Gjerts stue inkl. HIFI, velkommen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    115
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Anfield skrev:
    Grattis med nye smykker. Kjøpt nytt eller brukt?
    Takk Anfield, måtte jo inn med noe som ikke stod tilbake for de jeg hadde.
    De er kjøpt brukt, men det synes ikke da de er dønn strøkne :)

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    115
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    tomerik skrev:
    Nydelig Gjert, de glir jo rett inn i stua deres!
    Gleder meg stort til å komme hjem til deg en gang neste uke for litt finlytting
    Takker Tom Erik, synes de gled rett på plass og er blitt en del av stua allerede.
    Ser frem til besøk av deg og tubene dine samt litt "proffhjelp" med fintuning av plassering :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.294
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer!
    Utrolig lekkert, både høytalere og forsterkeri!!

laidback

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    38
    Takk for besøk og handel.
    Det ble vel litt mye husprat og lite musikk, det får vi rette på neste gang vi møtes.

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    115
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Selv takk :)
    Var veldig hyggelig å hilse på, og med et så fantastisk gjennomført og lekkert hjem du har så blir det jo litt prat om det.
    Var synd vi hadde så dårlig tid for det hadde vært kjekt å lyttet til anlegget ditt, men det tar vi ved neste anledning. Jeg er bortover rett som det er:)
    Og er du sørover så er du hjertelig velkommen :)
    Mvh
    Gjert

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.794
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med lekre Verity. Disse har jeg hørt hos forrige eier og de er helt i topp både når det gjelder lyd og finish.

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    115
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Takker André.
    Du får gi lyd når du er i byen, da du er velkommen på en lytt :)
    Mvh
    Gjert

tomerik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    I går ettermiddag fikk jeg en liten visitt hjemme hos Gjert. Visuelt synes jeg høyttalerene kler stua deres veldig godt. De har en fabelaktig finish og størrelsesmessig glir de perfekt inn i rommet. Førsteinntrykket er at disse høyttalerene spiller nokså likt Merlin på mange områder. De er veldig oppløste, raske og har en fabelaktig evne til å forsvinne i rommet. Du har fulgt boka i forhold til plassering, likesidet trekant mellom lytteposisjon og høyttalerene. Jeg synes det spilte med enorm bredde men samtidig lite dybde inn i rommet. Vi gjorde noen små justeringer med mindre vinkling av høyttalerene og flyttet samtidig lytteposisjon litt bakover. Det synes jeg gav en mye bedre balanse mellom bredde/dybde. Vi flyttet også høyttalerene bakover for å få mer "trøkk" i bassen. Tiden ble for knapp, men jeg ser frem til en lengre aften der vi spiller mer variert musikk. Grattis med flotte høyttalere!

monolake

Medlem
    Ble medlem
    25.01.2012
    Antall liker
    0
    GjeEsp skrev:
    Heisann!
    Synes det er på tide jeg lager en liten tråd om mine anleggssysler. Er og har vært en ivrig leser en stund, og med så mange flotte tråder om folks oppsett vil jeg gjøre et lite forsøk selv. Veien har vært lang med full ombygging/oppussing av lytterom hvorpå stereoen har hatt ymse arbeidsbetingelser. Dette er nå i ferd med å endre seg og siden jeg da nærmer meg et brukbart resultat tenkte jeg de som er interessert skal få et lite innblikk :)

Først et par "før" bilder ;)

Mvh Gjert
    Hej vil gerne have lov til at sende en hilsen fra Danmark, synes din tråd er rigtig spændene flot stue og meget lækkert setup hvordan spiller Nat til forskel fra Mcintosh ? Jeg har altid haft respekt for Nat folkene de er dygtige til at bygge meget fine forstærker.

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    115
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    tomerik skrev:
    I går ettermiddag fikk jeg en liten visitt hjemme hos Gjert. Visuelt synes jeg høyttalerene kler stua deres veldig godt. De har en fabelaktig finish og størrelsesmessig glir de perfekt inn i rommet. Førsteinntrykket er at disse høyttalerene spiller nokså likt Merlin på mange områder. De er veldig oppløste, raske og har en fabelaktig evne til å forsvinne i rommet. Du har fulgt boka i forhold til plassering, likesidet trekant mellom lytteposisjon og høyttalerene. Jeg synes det spilte med enorm bredde men samtidig lite dybde inn i rommet. Vi gjorde noen små justeringer med mindre vinkling av høyttalerene og flyttet samtidig lytteposisjon litt bakover. Det synes jeg gav en mye bedre balanse mellom bredde/dybde. Vi flyttet også høyttalerene bakover for å få mer "trøkk" i bassen. Tiden ble for knapp, men jeg ser frem til en lengre aften der vi spiller mer variert musikk. Grattis med flotte høyttalere!
    Takker for god hjelp med justering av høytalerene Tom Erik.
    Det er ganske utrolig hvor mye noen få millimeter kan ha å si for lydbildet og utrolig gøy når en treffer så bra.

Lyttekvelden på fredag gikk over all forventning. Vi ble hele tre stk, Bring, Zeno og meg selv, og Amarone gikk ned på høykant så kvelden ble topp :)

Virker som gjestene likte det de hørte og jeg er nå meget fornøyd med hvordan det spiller her.

Musikalsk, med mye mer trøkk nedover samt detaljert lydbilde, samspill diskant, mellomtone og Veritys evner til å "forsvinne" i lydbildet er egenskaper jeg setter pris på, og det er en stund siden jeg har spilt så mye musikk som nå når Leonore er i hus :)

Mvh
    Gjert

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    115
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Hei og takk for hyggelig hilsen monolake :)

Nå er det en stund siden jeg hadde Mc275 og endel er jo endret siden, men, det jeg husker av umiddelbare inntrykk var vel NATs musikalske side med en oppløsning og "luftighet" som Mc275 ikke nådde helt opp til.

Føler Mc 275 var mer rocka med bra driv og trøkk, samtidig så manglet det "noe" i mellomtone og diskantområdet som jeg ikke klarte å identifisere helt, før NAT kom i hus.
    Nå sitter de parametrene slik jeg ønsker det :)

Mvh
    Gjert

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    115
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Ser at det er blitt en god stund siden jeg har oppdatert her i tråden. Vel, det har skjedd endel så HiFi har dessverre ikke blitt høyest prioritert.
    For et års tid siden kom det to livlige krabater til verden og de har opptatt mye tid

;);)

Deretter fant vi ut at behovet for større plass var påtrengende, og har derfor solgt drømmeplassen vår

Nå har vi kjøpt større hus og fars håp er at det dedikerte HiFi rommet i 1 etg etterhvert blir tømt for ting og tang slik at Verity og NAT igjen kan bringe godlyden i hus.
    Men, det er mye å rydde unna og ting å ordne, så for å korte ventetiden har jeg gått til innkjøp av tv høytalere som fruen har gitt tommel opp for slik at de får innpass i stuen:cool:

I løpet av helgen ankommer et par Avantgarde Acoustics Zero 1 Pro heimen, de skal få tjenestegjøre som pynt og bringere av godlyd i stuen.
    Kommer tilbake med lytteinntrykk etterhvert når de er koblet opp og spilt litt på.

Mvh
    Gjert

Sist redigert:

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ser at det er blitt en god stund siden jeg har oppdatert her i tråden. Vel, det har skjedd endel så HiFi har dessverre ikke blitt høyest prioritert.
    For et års tid siden kom det to livlige krabater til verden og de har opptatt mye tid

;);)

Deretter fant vi ut at behovet for større plass var påtrengende, og har derfor solgt drømmeplassen vår

Nå har vi kjøpt større hus og fars håp er at det dedikerte HiFi rommet i 1 etg etterhvert blir tømt for ting og tang slik at Verity og NAT igjen kan bringe godlyden i hus.
    Men, det er mye å rydde unna og ting å ordne, så for å korte ventetiden har jeg gått til innkjøp av tv høytalere som fruen har gitt tommel opp for slik at de får innpass i stuen:cool:

I løpet av helgen ankommer et par Avantgarde Acoustics Zero 1 Pro heimen, de skal få tjenestegjøre som pynt og bringere av godlyd i stuen.
    Kommer tilbake med lytteinntrykk etterhvert når de er koblet opp og spilt litt på.

Mvh
    Gjert

Gratulerer med unger, bolig og Avantgarde Gjert! Long time no see! :)

GjeEsp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    115
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Takker Vermin:) Ja, long time no see....har vært litt mye fokus på andre ting så nå var det på tide å våkne litt igjen. Har alltid likt dynamikken og trøkket hos Avantgarde så da tenkte jeg det var greit å starte med kjøkkenmodellen. Regner med den grisebanker Tivoliradioen :rolleyes: Forøvrig vil eget rom jobbes med utover sensommer/høst. Der vil Verity få bedre betingelser enn forrige stue.
    Hadde vært kjekt å lånt øre til Trio ved en passende anledning....?
    Mvh
    Gjert

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn