Gato Audio`s Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Det norske markedet er dessverre så lite at det er svært vanskelig for en importør å få innpass hos forhandlerne med nye merker i markedet. De fleste forhandlere importerer eget som gir dem bedre avkastning ved salg, og de ønsker derfor å fokusere på disse. Dette er forståelig i et trangt marked, men synd for oss som sluttkunder.
    Selv har jeg hatt DIA-250, 400 og 400S kjøpt fra Audiocompaniet. Dette er imponerende gode forsterkere, og jeg angrer nok litt på salget av 400S.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Jeg derimot var veldig happy som fikk kjøpe den av deg ;)... En nydelig alt-i-en-boks med massevis av krefter.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Godt å høre at du er fornøyd. Har savnet denne forsterkeren selv om jeg også er fornøyd med Marantz PM11s3 som jeg bruker i dag
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen, tenkte jeg må lufte litt inntrykk etter 5 dager som Gato eier og julestresset er delvis fordøyet :)

    Ok, -dette er helt klart i en annen klasse en det jeg er vant til fra mer økonomiske oppsett, både visuelt og lydmessig. Både på godt og «vondt». Visuelt: ved film og TV titting, så tar jeg meg selv i å stadig se på komponentene..går jo glipp av handlingen. Noen som kjenner seg igjen;?

    Men til det viktigste, lyden sammenlignet med Moon 240i:
    Det er to ting som slår meg spesielt, og det er 1) «makten» og 2) noe uventet hurtigheten/timingen til Gato.
    Det er betydlig mer skyv i både mellomtone og bass, og det virker som dette får høyttalerene mine til å reagere mye hurtigere på hendelser. Skikkelig PRaT her, får nå fot av nesten hvasomhelst. Skikkelig artig! Diskanten har jeg ikke så mye formening om, den bare er der uten å gjøre noe ut av seg. Høres dog ut til å være veldig fint oppløst. Dette settet gir meg høy gøy/luftgitar faktor!

    Moon 240i er helt klart mer laid-back. Her er alt på en måte mer delikat og forsiktig levert. Usikker på om slike forskjeller skyldes manglende kraft eller forsterkerdesign. Jeg spiller skjeldent høyt, og etter det jeg skjønner så leverer jo Moon de første 5 watt i klasse A. Gatoen jeg har er også A/B, JFET og MOSFET, hva nå dette har å si?

    Så kan investeringen rettferdiggjøres? Ja, om jeg beholder settet til ny bolig hvor komponentenes lydmessige potensiale _virkelig_ kan benyttes. Her er det nok MYE mer å hente enn fra Moon også, ved oppgradring av høyttalere. Tenker noe ala Piega Coax serien. Men om man vil totalt på DET såkalte High-End kjøret? Usikker der. Er jo egentlig en nøktern person, og finnes det en vei tilbake etter å hatt slikt utstyr i hus?

    Med julehilsen,

    Britfi
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er vanskelig og gå ned på lydkvalitet i denne hobbyen. Man kan gå sidesteg for og få annen lyd-signatur men ønsker gjerne ikke at dette går på bekostning av kvaliteten.
    Jeg er veldig fornøyd med Gato og regner med at den blir blivende en god stund. Har også prøvd en del tyngre hifi merker opp i gjennom årene som Krell, Plinius McIntoch med flere. Og Gato står ikke tilbake for og konkurrere med disse og er derfor jeg valget denne gang falt på DIA250s som gir lyd som ville kostet dobbelt og mer hos de andre nevnte.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ok, -dette er helt klart i en annen klasse en det jeg er vant til fra mer økonomiske oppsett, både visuelt og lydmessig. Både på godt og «vondt». Visuelt: ved film og TV titting, så tar jeg meg selv i å stadig se på komponentene..går jo glipp av handlingen. Noen som kjenner seg igjen;?

    Det er to ting som slår meg spesielt, og det er 1) «makten» og 2) noe uventet hurtigheten/timingen til Gato.
    Det er betydlig mer skyv i både mellomtone og bass, og det virker som dette får høyttalerene mine til å reagere mye hurtigere på hendelser. Skikkelig PRaT her, får nå fot av nesten hvasomhelst. Skikkelig artig! Diskanten har jeg ikke så mye formening om, den bare er der uten å gjøre noe ut av seg. Høres dog ut til å være veldig fint oppløst. Dette settet gir meg høy gøy/luftgitar faktor!


    Britfi

    Hehe, det første du sier, BritFi... Ja ,den står jo der foran deg da - Gato Audio - med former som minner om to flotte kvinnehofter.
    Som man ser under alle messer; det at folk står der og glaner og glaner, de er bare så utrolige flotte og annerledes.

    Noe man også opplever under messer, og dette har jeg lagt merke til flere ganger, er at i lytterommet er det alltid god stemning - folk får fot av det de hører og klarer åpenbart ikke la være å dele inntrykkene med sidemannen. Og man ser det på folk når de går ut av lytterommene - de smiler - med kommentarer som "må da være beste lyd på hele messa" eller "så utrolig musiklask" eller "endelig fikk jeg fot" og lignende.

    Jeg har sagt det før. Det at dersom eksempelvis Hifiklubben hadde solgt Gato Audio. Så ville interessen for hi-fi økt. Både som som følge av det man ser og hører av musikkformidling, og det gjelder både elektronikken og høyttalerne deres.

    Forøvrig en liten bedrift, holder til rett utenfor bykjernen i København, eiet og drevet av få men gode bransjefolk med lang fartstid. I et land som huser masse kloke hi-fi hoder og fabrikker. Gato Audio er intet stort pengegrisk multikonsern som styres fra økonomers ståsted - men guttaktig entusiasme.

    Når man er inne på nettsiden deres (og det samme gjelder for GamuT), sanser man tydelig at her er ekte fagfolk som forsøker å lage det beste ut i fra en teknologi de står inne for og med et ønsket lydbilde som sluttresutat - fremfor nye modeller annet hvert år for medellskiftets del.

    Når først GamuT navnet ble nevnt og vi snakker hi-fi landet danmark, urettferdig ikke også å ta med Densen i samme slengen, også her topp ytelser og sobert design i B&O klasse selv om det det er firkantet. Men, av disse tre danske produsenter - 30 mm tykk helnorsk polert Larvikitt steinplate fylt opp med Gato Audio produkter - kunne med hell vært staffasje i neste James Bond film :)
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Eijo har du fortsatt Gato?
    Hva er dine tanker må etter noen år?
     

    TorErik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2011
    Innlegg
    148
    Antall liker
    24
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Er vanskelig og gå ned på lydkvalitet i denne hobbyen. Man kan gå sidesteg for og få annen lyd-signatur men ønsker gjerne ikke at dette går på bekostning av kvaliteten.
    Jeg er veldig fornøyd med Gato og regner med at den blir blivende en god stund. Har også prøvd en del tyngre hifi merker opp i gjennom årene som Krell, Plinius McIntoch med flere. Og Gato står ikke tilbake for og konkurrere med disse og er derfor jeg valget denne gang falt på DIA250s som gir lyd som ville kostet dobbelt og mer hos de andre nevnte.
    Spennende kombo du kjører.
    Gato/Audio physic..
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Eijo har du fortsatt Gato?
    Hva er dine tanker må etter noen år?
    Hei. Jeg har ikke Gato idag. Bruker nå en Marantz Pm11s3 på Focal Sopra1. Grunnen til at jeg solgte min 400S var rett å slett nyskjerrighet på noe nytt. Var innom McIntosh, ATI/Parasound og Bladelius før jeg nå endte på Marantz.
    I forhold til pris/ytelse er det lite som slår Gato etter min mening. Flotte forsterkere som inneholder det meste man trenger i racket
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er vanskelig og gå ned på lydkvalitet i denne hobbyen. Man kan gå sidesteg for og få annen lyd-signatur men ønsker gjerne ikke at dette går på bekostning av kvaliteten.
    Jeg er veldig fornøyd med Gato og regner med at den blir blivende en god stund. Har også prøvd en del tyngre hifi merker opp i gjennom årene som Krell, Plinius McIntoch med flere. Og Gato står ikke tilbake for og konkurrere med disse og er derfor jeg valget denne gang falt på DIA250s som gir lyd som ville kostet dobbelt og mer hos de andre nevnte.
    Spennende kombo du kjører.
    Gato/Audio physic..
    Gato og Audiophysic fungerer bra i sammen. Detaljert men ikke klinisk og med god kontroll.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen Gato venner som har testet største stativhøyttaleren og/eller minstemann gulvstående FM30 på noe av Gato elektronikken?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Er det noen Gato venner som har testet største stativhøyttaleren og/eller minstemann gulvstående FM30 på noe av Gato elektronikken?
    Har hørt alle Gato høyttalerne på Gato elektronikk på messer, flere ganger, og det låter bare så utrolig MUSIKALSK - om det går an å si noe så enkelt.

    Jeg legger merke til det under messer, at det "skravles" mye blant de som sitter og lytter, man får lett fot, det låter så utrolig naturlig og bra at man lett må dele det med sidemannen - det spiller så stemningen blir der etter.

    Største stativhøyttaleren kan nok høres litt "grovere" ut i målet, enn minste gulvhøyttaleren (og dens dedikerte mellomtode), men her vil rommet ditt spille inn samt smak og behag.

    (To-veiss monitorer gir jo ofte litt mer brystklang i stemmeområdet, spesielt, og er for mange produsenter høres de som følge av dette litt større ut, og ofte litt penere å lytte til en tre-veiss konstrusjoner produsenten ikke har fått til så godt mht. delefilteret)
     
    Sist redigert av en moderator:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen Gato venner som har testet største stativhøyttaleren og/eller minstemann gulvstående FM30 på noe av Gato elektronikken?
    Etter hva jeg hørte på Horten messen spilte Gato bra på Gato. Og som sagt over så stemmer det at det blir snakket positivt blant de som hører på.
    Men det er ikke gitt at alle liker det;D
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Nei, sant nok dét. Jeg må nok konkludere med at jeg hverken har rom eller høyttalere pr.nå til å få ut potensialet i disse komponentene jeg har. Flotte høyttalere ala det du har blir ikke mulig for meg på en stund. Så bortsatt fra det visuelle, så er nok den lille Moon egentlig mer tilpasset mitt behov. Også lyst til å teste en ny rør-forsterker ila vinteren. Spørsmålet jeg må stille meg nå er om jeg skal sitte på komponentene til jeg får utnyttet potensialet i dem i større bolig, eller selge. Det føles desverre litt overkill pr.nå.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Også lyst til å teste en ny rør-forsterker ila vinteren.
    Låner du ørene til Gato's minste integrerte forsterker AMP-150 så kan det tenkes du setter utprøvning av rør på vent :)

    Den spiller som "varmt smør/ren fjellbekk" i kl. A/B med 250 W i 8 Ohm og er en skjær nytelse av en ren amp uten innebygget ditt & datt.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.972
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Også lyst til å teste en ny rør-forsterker ila vinteren.
    Låner du ørene til Gato's minste integrerte forsterker AMP-150 så kan det tenkes du setter utprøvning av rør på vent :)

    Den spiller som "varmt smør/ren fjellbekk" i kl. A/B med 250 W i 8 Ohm og er en skjær nytelse av en ren amp uten innebygget ditt & datt.

    Monoblokkene PWR-222 kjører med 2*250W i 8 Ohm, mens Amp-150 2*150W i 8 Ohm.. Også nok til å drive de fleste htère..:)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Har jo AMP-150. Og CD spilleren:)
    Er som nevnt bare det at det føles veldig overkill med et slikt anlegg i min lille stue, hvor jeg spiller med så lavt volum som jeg gjør.
    Det ble kanskje litt rå-flott på en måte..
    Noe gæernt er det støtt ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Også lyst til å teste en ny rør-forsterker ila vinteren.
    Låner du ørene til Gato's minste integrerte forsterker AMP-150 så kan det tenkes du setter utprøvning av rør på vent :)

    Den spiller som "varmt smør/ren fjellbekk" i kl. A/B med 250 W i 8 Ohm og er en skjær nytelse av en ren amp uten innebygget ditt & datt.

    Monoblokkene PWR-222 kjører med 2*250W i 8 Ohm, mens Amp-150 2*150W i 8 Ohm.. Også nok til å drive de fleste htère..:)
    Jeg skrev 8 men mente 4 Ohm :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har jo AMP-150. Og CD spilleren:)
    Er som nevnt bare det at det føles veldig overkill med et slikt anlegg i min lille stue, hvor jeg spiller med så lavt volum som jeg gjør.
    Det ble kanskje litt rå-flott på en måte..
    Noe gæernt er det støtt ;)
    Neida, det er absolutt ikke galt, store forsterkere har ofte en egen evne til også å få det frem ved lave volumer - ikke minst i bassen. Og tenk, den lave forvrengningen du oppnår, så dette er innertier fra A til Å :)

    Jeg tror dessuten denne ampen er særdeles bra, i rekken amper de har. Monoblokkene også. Lyd fra en fet transistor fremfor mange små som skal matches, er slett ikke noen dum måte å bygge forsterkere på. Merkelig, at så få benytter seg av dette prinsippet, forresten. Som også gjelder GamuT - snakk med en eier av en GamuT amp - er ikke akurat på jakt etter noe annet han :)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Har jo AMP-150. Og CD spilleren:)
    Er som nevnt bare det at det føles veldig overkill med et slikt anlegg i min lille stue, hvor jeg spiller med så lavt volum som jeg gjør.
    Det ble kanskje litt rå-flott på en måte..
    Noe gæernt er det støtt ;)
    Neida, det er absolutt ikke galt, store forsterkere har ofte en egen evne til også å få det frem ved lave volumer - ikke minst i bassen. Og tenk, den lave forvrengningen du oppnår, så dette er innertier fra A til Å :)

    Jeg tror dessuten denne ampen er særdeles bra, i rekken amper de har. Monoblokkene også. Lyd fra en fet transistor fremfor mange små som skal matches, er slett ikke noen dum måte å bygge forsterkere på. Merkelig, at så få benytter seg av dette prinsippet, forresten. Som også gjelder GamuT - snakk med en eier av en GamuT amp - er ikke akurat på jakt etter noe annet han :)
    :) Er vel ikke mye galt ampen gjør. Men, Neat høyttalerene mine er nok etter å ha spilt noen timer faktisk en bedre match med Moon’en.
    Det blir kanskje litt for varmt i toppen med Gato. Bassen er overlegen i kraft og definisjon, men oppover så synes jeg det mangler litt luft selv om detaljene er der. Diskanten er der, uten å være der om du skjønner? Nå er jeg en sucker for diskant ser du, foretrekker nok mer sukker tilsatt en det man får IRL. Og siden da mine HT er ørevennlige i toppen også, så tror jeg at matchen ikke er helt 100. Til sammenligning synes jeg de 2 gangene jeg har hørt Moon på Audio Physics at den komboen blir for skarp.
    Tror ikke jeg begynner på høyttaler jakt nå. Vi flyr på visninger igjen så håper på flytt før sommeren ihvertfall. Fikk Gato settet for en fiin pris, så ingen problem med å selge egentlig. Men kanskje man angrer om man ikke får testet ut skikkelig først..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    I dag sluttet driver for USB dac på DIA250s å fungere. Forsøkte og avistalere for og installere på nytt.
    Etter mye feilsøking og testing med annen pc er konklusjon, driver gitt ut av Gato fungerer ikke lengre.
    Men Windows 10 installerer nå selv driver til dac når den kobles til og man kan velge den å sette den opp med valgte innstillinger:rolleyes:

    Er litt usikker på om det spiller likt nå???
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei, sikkert dumt å spørre men du har lastet ned seneste driver fra Gato’s hjemmesider?
    Ja jeg har lastet ned siste driver som er lagt ut, og var samme som fulgt med på cd.
    (Gato Audio USB driver for Microsoft Windows V.3.34.0 (zip) ‹ Latest version for Windows 7, 8 and 10)

    Har send de e-post med spørsmål om det kommer ny driver, poster svar her.
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei, sikkert dumt å spørre men du har lastet ned seneste driver fra Gato’s hjemmesider?
    Ja jeg har lastet ned siste driver som er lagt ut, og var samme som fulgt med på cd.
    (Gato Audio USB driver for Microsoft Windows V.3.34.0 (zip) ‹ Latest version for Windows 7, 8 and 10)

    Har send de e-post med spørsmål om det kommer ny driver, poster svar her.
    Hatt litt dialog med Gato pr. e-post. Det kommer til og komme en ny driver i løpet av noen mnd.
    Det fungerer jo uten driver for Gato da Windows finner dac når man avinstallerer driver fra Gato;D
    Så inntil ny driver slippes kan jeg leve med det;D
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    CDD-1 DAC/CD spiller: Direct hq digital connection to iPad?

    Hei!

    Gato Audio reklamerer med det jeg skrev i overskriften. Jeg har ikke fått testet, da jeg først må handle en USB type B til iPad kabel. Er det noen av dere som har CDD-1 og har testet med iPad? Burde vel også da funke med iPhone?
    Slik jeg leser det, så blir da i-enheten «digitalt tappet»?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei!

    Gato Audio reklamerer med det jeg skrev i overskriften. Jeg har ikke fått testet, da jeg først må handle en USB type B til iPad kabel. Er det noen av dere som har CDD-1 og har testet med iPad? Burde vel også da funke med iPhone?
    Slik jeg leser det, så blir da i-enheten «digitalt tappet»?
    Om den er lik som på DIA250s så skala i de to fungere på samme måte ut i fra manualen.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Også lyst til å teste en ny rør-forsterker ila vinteren.
    Låner du ørene til Gato's minste integrerte forsterker AMP-150 så kan det tenkes du setter utprøvning av rør på vent :)

    Den spiller som "varmt smør/ren fjellbekk" i kl. A/B med 250 W i 8 Ohm og er en skjær nytelse av en ren amp uten innebygget ditt & datt.

    Monoblokkene PWR-222 kjører med 2*250W i 8 Ohm, mens Amp-150 2*150W i 8 Ohm.. Også nok til å drive de fleste htère..:)
    Jeg skrev 8 men mente 4 Ohm :)
    Litt forvirrende den dialogen der, så jeg bare presiserer at PWR-222 er på 250 Watt ved 8 Ohm (450 W ved 4 Ohm) og AMP-150 er 150 Watt ved 8 Ohm (250 W ved 4 Ohm). :)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei!

    Gato Audio reklamerer med det jeg skrev i overskriften. Jeg har ikke fått testet, da jeg først må handle en USB type B til iPad kabel. Er det noen av dere som har CDD-1 og har testet med iPad? Burde vel også da funke med iPhone?
    Slik jeg leser det, så blir da i-enheten «digitalt tappet»?


    Om den er lik som på DIA250s så skala i de to fungere på samme måte ut i fra manualen.
    Så samme funksjon på DIA250 altså? Skal få kjøpt en kabel å teste dette, for å sammenligne med streameren jeg bruker.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Vi er på utkikk etter egnede forhandlere for Gato Audio over det ganske land og tenkte det kunne være en god ide å spørre dere om dere har en butikk dere vil anbefale i deres by/region? Kom gjerne med en begrunnelse. På forhånd takk for forslag! :)

    Vennlig hilsen
    Gjallarhorn Audio
    Norsk importør av Gato Audio
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Vi er på utkikk etter egnede forhandlere for Gato Audio over det ganske land og tenkte det kunne være en god ide å spørre dere om dere har en butikk dere vil anbefale i deres by/region? Kom gjerne med en begrunnelse. På forhånd takk for forslag! :)

    Vennlig hilsen
    Gjallarhorn Audio


    Norsk importør av Gato Audio
    Det bør vel være en forretning som evner å sette produktene på «display», for en kjøpesterk gruppe av befolkningen.
    Jeg tenker at Gato Audio appelerer til de som har ekstra fokus på design og byggekvalitet og samtidig har høye krav til lydkvalitet.
    Komponentene gjør seg ift tradisjonelle sorte bokser mye bedre «live» en på bilder. Og de bør taes og føles på.
    Jeg ville normalt assosiert Gato med en forhandler ala OHC.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    _OHC_ har lenge samarbeidet med Audiocompaniet og er blant annet forhandler av Martin Logan for Audiocompaniet.

    Audiocompaniet var tidligere importør av Gato Audio. Allikevel ønsket opplagt ikke _OHC_ å føre Gato Audio. Jeg vil tippe at dette har noe med Gryphon å gjøre som jo også er et dansk merke med samme type produkter, om enn mere ultra high-end enn Gato Audio (og sånn sett burde _OHC_ ha gjort plass for begge merkene).

    Så _OHC_ er nok ganske sikkert ikke interessert i å forhandle Gato Audio. Andre forslag? :)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    _OHC_ har lenge samarbeidet med Audiocompaniet og er blant annet forhandler av Martin Logan for Audiocompaniet.

    Audiocompaniet var tidligere importør av Gato Audio. Allikevel ønsket opplagt ikke _OHC_ å føre Gato Audio. Jeg vil tippe at dette har noe med Gryphon å gjøre som jo også er et dansk merke med samme type produkter, om enn mere ultra high-end enn Gato Audio (og sånn sett burde _OHC_ ha gjort plass for begge merkene).

    Så _OHC_ er nok ganske sikkert ikke interessert i å forhandle Gato Audio. Andre forslag? :)
    Ahhhh..skjønner.

    Vel, om Audiocompaniet er like dårlig på service mot forhandler som mot private, så kan jo dette også være en grunn til at OHC ikke ville(?)føre flere produkter fra dem. Med deg som en seriøs aktør/rep., så stiller det seg kanskje annerledes:) ?
    *GATO gutta er forøvrig en drøm å forholde seg til direkte, om behov.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Slik jeg oppfatter det, så er samarbeidet mellom _OHC_ og Audiocompaniet meget tett.

    Om det er Gato Audio du behøver støtte på, så er det bare å henvende seg til oss uansett hvor produktene er kjøpt :)
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Lite som skjer i denne tråden!
    Er det kommet noe videre på å få forselger av Gato i det Norge land?

    Kan ikke forstå at ingen av de større aktørene i byene ikke vil ha produktet i sin butikk.

    Med en slik byggekvalitet, finish, brukervennlighet og lydkvalitet. Burde alt til si at dette er et salgbart produkt både for de som går på utseendet å de som ønsker god lyd.

    Håper Gato Audio vil bli vist frem på hifi messer i fremtiden slik at flere kan få mulighet til å høre produktene.
    Hadde det ikke vært for at Gato Audio ble vist frem på Horten messen ville nok ikke jeg handlet Gato. Fordi jeg som sikkert mange andre, nok vil se forbi Gato pga utseendet å at det er en alt i et løsning.
    For å ta meg selv som eksempel, så ville nok jeg heller gått for fler komponent løsning å klasse A. Men grunnet lyden jeg hørte på messe ble jeg nysgjerrig å ville teste ut Gato!

    Å jeg angrer ikke for hos meg er Gato DIA250s og Marten Django L en god kombo som nok blir stående en stund:)
     
    Sist redigert:

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tidlig på`n i dag ja:) Skulle vært en runde på messe helst, men nydelig vær kan sette en stopper..

    Jeg har jo nesten «komponent» Gato; Min AMP-150 er en ren analog A/B integrert forsterker, så har jeg CD spilleren med meget bra strømforsyning/drivverk og DAC med både USB og Coax inngang. Balansert ut/inn på settet :)

    Min AMP-150 er BTW på vei/retur fra Gato i Danmark, med ETA Oslo i morgen ettermiddag. Display lyset flimret når justert ned til lav lyssetting. Stabilt ved normal til høy lysstyrke, men slikt må jo fixes når jeg fant det ut.
    Gato’s Kresten Dinesen tok selv ansvar for garantien, satte tekniker på saken og nå er komponenten som syndet byttet og forsterkeren i tillegg gjennom-målt og lyttet til når den allikevel var der. SERVICE!

    Nå håper jeg bare ikke Toll tuller med papirene og forlanger MVA eller annet. Sendte forsterkeren som «midlertidig utførsel og garantireparasjon.»Gato skal ha sendt som «gjeninnførsel etter garantireparasjon». Ingen avgifter skal da utløses.
    Nå må bare UPS få den trygt overlevert. Pakket selvfølgelig i Gatos doble emballasje, men aldri likt denne shippingen av såpass kostbare komponeter.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Lite som skjer i denne tråden!
    Er det kommet noe videre på å få forselger av Gato i det Norge land?

    Kan ikke forstå at ingen av de større aktørene i byene ikke vil ha produktet i sin butikk.

    Med en slik byggekvalitet, finish, brukervennlighet og lydkvalitet. Burde alt til si at dette er et salgbart produkt både for de som går på utseendet å de som ønsker god lyd.

    Håper Gato Audio vil bli vist frem på hifi messer i fremtiden slik at flere kan få mulighet til å høre produktene.
    Hadde det ikke vært for at Gato Audio ble vist frem på Horten messen ville nok ikke jeg handlet Gato. Fordi jeg som sikkert mange andre, nok vil se forbi Gato pga utseendet å at det er en alt i et løsning.
    For å ta meg selv som eksempel, så ville nok jeg heller gått for fler komponent løsning å klasse A. Men grunnet lyden jeg hørte på messe ble jeg nysgjerrig å ville teste ut Gato!

    Å jeg angrer ikke for hos meg er Gato DIA250s og Marten Django L en god kombo som nok blir stående en stund:)
    Vi har gitt et meget godt tilbud til 1 utvalgt aktør i hver av de 3 største byene, dvs. Oslo, Bergen og Stavanger. Tilbudet ble gitt i midten av februar og gjelder for flere av våre merker som f.eks. Clearaudio, ProAc og GoldenEar (de kan selv velge hvilke merker de vil forhandle). Butikken i Stavanger-området har foreløpig takket nei. De andre to butikkene er vi fortsatt i dialog med.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.833
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Vi har gitt et meget godt tilbud til 1 utvalgt aktør i hver av de 3 største byene, dvs. Oslo, Bergen og Stavanger. Tilbudet ble gitt i midten av februar og gjelder for flere av våre merker som f.eks. Clearaudio, ProAc og GoldenEar (de kan selv velge hvilke merker de vil forhandle). Butikken i Stavanger-området har foreløpig takket nei. De andre to butikkene er vi fortsatt i dialog med.
    Godt å høre at det er dialog med 2 aktører i alle fall. Ønsker deg lykke til:)

    Mvh
    R
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn