Takk gismo, her nytes det for fulltgismo skrev:Gratulerer med disse flotte skapningene
Nyt dem nå ;D
gismo
|
Takk gismo, her nytes det for fulltgismo skrev:Gratulerer med disse flotte skapningene
Nyt dem nå ;D
gismo
Takk Anfield, måtte jo inn med noe som ikke stod tilbake for de jeg hadde.Anfield skrev:Grattis med nye smykker. Kjøpt nytt eller brukt?
Takker Tom Erik, synes de gled rett på plass og er blitt en del av stua allerede.tomerik skrev:Nydelig Gjert, de glir jo rett inn i stua deres!
Gleder meg stort til å komme hjem til deg en gang neste uke for litt finlytting
Enig i det og takk for hyggelig kommentar bambadoobambadoo skrev:Men dette ser da rett og slett veldig lekkert ut..
Hej vil gerne have lov til at sende en hilsen fra Danmark, synes din tråd er rigtig spændene flot stue og meget lækkert setup hvordan spiller Nat til forskel fra Mcintosh ? Jeg har altid haft respekt for Nat folkene de er dygtige til at bygge meget fine forstærker.GjeEsp skrev:Heisann!
Synes det er på tide jeg lager en liten tråd om mine anleggssysler. Er og har vært en ivrig leser en stund, og med så mange flotte tråder om folks oppsett vil jeg gjøre et lite forsøk selv. Veien har vært lang med full ombygging/oppussing av lytterom hvorpå stereoen har hatt ymse arbeidsbetingelser. Dette er nå i ferd med å endre seg og siden jeg da nærmer meg et brukbart resultat tenkte jeg de som er interessert skal få et lite innblikk
Først et par "før" bilder
Mvh Gjert
Takker for god hjelp med justering av høytalerene Tom Erik.tomerik skrev:I går ettermiddag fikk jeg en liten visitt hjemme hos Gjert. Visuelt synes jeg høyttalerene kler stua deres veldig godt. De har en fabelaktig finish og størrelsesmessig glir de perfekt inn i rommet. Førsteinntrykket er at disse høyttalerene spiller nokså likt Merlin på mange områder. De er veldig oppløste, raske og har en fabelaktig evne til å forsvinne i rommet. Du har fulgt boka i forhold til plassering, likesidet trekant mellom lytteposisjon og høyttalerene. Jeg synes det spilte med enorm bredde men samtidig lite dybde inn i rommet. Vi gjorde noen små justeringer med mindre vinkling av høyttalerene og flyttet samtidig lytteposisjon litt bakover. Det synes jeg gav en mye bedre balanse mellom bredde/dybde. Vi flyttet også høyttalerene bakover for å få mer "trøkk" i bassen. Tiden ble for knapp, men jeg ser frem til en lengre aften der vi spiller mer variert musikk. Grattis med flotte høyttalere!
Ser at det er blitt en god stund siden jeg har oppdatert her i tråden. Vel, det har skjedd endel så HiFi har dessverre ikke blitt høyest prioritert.
For et års tid siden kom det to livlige krabater til verden og de har opptatt mye tid
Deretter fant vi ut at behovet for større plass var påtrengende, og har derfor solgt drømmeplassen vår
Nå har vi kjøpt større hus og fars håp er at det dedikerte HiFi rommet i 1 etg etterhvert blir tømt for ting og tang slik at Verity og NAT igjen kan bringe godlyden i hus.
Men, det er mye å rydde unna og ting å ordne, så for å korte ventetiden har jeg gått til innkjøp av tv høytalere som fruen har gitt tommel opp for slik at de får innpass i stuen
I løpet av helgen ankommer et par Avantgarde Acoustics Zero 1 Pro heimen, de skal få tjenestegjøre som pynt og bringere av godlyd i stuen.
Kommer tilbake med lytteinntrykk etterhvert når de er koblet opp og spilt litt på.
Mvh
Gjert