God DVD/CD spiller

Augustus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.09.2004
Innlegg
106
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Stor takk og applaus (i form av stående ovasjoner) går til Linda og Ellef! Perfekt måte å starte semesteret på!!

mvh

swr
 
K

kjetilt

Gjest
Ville bare for ordens skyld opplyse om at saken ble referert også på dagbladet.no !
 

dozer

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
70
Antall liker
54
Torget vurderinger
1
Denne har vist spred seg for alle vinder :D
Jeg så linken postet på Porsche club norge ;D
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Så ikke denne tråden før nå. Utrolig god underholdning ;D Heldigvis konfererer jeg med kona ifm. innkjøp, men som oftest ETTER at innkjøpet er foretatt :-[
Har heldigvis ikke skrevet under på skilsmissepapirer ennå, så hun viser heldigvis en viss aksept for det jeg holder på med :D Glad i henne er jeg også - det er jo det beste (Skrevet i tilfelle hun skulle finne tråden - og bare derfor ;))

Mvh.

Vidar
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Ser ut til at jeg må drikke Otarden min selv....
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Ser ut til at jeg må drikke Otarden min selv....
Kan du ikke spare den til messa i Horten da, så kan vi hjelpe deg å bli kvitt den (dvs. drikke den opp)

Roy
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Etter å ha blakket meg på noen små innkjøp (hehe) så ser det ut som om Horten henger i en tynn tråd......


Mvh.

Bjørn
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Etter å ha blakket meg på noen små innkjøp (hehe) så ser det ut som om Horten henger i en tynn tråd......


Mvh.

Bjørn
Da får du heller bare sende konjakken, he-he

Roy
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Roy: You are Evil!! hehehe...


Mvh.

Bjørn
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
223
Antall liker
164
Torget vurderinger
7
Dæven, denne leses jo 1 gang pr sekund nå! kommer nok til å passere 200000 også med dette tempoet. ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
155 000 visninger om et lite øyeblikk!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Syns det er dårlig gjort av ELEL6200 å ikke gå med på tilbudet. Syns jeg strakk meg langt, hehe.



Mvh.

Bjørn ;D ;D
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Jeg er helt enig med ham jeg. Det finnes ikke det utstyr som jeg ville byttet bort kona mot.

Selv om det av og til kan virke lite troverdig, så er det ting her i livet som er viktigere enn hifi.

Roy
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
Syns det er dårlig gjort av ELEL6200 å ikke gå med på tilbudet. Syns jeg strakk meg langt, hehe.
Forklaringen kan jo ligge i at Linda også leser dette forumet -- det er jo ikke sikkert at hun syns at du er noe å samle på ;D

Men kanskje mora hennes er ledig?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Forklaringen kan jo ligge i at Linda også leser dette forumet -- det er jo ikke sikkert at hun syns at du er noe å samle på ;D

Men kanskje mora hennes er ledig?

Tror du misforstår, Porcus. Jeg er ikke en sånn man "samler" på siden det bare er et unikt eksemplar av meg her på kloden. Unikt. ;D

-forresten så er det jo interessant at DU trekker fram mora hennes. Nå fisker du litt tror jeg.


Mvh.

Bjørn ;D
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
What is so special 'bout being unique, we all are. Hadde du vært et frimerke, derimot ;)


Fisker? Den dagen noen kommer tråkkende inn i denne tråden med hei kjære, hvis du vil dra ei dame til inn i huset, så syns jeg jeg bør få lov å være med på å diskutere hvem, så antar jeg presseomtalen vil nå nye høyder. ;D



- Porcus
(aleneboende gris med høyttalerne veldig synlig i binge, kjære binge)
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Men kanskje mora hennes er ledig?
God idè porcus ;D
Svigermor er ei noe spesiell dame, med en sinnsyk vinylsamling. Så det er nok mange på dette forumet som ville finne både svigermor og samlinga meget interessant.

Dattera derimot, er som sin mor noe spesiell, men eier ikke en eneste vinyl, så kanskje er det mer å tjene på mor enn datter i dette tilfellet ;)

LF
 

Augustus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.09.2004
Innlegg
106
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Eller kanskje flere kvinner bør oppfordres til å bli med på forumet..?

Forrige gang ble det jo artig!

mvh

swr
 

annamaria

Medlem
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
6
Antall liker
0
[Eller kanskje flere kvinner bør oppfordres til å bli med på forumet..?

Forrige gang ble det jo artig!

Fikk anbefalt denne tråden av en kamerat som har ledd godt de siste dagene!!! Hvem er egentlig denne linda? Utrolig kul dame da. Og ja dere trenger absolutt flere jenter her inne!!!! ;)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
...og vi trenger mer Cognac. I alle fall jeg, for nå hiver jeg meg strax på flaska...


Mvh.

Bjørn
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
God idè porcus ;D
Svigermor er ei noe spesiell dame, med en sinnsyk vinylsamling. Så det er nok mange på dette forumet som ville finne både svigermor og samlinga meget interessant.

Dattera derimot, er som sin mor noe spesiell, men eier ikke en eneste vinyl, så kanskje er det mer å tjene på mor enn datter i dette tilfellet ;)

LF
Er det mulig å få lagt inn et bilde av denne mora ;D
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Min mann var så DUM!! at han tipset meg om denne debatten, så da kunne jeg selvsagt ikke dy meg for å hive meg på..

Trenger vi ny ****** kjære? Jo jammen har vi hørt den før. For 10 år siden var jeg såpass lei av de ustanselige utskiftingene, at jeg skrev et dikt til/om min mann og sendte til et Hi-Fi-blad. Ser at dette diktet kan være aktuelt også i dag:

(Melodi : Karius og Baktus sangen, den triste)

Conrad Johnson eller Krell,
Martin Logan eller Snell.
Doxa er vel også bra
så hva skal jeg velge da?

Levinson, han er vel grei,
nå må jeg bestemme meg.
Så det får vel kanskje bli
en Electrocompani?

KEF det er visst kjekt å ha.
Denon har jeg hørt er bra.
Monster, har jeg nok av det?
Eller nettstøyfiltere?

Abstinensen trenger på,
må visst gjøre innkjøp nå.
Hva min kone syns om det,
kan jeg ikke bry meg med!!


Noen år seinere skrev jeg dette, da det første viste seg å ha ingen effekt:

(SAMME MELODI)

Jeg har fått meg BKS,
de er jammen noe tess!
DOXA’en er også grei,
trøster meg når jeg er lei.

Thorensen, en gammel venn,
kan jo ikke svikte den.
Sony-CD, hva med den?
Skuffen lukkes tøft igjen!!

Nå er lyden veldig bra,
så hva skal jeg gjøre da?
Kan’ke sakke akterut
må jo skifte noe ut…

Tenker så det knaker nå,
og nå vet jeg hva jeg må:
Komponenten den er stor,
jeg kan bytte konemor !!

Den store kompoenten fikk bli... var så uhamselig å få ut av huset, den hadde dessuten usedvanlig god dempende effekt på lyden, foruten en viss affeksjonsverdi…

En trøst til dere i samme situasjon ( som jeg): med nesen dypt nede i et hifi-blad eller fullt konsentert lyttende med ørene på stilker har de null interesse for andre damer, de er faktisk, utrolig nok, veldig trofaste, mot alt annet enn anlegget sitt!

Og til dere hi-fi-nisser: Bare stå på! Etter en 10-15 år resignerer hun helt, og da kan dere bare ta dere helt ut.... helt frie tøyler… Hvis hun holder ut så lenge da.... ;)
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Fantastisk dikt/sang. Skal sende den til kona ;D

Roy
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
jeg skrev et dikt til/om min mann og sendte til et Hi-Fi-blad.
Jeg husker originalen. Men ikke oppfølgeren.


med nesen dypt nede i et hifi-blad eller fullt konsentert lyttende med ørene på stilker har de null interesse for andre damer, de er faktisk, utrolig nok, veldig trofaste, mot alt annet enn anlegget sitt!
Hmmm ... *telle* ... fra og med jeg ble samboer første gang, har jeg sluppet nytt høyttalersett inn i huset omtrent like ofte som jeg har sluppet en ny kvinne innenfor trusestrikken, forsterker like ofte og signalkilde en del flere ganger. Tallene er lave nok til at både casanovaene og hifi-asylantene vil se på meg som puritaner ;D


(Sa han, og pekte på teksten under avataren.)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
Min mann var så DUM!! at han tipset meg om denne debatten, så da kunne jeg selvsagt ikke dy meg for å hive meg på..

Trenger vi ny ******  kjære?  Jo jammen har vi hørt den før. For 10 år siden var jeg såpass lei av de ustanselige utskiftingene, at jeg skrev et dikt til/om min mann og sendte til et Hi-Fi-blad. Ser at dette diktet kan være aktuelt også i dag:

(Melodi : Karius og Baktus sangen, den triste)

Conrad Johnson eller Krell,
Martin Logan eller Snell.
Doxa er vel også bra
så hva skal jeg velge da?

Levinson, han er vel grei,
nå må jeg bestemme meg.
Så det får vel kanskje bli
en Electrocompani?

KEF det er visst kjekt å ha.
Denon har jeg hørt er bra.
Monster, har jeg nok av det?
Eller nettstøyfiltere?

Abstinensen trenger på,
må visst gjøre innkjøp nå.
Hva min kone syns om det,
kan jeg ikke bry meg med!!


Noen år seinere skrev jeg dette, da det første viste seg å ha ingen effekt:

(SAMME MELODI)

Jeg har fått meg BKS,
de er jammen noe tess!
DOXA’en er også grei,
trøster meg når jeg er lei.

Thorensen, en gammel venn,
kan jo ikke svikte den.
Sony-CD, hva med den?
Skuffen lukkes tøft igjen!!

Nå er lyden veldig bra,
så hva skal jeg gjøre da?
Kan’ke sakke akterut
må jo skifte noe ut…

Tenker så det knaker nå,
og nå vet jeg hva jeg må:
Komponenten den er stor,
jeg kan bytte konemor !!

Den store kompoenten fikk bli... var så uhamselig å få ut av huset, den hadde dessuten usedvanlig god dempende effekt på lyden, foruten en viss affeksjonsverdi…

En trøst til dere i samme situasjon ( som jeg): med nesen dypt nede i et hifi-blad eller fullt konsentert lyttende med ørene på stilker har de null interesse for andre damer, de er faktisk, utrolig nok, veldig trofaste, mot alt annet enn anlegget sitt!

Og til dere hi-fi-nisser: Bare stå på! Etter en 10-15 år resignerer hun helt, og da kan dere bare ta dere helt ut.... helt frie tøyler… Hvis hun holder ut så lenge da.... ;)
Det der første diktet/sangen husker jeg usannsynlig godt da jeg leste det på trykk i Audio tror jeg det var. Samboeren min (som jeg hadde den gangen) syntes det var ganske så morsomt.

Det er fornøyelig å se at du fortatt henger med i svingene her. ;D


Mvh.

Bjørn
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Hei igjen
Oppfølgeren kom aldri på trykk, ble muligens for sterk kost. Det var ikke Audio lenger da så vidt jeg husker men noe halvseriøst før Fidelity dukket opp og reddet situasjonen...
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Sendte diktet til kona, og her er svaret jeg fikk på msn:

Synes dette høres ut som en dame som vet hva hun snakker om. Men, synes nok ikke du skal ta dette inn over deg som moral. At jeg synes hi-fi-greiene dine er greit (til nå) betyr ikke at jeg synes ALT er greit heller, da. Særlig ikke økonomisk.

Roy
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Bare for å utdype litt hva jeg sliter med:

For noen år siden fikk vi i hus noen 50 kilos tunge, sære granitthøyttalere. De var så tunge at vi måtte ha hjelp av naboen for å få de i hus. De var flotte å se på, jeg liker godt stein, men synes kanskje det var litt upraktisk at de måtte stå minst 1 meter fra veggen, for å låte noenlunde bra, med det resultat at det ble mye kabel å snuble i, spesielt med 3 små unger i huset. En annen liten sak var at man måtte sitte, noen meter i fra og helst midt imellom dem for å høre på musikk, reiste man seg opp forsvant liksom lyden, som om du skrudde av en knott.. Man burde kanskje gått til innkjøp av tannlegestol, for å finne perfekt lyttehøyde uten for mye anstrengelser. Jeg har også forstått at vi egentlig burde hatt stuen full av diverse dempemateriale, plater i spesialmateriale helst, men så langt er vi ikke kommet ennå.

Etter at KEF’ene forsvant for noen år siden, og etter noen få måneder med Trapez, fikk vi i hus noen greie små saker ( var det ikke DYNAUDIO de het?). Da laget min mann noen kjekke stativer til disse, hvor man kunne sette CD-platene inni. Dette var bra syntes jeg, og så tenkte jeg at nå kan han vel ikke selge de, nå når han har laget disse greie CD-stativene. Feil.
Etter ca. et år stod det plutselig noen mye større (QLN) i stuen. De ble behørig innviet ca. 2 minutter etter at de kom ut av esken av vår da 2 år gamle datter, som plutselig stod med hele armen inne i et kjekt hull hun fant på baksiden av høyttaleren. For ikke å snakke om hvor gøy det var å trykke inn den svarte lille gummiballen på forsiden når frontdekselet var av. Jeg syntes for så vidt at disse høyttalerne var fine, og vi kjøpte oss en fin stereobenk i ganske lik farge som passet godt til dem. Så da tenkte jeg, at nå kan han jo ikke selge disse, de passer jo så godt til stereobenken.

Feil igjen. Hva har man dårlige venner til? Jo, blant annet til å dra en med seg på pilgrimstur til en viss Lauvland. Plutselig var det bare DOXA som var godt nok. Og så en dag, stod det et par transportskadde DOXA signatur- høyttalere i stuen vår. Vel dette var jo litt dumt for ham, men greit for meg, for hvem vil vel kjøpe et par høyttalere som ikke er i perfekt stand, også utseendemessig? Så vi kjøpte oss sofa, stol og bord i samme treverk, kirsebær, og jeg regnet med at ting kom til å roe seg ned en stund. Jeg fikk rett, i et år. En av de tidligere omtalte dårlige vennene skulle selge sine høyttalere, og da det var to interesserte kjøpere, henviste han den ene til oss. Og det viste seg faktisk da, at det finnes noen som ikke bryr seg om noen små skrammer , så der forsvant de.

Siden den gang har vi hatt alt fra rør-forsterkere til elektrostathøyttalere,. Hva vi har nå vet jeg ikke, men i løpet av sommeren ble forsterkeren vår byttet vekk mot et ganske flott bilde, det var en kunstner som trengte å fornye seg litt, så noe positivt kommer det jo ut av det til tider for meg også… Eneste ulempen nå er at når cd-spilleren står på lager den noen stygge striper på TV’en. Får bare trøste meg med at det varer neppe så lenge…
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Tror det er forskjellige oppfatninger av hva som er STORE høyttalere. Selv om det neppe er mange som er uenige i at mine høyttalere ruver i stua. Faktisk er bredden på de to høyttalerne mer enn 1/3-del av bredden på stua.



Heldigvis er kona glad i musikk også.

Roy
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Glad i musikk, jo det er jo jeg og det. Problemet er bare at "min" musikk ikke høres særlig bra ut på anlegget "vårt". For det er jo tilpasset hans musikk-smak.. Men vi har jo et reserveanlegg i stuen nå da til kone og barn, og så kan jeg jo høre på musikk på pc'en...

bambadoo, tror ikke jeg er gift med deg, men nå til dags kan man jo aldri vite. For alt jeg vet er du kanskje min bestemor... ;D
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.242
Antall liker
10.809
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Som man roper får man svar. Nei vi kan aldri vite.
Tror jeg egner meg dårlig som bestemor.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
TIL HØVDINGEN
Jeg kommer med et lite ønske, kan høvdingen være så vennlig å fjerne denne tråden fra forumet? Om dere ikke fjerner den, er det mulig at det blir innleggsstopp?
Linda gjorde en tabbe, hun hadde ikke trodd at hennes innlegg til meg ville skape så mye blest. Dette har utarta seg, og er rett og slett for dumt.

