Fyne Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    260
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Synes det er rart at Fyne har spesifisert meget lav power handling på alle modeller. Ligger begrensningen i 3 tommeren som spiller fra 850 hz?
    Usikker på hvor begrensningen ligger, men det har vel neppe noe å bety for de fleste da effektiviteten er veldig høy. Hvis man feks ser på F703 vil denne tåle å levere 112dB med 64watt inn. På F704 er dette enda et hakk høyere og tåler i tillegg 600w peaker som gir enormt headroom. Så Fyne trenger ikke mange watt for å spille høyt, men det er jo fullt mulig de trenger mye strøm for å yte sitt beste.

    Har ikke funnet noen målinger av Fyne 7-serien ennå. Det hadde vært moro å se impedansekurven. Må innrømme at jeg sikler litt på F704 selv om jeg er fornøyd med de jeg har.
    Det som er enda mer spennende å se er jo ekte målinger på sensitiviteten. Her er det veldig mye feil info fra produsentene.

    Eksempel: Sopra 3 91 dB, alle tester sier mellom 88 og 89 dB.
    Piega 80.2, 93 dB. test i tyske Stereo, 89,8 dB.
    Legacy Focus SE 94 dB. I test 90 dB

    Sånn kan jeg fortsette en evighet, dette gjelder de fleste merker. Ikkje bra :)

    redigert med nytt eksempel:

    Fyne Audio F1-10 94 dB, test i tyske Stereo, reell følsomhet 91 dB.
    link: https://stereo-magazine.com/review/fyne-audio-f1-10-review
     
    Sist redigert:

    glenne34

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2012
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Sted
    Drammen
    Hei ønsker å melde meg på her da jeg har bestilt meg ett par fyne audio f502.
    Skal bruke Naim nap 200 og nac 172 XS på dem så jeg håper det blir bra.
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    260
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Hei ønsker å melde meg på her da jeg har bestilt meg ett par fyne audio f502.
    Skal bruke Naim nap 200 og nac 172 XS på dem så jeg håper det blir bra.
    Det blir bra tenker jeg. Broren min kjøpte Fyne 502SP og de var veldig bra. Krever endel watt faktisk.
     

    glenne34

    Medlem
    Ble medlem
    20.06.2012
    Innlegg
    12
    Antall liker
    0
    Sted
    Drammen
    Jeg håper det blir bra. Jeg har bare 2x70 watt i forsterkeren min så det blir spennende å høre om det holder.
    De skulle komme på mandagen så jeg gleder meg masse til å prøve de.
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    260
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Jeg håper det blir bra. Jeg har bare 2x70 watt i forsterkeren min så det blir spennende å høre om det holder.
    De skulle komme på mandagen så jeg gleder meg masse til å prøve de.
    Bor du i leilighet så er det sikkert nok. Eller om du ikke skal spille så høyt. Vi testet med 4x250 watt på SP modellen og det var akkurat nok, i en hytte. Og litt høyt da.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg håper det blir bra. Jeg har bare 2x70 watt i forsterkeren min så det blir spennende å høre om det holder.
    De skulle komme på mandagen så jeg gleder meg masse til å prøve de.
    Ingen fare, de er nok mye mer responsive på kvalitet enn Watt. Og Naim har "Kvalitet" til etternavn!
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    260
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Jeg håper det blir bra. Jeg har bare 2x70 watt i forsterkeren min så det blir spennende å høre om det holder.
    De skulle komme på mandagen så jeg gleder meg masse til å prøve de.
    Ingen fare, de er nok mye mer responsive på kvalitet enn Watt. Og Naim har "Kvalitet" til etternavn!
    Jeg tror også det går bra, jeg er litt ekstra glad i å spille høyt jeg. Vi brukte også kvalitetsforsterkere,
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    3.064
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Bærre lækkert !!! :)

    Må få hørt de der ja.

    Har vel slik sett "opphavet" til de der, D900, som også har samme kombinasjon med 2 12 tommer.
    Men tror F704 er noe større.
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    3.064
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Men hvilke slutt trinn er det du bruker, de som står ved siden av TubeGuru, de svarte ?
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    DPA - Denes Peters Audio, det er han som i tillegg har laget alt for Tubeguru.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Igår bar jeg inn 2stk Fyne F703 i skinnende valnøtt. Minner meg jo svært mye om DC10ti, men en A-B test hadde kanskje avslørt forskjellene bedre.

    F703, masse smekk og driv i bassen! og et mellomregister jeg er vant til ifra Tannoy, litt tilbaketrukket?. Toppregisteret gjør lite ut av seg, så det blir iallefall aldri "kvast". Man styrer lyden veldig mye med å vinkle disse iforhold til lytteposisjon. Virkelig en høyttaler jeg gleder meg til å tilbringe mye tid med. Lyttetetthet virker ikke som å bli noe problem.

