Blumenhofer Genuin på Løten
http://www.blumenhofer-acoustics.com/Products/Products.php
Da var gismo og blues på tur igjen, lenge sea sist men itte mindre moro før det

Som smilet i overskriften sier er det lett å få et smil rundt munnen etter å ha hørt Stig sine nye kreasjoner. En gulvstående som både i fysiske mål og lydprestanda lett kan få oppholdstillatelse i flere stuer enn hos Stig

Hadde hørt disse ved en kort tidligere anledning på Gøteborg messen, likte de da, liker de ennå bedre nå.
De er et flott byggverk, bra finish (om ikke helt på SF nivå

) og en spennende konstruksjon. En 10" bass og et horn på toppen, enkelt og greit. De har fått til noe godt med delinga her, dette hang flott sammen syns jeg
Flott anlegg med gode foranstående komponenter som bidrar selvfølgelig positivt på opplevelsen og lyden.
Man merker jo fort at disse er relativt lettdrevne og at ampen (Octave V80) har en grei dag på jobb, stålkontroll
Horn kan være så mangt, hatt diverse opplevelser på den fronten men her ble det riktig, her oppleves ikke noe overstimulerte toner i toppen, dette balanserte på rett side. Tror rørvalgene i Ovtaven bidrar her.
Det er oppløst/detaljert med passe mengder av glitter oppe, en mellomtone som slipper uanstrengt ut og en renhet og god punch i bunnen. Renheten i bassen var flott og spiller uanstrengt og detaljert til litt ned på 30 tallet, noe som også er greit i en normal stue, da slipper man litt lettere unna romproblemer

Anlegget kan lyttes til lengd uten å bli "trett" i øra, et behagelig lydbilde er vel det som slo meg først, men uten at man savner noe på detaljer, smekk eller helhet!
Det ble spilt både digitalt via Lumin boksen (streamer og dac) og vinyl. Lumin fungerte flott syns jeg og noen av de bedre vinylalbumend spilte meget bra

Anlegget spiller helt enkelt musikk på en fortreffelig god måte, men som vi har snakket om flere ganger tidligere, det spiller ikke likt som mitt eget, heller ikke som hos blues, som heller ikke spiller som hos meg, men det er lett å like andres lyd da den er god på sin egen måte
Takker så mye for meget god kaffe og hjemmebakst, hils til fruen, bakverk kan hun

Nå er det din tur å komme deg en tur ned til Solør Stig, du er hjertelig velkommen

Kommer gjerne tilbake for mere lytting ved en anledning hos deg også, det var itte ubehagelig på noen måte

gismo