TIL MEDLEMMENE
Her kommer mer frustrasjon som gjelder hele forumet; Jeg begynner å bli lei av ”nye” medlemmer som morer seg på et seriøst forum. Har verken noe i mot jenter eller humor, men nå er det gått for langt. Hadde de i det minste hatt noe konstruktivt å komme med, eller hatt musikk interesse (enkelte skriver at de er totalt uinteressert i hifi….), skulle jeg ikke ha sagt noe, men de skriver jo bare tull (etter min oppfatning). Vennligst meld dere ut av HFS, og finn et annet forum hvor dere kan more dere vel så mye. Det beste ville dog være at dere etter hvert deler vår interesse for hifi og musikk, og deltar i diskusjonene. Litt skjeve blikk skader ikke, det er bare hyggelig :)

Jeg er fullstendig klar over at dette er selvforskyldt, og bøyer meg totalt i støvet, men ber innstendig om at forummedlemmer ikke lenger skriver innlegg på denne tråden slik at den kan ”dø” i det stille. Er vel innlysende at heller ikke dette innlegget bør besvares.

På forhånd takk.

LF
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.007
Antall liker
8.314
Torget vurderinger
1
OK. Da sparer jeg Cognac'en til en annen gang, og lover å spandere et glass når vi møtes. Da skal jeg ikke si et ord til...


Den Ærværdige

Bjørn
 
R

RID

Gjest
Siden det er en liten "poet-bølge" over denne tråden, så vil jeg legge inn mitt dikt mens verden ser på.

Kan jo hende jeg får bok-kontrakt? ::)

En skjeggete kar han funderte,
og ørets krumelurer studerte.
Så fant han svaret.
Ja linolje var'e
Du kan tro det var no'n som reagerte

Nei nå har jeg brukt 200 tusen.
ikke faen om en DVD fra Cambridge gjør susen!
Man fjerner all plast,
og bassen blir fast?
Ha! Jeg tror det er linolje-rusen!

Men mange lot tankene trille,
og fra gartnern de måtte bestille.
Og testen fra Løkken,
gjor'at mange fikk støkken:
Du, dette er sletts ikke ille!

Nå sist kom en "mark" i fra Dike:
Han tenkte: Jeg lager no'n slike
Litt plast og no skrot
Han loddet "på rot"
Ja dette kan ørene like!!

Men nå må vi komme til saken:
HVA er det her som er haken?
Ta det du vil ha,
Det DU syns er bra,
For smaken den er og blir som BAKEN.


Sikkert litt for HFS-intern.......

Hentet fra DENNE tråden.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Et lite øyeblikk ble jeg dypt bekymret for at jeg muligens var delaktig i å rive ned. ødelegge og sabotere et seriøst forum hvor viktige menn diskuterer alvorlige emner. Men det var jo kjekt å se at det finnes poeter også på dette forumet. Tar meg den lille frihet å bidra med et lite dikt til, og håper ingen blir sinte på meg... :-/

DVD og Mp3
vanskelig å følge med..
Så det får nok bli som før:
det er trygt og traust med rør.

Ormer, spikes og klasse-A
Moving coil, litt avleggs?,- tja.
Kanskje snu en stikk-kontakt?
Fram det går, i sakte fart.

På mitt eget lytterom,
felles gang på gang en dom.
Er nå denne bra for meg?
Svaret blir som alltid: NEI

Alltid er det nesten bra,
hva er det som mangler da?
(Hadde neppe vært så kjekt,
om det hadde blitt perfekt..)

Sommer, vinter, høst og vår.
Hi-fi kommer, hi-fi går.
Trøsten som min kjære får:
Bare konemor består!

Hadde jeg ikke vært i stand til å se på denne "sykdommen" men litt humor og overbærenhet, hadde jeg neppe holdt ut så lenge. Med tanke på at flere av medlemmene her fremdeles husker et innlegg jeg skrev i Audio for 10 ! år siden, kan det vel tyde på at dere ikke akkurat blir plaget med et sannhetens ord så altfor ofte.... :p
 
R

RID

Gjest
Imponerende!!!

Spesielt denne: "Kanskje snu en stikk-kontakt?
" tyder på dyyyp innsikt i hobbyen vår.
 
Topp Bunn