    Så hva med mine Spendor D9, dette er nok den desidert beste høyttaleren jeg har hatt innom hus. En helt fantastisk åpenhet, og mellomtone helt i verdensklasse. Og at bassen er så kjapp og dyp er helt fantastisk. D9 blir aldri pågående, så lyttetretthet skjer ikke.

    Disse er så forskjellige at hvem som er best er umulig å vite. Grunnen til at jeg bytter, er mer membranareale, og at Fyne har en veldig særegen lyd jeg ikke greier helt å gi slipp på. Men luftigheten til Spendor, det tror jeg bare kan glemme fremover :p.

    Blir mer testing mellom de forskjellige i helga :). Kanskje noen bilder også ;). Innspilling vil nok ta litt tid, men får nok dratt på et par ganger hele familien forlater huset :p.

    Strålende service som vanlig ifra Stereofil! Må være best i bransjen?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Igår bar jeg inn 2stk Fyne F703 i skinnende valnøtt. Minner meg jo svært mye om DC10ti, men en A-B test hadde kanskje avslørt forskjellene bedre.

    F703, masse smekk og driv i bassen! og et mellomregister jeg er vant til ifra Tannoy, litt tilbaketrukket?. Toppregisteret gjør lite ut av seg, så det blir iallefall aldri "kvast". Man styrer lyden veldig mye med å vinkle disse iforhold til lytteposisjon. Virkelig en høyttaler jeg gleder meg til å tilbringe mye tid med. Lyttetetthet virker ikke som å bli noe problem.

    Så hva med mine Spendor D9, dette er nok den desidert beste høyttaleren jeg har hatt innom hus. En helt fantastisk åpenhet, og mellomtone helt i verdensklasse. Og at bassen er så kjapp og dyp er helt fantastisk. D9 blir aldri pågående, så lyttetretthet skjer ikke.

    Disse er så forskjellige at hvem som er best er umulig å vite. Grunnen til at jeg bytter, er mer membranareale, og at Fyne har en veldig særegen lyd jeg ikke greier helt å gi slipp på. Men luftigheten til Spendor, det tror jeg bare kan glemme fremover :p.

    Blir mer testing mellom de forskjellige i helga :). Kanskje noen bilder også ;). Innspilling vil nok ta litt tid, men får nok dratt på et par ganger hele familien forlater huset :p.

    Strålende service som vanlig ifra Stereofil! Må være best i bransjen?
    Grattis! Hørte de selv hos Stereofil, og de minner definitivt om DC10Ti. Vanskelig å si noe mer uten å ha de side ved side. At de låter meget bra er det ingen tvil om. Meget spennende høyttaler! Som du sier kan man styre lyden i forhold til vinkling, hvordan har du vinklet de?

    Ser at F704 nå finnes for demo i butikken. Tror jeg skal ta en tur for å sjekke ut disse. Ikke at jeg har planer om å bytte, men litt artig å sjekke ut nye ting.

    Ellers enig i at Stereofil leverer topp service.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Så det er der 703 som sto i demo hos Stereofil havna, hos Skorob. 😇 Da får jeg gå for 704 da . . . . . .
    stereofil er nok den beste sjappa å handle i Oslo, men Mala i Asker er nok hakket bedre, men det er i Asker da . . . . . 😆
     
    Sist redigert:

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Var innom Stereofil en tur i dag. F704 er ganske svære.:cool: Etter en liten lytteseanse fikk jeg inntrykk av at det er skikkelig potensiale i disse.
    Var innom Stereofil selv en tur i dag å lyttet til 704, fantastisk lyd men svære😳. Sliter med å få plassert de i min stue(hos min frue😏)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    maxresdefault_v2.jpg


    Nytt bilde som viser at Accuphase er forlovet med Scotlands's Fynest. Det er tydeligvis en A-75 som driver de store.
    Fyne og Accuphase klasse A - dagens audio-nirvana o_O ........... Løp og selg - kjøp nytt :eek:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nytt bilde som viser at Accuphase er forlovet med Scotlands's Fynest. Det er tydeligvis en A-75 som driver de store.
    Fyne og Accuphase klasse A - dagens audio-nirvana o_O ........... Løp og selg - kjøp nytt :eek:
    Skal love deg at det fungerer veldig bra med klasse A-B også ;).

    Veldig fornøyd med 703, nå venter jeg bare på REL subbene mine. :). d
     

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    120
    Antall liker
    147
    Sted
    Norge
    Grattis !! :)

    Må snart få kommet meg innom Stereofil og få hørt på disse derre.
    Eller kanskje ikke.... 🤔
    Blir vel bare da å sitte å ergre seg over hva man helst skulle ha hatt i stua da... :)
    Ja det er faktisk det minst smarte man kan gjøre, dra å høre på 704 😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn