G-nøkkels Zanotta

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Heisan!

    Sommeren 2012 ble en anstrengende reise i ganske ukjent farvann; hifi-farvannet. I september satte jeg sluttstrek for en lang rekke utstyrskrumspring. Og anlegget jeg har kost meg med i høst viser jeg gjerne fram i denne tråden.

    1. Slik ser anlegget ut gjennom vidvinkel plassert nær bakvegg

    foto1.jpg



    2. Og skulle du være i tvil: Dette er racket!

    foto2.jpg



    3. Skråbilde som viser litt av venstre stuedel

    foto3.jpg



    4. Anleggsskisse

    index.jpg



    5. Romskisse

    room.jpg



    Og til deg jeg møter for kaffe lørdag kl 13.00. Bli gjerne med til Asker etterpå! Ikke nødvendigvis - for deg - en ekstatisk lydopplevelse. Men elektrostatisk, det blir det. Garantert!

    Hilsen G-nøkkel
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Dette så unektelig ganske rått ut. Gratulerer med godlyd i stua:)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Veldig pent.. Kunne gjerne tenkt meg å komme på besøk en gang :cool:
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Meget strøkent oppsett. Det skal ikke stå på utstyret ihvertfall.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Oi! Svært stilrent og smakfullt! Låter sikkert bra også. :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei

    Da var du banen igjen:).

    Det ser veldig stilig ut og lyden er elektrostatisk, det kan jeg underskrive på. Som jeg sa, en liten nedtur å komme hjem til mine Vista. En herlig kombo som det anbefales å ta en lytt og titt på. Jeg kommer nok tilbake - snakkes.

    B
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.402
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Meget flott og ryddig anlegg! Ser ut til å stå i et pent møblert hjem også:)

    OU812
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Et av de design- og stilmessig flotteste "lytterom" jeg kan huske å ha sett! Applaus! Fanfare! Til etterfølgelse.
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Tusen takk Sluket! Men det ligger et par nevroser "bak" det som er avbildet. Jeg mener - petimetre har ikke nødvendigvis bedre liv!?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Skikkelige godsaker - både hjem og utstyr !
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg elsker den lett industrielle looken på Pass-forsterkerne. Spesielt kult som kontrast i et så pent rom.

    Hva har du brukt til å lage de fine skissene?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Tusen takk Sluket! Men det ligger et par nevroser "bak" det som er avbildet. Jeg mener - petimetre har ikke nødvendigvis bedre liv!?
    Det er kanskje riktig, men de slipper å vasse rundt i et evig rot! Jeg er bestemt av den oppfatning at selv om man har en relativt heftig lydrigg så trenger det ikke se ut som om noen har dratt av en bombe i en bruktsjappe... Jeg roter fælt selv, og er ikke så nøye på hvordan lydrommet ser ut under utprøving av utstyr og løsninger, MEN, når det vel er "ferdig" da liker jeg at det er striglet og noenlunde i vater. Da får jeg mer ro i sjela og slapper bedre av når jeg sitter der i tussmørket og slumrer..

    BTW, mange som syter om hva de ikke får lov til av kona etc. etc. - skjerp dere" Se på denne installasjonen! Jeg er overbevist om at dersom flere hadde hatt en slik tilnærming til hvordan ting kan komponeres så hadde sytinga vært langt mindre. Og det er da ingen selvfølge at kona er "interiørarkitekt" eller skal være enerådende på hvordan et felles hjem skal se ut?

    Husk at et godt resultat lydmessig starter med rommet/høyttalerne.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat. Vel, de så proffe ut.

    Brokobler du Pass-ampene og bruker dem som monoblokker? Ser sånn ut på skissen din, men jeg kunne ikke finne noe info om at det var mulig på pass-websiden. Hva slags effekt snakker vi om da? Burde ha nok krefter til ML-ene, da! :)

    Edit: Det er kanskje X260.5? Jeg syntes de så ut som X250.5 som er stereo. Heftig uansett!
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er kanskje riktig, men de slipper å vasse rundt i et evig rot! Jeg er bestemt av den oppfatning at selv om man har en relativt heftig lydrigg så trenger det ikke se ut som om noen har dratt av en bombe i en bruktsjappe... Jeg roter fælt selv, og er ikke så nøye op hvordan lydrommet ser ut under utprøving av utstyr og løsninger, MEN, når det vel er "ferdig" da liker jeg at det er striglet og noenlunde i vater. Da får jeg mer ro i sjela og slapper bedre av når jeg sitter der i tussmørket og slumrer..

    Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å holde det så pent og ryddig. Så fort jeg har så mye som tenkt på å befinne meg i et rom har det blitt rot der. Kudos! Best å ikke la kona oppdage hvilken standard det er mulig å holde i et "lytterom". :)
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Du verden. dette var en fryd å se på. Gratulerer med flott resultat, spendt på å høre hvordn dette låter. Sender deg en melding på PM
    Hilsen Hans Martin
    Heisan!

    Sommeren 2012 ble en anstrengende reise i ganske ukjent farvann; hifi-farvannet. I september satte jeg sluttstrek for en lang rekke utstyrskrumspring. Og anlegget jeg har kost meg med i høst viser jeg gjerne fram i denne tråden.

    1. Slik ser anlegget ut gjennom vidvinkel plassert nær bakvegg

    Vis vedlegget 168431


    2. Og skulle du være i tvil: Dette er racket!

    Vis vedlegget 168432


    3. Skråbilde som viser litt av venstre stuedel

    Vis vedlegget 168433


    4. Anleggsskisse

    Vis vedlegget 168434


    5. Romskisse

    Vis vedlegget 168435


    Og til deg jeg møter for kaffe lørdag kl 13.00. Bli gjerne med til Asker etterpå! Ikke nødvendigvis - for deg - en ekstatisk lydopplevelse. Men elektrostatisk, det blir det. Garantert!

    Hilsen G-nøkkel
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Oh, crap! Vel, om ikke annet tyder det på at jeg har mye i hodet! Det er jo bra?
    Det er riktig observert! Det som mangles egentlig er den programvaren som "pakker" dataene bedre uten at du mister oppløsningen!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ukomprimert er alltid best! Det vet jo alle.
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Det er HODET som er problemet, Dazed!;) Rommet speiler innsiden av hodet serru...
    Nå skjønte jeg plutselig kona enda bedre :rolleyes:
    Forøvrig et meget snasent oppsett dette! Men hadde ikke du KEF Blade, eller blander jeg?
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Jo, jeg hadde Blade. Det fungerte ikke så bra her hos meg...
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Akkurat. Vel, de så proffe ut.

    Brokobler du Pass-ampene og bruker dem som monoblokker? Ser sånn ut på skissen din, men jeg kunne ikke finne noe info om at det var mulig på pass-websiden. Hva slags effekt snakker vi om da? Burde ha nok krefter til ML-ene, da! :)

    Edit: Det er kanskje X260.5? Jeg syntes de så ut som X250.5 som er stereo. Heftig uansett!
    Det er 260.5! Så ingen koblingstriks her... Så at modellnavnet falt ut i tegningen min. Krise...
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Stilsikker og gjennomført lekker stue. Meget kompetent anlegg. Gratulerer!
    Har hatt MartinLogan i mange år, og vet hvor bra elektrostater kan låte. Jeg fikk de desverre ikke til der jeg bor nå, og måtte ta konsekvensen av det...:(

    mvh
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Jeg takker for kommentaren fra Bergen Lydlaug! Ja, jeg savner hverken trøkk, dynamikk eller volum fra Martin Logans leveranse til stuen. Fantastisk hvordan to gjenomsiktige og tynne plater kan bringe vokalistene inn i stuen... Blant annet.

    Og sub-ene - etter at de ble riktig innstilt: Skjønner ingen ting av hvordan de som kun spiller fra noen-og-femti hZ og ned - bidro til varme, perspektiv og fylde "oppover". Ikke nødvendigvis nøytralt... God lyd inne i hodet mitt - Det er målet...
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Gratulerer med flott oppsett i stilfulle omgivelser. Virkelig lekkert og kan tenke meg det spiller deretter.

    Husker forrige tråd og hvordan du slet med oppsettet. Det var interessant å se alle "gode" råd du fikk som gikk i alle mulige retninger. Fint å se at du nå er fornøyd og estetikken er beholdt. Kos deg med masse musikk videre....

    Mvh
    RBN
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    154
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Snyggt!!!
    Neutralt är inte nåt att sträva efter tycker jag.Huvudsaken är att man får en upplevelse av kvalit'e för egna öron/ögon...
    Lite fysisk känning är ju heller inte fel;)
    De nya Martin Logan är suveräna!
    Grattis!
    Härligt rum!!!
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer

    Det er godt og se du har funnet ut av problemene du slet med i sommer.
    Ofte når man har de problemene du beskrev er det beste og begynne på nytt og først finne en høyttaler som passer til rommet og gå videre ut fra det.
    Høy kvalitet på utstyr og et vakert rom som kan tåle et besøk av de som ikke er hifi nerder som oss her inne:rolleyes:
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Utmerket anlegg. Dog har jeg aldri hørt comboen m.pass labs effekt-trinn. Nyyydelig interiør:).

    mvh
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Tusen takk roeng2 og oct! Joda, jeg synes anlegget tar seg fint ut i stua her.

    Min mor er snart 80 år... Hun mener at disse sorte var mye penere enn de hvite sønnen hadde i sommer.

    Sub-ene er forseggjorte - med nydelig avrundede kanter. Men det er nok på høy tid at Martin Logan designer et nytt kabinett...

    -G
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Min mor er 85. Og synes ikke noe om dette:

    Anlegg, pr.201012 001.jpg
    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn