hvis de er tuklet med. Spørsmålet er om dette er noe han bare sier, men ikke gjør, eller om han faktisk gjør ting og tang inni høyttalerne. Noen som vet?
    Dette er Maxwell Audio, en karikatur i markedet som tidligere har fått sterk kritikk for å føre modifiserte varer uten godkjenning fra produsent. Dette er deler av hans konkursbo som nå legges ut, nå under skjult profil pga tidligere omtale. Stereoplus skrev vel en lengre sak om ham for en stund tilbake, lenket tidligere i tråden.

    Kort fortalt : jeg ville styrt unna. I aller beste fall er det minimale modifiseringer, men med Maxwells renommé er dessverre bruktprisen på slike modifiserte varer nok ganske laber.
    Forstår. Takk. Ja, jeg vet jo hvem det er, men visste ikke om han faktisk gjorde modifiseringer eller bare hevdet at han gjorde det. Da er det nok best å holde seg unna, ja.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Dette her burde i prinsippet være et godt kjøp, hvis det dreier seg om nye høyttalere, fra he-who-shall-not-be-named i Stavanger: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=159993302
    (konevennlige smale gulvstående høyttalere som minner om German Physiks, med gode anmeldelser internasjonalt)

    Men: Er det noen som vet om han faktisk gjør endringer i høyttalerne? Betyr dette at faktiske endringer har blitt gjort? "MX-Tunet I.H.T. egenspesifisert Reference", "balansert med sammenføyningsteknologi", og "Delefilteret vil da bli i i.h.t. egenspesifikasjon", osv. I så fall slutter det jo å være et godt kjøp, hvis de er tuklet med. Spørsmålet er om dette er noe han bare sier, men ikke gjør, eller om han faktisk gjør ting og tang inni høyttalerne. Noen som vet?
    Dette er Maxwell Audio, en karikatur i markedet som tidligere har fått sterk kritikk for å føre modifiserte varer uten godkjenning fra produsent. Dette er deler av hans konkursbo som nå legges ut, nå under skjult profil pga tidligere omtale. Stereoplus skrev vel en lengre sak om ham for en stund tilbake, lenket tidligere i tråden.

    Kort fortalt : jeg ville styrt unna. I aller beste fall er det minimale modifiseringer, men med Maxwells renommé er dessverre bruktprisen på slike modifiserte varer nok ganske laber.
    Forstår. Takk. Ja, jeg vet jo hvem det er, men visste ikke om han faktisk gjorde modifiseringer eller bare hevdet at han gjorde det. Da er det nok best å holde seg unna, ja.
    Disse Harbeth-høyttalerne koster nye ca 34.000,- hos Mala, og 'modifiseringen' som påstås å ta 2,5 år (balansert sammenføyningsteknologi) dreier seg om å etterstramme skruene som fester elementene i høyttaleren. Han kaller det også 'valutajustert' verdi når han skriver at de er verd 100.000,-.
    Det er bare sprøyt og tull (svindel) alt sammen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn