Gode billig tv'er 65" og større

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
For min del er kvalitet på tv veldig enkelt, det handler om kontrast, fargegjengivelse og bevegelse…

For min del er TV litt som hifi. Hvis det er noe som stikker seg veldig ut mens jeg ser på så distraheres jeg av det...
Enig!
Kriterier så langt er 120Hz med minst mulig avlange baller… gi meg riktige farger og kontrast så er vi der. LG C1 77» (2021 )er en av de på shortlista mi. Men 85» Samsung The Frame (2021) og 75» Q77B (2022) er to av de andre.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Enig!
Kriterier så langt er 120Hz med minst mulig avlange baller… gi meg riktige farger og kontrast så er vi der. LG C1 77» (2021 )er en av de på shortlista mi. Men 85» Samsung The Frame (2021) og 75» Q77B (2022) er to av de andre.
Høres ut som veldig gode alternativer. Broderen min kjøpte i fjor Samsung sin toppmodell 4k og var veldig fornøyd med den en liten stund. Men så kom han på besøk og så på fotball og så film hos meg med CX Oled og innså at det var ting med samsungen som ikke var like bra.

Micro-stuttering, pulserende bakgrunnslys i mørke scener og i overkant hissig lysstyrke jevnt over var noe som han reagerte på over tid.
Kvittet seg med den og kjøpte seg 83" Sony Oled istedenfor - og ble langt mer happy med det.

Verdt å notere seg bak øret når man skal ut og analysere tver på Elkjøp? Mulig, men ting som irriterer er gjerne noe man først legger merke til over litt tid.
 

joha

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
868
Antall liker
466
Torget vurderinger
1
HDTVtest på youtube er veldig bra, samme er https://www.flatpanelshd.com/
Rtings.com er også bra.
Enig!
Kriterier så langt er 120Hz med minst mulig avlange baller… gi meg riktige farger og kontrast så er vi der. LG C1 77» (2021 )er en av de på shortlista mi. Men 85» Samsung The Frame (2021) og 75» Q77B (2022) er to av de andre.
OLED er et lite hakk bedre på de fleste områder. Unntaket er kanskje hvis man har en veldig opplyst stue, sol imot etc. Jeg kjøpte LG C1 65" når den var på tilbud til 13.500,- og er veldig fornøyd. 77 tommeren koster vel 28k for 2021-modell nå. C2 2022 er mer lysterkt, men en helt annen pris også foreløpig.
Hvis du er keen på LCD/Samsung, så er kanskje Q83B (10k avslag på Elkjøp nå, kr. 17.990,-) enda ett hakk bedre enn de du nevner.
 

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Glemte å nevne at den skal brukes på et mørkt rom.
Takker for tips den skal sjekkes ut.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.507
Antall liker
8.047
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Forrige TV var en Nano-LED (elns, fra 2017) fra LG og forskjellen til dagens LG G1 var ærlig talt ikke veldig stor. Sortnivået var veldig bra og jeg la heller ikke merke til noen av de andre bakdelene nevnt over. Men ikke for det, G1 er bedre på alt, om ikke med noen stor margin.
 

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Iflg tester ligger LG sin C1 godt an. 77 tommer med bra score på mine kriterier, men noe svakere lys som kan passe godt i min mørke hule.
Skulle gjerne hatt ubegrenset budsjett, men den gang ei.
Går jo fra en Sony HW-15 projektor til et bedre bilde uansett. Men krymper fra 90 til 75-85 tommer. Nå mest trolig en 77.
 

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Snubla over en LG C1 83 tommer fra 2021 til samme pris som en 77 tommer.
Sjekka også bilder mot de nye Samsungene. Helt annet sortnivå og like bra bilde i et mørkt rom. Imponert over bildet i et flombelyst område også så er det sagt.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.511
Antall liker
7.548
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Snubla over en LG C1 83 tommer fra 2021 til samme pris som en 77 tommer.
Sjekka også bilder mot de nye Samsungene. Helt annet sortnivå og like bra bilde i et mørkt rom. Imponert over bildet i et flombelyst område også så er det sagt.

Bare EN tv ?, eller et tilbud du kan dele med oss andre her inne ?
 

Roqer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
459
Antall liker
216
Takk for gode tips.
Her er det en outlet LG C1 i 83“ i Halden ser det ut som. Lov å prute. Virka for meg.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.511
Antall liker
7.548
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Kanskje dette er et bra tilbud ?

 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.820
Antall liker
5.470
Sted
Holmestrand
Høres ut som veldig gode alternativer. Broderen min kjøpte i fjor Samsung sin toppmodell 4k og var veldig fornøyd med den en liten stund. Men så kom han på besøk og så på fotball og så film hos meg med CX Oled og innså at det var ting med samsungen som ikke var like bra.

Micro-stuttering, pulserende bakgrunnslys i mørke scener og i overkant hissig lysstyrke jevnt over var noe som han reagerte på over tid.
Kvittet seg med den og kjøpte seg 83" Sony Oled istedenfor - og ble langt mer happy med det.

Verdt å notere seg bak øret når man skal ut og analysere tver på Elkjøp? Mulig, men ting som irriterer er gjerne noe man først legger merke til over litt tid.
Dro på elkjøp for å kjøpe en annonsert samsung. Den var droppet før ekspeditøren rakk å snakke med oss. Gikk derfra med en sony. Veldig fornøyd.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.820
Antall liker
5.470
Sted
Holmestrand
Nytt tilbud i dag, kanskje denne er et bra kjøp ?

Selv foretrekker jeg gjerne sony, men alle jeg kjenner som har samsung er godt fornøyde, så jeg tror nok dette kan bli bra. 🤗
 
Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.511
Antall liker
7.548
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Denne burde vel også være et greit kjøp for de som vil ha 65"

 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hadde ikke stusset på Sony sammenlignet med Samsung.
Sony og Panasonic er de beste TV-ene på markedet.

Har hatt Sony flatskjerm tidligere, og var veldig fornøyd med den, og det er også referansemonitor i mange filmproduksjoner.

Han i HDTV-test har en Sony referansemonitor til 30000 USD.
Så en video av han i helgen, og der var bildet best på en Sony, selv om den slet med «blooming», men det var et bevisst valg av Sony.

Det beste er å se bildet selv, på den skjermen du vil kjøpe.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
For en latsabb som ikke orker å lese hele denne tråden: hva er kortversjonen? Qled vs oled, ideell størrelse vs pris, merke...
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.511
Antall liker
7.548
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Tanken min bak denne tråden var og finne gode tilbud på tv'er som passer de flestes lommebok og ikke bare for de kravstore "værstingene" med fete lommebøker........ gode tv'er i str 65" og oppover til hvermannsen :D

Det er jo ok og hjelpe andre med og gjøre noen gode kjøp, alle må jo ikke være så ego at de bare tenker på seg selv hele tiden ?......... først meg selv...... så meg selv....... så kanskje min neste....... MEN bare hvis det er til mitt eget beste....... jeg ække sånn jeg.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.820
Antall liker
5.470
Sted
Holmestrand
Tror det var denne en kollega som er interessert i lyd&bilde skrøt av:
Sammen med sony så er LG og panasonic de jeg finner mest interessante.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.511
Antall liker
7.548
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Helt sikkert kjempebra....... jeg har gått for 2 nye Samsunger, men har gått opp en størrelse i forhold til de gamle Samsungene, fra 55 til 65 og fra 65 til 75...... jeg tenkte først på og gå opp fra 65 til 85 i kjellerstua, men 85 tommer er bældiger.... så det får bli neste gang.
Neste på min liste blir litt surround lyd og en rimelig men gær-go Blue-ray spiller.

Men håper tråden lever videre og at folk kan dra nytte av den.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.820
Antall liker
5.470
Sted
Holmestrand
Helt sikkert kjempebra....... jeg har gått for 2 nye Samsunger, men har gått opp en størrelse i forhold til de gamle Samsungene, fra 55 til 65 og fra 65 til 75...... jeg tenkte først på og gå opp fra 65 til 85 i kjellerstua, men 85 tommer er bældiger.... så det får bli neste gang.
Neste på min liste blir litt surround lyd og en rimelig men gær-go Blue-ray spiller.

Men håper tråden lever videre og at folk kan dra nytte av den.
Hvis samsung er «your weapon of choice» så blir samsung helt sikkert bra. 🤗
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.015
Kanskje noen av tilbudene her kan være av interesse for de som vurderer å gå til innkjøp av nytt televisjonsapparat.

 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.511
Antall liker
7.548
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
På papiret ser det ut til at man får "mye" tv i dette tilbudet....... kommentarer fra proffene ?



eller hva med denne :



Eisa award burde jo borge litt for kvaliteten eller ?????....... selvom det er en billig tv.
 
Sist redigert:
H

Hifibasillen

Gjest
Anbefaler Philips Oled 706 og 806 om disse ennå finnes på tilbud, makan til kvalitet har jeg aldri vært borti før danker QN90A lett mtp bildekvalitet
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.794
Antall liker
5.351
Sted
oslo
jeg kjøpte meg en LG C1 for en uke siden og er meget fornøyd - gamletven var en liten samsung LCD fra 2009, så alt er jo en oppgradering sånn sett, men er nå uansett strålende fornøyd - ser dog at de har satt opp prisen med en tusenlapp siden jeg kjøpte den.

 

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Innlegg
500
Antall liker
954
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
jeg kjøpte meg en LG C1 for en uke siden og er meget fornøyd - gamletven var en liten samsung LCD fra 2009, så alt er jo en oppgradering sånn sett, men er nå uansett strålende fornøyd - ser dog at de har satt opp prisen med en tusenlapp siden jeg kjøpte den.

Nice, men ikke e-arc?
Har de gjort noe med ethernet portene på de nye tv`ene?
Har en c9 fra 3 år tilbake og fungerer jo fint nok med 100m/bitt linje inn + trådløst men var mer ev nyskjerrighet.

Uansett gratulerer med ny tv - det er jo alltid gøy og med over tiår siden sist kan man jo unne seg litt slikt med god samvittighet
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.794
Antall liker
5.351
Sted
oslo
Nice, men ikke e-arc?
Har de gjort noe med ethernet portene på de nye tv`ene?
Har en c9 fra 3 år tilbake og fungerer jo fint nok med 100m/bitt linje inn + trådløst men var mer ev nyskjerrighet.

Uansett gratulerer med ny tv - det er jo alltid gøy og med over tiår siden sist kan man jo unne seg litt slikt med god samvittighet
e-arc har jeg ikke en gang hørt om før, så det sier vel sitt om min tv-bruk ;)

Bruker den 95% til playstation og 5% til netflix, så noe fancy dolby audiokrav er ikke noe must for meg.
tv'en står heller ikke i stuen sammen med anlegget - den er gjemt bort på soverommet, uten noe fancy anlegg koblet til.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Nice, men ikke e-arc?
Har de gjort noe med ethernet portene på de nye tv`ene?
Har en c9 fra 3 år tilbake og fungerer jo fint nok med 100m/bitt linje inn + trådløst men var mer ev nyskjerrighet.

Uansett gratulerer med ny tv - det er jo alltid gøy og med over tiår siden sist kan man jo unne seg litt slikt med god samvittighet
ARC/e-ARC er som alltid på siden, port 2, ingen endring der.
Ethernet er en standard utgave på min LG CX, men jeg synes at Wifi fungerer bedre på den, med fast IP fra ruter.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.511
Antall liker
7.548
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Elkjøp var her i dag og leverte LG Oled og tok med seg Samsungen........ LG Oled'en virker knallbra, MYE mer "zing" i bildet enn Samsungen...... happy days.

Skal dog sies at selv om skjermen er supertynn, så er elektronik boksen nederst på baksiden litt tykk og klumpete, spiller ingen rolle hvis man bruker bordstativet, men hvis man som hos oss henger den på veggen, så blir den stående litt unormalt langt ut i fra bakveggen selv med slim-veggfeste...... så det er noe og ha i bakhodet når man velger tv............... det er mye som må planlegges og sjekkes når man skal velge tv gitt.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
Veldig Off-topic. Men gøy å lese om han nordmannen som fikk innstallert den råeste micro-Led skjermen fra Samsung i stua si. Tv’en koster ca 1,5 mill kroner.

Men gir oss et hint om hvilken bildekvalitet vi kan vente oss om noen år 🙂

 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.511
Antall liker
7.548
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Veldig Off-topic. Men gøy å lese om han nordmannen som fikk innstallert den råeste micro-Led skjermen fra Samsung i stua si. Tv’en koster ca 1,5 mill kroner.

Men gir oss et hint om hvilken bildekvalitet vi kan vente oss om noen år 🙂



Kult, hadde jeg vunnet en slik sum så ville jeg nok hoppet på det samme toget...... MEN jeg ville nok spandert på meg litt mer lyd enn bare en rimelig lydplanke.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
Det eneste er at når du har investert 1,5 mill i det absolutt beste i år 2022, vil du ikke da føle deg litt dårlig når du om 5 år har en Tv som er forbigått av teknologien? :)

Det er skummelt å investere mye penger i konsumprodukter med teknologi som utvikler seg hurtig, Imo.
 

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Innlegg
4.077
Antall liker
2.535
Det er vel derfor man kaller det forbruk og ikke investering
 
Topp Bunn