Fyne Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    304
    Det er meget mulig 501 passer bedre enn 502 i ditt rom,..større er ikke alltid bedre, kankje tvert om

Farmen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    817
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen.

Og den virker faktisk, men er vel noe bedre lyd i Kuzma og Fyne 😎

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.785
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Blir ganske bra syns jeg, men rommet sluker mye bass. Har en stygg dipp på rundt 50 og 160 som forflytter seg hvor subbene blir stående. Men nytt rom skal påbegynnes i år, bare litt coronastopp på det prosjektet.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    4.017
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har testet Fyne mot Tannoy mot tilsvarende modeller som DC-8ti og 10ti. Lurer på om det er noen forskjeller i klangbalanse, oppløsning og fundament?

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.785
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Tannoy er iallefall mer bassete slik jeg husker dem ... Dc10ti er fantastisk syns nå jeg. 700 serien til fyne er nok en oppgradering på mange måter.. men alt etter smak og behag. Kunne tenkt meg dc10ti i stua 😁

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    4.017
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    7
    Tannoy er iallefall mer bassete slik jeg husker dem ... Dc10ti er fantastisk syns nå jeg. 700 serien til fyne er nok en oppgradering på mange måter.. men alt etter smak og behag. Kunne tenkt meg dc10ti i stua 😁
    Har også lyst på DC10ti, men de produseres jo ikke lenger. Og de er heller ikke ofte å se for salg brukt. Så tenkte jeg at 703 kan være et alternativ.

kleine freiheit

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2018
    Antall liker
    74
    Da er f501 i sort eik bestilt. Har tidligere hatt bare hatt Kef Reference Model Two med coax-blir interessant å se hvordan Fynes (Tannoys) er.

Tok forøvrig en titt på Hifishark for å få en feeling med hvor fornøyd folk er med Fyne her på berget.
    Ser greit ut det, men er det ett par med f502 i høyglans som har reist mye, eller er utførelsen den mest populære?

Paulsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Antall liker
    304
    De er virkelig gode til en svært rimelig penge,..bruker akkurat nå 12 watt rør...null problem og magisk lyd :)

Geiran1

Medlem
    Ble medlem
    09.02.2021
    Antall liker
    14
    Sted
    Trysil
    Vurderer sterkt å bestille meg Fyne F502, etter all positiv omtale her.
    Har idag Rega Rs5, og har testet SF grand piano.
    Kjempefornøyd med Rega, men ønsker større lydbilde og mere dynamikk.
    Manglet dynamikk og trykk, men bra ellers.
    Hørt på B&W 804d2, de imponerte, men blir litt dyre og gamle.
    Har en Yamaha as1200, som jeg tror bør være en bra matche med Fyne F502.
    Blir spilt mest Metal her i huset.
    Noen tips råd rundt Fyne F502, er de ett bra kjøp?
    Koster omtrent 1/2 parten av 5 år gamle B&w 804🤘

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.560
    Torget vurderinger
    30
    Funker f704 nær bakvegg?

Farmen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    817
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    2
    Funker f704 nær bakvegg?
    Hei.
    Som Lars skriver: JA. Jeg har flyttet/skaltet de 2-3 forskjellige posisjoner og klarer ikke å høre forskjell, men det er fult mulig jeg er dauhørt da .........

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    529
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Skaffet meg et par F303 til tv-stua. Overraskende hvor gode disse er. Klar mellomtone og stram relativt dyp bass. Heller ingenting å trekke i toppen. Bruker dem sammen med en Arcam forsterker. Veldig bra tv-lyd.

SpareImp

Fersking
    Ble medlem
    30.06.2021
    Antall liker
    0
    Sted
    BERGEN
    Heisann. Jeg er på utkikk etter nye høyttalere, og har notert meg Fyne Audio F501 eller F502 som mulige kandidater. Jeg har dessverre ikke mulighet til å høre dem først, så dette holder meg litt tilbake.

Jeg lurer derfor på om noen har input på hvordan disse oppleves på middels volum.
    De jeg har nå blir merkbart bedre hvis jeg øker volumet ganske kraftig, men det er noe jeg sjelden kan gjøre, da jeg har naboer og vil ivareta den gode stemningen.

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    529
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    F303 oppleves i hvertfall lettdrevne, og det med en ikke altfor kraftig forsterker. F501 har følsomhet på 90db, og det indikerer at de er lette å drive.

jakoblars1

Medlem
    Ble medlem
    09.11.2020
    Antall liker
    19
    Sted
    Drammen
    Heisann. Jeg er på utkikk etter nye høyttalere, og har notert meg Fyne Audio F501 eller F502 som mulige kandidater. Jeg har dessverre ikke mulighet til å høre dem først, så dette holder meg litt tilbake.

Jeg lurer derfor på om noen har input på hvordan disse oppleves på middels volum.
    De jeg har nå blir merkbart bedre hvis jeg øker volumet ganske kraftig, men det er noe jeg sjelden kan gjøre, da jeg har naboer og vil ivareta den gode stemningen.

Tror det kommer litt an på forsterkeren du bruker.
    Jeg brukte f501'ene først med en Cambridge 840A, som var litt tynn i mellomsjiktet. Da måtte jeg dra på litt for å få fyldig lyd.
    Men når jeg etter hvert byttet ut 840A'n med Yamaha A-S1100 (105W i 8 ohm) ble det noe helt annet. Kan fint påstå f501 leverer på middels volum, men når man drar opp volumet litt har de en respons og punch i bassen som skinner enda mer :)

Skal sies at jeg også bruker en SVS subwoofer (med DSPeaker antimode) som overlapper på ca 50Hz for å ta det dypeste.

idarr

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.07.2009
    Antall liker
    95
    Sted
    Fitjar Hordaland
    Heisann venter på f 502 lurer litt på hvilke forsterkere dere her inne bruker på fyne?jeg har en krell kav 300 il som stereofil mente skulle matche bra

peterhaslund

Fersking
    Ble medlem
    26.10.2017
    Antall liker
    2
    Hej Norske jeg border lige tråden fra Danmark. Mine 502 spiller passe bra i storstova med rør (EAR 864 helt neutral forforstærker) og klasse A effekt (Plinius). Fantastisk digert lytteområde, supert stereobilde. Veldig bra bass, hyggelig mellemtone og grej diskant. Konen roser lyden og tåler størrelsen men liker det svært dårlig når jeg snakker oppgradering til 704... (o;

Sist redigert:

ronnyangell

Fersking
    Ble medlem
    23.02.2019
    Antall liker
    0
    Hei godtfolk!
    Sitter litt på gjerdet og vurderer bl a F501/502. Stua er 32kvm(4x8m) og forsterker er A-S1100. Spiller på noen flotte KEF R300 idag men ønsker mer dybde og bunn. Hva mener folket?

parafinoksen

Reganer og anleggsgartner
    Ble medlem
    28.03.2017
    Antall liker
    5.843
    Noen Fyne-eiere som bruker / har brukt Fyne sammen med Rega? Har p.t. en Brio-R, men Elex-R er på vei. Vurderer F500.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn