gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Håper du kommer deg greit opp fra gulvet. :)

    Har du løftet sf-ene i bakkant?
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Har hørt litt på denne i dag også , den versjonen som ligger på TIDAL HiFi da (16/44,1).
    Utrolig flott rom og klang på både stemme og piano������������.... spennende innspilling!
    Søkte litt og denne kunne man også kjøpe på Highresaudio i 24/96, vet ikke om gir så mye mer?
    Noen gang helt klart ja, andre ganger ikke, men med dette utgangspunktet og innspilling skulle man
    kunne tillate seg og tro det������������

    gismo
    Hei
    Gammelt nytt nå sikkert, men hørte litt (svært kort) på Tidal 16/44 så Qobuz 24/96, som vanlig langt bedre på sistnevnte (og det på høyst middelmådig streaming/dac rigg)

    Har vel sagt dette før, men Tidal holder jo ikke mål, gjør noe ubestemmelig merkelig med lyden imo. Låter definitivt mer ekte og naturlig på Qobuz. Også i ren 16/44 sammenligning, men selvfølgelig aller mest å hente der de tilbyr 24bit i en eller annen form.

    De som stort sett streamer "må" jo ha qobus, selv vi som mest spiller vinyl, men innimellom streamer bør absolutt det🤗

    Alt dette gammelt nytt, men gode ting kan vel ikke gjentas for ofte OG dette må jo være en temmelig universell sannhet og ikke noe som er systemavhengig, som mye annet kan tendere til.

    Mvh
    K
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har hørt litt på denne i dag også , den versjonen som ligger på TIDAL HiFi da (16/44,1).
    Utrolig flott rom og klang på både stemme og piano������������.... spennende innspilling!
    Søkte litt og denne kunne man også kjøpe på Highresaudio i 24/96, vet ikke om gir så mye mer?
    Noen gang helt klart ja, andre ganger ikke, men med dette utgangspunktet og innspilling skulle man
    kunne tillate seg og tro det������������

    gismo
    Hei
    Gammelt nytt nå sikkert, men hørte litt (svært kort) på Tidal 16/44 så Qobuz 24/96, som vanlig langt bedre på sistnevnte (og det på høyst middelmådig streaming/dac rigg)

    Har vel sagt dette før, men Tidal holder jo ikke mål, gjør noe ubestemmelig merkelig med lyden imo. Låter definitivt mer ekte og naturlig på Qobuz. Også i ren 16/44 sammenligning, men selvfølgelig aller mest å hente der de tilbyr 24bit i en eller annen form.

    De som stort sett streamer "må" jo ha qobus, selv vi som mest spiller vinyl, men innimellom streamer bør absolutt det🤗

    Alt dette gammelt nytt, men gode ting kan vel ikke gjentas for ofte OG dette må jo være en temmelig universell sannhet og ikke noe som er systemavhengig, som mye annet kan tendere til.

    Mvh
    K
    Hallo😋
    Er ikke uenig med deg i dette K, har dessverre ikke kunne sammenligne selv da jeg ikke har Qobuz i hus😉
    Har fått med meg st det nå er værre å få dette her på berget🥴
    Var vist knotete å få dette til før men nå er det vist problemer med å få betalt for abonnement med et bankkort/eller kredittkort som er utstedt i Norge🤔🤨

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Siste fra Qobuz tråden nå er:

    VPN og registrering går fint, men betaling funker ikke. Fikk bekreftet dette fra Qobuz sist uke, så lenge kort/paypal er knyttet til adresse i Norge så får man ikke bruke denne streamingtjenesten.

    Så da sitter vi der da🥴

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Håper du kommer deg greit opp fra gulvet. :)

    Har du løftet sf-ene i bakkant?
    Som tyskeren på SF-forumet på FB sa til deg i klar tekst, Dag...
    Sitat:
    "Die Lautsprecher stehen auf vielzuhohen Ständeren!
    Hochtöner in Ohrhöehe des Hörers!"


    Skjønner du tok pointet...:cool:
    ;););)
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Håper du kommer deg greit opp fra gulvet. :)

    Har du løftet sf-ene i bakkant?
    Som tyskeren på SF-forumet på FB sa til deg i klar tekst, Dag...
    Sitat:
    "Die Lautsprecher stehen auf vielzuhohen Ständeren!
    Hochtöner in Ohrhöehe des Hörers!"


    Skjønner du tok pointet...:cool:
    ;););)
    Ikke tøyse nå da,gismo er jo så stolt av at høyttalerene hans er så høye. Det er han trøst av at de ikke når ned til gulvet ;)


    O
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Siste fra Qobuz tråden nå er:

    VPN og registrering går fint, men betaling funker ikke. Fikk bekreftet dette fra Qobuz sist uke, så lenge kort/paypal er knyttet til adresse i Norge så får man ikke bruke denne streamingtjenesten.

    Så da sitter vi der da🥴

    gismo
    Uff og gruff, ingen vits i å mase mer om dette til menigheten da🤐🥴 Selv om det bare er i aller beste mening og i trygg forvisning om at man uansett ikke kommer opp til normal CD kvalitet med Tidal. Qobuz burde vel potensielt kunne bli bedre enn CD også, all den tid 24bit låter såppas mye bedre enn 16(imidlertid er ikke min streamingrigg god nok til å kunne fastslå) CD er bedre her, vinyl er selv. overlegen konge🤗😎
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Håper du kommer deg greit opp fra gulvet. :)

    Har du løftet sf-ene i bakkant?
    Som tyskeren på SF-forumet på FB sa til deg i klar tekst, Dag...
    Sitat:
    "Die Lautsprecher stehen auf vielzuhohen Ständeren!
    Hochtöner in Ohrhöehe des Hörers!"


    Skjønner du tok pointet...:cool:
    ;););)
    Ikke tøyse nå da,gismo er jo så stolt av at høyttalerene hans er så høye. Det er han trøst av at de ikke når ned til gulvet ;)


    O
    Ja, det er sant, men vi må ha det litt artig også.:cool:

    Sonus faber Guarneri Memento
    Liten?
    Jeg?
    Langtifra.
    Jeg er akkurat stor nok.
    Fyller meg selv helt
    på langs og på tvers
    fra øverst til nederst.
    Er du større enn deg selv kanskje?

    (fritt etter Inger Hagerup)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Håper du kommer deg greit opp fra gulvet. :)

    Har du løftet sf-ene i bakkant?
    Som tyskeren på SF-forumet på FB sa til deg i klar tekst, Dag...
    Sitat:
    "Die Lautsprecher stehen auf vielzuhohen Ständeren!
    Hochtöner in Ohrhöehe des Hörers!"


    Skjønner du tok pointet...:cool:
    ;););)
    En vurdering som ble jobbet med her i huset for flere år siden dette blues og ikke noe resultat av den tyskerens
    utspill på FB😉
    Da jeg flyttet GM ned i stua ble dette jobbet med pga av at jeg ønsker selv og sitte i en tilnærmet likesidet trekant, avstand mellom talere tilnærmet lik avstand fra talere til ører i sweetspot👍🏼
    Da ble det testet med ulike grader av tilting i bakkant. Om man sitter litt lenger bak er org helling bakover helt perfekt men da jeg selv ønsker å sitte litt nærmere (av flere grunner) så ble en liten tilt fremover mer riktig for meg😋 Men om man ser etter på bildene har de fortsatt en helling bakover, så vi snakker om moderate endringer, nærmest finliring som den pirken jeg er😎😂
    Andre mener sikkert mye annet men jeg ønsker å sitte sånn. Mens jeg ofte opplever at mange sitter med lenger avstand til talere enn deres innbyrdes avstand, smaken er her som i mye annet...som baken😎🥴


    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Håper du kommer deg greit opp fra gulvet. :)

    Har du løftet sf-ene i bakkant?
    Som tyskeren på SF-forumet på FB sa til deg i klar tekst, Dag...
    Sitat:
    "Die Lautsprecher stehen auf vielzuhohen Ständeren!
    Hochtöner in Ohrhöehe des Hörers!"


    Skjønner du tok pointet...:cool:
    ;););)
    Ikke tøyse nå da,gismo er jo så stolt av at høyttalerene hans er så høye. Det er han trøst av at de ikke når ned til gulvet ;)


    O

    Hehe Ove😉
    Dette er faktisk ikke bare en trøst men ble for meg nærmest en åpenbaring da jeg fikk «høye nok» talere, seriøst👍🏼
    Jeg har tidligere og som de fleste har det ser jeg, sittet nærmest på gulvet og har hatt moderat høye gulvstående eller lave stativere som da spiller langs gulvet, litt overdrevet😉
    Da jeg fikk løftet mine lydkilder (talere) opp og justert sweetspot høyden tilsvarende korrekt fikk jeg et helt nytt og for meg mye bedre, riktigere og vesentlig større lydbilde i min stue. Nå forgår det meste rent lydmessig i senterhøyden mellom
    gulv og tak(ca 110-120 cm) over gulvet!!
    Rommet brukes på en helt annen måte og dette ble faktisk en åpenbaring for MEG👍🏼😉 Nå står Kari og andre syngedamer fullt oppreist og synger rett foran meg og bruker HELE luftrommet i min stue, i stede for å sitter i en yogastilling å synge☺😂
    Kunne aldri tenke meg å gå tilbake til det gulvkrypende lydbilde lenger og ei heller sitte «nede på gulvet» å lytte🤪

    Så for de som har lyst og tid, test dette👍🏼😂
    Juster talere og sweetspot opp, kanskje dere også vil like det😎😉🤔

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Siste fra Qobuz tråden nå er:

    VPN og registrering går fint, men betaling funker ikke. Fikk bekreftet dette fra Qobuz sist uke, så lenge kort/paypal er knyttet til adresse i Norge så får man ikke bruke denne streamingtjenesten.

    Så da sitter vi der da🥴

    gismo
    Uff og gruff, ingen vits i å mase mer om dette til menigheten da🤐🥴 Selv om det bare er i aller beste mening og i trygg forvisning om at man uansett ikke kommer opp til normal CD kvalitet med Tidal. Qobuz burde vel potensielt kunne bli bedre enn CD også, all den tid 24bit låter såppas mye bedre enn 16(imidlertid er ikke min streamingrigg god nok til å kunne fastslå) CD er bedre her, vinyl er selv. overlegen konge🤗😎
    Jeg skulle gjerne både testet og da sikkert beholdt Qobuz som streaming, men når dette nå nærmest er umulig og like knotete som å mekke på Franske biler så blir det ikke til det😎😂
    Synes tross alt at TIDAL Hifi fungerer genrellt bra og vil vel nevne at kvaliteten på
    masterkilde fortsatt er det aller viktigste tross alt. Uavhengig av kilde, være seg TIDAL, Qobuz, hardiskstreaming, CD eller vinyl, ferdig snakka😎😂😂
    Men legger til, at om streamer og dac er oppegående og rippet fra CD til harddisk er utført på riktig måte så opplever jeg det like bra som mine tidligere avspillinger via rimelig høykvalitets CD spiller som har vært i hus tidligere😉🎶

    gismo
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Har BÅDE Qobuz OG Peugeot jeg🥴 Aldri sagt det behøver være uproblematisk (har forresten Focal og Kora også) MEN har jo eid opp til flere Alfa Romeoer (som en hver mann med respekt for seg selv, sef) Kan vel IKKE påstå at Italiensk heller er helt bekymringsfritt:D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Håper du kommer deg greit opp fra gulvet. :)

    Har du løftet sf-ene i bakkant?
    Som tyskeren på SF-forumet på FB sa til deg i klar tekst, Dag...
    Sitat:
    "Die Lautsprecher stehen auf vielzuhohen Ständeren!
    Hochtöner in Ohrhöehe des Hörers!"


    Skjønner du tok pointet...:cool:
    ;););)
    En vurdering som ble jobbet med her i huset for flere år siden dette blues og ikke noe resultat av den tyskerens
    utspill på FB??????
    Da jeg flyttet GM ned i stua ble dette jobbet med pga av at jeg ønsker selv og sitte i en tilnærmet likesidet trekant, avstand mellom talere tilnærmet lik avstand fra talere til ører i sweetspot????????????
    Da ble det testet med ulike grader av tilting i bakkant. Om man sitter litt lenger bak er org helling bakover helt perfekt men da jeg selv ønsker å sitte litt nærmere (av flere grunner) så ble en liten tilt fremover mer riktig for meg?????? Men om man ser etter på bildene har de fortsatt en helling bakover, så vi snakker om moderate endringer, nærmest finliring som den pirken jeg er????????????
    Andre mener sikkert mye annet men jeg ønsker å sitte sånn. Mens jeg ofte opplever at mange sitter med lenger avstand til talere enn deres innbyrdes avstand, smaken er her som i mye annet...som baken????????????


    gismo
    Tydelig at dette er et tema som ikke skal spøkes med.:rolleyes:
    Jeg flirte høyt for meg sjøl da jeg så hva tyskeren skrev på FB; Sonus faber fans. Med utropstegn!;)

    121007.jpg


    Beklager hvis det ikke var morsomt.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Håper du kommer deg greit opp fra gulvet. :)

    Har du løftet sf-ene i bakkant?
    Som tyskeren på SF-forumet på FB sa til deg i klar tekst, Dag...
    Sitat:
    "Die Lautsprecher stehen auf vielzuhohen Ständeren!
    Hochtöner in Ohrhöehe des Hörers!"


    Skjønner du tok pointet...:cool:
    ;););)
    En vurdering som ble jobbet med her i huset for flere år siden dette blues og ikke noe resultat av den tyskerens
    utspill på FB������
    Da jeg flyttet GM ned i stua ble dette jobbet med pga av at jeg ønsker selv og sitte i en tilnærmet likesidet trekant, avstand mellom talere tilnærmet lik avstand fra talere til ører i sweetspot������������
    Da ble det testet med ulike grader av tilting i bakkant. Om man sitter litt lenger bak er org helling bakover helt perfekt men da jeg selv ønsker å sitte litt nærmere (av flere grunner) så ble en liten tilt fremover mer riktig for meg������ Men om man ser etter på bildene har de fortsatt en helling bakover, så vi snakker om moderate endringer, nærmest finliring som den pirken jeg er������������
    Andre mener sikkert mye annet men jeg ønsker å sitte sånn. Mens jeg ofte opplever at mange sitter med lenger avstand til talere enn deres innbyrdes avstand, smaken er her som i mye annet...som baken������������


    gismo
    Tydelig at dette er et tema som ikke skal spøkes med.:rolleyes:
    Jeg flirte høyt for meg sjøl da jeg så hva tyskeren skrev på FB; Sonus faber fans. Med utropstegn!;)

    Vis vedlegget 574957

    Beklager hvis det ikke var morsomt.
    Du som har utstrålende lyd fra golv til tak er jo helt innafør😉
    Værre med dom som små gulvstående eller stativer på 30cm😎😂🥴
    Har opplevd for mange anlegg der lyden slår «under ifra»🤪🥴😂

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Rusten tysk, men skrev tyskeren at høyttalerne står på alt for høye stativer?
    ...og få diskanten i ørehøyde?

    Jeg tror sfene til gismo er laget for å stå sånn, og ikke vinkles opp i bakkant, selv med vanlig sittehøyde på stolen.

    For de som tror at de har høyde og størrelse på lydbildet, så anbefales et besøk på garasjeloftet til HCS.
    Det er rett og slett jæskla imponerende.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Rusten tysk, men skrev tyskeren at høyttalerne står på alt for høye stativer?
    ...og få diskanten i ørehøyde?

    Jeg tror sfene til gismo er laget for å stå sånn, og ikke vinkles opp i bakkant, selv med vanlig sittehøyde på stolen.

    For de som tror at de har høyde og størrelse på lydbildet, så anbefales et besøk på garasjeloftet til HCS.
    Det er rett og slett jæskla imponerende.
    Du er inne på det samme som Serblin sa om disse her RoDa👍🏼
    De tynne gummiputene (ca 1 cm) kom under marmorfoten da de stod i andre enden på stua.
    Da ble det testen frem og tilbake gang på gang og med den plassering som de hadde da opplevdes det best med de under i bakkant. Der var det jo mye mer møbler, sofa sofabord etc. Da jeg flyttet de dit de står nå så ble disse litt ubevisst med uten å tenke så mye over å teste der de står nå. De står jo nå mye friere og åpent ifht tidligere plass😉
    Så ja, godt observert av bildet RoDa, hadde glemt😎 at de står under i bakkant nå men enkelt og raskt å teste dette på nytt😉😂😂

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rusten tysk, men skrev tyskeren at høyttalerne står på alt for høye stativer?
    ...og få diskanten i ørehøyde?

    Jeg tror sfene til gismo er laget for å stå sånn, og ikke vinkles opp i bakkant, selv med vanlig sittehøyde på stolen.

    For de som tror at de har høyde og størrelse på lydbildet, så anbefales et besøk på garasjeloftet til HCS.
    Det er rett og slett jæskla imponerende.
    Jeg er en av dem om tror det.;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husk at du er litt opp i årene og blir mer krokrygget og lavere for hver dag som går. Tenker du må justere tilten på SF-styltene ukentlig :cool:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Husk at du er litt opp i årene og blir mer krokrygget og lavere for hver dag som går. Tenker du må justere tilten på SF-styltene ukentlig :cool:
    Tilten er i dag fjernet HELT, tenkt det du Karmana😎 Altså mottatt retning av dine antagelser😱😂
    I tillegg har jeg i dag vært hos Vestad Øre, Nese og Hals lege på full kontroll👍🏼
    Nå er ører renset og staket opp og fytterakker’n hvor godt det spiller nå😎😂😂
    Bedre på nesten alle parametere🤪

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husk at du er litt opp i årene og blir mer krokrygget og lavere for hver dag som går. Tenker du må justere tilten på SF-styltene ukentlig :cool:
    Tilten er i dag fjernet HELT, tenkt det du Karmana?????? Altså mottatt retning av dine antagelser????????????
    I tillegg har jeg i dag vært hos Vestad Øre, Nese og Hals lege på full kontroll????????????
    Nå er ører renset og staket opp og fytterakker’n hvor godt det spiller nå??????????????????
    Bedre på nesten alle parametere??????

    gismo
    Må snart tilte nedover vettu :cool:
    Spiller nok som en kule, og litt oppstaking av ørene er aldri feil :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye evergreens fra gismo sin spilleliste der.

    Fint bilde av bygda deres, men hva heter bygda på andre siden av vannet :cool:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mye evergreens fra gismo sin spilleliste der.

    Fint bilde av bygda deres, men hva heter bygda på andre siden av vannet :cool:
    Evergreens du lissom😎
    Vannet er Glomma, Norges lengste elv og det er samme bygda på begge sider👍🏼
    Jeg bor på vestsiden og de andre (sånne som Sundkoien) bor da på østsiden😉
    De som bor der har EN fordel.... de kan skue og se hvor fint det er på vestsiden😎😂

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye evergreens fra gismo sin spilleliste der.

    Fint bilde av bygda deres, men hva heter bygda på andre siden av vannet :cool:
    Evergreens du lissom??????
    Vannet er Glomma, Norges lengste elv og det er samme bygda på begge sider????????????
    Jeg bor på vestsiden og de andre (sånne som Sundkoien) bor da på østsiden??????
    De som bor der har EN fordel.... de kan skue og se hvor fint det er på vestsiden????????????

    gismo
    Sekkje ut som det er rare greiene på vestsiden :cool: Sundkoien bor i en metropol i forhold til deg :cool:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mye evergreens fra gismo sin spilleliste der.

    Fint bilde av bygda deres, men hva heter bygda på andre siden av vannet :cool:
    Evergreens du lissom������
    Vannet er Glomma, Norges lengste elv og det er samme bygda på begge sider������������
    Jeg bor på vestsiden og de andre (sånne som Sundkoien) bor da på østsiden������
    De som bor der har EN fordel.... de kan skue og se hvor fint det er på vestsiden������������

    gismo
    Sekkje ut som det er rare greiene på vestsiden :cool: Sundkoien bor i en metropol i forhold til deg :cool:
    Metropol🤪😅🤔
    🎅🏼🎅🏼🎅🏼

    gismo
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    4.129
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Mye evergreens fra gismo sin spilleliste der.

    Fint bilde av bygda deres, men hva heter bygda på andre siden av vannet :cool:
    Hehe!
    Vi på andre siden kan skilte med litt mer urbane faciliteter, men uansett må dette regnes som rurale strøk :)

    M
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn