- Ble medlem
- 04.12.2009
- Antall liker
- 369
Hva er det vi skal nyte? At han er tatt? Ja.eddie1 skrev:Se og nyt de herlige videoene på vg nett![]()
Behandlingen han fikk? Nei.
Hva er det vi skal nyte? At han er tatt? Ja.eddie1 skrev:Se og nyt de herlige videoene på vg nett![]()
+1Zomby_Woof skrev:Jeg er mot dødsstraff. Jeg er også (enda mer) mot summariske mobbhenrettelser. Men det er klart. Jeg er sær.
Forøvrig klarer jeg ikke hisse meg opp over Moammar i seg selv. Han var en kødd.
Prinsippet derimot, og hva hendelsen indikerer om fremtiden...
Hvordan i hule heite helv.... kan du uttrykke noe så lavpanna idiotisk??? Klarer noen å nyte filmklipp som viser et skadet menneske bli slått ihjel av en vill mobb? Det er for meg fullstendig forrykt å hevde noe sånt.eddie1 skrev:Se og nyt de herlige videoene på vg nett![]()
det finnes langt verre metoder for å oppnå hevn enn avlivninglars_erik skrev:^Han ejakulerte nok etter mordet på en ubevæpnet Bin Laden også.
Hevn står over rettsprinnsipper.
Sikkert, men hevn skulle aldri vært en faktor. Straff, der man følger rettsprinnsipper, er hva en sivilisert verden alltid må benytte seg av.65finger skrev:det finnes langt verre metoder for å oppnå hevn enn avlivninglars_erik skrev:^Han ejakulerte nok etter mordet på en ubevæpnet Bin Laden også.
selvsagtlars_erik skrev:Sikkert, men hevn skulle aldri vært en faktor. Straff, der man følger rettsprinnsipper, er hva en sivilisert verden alltid må benytte seg av.65finger skrev:det finnes langt verre metoder for å oppnå hevn enn avlivninglars_erik skrev:^Han ejakulerte nok etter mordet på en ubevæpnet Bin Laden også.
Er det noe grunn til å sammenligne disse hendelsene? Det skjedde vel mye grusomt under 2.verdenskrig, utført av både japanere, amerikanere, tyskere, russere og fler. Jeg er forresten heller ikke så sikker på om det hadde gått færre liv om amerikanerne skulle invadert Japan med bakkestyrker, slik de gjorde på bl.a. Okkinawa, enn det som gikk av liv som følge av det valget de tok. Kan hende at flere av oss hadde tatt det samme valget om alternativet var å sende inn våre egne sønner...Decoman skrev:Til de som synes det er relevant å bruke begrep som massemordere, så vil jeg bare minne om at USA nok har rekorden for å målgi, anfalle og gjennomføre flest og raskest premediterte massedrap på sivile i 1945, noe de fram til i dag ikke er stillt til ansvar for av dem man må kunne kalle seriøse aktører.
usmakelig innlegg ???bambadoo skrev:Et usmakelig innlegg er fjernet.
Å poste et innlegg, der man beskriver hvordan man nærmest skal feste på noens grav- biledliggjort gjennom lerret på lokalet, er heldigvis fortsatt karakterisert som `usmakelig`.eddie1 skrev:usmakelig innlegg ???bambadoo skrev:Et usmakelig innlegg er fjernet.
Så vidt jeg husker, uttrykte han en viss forståelse for herr Brevik.VilhelmW skrev:Jeg synes de to første inseratene til Eddie1 også var usmakelige. Direkte ufine var de. Derfor reagerte jeg som jeg gjorde. Og det er utrolig skjelden jeg blir til de grader provosert av andres uttrykksform. Men et sted går grensen, og jeg klarer ikke å høre eller lese sånt uten å reagere.
Jeg har absolutt ingenting til overs for despoter som Gadhaffi, Hussein og desslike. Jeg har vel innerst inne ikke særlig mye imot at han ble drept, men jeg hadde håpa på å se tegn av en gryende rettstat, ved at Gadhaffi ble stilt for retten og fikk sin rettmessige dom og straff.
Men å uttrykke orgasmeliknende glede over at mennesker drepes, er under enhver kritikk. Uansett. Jeg vet ikke om Eddie1 er for dum eller for avstumpet til å ikke innse og evne å ta inn over seg at slikt tankegods ikke egner seg for et fora som dette. På den annen side, er det topp at enkelte er så stupide at de viser oss andre hvor lavpanna og primitive de er.
Tro hva Eddie1 føler i forhold til vår heimlige massemorder?
Nåja, han beskrev seg selv som "folkets fattige tjener", påsto han sov i beduintelt, osv. Så langt har man vel funnet ca 200 milliarder dollar som han og familien hadde saltet ned i utlandet. Pengeflommen hadde økt kraftig de siste årene etterhvert som det begynte å brenne under bena på plyndrerfamilien. Mann av sine ord, du liksom. Snarere lystløgner enn poet.Imperial skrev:Kadaffi, han gjerninger tilsidesatt, var en mann av sine ord. Det er sjeldne greier i dagens samfunn, okke som.
DET er sjeldent!!! På en måte var det poetisk også...
Enig! Og ja, dette med tilgang på olje sett i forhold til "verdenspolitiets" higen etter å intervenere, er påtakelig... Nøyaktig det samme gjaldt vel Saddam Hussein-regimet?Pink_Panther skrev:Merkelig hvor fryktelig Gaddafi plutselig har blitt. For noen få år siden var han en pussig figur som de fleste i Norge lo litt av. For meg spiller det liten rolle om han er død eller ikke, men jeg gremmes over den fryd enkelte gode nordmenn viser over hans død. Når en toppolitiker sier hun "er glad for at han er død" blir jeg flau.
Det som blir spennende nå er hvilken despot verdenspolitiet tar neste gang. Forutsetningen er at landet har olje, ser det ut til.
Nå burde du passe deg jævlig godt.Jeg har aldrig hatt noe forståelse for det Breivik har gjort,nå burde vel moderator gjøre noe igjen da dette blir trakaseringlars_erik skrev:Så vidt jeg husker, uttrykte han en viss forståelse for herr Brevik.VilhelmW skrev:Jeg synes de to første inseratene til Eddie1 også var usmakelige. Direkte ufine var de. Derfor reagerte jeg som jeg gjorde. Og det er utrolig skjelden jeg blir til de grader provosert av andres uttrykksform. Men et sted går grensen, og jeg klarer ikke å høre eller lese sånt uten å reagere.
Jeg har absolutt ingenting til overs for despoter som Gadhaffi, Hussein og desslike. Jeg har vel innerst inne ikke særlig mye imot at han ble drept, men jeg hadde håpa på å se tegn av en gryende rettstat, ved at Gadhaffi ble stilt for retten og fikk sin rettmessige dom og straff.
Men å uttrykke orgasmeliknende glede over at mennesker drepes, er under enhver kritikk. Uansett. Jeg vet ikke om Eddie1 er for dum eller for avstumpet til å ikke innse og evne å ta inn over seg at slikt tankegods ikke egner seg for et fora som dette. På den annen side, er det topp at enkelte er så stupide at de viser oss andre hvor lavpanna og primitive de er.
deler ihvertfall den gleden med mange milliarder mennesker i verden og at du som en av få ikke ser dette ser jeg noe merkelig så hvor du har panna de vites ikkeVilhelmW skrev:Jeg synes de to første inseratene til Eddie1 også var usmakelige. Direkte ufine var de. Derfor reagerte jeg som jeg gjorde. Og det er utrolig skjelden jeg blir til de grader provosert av andres uttrykksform. Men et sted går grensen, og jeg klarer ikke å høre eller lese sånt uten å reagere.
Når det gjelder vår hjemlige terrorist (ABB), så har Johan Galtung og Nils ChristieVilhelmW skrev:Eddie1, kan du lese? Jeg har faktisk gjentatte ganger sagt / skrevet at jeg a) ikke har noen som helst sympati for Gadhaffi og sånne despoter som han, og b) jeg synes at Gadhaffis død har gjort verden til et litt bedre sted. Jeg er mot dødsstraff, og derav også mot summariske henrettelser, også av individer som Gadhaffi. Alle, uansett forbrytelser, fortjener å få saken sin prøvd for en domstol, og dømt på et mest mulig lovmessig og rettferdig sett.
Derfor er jeg også for at vår heimlige massemorder, får sin rettssak og sin dom av en domstol. Selv om det innerste primitive også i meg, synes at offentlig steining kunne vært passende straff for sånne som han.
For øvrig anser jeg meningsutvekslingen med deg som over fra min side, Eddie1. Jeg håper at du ikke er så bråkjekk og naiv innerst inne, som det du har gitt uttrykk for her.
En rumensk løsning er aldri å forakte. Raskt og effektivt.Gjestemedlem skrev:En god løsning å skyte ham når de tok ham. Nå har ikke lojalistene noe å kjempe for lenger, og drømmen om å gjeninnsatte Ghaddaffi er ikke lenger gyldig.
Håper dette med det kan få resten av dem til å overgi seg og innse at slaget er tapt uten ytterligere krigshandlinger og blodbad.
Så ja, det var vederkvegende å se en Hollywoodending på tyrannens styre. Jeg og er glad for at han er død, og tatt av dage på en slik måte. Poetic justice.
Dette hører vel egentlig heime i en anna tråd, men LITT O.T må vi vel kunne tillate oss å være... Hvorfor vil de treffe han fri på gaten? For å steine han?? Eller for å "hilse på", tro? På meg virker dette tøvete av herrene Galtung og Christie. Hvilken pervers lyst skulle drive noen til å ha et ønske om å møte ABB som fri mann? Jeg håper og tror at mannen blir idømt evig forvaring.realist skrev:Når det gjelder vår hjemlige terrorist (ABB), så har Johan Galtung og Nils ChristieVilhelmW skrev:Eddie1, kan du lese? Jeg har faktisk gjentatte ganger sagt / skrevet at jeg a) ikke har noen som helst sympati for Gadhaffi og sånne despoter som han, og b) jeg synes at Gadhaffis død har gjort verden til et litt bedre sted. Jeg er mot dødsstraff, og derav også mot summariske henrettelser, også av individer som Gadhaffi. Alle, uansett forbrytelser, fortjener å få saken sin prøvd for en domstol, og dømt på et mest mulig lovmessig og rettferdig sett.
Derfor er jeg også for at vår heimlige massemorder, får sin rettssak og sin dom av en domstol. Selv om det innerste primitive også i meg, synes at offentlig steining kunne vært passende straff for sånne som han.
For øvrig anser jeg meningsutvekslingen med deg som over fra min side, Eddie1. Jeg håper at du ikke er så bråkjekk og naiv innerst inne, som det du har gitt uttrykk for her.
uttalt (fritt tolket) at de håpet å treffe ham fri på gaten i sin levetid.
Ekstremisme kan være så mangt!
Ja du har sofa tøffinger så har du slike som megpengesluk skrev:Sofatøffinger (c) Fingers - knallbra! Flest av de , ja.