God DVD/CD spiller

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Dyp innsikt, ja du kan si det sånn. Hvis ikke stikk-kontakt trikset hjelper kan jeg jo komme med: slå av alle lys, eller muligens grønn ring ytterst på cd'ene. . ? Ingenting skal være uprøvd. ;)
 
O

om.s

Gjest
Dyp innsikt, ja du kan si det sånn. Hvis ikke stikk-kontakt trikset hjelper kan jeg jo komme med: slå av alle lys, eller muligens grønn ring ytterst på cd'ene. . ?   Ingenting skal være uprøvd.  ;)
ikke la deg "skremme" de fleste synes nok det litt stas at dame oppmerksommer dem hobbien deres, bare ikke kom for nær  ;)
Fine innspill forresten...

mvh
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Hva med å høre på Ellef og la tråden dø? Kanskje starte en ny tråd med lyrikk..?
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
Hva med å høre på Ellef og la tråden dø? Kanskje starte en ny tråd med lyrikk..?
Synes folk må få lov til å skrive hva enn de måtte ønske på denne tråden, da den likevel har sklidd litt vel ut... Jeg mener Ellef sitt innlegg var "surmaget". Helt greit at han var trådstarter, men det gir han vel ingen rett til å bestemme når tråden skal ta slutt, hva som kan/bør skrives etc. :mad: Hvis det irriterer deg så mye, så dropp og les denne tråden 8)
Det virker på meg som at denne tråden gir glede til enkelte, så mye at de faktisk kommer i det poetiske hjørnet ;D

En egen lyrikk tråd for "hifi-poetene" hørtes ut som en god ide.

PS, er veldig glad i deg, gutten min, men må få lov til å være uenig med deg :-*

Lin
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Den mye omtale Ellef føler seg kanskje litt som han med kallebassen i "Life of Brian". En masse folk henger seg helt plutselig på han, han aner ikke hva de vil, hvor de kommer fra, hvem de er eller hvordan han skal bli kvitt dem... ;)
 

GRS

Fersking
Ble medlem
21.08.2005
Innlegg
1
Antall liker
0
Hei Ellef!

Jeg kan forstå du er litt fortvilet over utviklingen her, men se positivt på det! Nettstedet har fått nærmere 200 000 treff, kostnadsfritt! Bedre markedsføring av hobbyen og nettstedet er nesten umulig å forestille seg.  Annonsørene og de som drifter stedet skylder Dere en stor takk! (Til annonsørene: Hva med en liten belønning? Dette må være den billigste reklamen Dere noengang har fått!!!!)

Jeg tror nok du har rett i at mange av leserne mangler interesse for Hi-Fi, men for min egen del ligger nok interessen en del over snittet. Jeg har ikke visst om dette forumet tidligere, og tror nok at også antallet aktive brukere øker vesentlig pga. dere to.

Til Lin: stilig at du engasjerer deg i hobbyen til Ellef! Når det gjelder klærne du har handlet til han mtp. regelmessige lufting, tror jeg han trenger en skikkelig tur imorgen. Prøv å finne et sted han kan løpe litt fritt også! :)
 
P

Parelius

Gjest
TIL HØVDINGEN
Jeg kommer med et lite ønske, kan høvdingen være så vennlig å fjerne denne tråden fra forumet? Om dere ikke fjerner den, er det mulig at det blir innleggsstopp?
Linda gjorde en tabbe, hun hadde ikke trodd at hennes innlegg til meg ville skape så mye blest. Dette har utarta seg, og er rett og slett for dumt.

TIL MEDLEMMENE
Her kommer mer frustrasjon som gjelder hele forumet; Jeg begynner å bli lei av ”nye” medlemmer som morer seg på et seriøst forum. Har verken noe i mot jenter eller humor, men nå er det gått for langt. Hadde de i det minste hatt noe konstruktivt å komme med, eller hatt musikk interesse (enkelte skriver at de er totalt uinteressert i hifi….), skulle jeg ikke ha sagt noe, men de skriver jo bare tull (etter min oppfatning). Vennligst meld dere ut av HFS, og finn et annet forum hvor dere kan more dere vel så mye. Det beste ville dog være at dere etter hvert deler vår interesse for hifi og musikk, og deltar i diskusjonene. Litt skjeve blikk skader ikke, det er bare hyggelig :)

Jeg er fullstendig klar over at dette er selvforskyldt, og bøyer meg totalt i støvet, men ber innstendig om at forummedlemmer ikke lenger skriver innlegg på denne tråden slik at den kan ”dø” i det stille. Er vel innlysende at heller ikke dette innlegget bør besvares.

På forhånd takk.

LF
Mandig tale fra ELEL6200 dette. Greit nok at vi her på forumet strekker vår toleranse til å omfatte både de som hører og ikke hører forskjell på kabler,, men når vi også blir utfordret til å godta både de som er interessert i og ikke interessert i hifi, så går det for langt. Når så brave menn i tillegg begynner å bli lyriske i sitt hoved, så vet vi at vi er kommet ut av kurs. Kanskje burde de lyriske pennene heller gjøre store ting innen den politiske festtalelyrikk, og så fikk vi lydmessige hardhauser slappe av her inne. Hele denne tråden er bare et eksempel på hvordan kvinnekjønnet generer mandig ufornuft. Det er på tide at fotformskoene byttes ut med pisken! Selv har jeg bestemt meg for å kjøpe dyr platespiller på bare faen!
 
P

Parelius

Gjest
Hva skal du ha for On-tech DAC'en?
Ha ha ha. Må jo ha den til sølvskivene, som tross alt er fremtiden det kommende året. At fortiden er 20 ganger så mange, gjør at en ikke helt kan slippe PU/RIAA og spiller.
 

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Den mye omtale Ellef føler seg kanskje litt som han med kallebassen i "Life of Brian".  En masse folk henger seg helt plutselig på han, han aner ikke hva de vil, hvor de kommer fra, hvem de er eller hvordan han skal bli kvitt dem...  ;)
Jeg tror nok Ellef kommer fra dette uten varige men...
Kompliment til deg, Komponenten, for et behagelig syn på hobbyen, tross alt!!!
 

Jomern

Fersking
Ble medlem
22.08.2005
Innlegg
1
Antall liker
0
ufattelig bra!

Jeg så på denne dagen som beksvart og trist. Første dag etter ferie med min sambo og vår datter, men etter å ha lest denne tråden og fått latterkrampe intill flere ganger så er ikke dagen så mørk og trist lenger.

Til Ellef: De aller fleste her ler med deg og de aller fleste vil nok ikke henge her og gjøre livet ditt surt de neste 10 månedene pga din lille blemme, men dette kommer nok til å bli en ørliten vandrehistorie som blir dratt frem i festlige lag i lang tid. Kanskje om 10 år så sitter du på fest og så kommer en kar inn og forteller en ufattelig morsom historie om et par som bla bla bla... Se på dette med humor og det går fort over.
Du må være ufattelig heldig som har en kjæreste/samboer/kone som har en så sinnsykt bra humor at hun gjorde dette og i tillegg fulgte opp story`n og til og med meldte seg inn i forumet. Dødsbra!

Til Linda vil jeg bare si: You rock!!!!!!
Tror ikke det er mange damer som deg der ute! KONGE! Evt Dronning siden du tross alt er av det sterke kjønn.

En annen ting er at jeg har nå brukt litt tid på å lese litt i forumet her og det er jo masse god info her for en som meg.
Nå er jeg mest lyd freak mht film, men lider under pisken til ei som ikek vil ha høytalere, ledninger osv "slengende" rundt. Var jo endel bra tips som kan brukes ved innkjøp osv, og det var jo etpar av de rådene som en ga tidligere her som jeg allerede har brukt... Som at "dette er den nye modellen som jeg fikk istedet for den gamle som var ødelagt", og "den kosta BARE 6000,- når den egentlig koster 8000,- eller mer.. :p
*gleder meg til vi flytter tilbake til Hamar og får oss eget hus hvor jeg får gutteromdrømmen min*
*ser tomt ut i lufta og lurer på hvor fort 3 år går*

Jomern!
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
Re: ufattelig bra!

Til Linda vil jeg bare si: You rock!!!!!!
Tror ikke det er mange damer som deg der ute! KONGE! Evt Dronning siden du tross alt er av det sterke kjønn.
"Hatshepsut" er et fint ord i sakens anledning. Egyptisk dronning som lot seg krone til konge, til stor forvirring for de samtidige krønikører (skulle de bruke maskulinum eller femininum nå?)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hatshepsut


But I digress.
 

Vladinator

Fersking
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
2
Antall liker
0
Jeg kan jo si at denne ser ikke så gær'n ut..
1000 kr for en DivX avspillende spiller, vel.. Kanskje man kunne velge noe
som har flere muligheter? Hmm.. Vanskelig detta.. Men det ser ut som om
du har fått det til! :D

Btw, ja denne tråden var kjempe underholdene, hehe.. ;D
(så den bla. på IT-Avisen -22 August "Tatt på fersken")
... og det er over 200,000 visninger av emnet, haha ;)
 

mato

Medlem
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
29
Antall liker
0
-TEKST KIPPET VEKK-


detter er vanlig Internet trolling , har en tendens til og skje når det blir linket et forum fra mange sider .

LES:http://en.wikipedia.org/wiki/Slashdot_trolling_phenomena


BTW jeg er fast medlem og har vært det lenge, og mins største fryk er vell at min bedre halvdel skal komme og poste her :eek:

EDIT: dette inlegget har vist tatt seiersrunden på det meste av av store nordiske fora og diverse andre plasser
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Tenkte jeg (kanskje noe uventet) skulle prøve å få denne tråden litt inn igjen på rett spor, spor 1 faktisk, og håper med dette at noen vil se på meg som en smule seriøs.
Noe litt underlig skjedde nemlig i går: DVD-spilleren vår var plutselig helt død. Nå er det jo mulig den kan repareres, men har aldri egenlig likt den noe særlig, det er altfor mange knotter på fjernkontrollen som jeg ikke forstår hva skal brukes til bl.a. Så det er mulig jeg kan få overtalt min mann til å bytte den ut, he he..

Derfor:
Kan noen anbefale en god og billig DVD/CD spiller?
Pris 2-3000, må kunne brukes både til DVD og vanlig musikk-CD'er og bør også kunne lese bilde-cd'er (jpg)
Kone og barn-vennlig. 8)

Når det er sagt...burde vel ikke, men klarer heller ikke la være å legge ved denne:

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/fritid/article442689.ece

;D
 

Vladinator

Fersking
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
2
Antall liker
0
Når det er sagt...burde vel ikke, men klarer heller ikke la være å legge ved denne:
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/fritid/article442689.ece
På den artikkelen sies det også:
"...mennene handlet med kredittkort"

... da har vel dama takk kreditkortet og gått for å kjøpe seg stuff da ;D
For å være erlig, så kjøper jeg nesten ikke klært. Har 2 parr bukser for vanlig bruk, og 5-7 skjorter som jeg vasker regelmessig.. Sko har jeg 2 av, vinder og sommer :p Det eneste jeg bruker som avgifter er kanskje 2000kr maks på 2 måneder, pcdeler, osv. Som da er for meg selv ja, ingen andre, bare mitt!!!! AAA!!! :D
 

mato

Medlem
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
29
Antall liker
0
Tenkte jeg (kanskje noe uventet) skulle prøve å få denne tråden litt inn igjen på rett spor, spor 1 faktisk, og håper med dette at noen vil se på meg som en smule seriøs.
Noe litt underlig skjedde nemlig i går: DVD-spilleren vår var plutselig helt død. Nå er det jo mulig den kan repareres, men har aldri egenlig likt den noe særlig, det er altfor mange knotter på fjernkontrollen som jeg ikke forstår hva skal brukes til bl.a. Så det er mulig jeg kan få overtalt min mann til å bytte den ut, he he..

Derfor:
Kan noen anbefale en god og billig DVD/CD spiller?
Pris 2-3000, må kunne brukes både til DVD og vanlig musikk-CD'er og bør også kunne lese bilde-cd'er (jpg)
Kone og barn-vennlig. 8)

Når det er sagt...burde vel ikke, men klarer heller ikke la være å legge ved denne:

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/fritid/article442689.ece

;D
'

tror det er letter og lage en ny tråd om dette ;)
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.133
Antall liker
1.447
Torget vurderinger
4
Tenkte jeg (kanskje noe uventet) skulle prøve å få denne tråden litt inn igjen på rett spor, spor 1 faktisk, og håper med dette at noen vil se på meg som en smule seriøs.
Noe litt underlig skjedde nemlig i går: DVD-spilleren vår var plutselig helt død. Nå er det jo mulig den kan repareres, men har aldri egenlig likt den noe særlig, det er altfor mange knotter på fjernkontrollen som jeg ikke forstår hva skal brukes til bl.a. Så det er mulig jeg kan få overtalt min mann til å bytte den ut, he he..

Derfor:
Kan noen anbefale en god og billig DVD/CD spiller?
Pris 2-3000, må kunne brukes både til DVD og vanlig musikk-CD'er og bør også kunne lese bilde-cd'er (jpg)
Kone og barn-vennlig.    8)

Når det er sagt...burde vel ikke, men klarer heller ikke la være å legge ved denne:

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/fritid/article442689.ece

;D
Av og til selger de DVD spillere på PRIX. Denver trur jeg navnet var. Kankende god spiller til 700,- spenn. Tar de fleste formater ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Takker for tips. Trodde et lite øyeblikk at du kanskje var litt ironisk der, (hadde vel kanskje ikke tenkt så billig) men er kanskje ikke så dum den der Denver likevel. Har nemlig nettopp kjøpt meg en liten mp3-spiller til noen få hundrelapper, for tur og trenings-bruk, og den (som også er av merke Denver) var faktisk en positiv overraskelse i forhold til forventningene.. funker kjempebra så langt, og kvaliteten virker faktisk OK. :)
 

justme

Medlem
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
9
Antall liker
0
Til alle som lurer..

Linda er akkurat lik i virkeligheten som man får inntrykk av her, like festlig og skjønn.

Så til Ellef, dette ba du om selv. Linda er ekstremt nysgjerrig, nesten like ille som meg. Du burde vite bedre enn å tro at vi ikke får nesen vår borti det meste.

Linda, jeg ler meg rett i hjel av deg. Flaks vi er skjønne hæ.

Veldig glad i deg, snuppa mi. Du får hverdagen min til å bli lysere ;D

Kjempeklem fra Jannicke
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
Til alle som lurer..

Linda er akkurat lik i virkeligheten som man får inntrykk av her, like festlig og skjønn.
Jeg ser budene øke til opptil flere flasker brennevin ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Men justme..? Kanskje du kunne tenke deg en hyggelig Hifi-Aften over et glass cognac av ypperste klasse..?

Mvh.

Bjørn
 

justme

Medlem
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
9
Antall liker
0
Bjørn.

Det å invitere ei jente på bare et glass cognac, er vel å være heller litt kjiip. Derimot hvis du snakker om en hel flaske, skal vi heller diskutere det litt nærmere;)

Hilsen Jannicke
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
Bjørn.
Det å invitere ei jente på bare et glass cognac, er vel å være heller litt kjiip. Derimot hvis du snakker om en hel flaske, skal vi heller diskutere det litt nærmere;)
Hilsen Jannicke
Hæ? skal du ta fra meg back up'en min :mad:
Jeg som trodde jeg kunne stikke til Tromsø hvis Ellef ble for vanskelig ;D ;D

Linklem
 

justme

Medlem
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
9
Antall liker
0
Snakk om å være nysgjerrig. Det er jo ikke mer enn jeg har fått lagt inn et svar, så er du der. Linda, flaks du er skjønn ha ha.
Dessuten, når en gutt endelig inviterer meg på brennevin, så skal du liksom være lykkelig på mine vegne. Bare sånn til en annen gang. Tji hi. ;D ::) :-*

Klem Jannicke
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
Dessuten, når en gutt endelig inviterer meg på brennevin, så skal du liksom være lykkelig på mine vegne
Ok, unnskyld jenta mi :-[

Til dere single gutter som vil ha ei skjønn jente; nå er det bare å gripe sjansen, oppskriften har hun jo selv beskrevet ;D ;D ;D

Linklem
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Hyggelig med jentebesøk, MEN BRENNEVINET MITT FÅR DERE ALDRI ALDRI ALDRI ;D ;D ;D

(Kunne ikke la vær)
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
Siden vi snakker damer og brænnvin, så har jeg et litt ambivalent forhold til en viss Macallan. Jeg inviterte ham og meg selv over til en kvinne en gang. Da hun hadde tømt ham, var hun ikke lenger interessert i å tømme meg.

Synd. Jeg savner det fine, nære forholdet jeg hadde til Macallan.


(I tilfelle noen vet hvem jeg er: De faktiske forhold er noget overdrevet.)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Hmmm...jentene krangler om meg...burde jo være et godt tegn. Flaks at jeg har godt med vin i hylla...


Mvh.

Bjørn
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Hmmm...jentene krangler om meg...burde jo være et godt tegn. Flaks at jeg har godt med vin i hylla...


Mvh.

Bjørn
Be nå dama ut da Bjørn ;)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Ja kanskje hun vil være med meg ut her i Tromsø..?

::)
 

justme

Medlem
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
9
Antall liker
0
Nr 1. Porcus, et godt råd, belønning kommer etterpå. Ei dame blir ikke så utrolig sjarmerende etter ei flaske Macallan, så vil du noe mer må du gjøre det først.

Nr 2. Hadde det ikke vært for at damene i Tromsø er så utrolig harry, så skulle jeg mer enn gjerne drukket litt vin med deg. Men da må vi møtes på halvveien, så du får regne ut hvor mange kilometer det er mellom Tromsø og Stavanger og hvor dette stedet er.

Nr 3 Jeg og Linda krangler om det meste, så nå var det på tide vi kranglet om et mannfolk ;D ;D ;D ;D
Neida Snuppa mi, er evig glad i deg, så krangle gjør vi ikke. Vi diskuterer bare litt inni mellom. :-* ::) ;D

Gi meg en tilbakemelding da Bjørn om når og kanskje det jeg er mest spent på, hvor.

Kjempeklem fra Jannicke-
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.984
Antall liker
28.374
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
[quote/
Synd. Jeg savner det fine, nære forholdet jeg hadde til Macallan.
/quote]

Hmmm, så kan jeg heller anbefale å utvikle et nært forhold til, tja: Lagga? 16 åringen er jo tilogmed lovlig... ::)

PS Forventningene bør vel ikke settes spesielt høyt til NOEN, det være seg dame eller herre etter en hel Macallan.... ;D DS

Mvh

Lagga
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Det må jo være Trondhjem. ;) Og jeg syns ikke damene her er Harry. hehe

Hilsen Bjørn ;D
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
For det første så er "halvveien" et utested i Tromsø, og for det andre så er vi ikke harry i det hele tatt :-[
 

justme

Medlem
Ble medlem
24.09.2005
Innlegg
9
Antall liker
0
Ok jeg legger meg flat, burde skjønt at det med at damene i Tromsø er harry ville bli en skandale.

Men, det har seg sånn at vi jenter fra Sør ikke blir så godt mottatt når vi kommer til Tromsø. Dette resultatet av undersøkelsen min er prøvd og etterprøvd, og svaret ble det samme hver gang. Damene fra Tromsø liker ikke jenter fra sør (eller var det bare meg kanskje)

Bjørn Trondheim er en fin by, der liker jeg meg godt. 'blir det bare vin eller får jeg en skvett brennevin og?

Klem fra Jannicke

Ps til dere fra nord så er jeg opprinnelig fra Kristiansand, kanskje det setter nytt lys på saken... ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Tja, man kan åpne mye rart av flasker da, uten at det behøver å bli flatfyll vettu... -apropos oppførsel til folk; den varierer ofte med hvem som kommer opp i matfatet til en, hehe. Kanskje det var proteksjonisme...

Kristiansand, ja...derfra har jeg møtt mye hyggelige mennesker.


Hilsen Bjørn
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
Nr 1. Porcus, et godt råd, belønning kommer etterpå. Ei dame blir ikke så utrolig sjarmerende etter ei flaske Macallan, så vil du noe mer må du gjøre det først.
PS Forventningene bør vel ikke settes spesielt høyt til NOEN, det være seg dame eller herre etter en hel Macallan.... ;D
Jeg burde kanskje ha nevnt at den ikke ble konsumert en bloc. Varte vel omtrent 9 1/2 week-ends.
 
Topp Bunn