R
Rojoh
Gjest
He, he... Mange gode tråder og temaer å røske tak i her!
Mvh. Johan.
(Velkommen, forresten.
)
Mvh. Johan.
(Velkommen, forresten.
Godt å se at "dere" fant ut av det, velkommen med gode innspill der du föler det berettiget L, det kan trenges, tror jeg, noen ganger....Nå er en Arcam FMJ DV27 på vei mot Stavanger.
Takker for de få tips og råd jeg fikk. Håper og tror "vi" har gjort et godt valg med hensyn til DVD spiller.
Lf
Du kan prøve med å fortelle henne at du skal hviske æventyr i øret hennes, om hun bare melder seg av forumet, og viser litt desinteresse i din "hobby". Og skulle det gå helt skeis, så kan du jo berolige deg selv med tanken på at aldri er en kvinne mer nærværende i en manns bevissthet, enn når hun forlater ham. Først i fraværet er hun der hundre prosent. Pga. dette er kvinnen laget troløs, for alltid å være tilsted i mannens hode. Hvor var jeg nå ... Jo, gratulerer med spiller!Er nå usikker på om det er bedre når kone/kjæreste okkuperer friområder, da de burde holde seg unna. Men tar jeg ikke helt feil så har du satt ideer i hodet på min kjære.
Heisann. Gratulerer med Arcam-DVD. Har selv en Arcam surroundreceiver, og er godt fornøyd, spesielt med lydkvaliteten i stereo. Hvis Arcam-DVDen er bygget med samme filosofi, så har du fått et av de beste produktene som finnes når det gjelder lydkvalitet i stereo for et slikt kombinasjonsprodukt.;D ;D ;D
Det var ikke min intensjon å lage en slik ”merkelig tråd” Snickers-is. Men, jeg kan ikke se at du med dette innlegget får tråden på rett spor, heller det motsatte……. ;D
For min del kan du bare fundere, men tar jeg ikke mye feil så vil du nok få besvart spørsmålene dine av en viss frøken(har du begynt å blande deg inn i andres tråder og nå, men intensjonen din var sikker god, kjære)
Hva angår temperatur, har du nok truffet spikeren på hodet.
LF
Apropos barnimagen: JUNIOR!!! Det er over termin, KOM UUT!!
Er enig i mye av det du sier, Linda. Men det argumentet om at klær er et primærbehov holder ikke i moderne, vestlig moteshoppingsammenheng, siden primærbehov-delen av klær er relatert til primære funksjoner som beskyttelse av kroppen mot kulde, fysiske skader etc. Det er ikke mange plagg som skal til for å dekke primærbehovet.Og forresten, klær er et primærbehov, vil vel kanskje ikke karakterisere hifi-utstyr som det samme ???
Elsk hverandre, men gjør ikke kjærligheten til et bånd:
La den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyster.
Fyll hverandres begre, men drikk ikke av ett beger.
Gi hverandre av deres brød, men spis ikke av det samme brødet.
Syng og dans og vær glade, men la den andre få være alene,
Slik strengene i en lutt er adskilte, selv om de skjelver i den samme musikken.
Gi deres hjerter, men ikke i den andres varetekt.
For bare Livets hånd kan holde om deres hjerter.
Og stå sammen, men ikke altfor nær hverandre:
For templets pilarer står adskilte,
Og eketreet og sypressen vokser ikke i hverandres skygger.
HiFi ikke primærbehov... hvilke kjetterske tanker! ;D ;D
Hehe, tusen takk castorfiber, godt å vite at jeg ikke er alene.
Denne tråden har gått mye lenger enn jeg forventet med mitt første innlegg. Både jeg og Linda ser nå dvd/cdspiller kjøp som et avsluttet kapitel.
Det har vært festlig for dere, men vi må jo innrømme at det har det også vært for oss, men det har kanskje gått litt vel langt når vi blir kontaktet av venner og kjente som ringer sprekkferdige av latter :-[
Til vår svenske venn foreslår vi at du leser innleggene våre om igjen. Her er det ikke en elak jargong, glimt i øyet vil nå vi kalle det
Igjen må vi takke roffe for de flotte og interessante innleggene, tipsene er notert
Vi får se det positive i hele situasjonen; HFS har ikke (som jeg vet) hatt så mange HiFi-interesserte gjester tidligere (takker styx og om.s for oppdateringene ;D), får håpe at noen av dem blir.
Nå skal vi kose oss med en film på den nye spilleren (som har både god lyd og bilde), og nei, forholdet er ikke i ferd med å avsluttes, her i heimen er det fortsatt mye varme, kjærlighet og ikke minst humor.
Ha en fin kveld
Linda og Ellef
Feil. Bildesignalene er digitalt lagret på DVD-en. Henter man ut signalene analogt, blir det én konvertering, deretter konverteres signalet tilbake til digitalt i fremviseren. Altså to unødvendige konverteringer. Tapper man signalet digitalt fra spilleren, skjer det ingen digitale til analoge konverteringer i det hele tatt. ALLE fremvisere som godtar DVI/HDMI er digitale. Faktisk er LCD- og plasma-skjermer og samtlige projektorer per definisjon digitale.Så vidt jeg har skjønt fra tidligere diskusjoner er det ikke alltid slik at digital billedoverføring gir best bilde, om man kjører analog billedoverføring til en fremviser som er digital (dvs PJ eller LCD/plasma) så sparer man seg for en del konvertering.
Parelius du har så rett så rett. Ulykker kommer sjelden alene, dette tar visst aldri slutt. Øyner for første gang litt sympati fra et forum medlem.
Det har sikkert vært festlig for dere, men for meg .. ikke spesielt gøy, nei. Det hele tok kaken når hun begynte å by på de samme tingene som meg. Er litt urolig, og gruer meg til neste utspill fra den kanten Hun er ikke alltid like tam og forutsigbar... :-[
Bytter henne gjerne mot noen kabler, trenger ikke være spesielt gode heller .. ;D
Er nå usikker på om det er bedre når kone/kjæreste okkuperer friområder, da de burde holde seg unna. Men tar jeg ikke helt feil så har du satt ideer i hodet på min kjære.
NostraD - Har prøvd ulike CD`spillere i oppsettet mitt, men lydforbedring har det vært så som så med. Kommer med en tilbakemelding når spilleren er i hus.
nb - Vet ikke helt jeg. Er dette en fordel? Det er cdlyd som er viktigst for meg. DVD - greiene er for min bedre halvdel i dette huset. Hun liker film på tv, jeg på kino.
LF