GM 70

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.909
    Lodd sammen (kortslutt) pluss og jord på en RCA-plugg og stikk den i inngangen på forsterkeren. Hva skjer med snerringa? Uendret, bedring eller helt vekk?

Et sekund for seint svar.

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.599
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    34
    Litt pirk....
    Noen forsterkerkonstruksjoner kan være nervøse eller hysteriske på kanten til selvsving.
    Åpen inngang er ikke bra.
    Ikke alltid en kortsluttet inngang er ideelt.
    Lodd inn (ikke surr) en motstand på noen 100 ohm mellom senter og skjerm på en RCA plugg.
    Kan være lurt å lage to hvis du tester stereo.

IMG_20260503_222404790_HDR.jpg

Sist redigert:

frode n

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Antall liker
    388
    Torget vurderinger
    1
    Takk Hans !
    Da prøver jeg på det i ettermiddag.

frode n

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Antall liker
    388
    Torget vurderinger
    1
    Beklaglig vis så ble det ikke mindre during med en RCA plugg med en 320 ohm mellom + og -.
    Da er jeg tilbake til start...

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.909
    Men tilbake til glødinga på utgangsrøret. Er ledningene tvunnet fra likeretter og choke og fram til 50000uF-kondensatoren? Har du separat utvendig kabel for glødinga til utgangrøret mellom strømforsyningskabinettet til signalkassen eller ligger de sammen med andre ledninger? Ligger "glødeledningene" for utgangsrøret (i signalkabinettet) i nærheten av inngangsrøret og/eller andre "signalledninger"?

Sist redigert:

frode n

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Antall liker
    388
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått en smekk i ryggen, var hos kiropraktor på tirsdag og skal dit i ettermiddag.
    Når jeg blir bedre, skal jeg flytte en kanal opp på stuebordet, demontere glødekablene ved likeretterne, ta en egen kabel fra likeretterne direkte til 50000 uf til GM70 gløding.(som går langt unna andre ledninger) Dette for å eleminere eller bekrefte tipset til VB.

Takk for den Vegard.

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.909
    En annen enkel ting som du kan prøve er å flytte litt på den tvinnede ledninga som ligger oppå/i nærheten av koblingskondensatoren mellom inngangstrinnet og drivertrinnet. Vet ikke om Cornell Dubillier 940C er spesielt følsom for innstrålt støy, men ledningene til og fra kan jo godt fange opp noe. En desibel her og en desibel der vet du. Kan jo i prinsippet være flere ting som bidrar. God bedring forresten.

frode n

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Antall liker
    388
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke oskiloscop og ikke kan jeg bruke det heller så vet ikke hvordan lyden ser ut. Men la ut et opptak av lyden i innlegg 75.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn