Gato Audio`s Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Noen intrykk? er akkurat det opsette jeg har lyst på, men enda vel mye gale unger i hus til for dyrt utstyr :)

    Er det en sub borti hjørnet der? kjøre du den og på Gato'n?
     
    Sist redigert:

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Gato/audiovector er en svært god match. Diskanten på si3aa kan bli litt mye ved feil matching, men Gato balanserer dette perfekt. Flott dynamikk og dybde i lydbildet også.
    Suben er koblet til surround prosessoren, og brukes bare på film. Bruker ht-inngangen på Gato for å drive SI3 på film og tv. Stereo er ren Gato uten innblanding fra noe annet
     

    Fjernis 2.0

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Innlegg
    2.954
    Antall liker
    316
    Gato/audiovector er en svært god match. Diskanten på si3aa kan bli litt mye ved feil matching, men Gato balanserer dette perfekt. Flott dynamikk og dybde i lydbildet også.
    Suben er koblet til surround prosessoren, og brukes bare på film. Bruker ht-inngangen på Gato for å drive SI3 på film og tv. Stereo er ren Gato uten innblanding fra noe annet
    Er du fortsatt fornøyd?

    Jeg lurer fordi jeg har ikke lenger plass til 60 kg monoblokker, da frister det med en liten sak som dette.
    Men er litt skeptisk hvordan disse klarer seg på Sonus Faber høyttalere.

    Har eid Jeff Rowland Continiuum 500 og likte ikke den klare og ekstreme kjedelig lyden de ga, de er laget med Bang Olufsen sine ice Power og Gato har noe annet så det er håp at de er bedre.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Beklager sent svar, men det er en stund siden jeg kikket inn her ser jeg.
    Jeg er veldig fornøyd med Gato på forsterkersiden. Har gjennom årene eid hifi i alle varianter fra små Ice blokker til digre monotrinn med både rør, kl A og Kl. AB. Jeg kan med hånden på hjertet si at Gato er et ekstremt godt kompromiss mellom disse forskjellige teknologiene. En utrolig god Altiett boks som tar liten plass, låter HighEnd og har et design kona elsker. Personlig kunne jeg ikke vært mer fornøyd slik oppsettet fungerer i dag
     

    HalvorV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    164
    Antall liker
    81
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt på både Klasse D forsterkerene og A/B forsterkeren som kan si noen ord om hva som er forskjellen lydmessig.
    Ligger en AMP150 og en DIA400 for salg nå til ca samme pris. Intern DAC er jo hendig men ikke avgjørende for min del.

    Hva må man ut med for en S oppgradering av en 400?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Lyd signaturen ligger ikke hva slags klasse det ligger i. En Klasse D kan fint låte som en eller annen Klasse A...

    Gato bruker vel Pascal enheter i sin, og det lille jeg har hørt av Gato er ikke mindre enn enestående!

    Selv sitter jeg med en Rotel RB1572 ICEpower basert sak, også den har ikke noe "klasse" lyd over seg, som gjør at du kan høre hva slags teknologi det er i den.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Er selv utrolig fornøyd med min 250 men noen som har testet mot storebror 400 ?
    Utifra testen i 6moons så tolker jeg det som at anmelder foretrekker 250 da den i hans ører låter "varmere" noen som har hørt begge ?
     

    HalvorV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    164
    Antall liker
    81
    Torget vurderinger
    1
    Lyd signaturen ligger ikke hva slags klasse det ligger i. En Klasse D kan fint låte som en eller annen Klasse A...

    Gato bruker vel Pascal enheter i sin, og det lille jeg har hørt av Gato er ikke mindre enn enestående!

    Selv sitter jeg med en Rotel RB1572 ICEpower basert sak, også den har ikke noe "klasse" lyd over seg, som gjør at du kan høre hva slags teknologi det er i den.
    Jeg et fullt klar over at klasse ikke nødvendigvis bestemmer lydsignaturen.
    Jeg tenkte forskjell spesifikt på disse 2 forsterkerne.
    AMP-150 "sies det" at har en noe varmere lyd enn DIA250/400 om det skyldes at den er varm å ta på eller at den faktisk lyder annerledes vet jeg ikke.
    Det at den blir varm ved bruk er et minus mener jeg, har hatt Sugden tidligere og de går jo i oppløsning av sin egen varme.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Gato er ihvertfall den eneste forsterker jeg har testet på Klipsch som har hvert 100% tyst! Om det skyldes kl D vet jeg ikke
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    HalvorV@
    Jeg var heldig å fikk oppgradert min 400 til 400S, men da hele innmaten må byttes har Gato valgt å droppe dette så vidt jeg forstod. Kosten blir for høy
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Eddie1@
    Jeg testet både 250 og 400 før valget ble 400. Forskjellene er så godt som ikke hørbare før du presser 250 for hardt. Da gor den seg noe og mister dynamikk. Jeg valgte derfor 400
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Blir mer og mer imponert over dia-250 :)
    Drar mine Revel brukbart tross at de er tungdrevne som fy.
    Fikk greie på at disse har en innebygd protect som.slår av forsterker ved høy belastning noe som ennå ikke har hendt.
    Fikk både mine PL300 og Paradigm i knestående på 75 på volumet. Revelene har jeg testet helt opp i 80 :)
    Ikke tegn på noe klipping etc som jeg har høry kan være et problem på klasse D
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Blir mer og mer imponert over dia-250 :)
    Drar mine Revel brukbart tross at de er tungdrevne som fy.
    Fikk greie på at disse har en innebygd protect som.slår av forsterker ved høy belastning noe som ennå ikke har hendt.
    Fikk både mine PL300 og Paradigm i knestående på 75 på volumet. Revelene har jeg testet helt opp i 80 :)
    Ikke tegn på noe klipping etc som jeg har høry kan være et problem på klasse D
    Problemet er jo nettopp det at en del klasse-D forsterkere virker fullstendig uanfektet, helt til de raserer høyttaleren din. De vrenger ikke slik man er vant til, derimot kan man drive dem over kanten, og i det du hører det, er det allerede for sent. Så jeg ville passet meg litt, om jeg var deg. Har selv byttet litt elementer etter test av klasse-D, dessverre...

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan kan man evt høre dette vrenge ? Gato mente at forsterkeren vil slå seg av hvis den ikke takler belastningen og at de aldrig har hørt om at høytalere har gått dukken på disse forsterkerne! De kjører de selv som match på sine egne gulvmodeller som dipper ned i 2.6 ohm.
    I tilegg så må den være ganske kraftig når den får Paradigm og Pl300 til og knele! Altså Gato mener at den skal slå seg av før den får ødelagt høytalerne :/
    Eller har du opplevd dette selv på Gato også ? Kan selvsagt raskt bli noen kroner i elementer
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan kan man evt høre dette vrenge ? Gato mente at forsterkeren vil slå seg av hvis den ikke takler belastningen og at de aldrig har hørt om at høytalere har gått dukken på disse forsterkerne! De kjører de selv som match på sine egne gulvmodeller som dipper ned i 2.6 ohm.
    I tilegg så må den være ganske kraftig når den får Paradigm og Pl300 til og knele! Altså Gato mener at den skal slå seg av før den får ødelagt høytalerne :/
    Eller har du opplevd dette selv på Gato også ? Kan selvsagt raskt bli noen kroner i elementer
    Og hvordan "kneler" PL300 da ?
    Dem svelger unna alt hva MC501 blokkene mine kan gi uten problemer , så da er det litt rart at dem ikke takler det Gato'en kan gi ?

    Hvis det begynner å låte "vreng" , så er det vel som regel forsterkeren som gir seg å ikke ht ..?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan kan man evt høre dette vrenge ? Gato mente at forsterkeren vil slå seg av hvis den ikke takler belastningen og at de aldrig har hørt om at høytalere har gått dukken på disse forsterkerne! De kjører de selv som match på sine egne gulvmodeller som dipper ned i 2.6 ohm.
    I tilegg så må den være ganske kraftig når den får Paradigm og Pl300 til og knele! Altså Gato mener at den skal slå seg av før den får ødelagt høytalerne :/
    Eller har du opplevd dette selv på Gato også ? Kan selvsagt raskt bli noen kroner i elementer
    Og hvordan "kneler" PL300 da ?
    Dem svelger unna alt hva MC501 blokkene mine kan gi uten problemer , så da er det litt rart at dem ikke takler det Gato'en kan gi ?

    Hvis det begynner å låte "vreng" , så er det vel som regel forsterkeren som gir seg å ikke ht ..?
    Etter hva jeg forstår så hører man jo ikke at klasse D vrenger :( Jeg spiller bra høyt og hører at bassen gir seg litt samt at toppen blir litt "vrengt"
    Dette skjer ikke på langt mer tungdrevne Revel så derfor tolket jeg det som at høytalerne har fått nok! Mulig jeg tar feil
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan kan man evt høre dette vrenge ? Gato mente at forsterkeren vil slå seg av hvis den ikke takler belastningen og at de aldrig har hørt om at høytalere har gått dukken på disse forsterkerne! De kjører de selv som match på sine egne gulvmodeller som dipper ned i 2.6 ohm.
    I tilegg så må den være ganske kraftig når den får Paradigm og Pl300 til og knele! Altså Gato mener at den skal slå seg av før den får ødelagt høytalerne :/
    Eller har du opplevd dette selv på Gato også ? Kan selvsagt raskt bli noen kroner i elementer
    Og hvordan "kneler" PL300 da ?
    Dem svelger unna alt hva MC501 blokkene mine kan gi uten problemer , så da er det litt rart at dem ikke takler det Gato'en kan gi ?

    Hvis det begynner å låte "vreng" , så er det vel som regel forsterkeren som gir seg å ikke ht ..?
    Etter hva jeg forstår så hører man jo ikke at klasse D vrenger :( Jeg spiller bra høyt og hører at bassen gir seg litt samt at toppen blir litt "vrengt"
    Dette skjer ikke på langt mer tungdrevne Revel så derfor tolket jeg det som at høytalerne har fått nok! Mulig jeg tar feil
    Nå kjenner ikke jeg til disse Revel høyttalerne , men det er ikke alltid like lett å si hvem som er lettdrevet(styrt) ut fra specs heller...
    Men etter hva du opplever , så holder jeg en knapp på at det er forsterkeren som kaster inn håndkledet først faktisk. Slike tendenser som du beskriver her opplevde jeg også før med mindre forsterkere , men etter at jeg fikk Mac i hus med "varsellamper" , så har jeg aldri opplevd dette mer :)

    Men jeg er ingen ekspert på området , så mulig jeg tar feil.
     

    Peter Dr.

    Fersking
    Ble medlem
    07.09.2010
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    1
    Så har jeg haft en Gato Dia 250 i hus en uge .... den får mad fra en ældre T&A music player og og en NAS - og fodrer mine Diapason Adamantes III - lyder er behagelig og klar hele veien igennem og så en fin bas - bare flott ..... er egentlig ganske målløs ������
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.352
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Her var det rimlig dødt:)

    Velger avlike vel og melde meg inn i klubben med en Gato DIA250s.
    I minne ører spiller denne utrolig bra, oppløsning, detaljer, hurtig og masse krefter. Og som det er sakt i mange tester så minner den om klasse A i lydsignatur.
    Man får etter min mening veldig mye god lyd for pengene:)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Gato Audio er et av de få hi-fi merker som folk på messer blir stående å måpe over det flotte designet - jeg vil like mye si designet og størrelsen - det at det ikke er en liten "Asia-dingz" men et normalt (troverdig) stort kabinett som er et velspillende designsmykke.

    Samtidig spiller de bra, høyttalerne også, faktisk - en sjeldenhet at en produsent både lager elektronikk og høyttalere som spiller i samme liga.

    Hadde merket blitt solgt av importører som hadde vist frem Gato Audio i landets butikker ville det garantert solgt veldig mye mer, for dette merket rettferdiggjøres ikke på bilder men må sees og høres.

    Egentlig ikke noe galt ment om importøren av disse, men kanskje litt typisk for en del hi-fi importører at nettsiden skal inneholde flest mulige merker for antallet sin del - fremfor godt nok fokus på færre merker - tenker jeg til stadighet.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.352
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gato Audio er et av de få hi-fi merker som folk på messer blir stående å måpe over det flotte designet - jeg vil like mye si designet og størrelsen - det at det ikke er en liten "Asia-dingz" men et normalt (troverdig) stort kabinett som er et velspillende designsmykke.

    Samtidig spiller de bra, høyttalerne også, faktisk - en sjeldenhet at en produsent både lager elektronikk og høyttalere som spiller i samme liga.

    Hadde merket blitt solgt av importører som hadde vist frem Gato Audio i landets butikker ville det garantert solgt veldig mye mer, for dette merket rettferdiggjøres ikke på bilder men må sees og høres.

    Egentlig ikke noe galt ment om importøren av disse, men kanskje litt typisk for en del hi-fi importører at nettsiden skal inneholde flest mulige merker for antallet sin del - fremfor godt nok fokus på færre merker - tenker jeg til stadighet.
    Som du sier her så regner jeg med at om Gato ble solgt i hifi butikk ville de ha solgt masse produkter. Et godt og vellydende produkt som presterer over sin pris.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.973
    Antall liker
    10.697
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Har hatt både Dia 250 og 400S, og at det er nydelige og vellydende komponenter kan jeg skrive under på.. Har selv testet Dia 400S mot Spec sin integrerte kl D til nærmere 80 Høvdinger, og 400s'en hadde mer kontroll i bassområdet og enda mer luftighet og varme i mellomtone og diskant enn den Japanske. ..
    Kjører for øyeblikket med Gato PRD3S i mitt aktive system.. Også er det jo litt kult at det kommer fra nabolandet Danmark også da...
    PWR222 er i mine øyne de peneste monoblokkene per dags dato. Hmmmm, kanskje jeg har vært ekstra snill i år, og at det ligger 2 harde pakker under juletreet fra "julenissen" ; )
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.352
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har hatt både Dia 250 og 400S, og at det er nydelige og vellydende komponenter kan jeg skrive under på.. Har selv testet Dia 400S mot Spec sin integrerte kl D til nærmere 80 Høvdinger, og 400s'en hadde mer kontroll i bassområdet og enda mer luftighet og varme i mellomtone og diskant enn den Japanske. ..
    Kjører for øyeblikket med Gato PRD3S i mitt aktive system.. Også er det jo litt kult at det kommer fra nabolandet Danmark også da...
    PWR222 er i mine øyne de peneste monoblokkene per dags dato. Hmmmm, kanskje jeg har vært ekstra snill i år, og at det ligger 2 harde pakker under juletreet fra "julenissen" ; )
    Høres utrolig spennende, la oss håpe "julenissen" ikke skuffer;D
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Vi har, som norsk importør, investert store beløp i Gato Audio.

    Vi har samtlige av deres produkter (både forsterkere og høyttalere), bortsett fra flerkanalsforsterkerne, i demo i vårt state-of-the-art showroom som ligger 5 min fra Heggedal togstasjon utenfor Asker (vi henter og bringer kunder som kommer med tog på forespørsel).

    Tidlig i 2018 tok vi kontakt med utvalgte forhandlere i alle de store byene i Norge. Det var ingen som var interessert i eller i stand til (økonomisk?) å ta på seg noen av våre merker. Så vær glad for at vi tør å satse og at det faktisk er mulig å få en utsøkt demo av dette merket i Norge. :)

    High-end er kostbart og om vi skulle gjøre som MusicBear foreslår over og fokusere kun på noen få merker, så ville virksomheten ikke ha vært bærekraftig. Verken BritFi eller inselwind har for øvrig handlet sine Gato produkter hos oss, så jeg regner med at dette er bruktkjøp.

    Personlig skjønner jeg ikke hvordan man kan klage over at det er for mange merker i en nettbutikk. Vi har som nevnt så godt som samtlige Gato produkter i demo. Er ikke det godt nok? I tillegg har vi postet en rekke forsideannonser om Gato Audio her på forumet. Er ikke det å sette merket i fokus?

    God jul!
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.352
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    X3HMC

    Må først si at du holder høy standard og bra service.
    Da jeg var på demo hos deg opplevde jeg for første gang 0 mas og kjøpe press. Du har et bra demo rom og mye utstyr inne for demo.

    Synd og høre at å få til avtale med forhandler til Gato ikke har lyktes.
    Har stor tro på at disse produktene hadde solgt godt. Jeg kjøpte produkt utelukkende grunnet lyd og pris. Men regner med at utseendet ville fått mange andre til og kjøpe produktene.

    At du har et stort antall merker i din nettbutikk ser jeg på som et stort pluss:)

    Jeg ble kjent med Gato på hifi messen i Horten, dette var før du ble importør.

    God jul!
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Takk for hyggelig tilbakemelding.

    Forrige importør lyktes heller ikke med å få til forhandleravtaler. Det blir derfor feil av MusicBear å skylde på importøren at det ikke finnes forhandlere av merket.

    MusicBear: Du er en alright kar, men du må slutte å spekulere så mye! Og bare så det er sagt, vi forsøker å ha høy fokus på alle våre merker - kanskje ikke til en hver tid, men vi har førstehåndserfaring med det meste av det vi selger. Vi har for tiden 10 par høyttalere, 8 integrerte forsterkere og 4 platespillere i demo, for å nevne noe. Vi tilbyr i tillegg hjemlån på det meste og dekker sågar frakt en vei!
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.984
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tusen takk :) For ordensskyld så ble disse handlet fra restlager hos Olav, Audiocompaniet som tok seg tid til en lang demoøkt i går kveld, mens jeg sto der og «skal/skal ikke»..vel-jeg er svak selv uten noe kjøpepress.

    Komponentene er helt nydelige, litt større enn jeg trodde og skygget jo for TV.
    Leste Asbjørn her på forumet selv benyttet Klotz, så kjøpte et par 3m og laget nå en midlertidig løsning.
    Lyder nå om mulig enda bedre, selv om jeg ikke har ballansert hele veien, dvs.fra streameren.
    Hører godt at det er mer «fundament» i Gato v lille Moon 240i. (Men tror jeg ikke selger Moon da den har en deilig lydsignatur og må få plass i fremtidig ny bolig (som drøyer ut..)

    Men altså, når det gjelder eierglede, følelse og alt det subjektive; My God! Og mer er det vel egentlig ikke å si om den saken. Selv fjernkontrollen er deilig. Og i tillegg så funker Naims fjernkontroll på volum, så da kan jeg klare meg med 1.

    30D70BDE-E6E2-40FB-86FB-4F203756152A.jpg
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk :) For ordensskyld så ble disse handlet fra restlager hos Olav, Audiocompaniet som tok seg tid til en lang demoøkt i går kveld, mens jeg sto der og «skal/skal ikke»..vel-jeg er svak selv uten noe kjøpepress.

    Komponentene er helt nydelige, litt større enn jeg trodde og skygget jo for TV.
    Leste Asbjørn her på forumet selv benyttet Klotz, så kjøpte et par 3m og laget nå en midlertidig løsning.
    Lyder nå om mulig enda bedre, selv om jeg ikke har ballansert hele veien, dvs.fra streameren.
    Hører godt at det er mer «fundament» i Gato v lille Moon 240i. (Men tror jeg ikke selger Moon da den har en deilig lydsignatur og må få plass i fremtidig ny bolig (som drøyer ut..)

    Men altså, når det gjelder eierglede, følelse og alt det subjektive; My God! Og mer er det vel egentlig ikke å si om den saken. Selv fjernkontrollen er deilig. Og i tillegg så funker Naims fjernkontroll på volum, så da kan jeg klare meg med 1.
    Nydelig oppsett.
    Fascinerende hva den typen forsterker du har handlet er i stand til å gjøre med små høyttalere, forresten. Tror nok akkurat den forskjellen mellom Moon og Gato vil fortsette å vokse på deg. Så vidt jeg kan erindre er din Gato-forsterker basert på den vidunderlige GamuT Di150, og min oppfatning er at til tross for hvor gode Gato's klasse D-forsterkere er, så står nok AMP-150 seg en del bedre, gitt.

    God Jul i stua!!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.984
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Takk Gjallar og Håkon:)

    Hørt en del High-End høyttalere siste året mens jeg har fundert på oppgradering. Men med min begrensede plass i typisk Torshov bygård så er det ingenting som har utkonkurrert de små Neat Alpha foreløpig som allround høyttalere. Og ja som du sier Håkon, det bor nok mye mer potensiale i små høyttalere enn mange er klar over når man kopler til litt høyere ende.
    Nå må ikke Gjallar komme å friste med matchende de FM-8 han har til salgs, sikkert ikke noe bra..;)
    Nei seriøst, blir nok trøbbel om jeg «investerer» mer nå. I kveld er det en øl, så skal nok få spilt jula inn. Skulle sendt ut nabobarsel kanskje..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Takk for hyggelig tilbakemelding.

    Forrige importør lyktes heller ikke med å få til forhandleravtaler. Det blir derfor feil av MusicBear å skylde på importøren at det ikke finnes forhandlere av merket.

    MusicBear: Du er en alright kar, men du må slutte å spekulere så mye! Og bare så det er sagt, vi forsøker å ha høy fokus på alle våre merker - kanskje ikke til en hver tid, men vi har førstehåndserfaring med det meste av det vi selger. Vi har for tiden 10 par høyttalere, 8 integrerte forsterkere og 4 platespillere i demo, for å nevne noe. Vi tilbyr i tillegg hjemlån på det meste og dekker sågar frakt en vei!
    Well, jeg spekulerer ikke, mer konstaterer at alle steder hvor Gato Audio vies frem (selv på danske messer), står folk og ser og tar på disse flotte apparaturene.

    Joda, de er flotte på bilder, men ingen bilder klarer få frem den pondussen disse aparratene har, i form av størrelsen på de - de ser alltid mindre ut på bilder fordi designet fører en dit - en sånn psykologisk greie. Spesielt dybden på de, MÅ man se live. Skal absolutt ikke forsøke å gi deg salgsråd ut til forhandlere, men hadde du klart å overtale forhandlere til å ha bare ett apparat stående, så tror jeg mange potensielle kjøpere ville fått hakaslepp.

    Sagt på en annen måte, ser man bilde av en Gato Audio forsterker og liten Asiatisk DAC med omtrent samme former, ser de omtrent like store ut. Mens dansken stående foran på bordet foran en oser ut noe ekstra som man ikke hadde forventet - enda man har sett bilder og tror man vet.

    Samme med høyttalerne deres, man ser bilder og tenker "ja vel, lakkert finéer" men har en de foran seg må hendene ta på de. Og lytter man til de og f.eks. hører menneskestemmer hjelper det ikke om man har siste utgave av dyreste B&W stående i heimen - danskene gruser de (og mye annet) på troverdig lydgjengivelse. Men dette vet du bedre enn meg :)
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Det var ikke der jeg mente du spekulerte :)

    Det var din påstand om at det er importørenes feil om et merke ikke er å finne hos forhandlere jeg siktet til. Dette blir en altfor lettvint konklusjon. Importørene kan jo ikke akkurat tvinge forhandlerne til å føre deres merke. Det hjelper ingenting om vi tilbyr gode betingelser og proff produktstøtte når forhandlerne har mer enn nok med å holde hodet over vannet og få ting til å gå rundt. Det er sjeldent at man velger å ekspandere vareutvalget når man er i overlevelsesmodus ;)

    I tillegg må man være klar over at de fleste bærekraftige forhandlere selv er importører og således velger bort konkurrentenes merker.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn