gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.821
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Blues sparte deg jo kanskje for mye penger på forrige side her, ved å kanskje se på X3 i stedet for X5 :)

    Selv om man ofte vil ha største modell så ser X3 veldig lekker ut den også:




    Høydemessig er den vel også mer lik Inakustik'en din, slik at størrelen på komponentene blir mer lik - for hva det enn er verdt :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    X3 hadde lett fått prøve seg en runde her når tiden en gang kommer :)
    Den har jo mer enn nok av krefter :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.643
    Antall liker
    32.592
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Michi X3 er lekker og litt nettere den, så ang symmetri i racket kan jeg være enig Eirik84😉
    Men på feks Diptyque så trur jeg X3, sånn som de beskriver den ( litt lik Leema) kan bli litt for «frisk og lys» i signaturlyden. Opplever X5 som en aning mørkere og det falt mer på plass her. I tillegg til et headroom og omtalte «ballegrep» som jeg elsker…uten å gå dypere inn på det😎🤣
    Den jobber på tomgang, lav temp og nesten ikke varm og jeg har et sett litt høyere bein på racket, så den trenger kanskje ikke stå på toppen? Kanskje HiFi Rose vil trives der oppe?😉

    gismo
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    4.271
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Blues sparte deg jo kanskje for mye penger på forrige side her, ved å kanskje se på X3 i stedet for X5 :)

    Selv om man ofte vil ha største modell så ser X3 veldig lekker ut den også:




    Høydemessig er den vel også mer lik Inakustik'en din, slik at størrelen på komponentene blir mer lik - for hva det enn er verdt :)
    Det verste er at X3 får gjennomgående bedre tester enn X5... 😉

    M
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.712
    Antall liker
    7.821
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Høres ut som Michi X5 har greid å forføre deg 😁 Sikkert en meget bra forsterker - og siden den har kommet med i signaturen din sier jeg GRATULERER !
    Du er observant Sound, jeg la ikke merke til oppdatering i signaturen :)
    Gratulerer gismo, virkelig lekre disse Michi-forsterkerne både visuelt og lydmessig!
    Michi på KEF Blade låt råtøft på Oslo Hifi Show :cool:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du er observant Sound, jeg la ikke merke til oppdatering i signaturen :)
    Gratulerer gismo, virkelig lekre disse Michi-forsterkerne både visuelt og lydmessig!
    Michi på KEF Blade låt råtøft på Oslo Hifi Show :cool:
    Ser slik ut at gismo har skaffet seg en X5, da må det gratulasjon til😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.349
    Antall liker
    63.228
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, er det allerede på sin plass med gratulasjoner. I så fall, slitan 😊

    En tanke i beste mening. Synes ikke det er så pent med den på topphyllen. Er det mulig å bytte plass med streameren, eller blir det for liten plass/varmt på toppen av ampen. Eller dra racket frem, strømrenser bak racket og Michi på nederste hylle i racket (regner med du styrer alt på den med fjernkontroll). Men, det kan jo selvfølgelig være at du, som er det viktigste, liker den på øverste hylle 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.643
    Antall liker
    32.592
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hmmm, er det allerede på sin plass med gratulasjoner. I så fall, slitan 😊

    En tanke i beste mening. Synes ikke det er så pent med den på topphyllen. Er det mulig å bytte plass med streameren, eller blir det for liten plass/varmt på toppen av ampen. Eller dra racket frem, strømrenser bak racket og Michi på nederste hylle i racket (regner med du styrer alt på den med fjernkontroll). Men, det kan jo selvfølgelig være at du, som er det viktigste, liker den på øverste hylle 😊
    Tanker om det er allede gjort, les litt lenger opp gode mann😉

    Takk for gratulasjoner til dere alle sammen gutter😊👍🏼

    Sundkoien og blues……tester og testere en en ting, smaken er som baken, Leema har ditto super gode tester, men her passet den mindre bra enn X5 tross at Leema er en meget bra amp. Valget er tatt🎶

    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Tanker om det er allede gjort, les litt lenger opp gode mann😉

    Takk for gratulasjoner til dere alle sammen gutter😊👍🏼

    Sundkoien og blues……tester og testere en en ting, smaken er som baken, Leema har ditto super gode tester, men her passet den mindre bra enn X5 tross at Leema er en meget bra amp. Valget er tatt🎶

    gismo

    Det er du som skal høre på anlegget så jeg støtter deg fult ut på at det er din smak og ikke hvor god kritikk noe får i en tet som gjelder.
    Kjenner faktisk litt på følelsen av misunnelse nå, Michi mi like :unsure:
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Endelig mulig å puste ut og senke skuldrene: Gratulerer med utført valg og nytt flott kraftverk! 😁

    OleG
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.502
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Det blir gull det - grattis! Michi var på min absolutte shortlist (sammen med Aavik faktisk) da jeg valgte å gå for Bladelius Ask, men da hadde jeg verken DAC eller dyr streamer fra før og fant alt i én boks der.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    710
    Antall liker
    1.570
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer!!!💥 Og takk for at du har delt prosessen her! Gøy lesing!!
    Ryker SF’ene også?😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.643
    Antall liker
    32.592
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Tips fra blues i går kveld, eksakt samme Einstein amp som min på EBay.
    Men jeg har orginale Einstein The Remote.
    Min er også 100% strøken og feilfri, ikke et bruksmerke og har org trekasse etc etc

    IMG_7917.jpeg


    gismo
     
    Sist redigert:
    M

    musicus

    Gjest
    Skulle gjerne gitt den en sjans på Accordoene, Mesteren selv brukte en på de så det må jo være en god kombinasjon, men det tas nok ikke godt imot hjemme å komme dragende med en amp til, Accuphase åker inte ut :unsure: 😅

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.643
    Antall liker
    32.592
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Skulle gjerne gitt den en sjans på Accordoene, Mesteren selv brukte en på de så det må jo være en god kombinasjon, men det tas nok ikke godt imot hjemme å komme dragende med en amp til, Accuphase åker inte ut :unsure: 😅

    mvh
    Hehe, det kan jeg vel forstå, du er jo blitt en Accuphase gutt😉🤣 Selv om min går nok ca 1000 € under denne prisen, den var litt drøy syns jeg😅

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hehe, det kan jeg vel forstå, du er jo blitt en Accuphase gutt😉🤣 Selv om min går nok ca 1000 € under denne prisen, den var litt drøy syns jeg😅

    gismo
    Det høres jo ut som en mer sympatisk pris ja! Accuphase har vært der lenge for min del. Hadde min første kombo (int-cdp) i siste halvdel av 90 tallet og en annen igjen på slutten av 00 tallet, så det er vel de jeg oftest har vendt tilbake til, også denne tredje gangen som trolig blir for en bra lang stund 😁

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.643
    Antall liker
    32.592
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her testes det litt småtterier fortsatt, bedre bilde enn i natt, Michi her fått plass i racket, den store jævel’n😅, men det gikk da jeg hadde et sett lenger bein! Veldig fleksibelt dette NorStone racket, bygger moduler som hver for seg står på spikes oppå den under.
    Kanskje Michi burde helt i bunnen? Får se😉
    HiFi Rose RS 150B troner nå på toppen.

    IMG_7918.jpeg


    Litt mere testes også, har 8 stk IsoAcoustics Puck liggende, bruker også samme på begge Gravis sub’ene, satte de under Diptyque!
    Kobler mere bort fra gulv og kommer litt høyere, vant til litt høyt lydbilde fra før grunnet Guarneriene og likte dette svært godt😉🎶

    IMG_7920.jpeg


    Sånn går no dagan😎🤣

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.643
    Antall liker
    32.592
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Var en tur oppe hos Sundkoien i går kveld får å høre og hente Leema Tucana ampen han har lånt/testet.
    Den har spilt sammen med ProAc D18 og Cary cdp der oppe.

    IMG_7912.jpeg


    Dette spiller åpent, luftig og med en litt uvant og lys «voicing right in your face» i forhold til hva jeg sitter med hjemme nå.
    Men kjenner igjen Leema fra test hjemme, den må nok ta skylda for noe av uvant og pågående lystighet oppover😎
    Men ren og klar som få og med et ballegrep om elementet da vi kommer til mellomtone/bass. Den slutter ikke å imponere på nettopp det området.
    Men mine kjære kvinnevokaler er veldig renere/ klarere og detaljerte i dette oppsettet, men litt for lyst og en aning pågående…… liker damer godt men noen ganger kan det bli væl mye😎😉😅
    Da vi byttet amp, pakket ned Leema og satte dit hans budsjett amp i dette oppsettet, en Cary CA1 ic power (b&o) ble dette, nesten mot alle odds, litt roligere, litt mørkere og mer lyttervennlig etter min mening. Men da ble noe av ballegrepet til Leema med ned i kartongen😅
    Syns det spiller godt som det gjør hos deg Morten og Leema var ikke helt rett match her, men er trolig det maaange plasser😉
    Men sitter å tenker…..en Michi X3 hadde vært fint å teste her trur je👍🎶
    Takk for en hyggelig stund og deilig Sommersby cider (0,0%) vel å merke🤣

    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Her testes det litt småtterier fortsatt, bedre bilde enn i natt, Michi her fått plass i racket, den store jævel’n😅, men det gikk da jeg hadde et sett lenger bein! Veldig fleksibelt dette NorStone racket, bygger moduler som hver for seg står på spikes oppå den under.
    Kanskje Michi burde helt i bunnen? Får se😉
    HiFi Rose RS 150B troner nå på toppen.

    Vis vedlegget 922416

    Litt mere testes også, har 8 stk IsoAcoustics Puck liggende, bruker også samme på begge Gravis sub’ene, satte de under Diptyque!
    Kobler mere bort fra gulv og kommer litt høyere, vant til litt høyt lydbilde fra før grunnet Guarneriene og likte dette svært godt😉🎶

    Vis vedlegget 922418

    Sånn går no dagan😎🤣

    gismo
    Synes X5 passer perfekt visuelt der du har den nå👍🏻😁
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.478
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med splunka nytt anlegg, Gismo! 🎈
    Frisk satsing, og jeg tror du kommer til å få mange gode timer med dette. En helt annen teknisk tilnærming og lydfilosofi enn det du har levd godt med i flere år. Flott at du unner deg nye lydopplevelser.

    (De som har satt pengene sine på et veddemål med dette resultatet, kan straksens bestille seg en suite på Caesars Palalace i Las Vegas.💰 😆)
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.070
    Antall liker
    33.768
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer ! Jeg var slett ikke sikker på at SF havnet på torget , men det ser ut til at de har fått en bra erstatning 🎶 Lyttekroken ser fremdeles meget bra ut !
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.498
    Antall liker
    15.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Se her ja, her blir beslutninger tatt på løpende bånd(y) Gratulerer med nye HT også🥳🔊🔊 Fortjener en go-øl nå etter alle de vanskelige avgjørelsene;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn