Fet låtBach_Man skrev:Prince er ingen dårlig gitarist. Han stjeler fullstendig showet på slutten her. Og telecasteren forsvinner på magisk vis på etter soloen. Det er en showman.
Fete gitarer
Fett band
Fet avslutning!
|
Fet låtBach_Man skrev:Prince er ingen dårlig gitarist. Han stjeler fullstendig showet på slutten her. Og telecasteren forsvinner på magisk vis på etter soloen. Det er en showman.
Var det sånn puddelrocken oppsto tro? Blackmore spilte flettene av dem, og da så de ut som de hadde permanent etterpå?ptb skrev:Blackmore er jo allerede nevnt, og vist i et par (laaaangt fra de beste) snutter, men det skader ikke å nevne den definitive NR 1 - The man in black - nok en gang.
Ingen over - ingen ved siden av - og et stykke opp for de andre.
Spillestilen, de "tekniske" kvaliteter, det innovative og det nyskapende denne mannen har representert gjennom årene savner sidestykke. Det er faktisk de fleste andre gitarister også rimelig samstemte om. Ingen andre har vel inspirert - og vært forblide for flere gitarister gjennom årene enn Blackmore.
Husker tilbake i dokumentaren om en av disse nnn-aid platene der Blackmore skulle spille solo, hvor kommentaren var:
Så dukket Blackmore opp, spilte fletta av alle andre i 3 minutter, og gikk igjen.
Stuart Smith (Heaven & Earth + Sweet) som er en av få som har gått i "lære" hos- og "spent some time" med Blackmore, uttalte i intervju med magasinet More Black Than Purple, fritt oversatt:
Når det gjelder de aller fleste gitarister i verden, så er det ikke nødvendigvis slik at jeg kan spille akkurat det de spiller etter 3 minutter, men jeg skjønner ihvertfall hva og hvordan de gjør bare ved å høre.
Når det gjelder Blackmore kan jeg sitte 1 meter (3 feet) unna og studere - og jeg skjønner ikke en dritt av hva han gjør.
HVA?? Mener du at folk kanskje IKKE er klar over Steve Morse? Skremmende. "Southern Steele" albumet fra 1991, med Van "The Octopus" Romaine på trommer og Dave LaRue på bass har et øs som nesten er uten sidestykke. Samspillet mellom Morse og LaRue her er aldeles sinnsykt; "bælkul" musikk, no compromise attitude og et trøkk hisides. Får du ikke fot av dette så har du sannsynligvis koldbrann!!! Glimrende Innspill. Glem heller ikke Scott Henderson - en aldri så liten gigant etter hvert, det også.....Skink_123 skrev:Har noen nevnt Steve Morse? Eller Marcus Paus?
Hehe, førstelåten på det albummet starter sinnsykt, hehe, går med planer om å få gitt ut den siste delen av Steve Morse sine album på vinyl, de som kun har kommet på cd.pengesluk skrev:HVA?? Mener du at folk kanskje IKKE er klar over Steve Morse? Skremmende. "Southern Steele" albumet fra 1991, med Van "The Octopus" Romaine på trommer og Dave LaRue på bass har et øs som nesten er uten sidestykke. Samspillet mellom Morse og LaRue her er aldeles sinnsykt; "bælkul" musikk, no compromise attitude og et trøkk hisides. Får du ikke fot av dette så har du sannsynligvis koldbrann!!! Glimrende Innspill. Glem heller ikke Scott Henderson - en aldri så liten gigant etter hvert, det også.....Skink_123 skrev:Har noen nevnt Steve Morse? Eller Marcus Paus?
????????erato skrev:Begynner å skjønne hvorfor du har nicket pengesluk...........
Du anbefaler så mange gitarister vi ikke hae hørt om.....pengesluk skrev:????????erato skrev:Begynner å skjønne hvorfor du har nicket pengesluk...........
Steve Morse har du vel hørt om!erato skrev:Du anbefaler så mange gitarister vi ikke hae hørt om.....pengesluk skrev:????????erato skrev:Begynner å skjønne hvorfor du har nicket pengesluk...........
Å ja, slik å forstå....... Vel, vi har nok mange gromme gitarister på lager så skal du ha hele katalogen til disse så blir det noen skiver......erato skrev:Du anbefaler så mange gitarister vi ikke hae hørt om.....pengesluk skrev:????????erato skrev:Begynner å skjønne hvorfor du har nicket pengesluk...........
Faktisk ikke før nå -kjøpte min siste Purple skive i 1973.Skink_123 skrev:Steve Morse har du vel hørt om!erato skrev:Du anbefaler så mange gitarister vi ikke hae hørt om.....pengesluk skrev:????????erato skrev:Begynner å skjønne hvorfor du har nicket pengesluk...........![]()
Ahh, han er kåret til verdens beste gitarist i Guitar player 5 år på rad, han var grunnen til at de opprettet en hall of fame så de skulle slippe å stemme på han år etter år. Deep Purple gikk til han da de trengte ny gitarist, selv om Steve Morse hadde sine egne band(som han og spiller i av og til, heldigvis). De spurte han rett og slett, og man sier ikke nei til Depp Purple... Personlig så liker jeg best Dixie Dregs tiden, Dregs of the Earth og Unsung Heroes. De fikk grammy for beste instrumental album flere år på rad.erato skrev:Faktisk ikke før nå -kjøpte min siste Purple skive i 1973.Skink_123 skrev:Steve Morse har du vel hørt om!erato skrev:Du anbefaler så mange gitarister vi ikke hae hørt om.....pengesluk skrev:????????erato skrev:Begynner å skjønne hvorfor du har nicket pengesluk...........![]()
![]()
Med fare for å ødlegge dagen din, erato!! Her kommer:erato skrev:Du anbefaler så mange gitarister vi ikke hae hørt om.....pengesluk skrev:????????erato skrev:Begynner å skjønne hvorfor du har nicket pengesluk...........
deff ENIG...... ;D ;D ;D en av mine absolutt topp 5 gitarister...har fått gleden av høre både vai & satriani live et par ganger også...... var han som lærte steve vai å spille også, forresten...... ;D ;D ;D han måtte takke nei pga noe kontraktgreier tror jeg...... men mads eriksen fra bergen er ikke akkurat borte han heller...... ;D ;D ;D gleder meg forresten som 1 unge til å høre john petrucci / dream theater på spektrum den 26...... han har bla.a. spilt sammen med vai & satriani også, btw...... ;D ;D ;Dpengesluk skrev:En passende gitarhelt for weekend'en:
Joe Satriani "Surfin with the Aliens" fra 1987, hans andre album. Kompis av Steve Vai bl.a., litt av samme type gitarist, kunnskapsrik og ettertraktet av andre musikere. Ble bl.a spurt om å joine Deep Purple permanent etter en turnedeltakelse, men hadde visstnok ikke anledning!!!
Har opplevd Satriani mange ganger Live, og han leverer ALLTID. En moderne helt!