Fyne Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• stingsilda

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    872
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    2
    Bærre lækkert !!! :)

Må få hørt de der ja.

Har vel slik sett "opphavet" til de der, D900, som også har samme kombinasjon med 2 12 tommer.
    Men tror F704 er noe større.

stingsilda

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    872
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    2
    Men hvilke slutt trinn er det du bruker, de som står ved siden av TubeGuru, de svarte ?

Lars™

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Antall liker
    364
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    DPA - Denes Peters Audio, det er han som i tillegg har laget alt for Tubeguru.

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Igår bar jeg inn 2stk Fyne F703 i skinnende valnøtt. Minner meg jo svært mye om DC10ti, men en A-B test hadde kanskje avslørt forskjellene bedre.

F703, masse smekk og driv i bassen! og et mellomregister jeg er vant til ifra Tannoy, litt tilbaketrukket?. Toppregisteret gjør lite ut av seg, så det blir iallefall aldri "kvast". Man styrer lyden veldig mye med å vinkle disse iforhold til lytteposisjon. Virkelig en høyttaler jeg gleder meg til å tilbringe mye tid med. Lyttetetthet virker ikke som å bli noe problem.

Så hva med mine Spendor D9, dette er nok den desidert beste høyttaleren jeg har hatt innom hus. En helt fantastisk åpenhet, og mellomtone helt i verdensklasse. Og at bassen er så kjapp og dyp er helt fantastisk. D9 blir aldri pågående, så lyttetretthet skjer ikke.

Disse er så forskjellige at hvem som er best er umulig å vite. Grunnen til at jeg bytter, er mer membranareale, og at Fyne har en veldig særegen lyd jeg ikke greier helt å gi slipp på. Men luftigheten til Spendor, det tror jeg bare kan glemme fremover :p.

Blir mer testing mellom de forskjellige i helga :). Kanskje noen bilder også ;). Innspilling vil nok ta litt tid, men får nok dratt på et par ganger hele familien forlater huset :p.

Strålende service som vanlig ifra Stereofil! Må være best i bransjen?

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.158
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    22
    Igår bar jeg inn 2stk Fyne F703 i skinnende valnøtt. Minner meg jo svært mye om DC10ti, men en A-B test hadde kanskje avslørt forskjellene bedre.

F703, masse smekk og driv i bassen! og et mellomregister jeg er vant til ifra Tannoy, litt tilbaketrukket?. Toppregisteret gjør lite ut av seg, så det blir iallefall aldri "kvast". Man styrer lyden veldig mye med å vinkle disse iforhold til lytteposisjon. Virkelig en høyttaler jeg gleder meg til å tilbringe mye tid med. Lyttetetthet virker ikke som å bli noe problem.

Så hva med mine Spendor D9, dette er nok den desidert beste høyttaleren jeg har hatt innom hus. En helt fantastisk åpenhet, og mellomtone helt i verdensklasse. Og at bassen er så kjapp og dyp er helt fantastisk. D9 blir aldri pågående, så lyttetretthet skjer ikke.

Disse er så forskjellige at hvem som er best er umulig å vite. Grunnen til at jeg bytter, er mer membranareale, og at Fyne har en veldig særegen lyd jeg ikke greier helt å gi slipp på. Men luftigheten til Spendor, det tror jeg bare kan glemme fremover :p.

Blir mer testing mellom de forskjellige i helga :). Kanskje noen bilder også ;). Innspilling vil nok ta litt tid, men får nok dratt på et par ganger hele familien forlater huset :p.

Strålende service som vanlig ifra Stereofil! Må være best i bransjen?
    Grattis! Hørte de selv hos Stereofil, og de minner definitivt om DC10Ti. Vanskelig å si noe mer uten å ha de side ved side. At de låter meget bra er det ingen tvil om. Meget spennende høyttaler! Som du sier kan man styre lyden i forhold til vinkling, hvordan har du vinklet de?

Ser at F704 nå finnes for demo i butikken. Tror jeg skal ta en tur for å sjekke ut disse. Ikke at jeg har planer om å bytte, men litt artig å sjekke ut nye ting.

Ellers enig i at Stereofil leverer topp service.

Farmen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    255
    Sted
    Lier
    Hei. Så det er der 703 som sto i demo hos Stereofil havna, hos Skorob. 😇 Da får jeg gå for 704 da . . . . . .
    stereofil er nok den beste sjappa å handle i Oslo, men Mala i Asker er nok hakket bedre, men det er i Asker da . . . . . 😆

Sist redigert:

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.158
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    22
    Var innom Stereofil en tur i dag. F704 er ganske svære.:cool: Etter en liten lytteseanse fikk jeg inntrykk av at det er skikkelig potensiale i disse.

kazan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    128
    Sted
    Lillehammer
    Var innom Stereofil en tur i dag. F704 er ganske svære.:cool: Etter en liten lytteseanse fikk jeg inntrykk av at det er skikkelig potensiale i disse.
    Var innom Stereofil selv en tur i dag å lyttet til 704, fantastisk lyd men svære😳. Sliter med å få plassert de i min stue(hos min frue😏)

Teobald

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Antall liker
    286
    maxresdefault_v2.jpg

Nytt bilde som viser at Accuphase er forlovet med Scotlands's Fynest. Det er tydeligvis en A-75 som driver de store.
    Fyne og Accuphase klasse A - dagens audio-nirvana o_O ........... Løp og selg - kjøp nytt :eek:

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Nytt bilde som viser at Accuphase er forlovet med Scotlands's Fynest. Det er tydeligvis en A-75 som driver de store.
    Fyne og Accuphase klasse A - dagens audio-nirvana o_O ........... Løp og selg - kjøp nytt :eek:
    Skal love deg at det fungerer veldig bra med klasse A-B også ;).

Veldig fornøyd med 703, nå venter jeg bare på REL subbene mine. :). d

stingsilda

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    872
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen.

say no more 🙋‍♂️ En nå i garasjen, den andre imorra, så blire å kobble de opp i hælja 😎
    Vis vedlegget 643941
    Grattis !! :)

Må snart få kommet meg innom Stereofil og få hørt på disse derre.
    Eller kanskje ikke.... 🤔
    Blir vel bare da å sitte å ergre seg over hva man helst skulle ha hatt i stua da... :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn