Høyttalere Fulltoner - det eneste riktige? En bildetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    Ungkar er da en hedersbetegnelse.

    Finner du en dame som går videre etter å ha sett det prøveprosjektet kan du i alle fall stole på at det er ekte kjærlighet.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.934
    Antall liker
    587
    Manger krever vel en ganske kraftig forsterker?
    Og jeg har lest meg til at du trenger en bassløsning i tillegg.

    Jeg husker jeg fikk ganske bra resultat med Lowther pm2a brukt som rene mellomtoner på store åpne bafler for mange år siden.
    Manger KREVER ikke noe spesielt vanskelig av forsterkeren, men FORTJENER en god forsterker med høy slew-rate siden elementet kan dra nytte av signaler med ekstremt kort stigetid dersom de når ufordervet frem til elementet.

    Manger FORTJENER også å bli avlastet i bassen, da de ellers sliter hardt. Så de bør ikke brukes som fulltoneelementer. Men for moro skyld koplet jeg av bassene og spilte Leonard Cohen bare på Manger, og hele hans stemmeomfang kom nokså ubeskåret gjennom. Det er en av fordelene: ingen delefrekvens i området for normal menneskelig stemme. Men fulltoneelement: NEI, det er det ikke.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ungkar er da en hedersbetegnelse.

    Finner du en dame som går videre etter å ha sett det prøveprosjektet kan du i alle fall stole på at det er ekte kjærlighet.
    Det er litt det jeg satser på ja,skremme de godt først så man ser hva de står for :D
    Eller det mest realistiske er sikkert at jeg ender opp med et rosa miniannlegg fra Expert som en kompis bruker å si
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    "How to spot a Hifi Bachelor":

    Norway Edition:

    - Ålesund eller VIF fotballskjerf midt på stueveggen, sånn passelig på skjeive
    - Div. høyttalere/deler på hver side av nedarvet finert skjenk fra 50-tallet
    - Uendelig mange udefinerbare gjenstander OPPÅ skjenken
    - Brun/beige/oransjestripet treseter på ene siden av lyttestolen
    - lyttestol = alderstegen monsterskinnsak, med dobeltvirkende vipp og eject-fotskammel
    - 3,7% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er synlig
    - 96,3% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er ikke synlig
    - salongbordet er bebodd av minimum tre askebegre hvorav fire av de er overfylte, tre pakker rullings, kaffekrus (innvendig asfaltert), pizzaeske med BRUKTE skorper,
    loddebolt og loddetinn, skjønnsomt utvalg av etterlatenskaper fra siste kabelavmantlingsøvelse, svimerker i fake-Teak'en, Fjordland tilbudsavis, seks fjernkontroller
    inklusiv en Master til alle de andre, laptop (sitter fast i bordplata p.g.a kaffesøl og andre obskure væsker:cool: ), Diana Krall CD-cover, tom ølboks med sneiper, liten
    kjele (IKEA) med fastbrent Spaghetti a la Capri på bunn, konplett med grønn gressmatte...

    Neste uke; resten av stua.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    "How to spot a Hifi Bachelor":

    Norway Edition:

    - Ålesund eller VIF fotballskjerf midt på stueveggen, sånn passelig på skjeive
    - Div. høyttalere/deler på hver side av nedarvet finert skjenk fra 50-tallet
    - Uendelig mange udefinerbare gjenstander OPPÅ skjenken
    - Brun/beige/oransjestripet treseter på ene siden av lyttestolen
    - lyttestol = alderstegen monsterskinnsak, med dobeltvirkende vipp og eject-fotskammel
    - 3,7% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er synlig
    - 96,3% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er ikke synlig
    - salongbordet er bebodd av minimum tre askebegre hvorav fire av de er overfylte, tre pakker rullings, kaffekrus (innvendig asfaltert), pizzaeske med BRUKTE skorper,
    loddebolt og loddetinn, skjønnsomt utvalg av etterlatenskaper fra siste kabelavmantlingsøvelse, svimerker i fake-Teak'en, Fjordland tilbudsavis, seks fjernkontroller
    inklusiv en Master til alle de andre, laptop (sitter fast i bordplata p.g.a kaffesøl og andre obskure væsker:cool: ), Diana Krall CD-cover, tom ølboks med sneiper, liten
    kjele (IKEA) med fastbrent Spaghetti a la Capri på bunn, konplett med grønn gressmatte...

    Neste uke; resten av stua.
    :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Manger krever vel en ganske kraftig forsterker?
    Og jeg har lest meg til at du trenger en bassløsning i tillegg.

    Jeg husker jeg fikk ganske bra resultat med Lowther pm2a brukt som rene mellomtoner på store åpne bafler for mange år siden.
    Manger KREVER ikke noe spesielt vanskelig av forsterkeren, men FORTJENER en god forsterker med høy slew-rate siden elementet kan dra nytte av signaler med ekstremt kort stigetid dersom de når ufordervet frem til elementet.

    Manger FORTJENER også å bli avlastet i bassen, da de ellers sliter hardt. Så de bør ikke brukes som fulltoneelementer. Men for moro skyld koplet jeg av bassene og spilte Leonard Cohen bare på Manger, og hele hans stemmeomfang kom nokså ubeskåret gjennom. Det er en av fordelene: ingen delefrekvens i området for normal menneskelig stemme. Men fulltoneelement: NEI, det er det ikke.
    Det riktige er å betegne Manger som et bredbåndselement, forøvrig i likhet med ALT som kalles fulltoner. Fulltoner er "a contradiction in terms" som sådan og bør standardiseres til å hete bredbåndselementer. En godbit for Norsk Språkråd.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    litt annen magnet på de der?
    mvh
    Leif
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    "How to spot a Hifi Bachelor":

    Norway Edition:

    - Ålesund eller VIF fotballskjerf midt på stueveggen, sånn passelig på skjeive
    - Div. høyttalere/deler på hver side av nedarvet finert skjenk fra 50-tallet
    - Uendelig mange udefinerbare gjenstander OPPÅ skjenken
    - Brun/beige/oransjestripet treseter på ene siden av lyttestolen
    - lyttestol = alderstegen monsterskinnsak, med dobeltvirkende vipp og eject-fotskammel
    - 3,7% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er synlig
    - 96,3% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er ikke synlig
    - salongbordet er bebodd av minimum tre askebegre hvorav fire av de er overfylte, tre pakker rullings, kaffekrus (innvendig asfaltert), pizzaeske med BRUKTE skorper,
    loddebolt og loddetinn, skjønnsomt utvalg av etterlatenskaper fra siste kabelavmantlingsøvelse, svimerker i fake-Teak'en, Fjordland tilbudsavis, seks fjernkontroller
    inklusiv en Master til alle de andre, laptop (sitter fast i bordplata p.g.a kaffesøl og andre obskure væsker:cool: ), Diana Krall CD-cover, tom ølboks med sneiper, liten
    kjele (IKEA) med fastbrent Spaghetti a la Capri på bunn, konplett med grønn gressmatte...

    Neste uke; resten av stua.

    Konge-innlegg... Det værste er at jeg kan si at jeg har vært hos et par tre slike karer...Senest for noen dager siden... Håvard S vet hvem han er... :cool:
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    De jeg har er en rimeligere utgave der Rullit brukte konen og ramma fra et gammel Saba element,resten er stort sett det samme som han bruker i de han lager fra grunnen av,men noe mindre field-coil på mine.
    Fyren er uansett en luring.Jeg betviler igrunnen ikke hans påstander om at han lager noen av de beste fulltoner som er mulig å få tak i.
    Jeg er enig i at fulltoner er utopi,det er bedre å kalle ting bredbåndselement,men det er heller ingen andre ting som er perfekt.En flerveis høytaler til 3 millioner får man aldri til å låte ala en punktkilde som et "fulltoneelement" kan.Der ligger min egen fascinasjon for desse type elementene.En helhet opp mot det opprinnelige sårbare signalet som man ikke klarer å gjenskape eksakt like bra med å dele signalet opp i flere deler.Men personlig har jeg funnet ut jeg trives best med best mulig balanse i lyden.Et av mange kompromiss og valg man ofte må ta.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg så det da tåka
    men det er Runes og!
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    De jeg har er en rimeligere utgave der Rullit brukte konen og ramma fra et gammel Saba element,resten er stort sett det samme som han bruker i de han lager fra grunnen av,men noe mindre field-coil på mine.
    Fyren er uansett en luring.Jeg betviler igrunnen ikke hans påstander om at han lager noen av de beste fulltoner som er mulig å få tak i.
    Jeg er enig i at fulltoner er utopi,det er bedre å kalle ting bredbåndselement,men det er heller ingen andre ting som er perfekt.En flerveis høytaler til 3 millioner får man aldri til å låte ala en punktkilde som et "fulltoneelement" kan.Der ligger min egen fascinasjon for desse type elementene.En helhet opp mot det opprinnelige sårbare signalet som man ikke klarer å gjenskape eksakt like bra med å dele signalet opp i flere deler.Men personlig har jeg funnet ut jeg trives best med best mulig balanse i lyden.Et av mange kompromiss og valg man ofte må ta.
    Enig med deg i betraktningene her, og Rullit har jeg hatt sansen for i alle år. That being said; etter å ha hørt hva som bor i værsting drivere som ALE så er trade-off gevinsten ved det enkle hos "fulltonene" dessverre spist opp, og det med lysår's marginer. DERSOM du har plass, penger og resten av bitene, vel å merke. Men som budsjettvennlig variant ville jeg gått for Rullit/Feastrex ev. andre eksotiske custom utgaver av et bredbåndselement. Ingen tvil. Iboende fase- og løpetidsgevinster, punktkildekonseptet samt fravær av filtre gjør prinsippet langt mer musikalskt levedyktig enn de fleste ordinære høyttalerkonstruksjoner.

    Sluket's Budsjett-high end speakers: Feastrex 9" Naturflux i OB, forsterket med f.eks. Fertin eller Supravox 15" field-coils også i stor OB. Du skal bruke MYE penger på å toppe den lyden, dersom du er ute etter ekte illusjonsgjenskapelse og ikke den vanlige generiske "high End" blinglyden som gjelder i visse kretser.

    Edit; Sluket's kurs "Banning i kjerka" har fortsatt noen ledige plasser...
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Enig Sluket!
    Et av kompromissene og bakdelene med breeedbåndselement er at de aldri blir like lineere,de har tildels mye forvrenging pga oppbryting,de har ikke lik spredningskarakteristikk i frekvensområdet de gjengir,osv ,alt ting gode element som ikke prøver på det umulige gjør bedre.
    En ting er ivertfall sikkert,jeg må få prøve å hørt ALE en eller annen gang:D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    i dette tilfellet er ikke budsjett ensbetydende med billig:rolleyes:

    mvh
    Leif
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    enig
    litt SATO aktige
    løp og bygg!
    mvh
    Leif
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    For min del er fulltoner ikke det eneste riktige.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    i dette tilfellet er ikke budsjett ensbetydende med billig:rolleyes:

    mvh
    Leif
    JO, lekk merke til betegnelsen "high-end" - da er disse komponentene ikke så veldig dyre. Under 100' for komplett ht er litt penger som sådan, men allikevel billig i denne kontekst.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    "How to spot a Hifi Bachelor":

    Norway Edition:

    - Ålesund eller VIF fotballskjerf midt på stueveggen, sånn passelig på skjeive
    - Div. høyttalere/deler på hver side av nedarvet finert skjenk fra 50-tallet
    - Uendelig mange udefinerbare gjenstander OPPÅ skjenken
    - Brun/beige/oransjestripet treseter på ene siden av lyttestolen
    - lyttestol = alderstegen monsterskinnsak, med dobeltvirkende vipp og eject-fotskammel
    - 3,7% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er synlig
    - 96,3% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er ikke synlig
    - salongbordet er bebodd av minimum tre askebegre hvorav fire av de er overfylte, tre pakker rullings, kaffekrus (innvendig asfaltert), pizzaeske med BRUKTE skorper,
    loddebolt og loddetinn, skjønnsomt utvalg av etterlatenskaper fra siste kabelavmantlingsøvelse, svimerker i fake-Teak'en, Fjordland tilbudsavis, seks fjernkontroller
    inklusiv en Master til alle de andre, laptop (sitter fast i bordplata p.g.a kaffesøl og andre obskure væsker:cool: ), Diana Krall CD-cover, tom ølboks med sneiper, liten
    kjele (IKEA) med fastbrent Spaghetti a la Capri på bunn, konplett med grønn gressmatte...

    Neste uke; resten av stua.

    Konge-innlegg... Det værste er at jeg kan si at jeg har vært hos et par tre slike karer...Senest for noen dager siden... Håvard S vet hvem han er... :cool:
    Make no mistake... denne beskrivelsen er ikke tatt ut av fantasien, det er en sammenstilling av "The Best of Bachelors" slik jeg har opplevdt de.... Vent til resten av stua skal omtales!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    selve essensen av hvorfor de er og trolig forblir bachelors
    gleder meg til badet og soverummet :rolleyes:
    mvh
    Leif
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    De jeg har er en rimeligere utgave der Rullit brukte konen og ramma fra et gammel Saba element,resten er stort sett det samme som han bruker i de han lager fra grunnen av,men noe mindre field-coil på mine.
    Fyren er uansett en luring.Jeg betviler igrunnen ikke hans påstander om at han lager noen av de beste fulltoner som er mulig å få tak i.
    Jeg er enig i at fulltoner er utopi,det er bedre å kalle ting bredbåndselement,men det er heller ingen andre ting som er perfekt.En flerveis høytaler til 3 millioner får man aldri til å låte ala en punktkilde som et "fulltoneelement" kan.Der ligger min egen fascinasjon for desse type elementene.En helhet opp mot det opprinnelige sårbare signalet som man ikke klarer å gjenskape eksakt like bra med å dele signalet opp i flere deler.Men personlig har jeg funnet ut jeg trives best med best mulig balanse i lyden.Et av mange kompromiss og valg man ofte må ta.
    Enig med deg i betraktningene her, og Rullit har jeg hatt sansen for i alle år. That being said; etter å ha hørt hva som bor i værsting drivere som ALE så er trade-off gevinsten ved det enkle hos "fulltonene" dessverre spist opp, og det med lysår's marginer. DERSOM du har plass, penger og resten av bitene, vel å merke. Men som budsjettvennlig variant ville jeg gått for Rullit/Feastrex ev. andre eksotiske custom utgaver av et bredbåndselement. Ingen tvil. Iboende fase- og løpetidsgevinster, punktkildekonseptet samt fravær av filtre gjør prinsippet langt mer musikalskt levedyktig enn de fleste ordinære høyttalerkonstruksjoner.

    Sluket's Budsjett-high end speakers: Feastrex 9" Naturflux i OB, forsterket med f.eks. Fertin eller Supravox 15" field-coils også i stor OB. Du skal bruke MYE penger på å toppe den lyden, dersom du er ute etter ekte illusjonsgjenskapelse og ikke den vanlige generiske "high End" blinglyden som gjelder i visse kretser.

    Edit; Sluket's kurs "Banning i kjerka" har fortsatt noen ledige plasser...

    tidlig på året, men jeg tror vi allerede nå kan kåre "generisk hi-end blingblyd" til årets mest treffsikre begrep
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    "How to spot a Hifi Bachelor":

    Norway Edition:

    - Ålesund eller VIF fotballskjerf midt på stueveggen, sånn passelig på skjeive
    - Div. høyttalere/deler på hver side av nedarvet finert skjenk fra 50-tallet
    - Uendelig mange udefinerbare gjenstander OPPÅ skjenken
    - Brun/beige/oransjestripet treseter på ene siden av lyttestolen
    - lyttestol = alderstegen monsterskinnsak, med dobeltvirkende vipp og eject-fotskammel
    - 3,7% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er synlig
    - 96,3% av salongbordet (i fake-Teak med fliser på) er ikke synlig
    - salongbordet er bebodd av minimum tre askebegre hvorav fire av de er overfylte, tre pakker rullings, kaffekrus (innvendig asfaltert), pizzaeske med BRUKTE skorper,
    loddebolt og loddetinn, skjønnsomt utvalg av etterlatenskaper fra siste kabelavmantlingsøvelse, svimerker i fake-Teak'en, Fjordland tilbudsavis, seks fjernkontroller
    inklusiv en Master til alle de andre, laptop (sitter fast i bordplata p.g.a kaffesøl og andre obskure væsker:cool: ), Diana Krall CD-cover, tom ølboks med sneiper, liten
    kjele (IKEA) med fastbrent Spaghetti a la Capri på bunn, konplett med grønn gressmatte...

    Neste uke; resten av stua.

    Konge-innlegg... Det værste er at jeg kan si at jeg har vært hos et par tre slike karer...Senest for noen dager siden... Håvard S vet hvem han er... :cool:
    Make no mistake... denne beskrivelsen er ikke tatt ut av fantasien, det er en sammenstilling av "The Best of Bachelors" slik jeg har opplevdt de.... Vent til resten av stua skal omtales!
    Han her kjenner vi veldig godt ja.
    Husker godt da vi skulle ha et treff og guttungen hadde fått penger til å kjøpe pølser for han. Han kjøpte wiener og vår felles bekjente var småvill. Wiener passet ikke i vannkokeren og de sprakk ved koking. Da noen av oss prøvde å si noe om å trekke pølser fikk vi et fordrag om galskpen av å spise rå, halvrå og ukokt matt genrellt.

    Håvard
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.196
    Hva med 15" bredbåndsenheter, finnes det?
    Man kunne jo i så fall tenke seg en kombinasjon av en eller flere 15" på åpen baffel med en passende kompdriver/horn kombinasjon til diskanten,
    delt ved 1000-2000Hz .....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Hva med 15" bredbåndsenheter, finnes det?
    Man kunne jo i så fall tenke seg en kombinasjon av en eller flere 15" på åpen baffel med en passende kompdriver/horn kombinasjon til diskanten,
    delt ved 1000-2000Hz .....
    Har allerede konseptet klart. Men ren bredbåndsdriver er det ikke - det er problematisk. Det må bli coaxialelement. Spiller på det oppsettet akkurat nå faktisk.

    Det barskeste i denne sjangeren er Sunlight's 18" med coaxialdiskant - 40 kg. Alnico galskap med supertynn papirmemran som røyk for et godt ord! Dr. Gizmo's (Harvey Rosenberg) favorittlyd ved siden av de store Tannoy's..... jeg var to tastetrykk fra å kjøpe det settet han hadde selv, fra dødsboet. Mest som en kuriositet selvsagt.

    Noen ordentlige sugger dette.... men de krevde bass i tillegg, gjerne også noe i toppen.

    SE308.jpg
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.196
    Da er vi oppe i 3-veis systemer igjen. Det ender gjerne med det.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Da er vi oppe i 3-veis systemer igjen. Det ender gjerne med det.
    Helt korrekt. Men en bredbånds enhet av noenlunde dignitet, som får litt "hjelp" av anstendig bass fra 100 hz og ned, og litt "pift" i toppen... det er noe ganske annet enn et konvensjonelt treveis-system. Greia er å la bredbåndselementet få jobbe i fred der det gjør en best mulig jobb, for så å spe på med det andre med nennsom hånd.
     

    Mulelid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    463
    Antall liker
    51
    Sted
    Vik i Sogn
    Bare å bytte ut radioen i denne til en nyere med Stereo rørforsterker. Det står et par SEAS fulltone med diskanthorn inni denne kassen. :)
    Studio3D.JPG
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Leser om dette om dagen. Er nok ikke en fulltone i ordets rette forstand nei.

    hero.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Steget etter fulltoner er jo coaxial, Haavard. Spiller på disse nå, knallfine, synd du ikke har hørt de!! Tar de vel ned i morgen.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Steget etter fulltoner er jo coaxial, Haavard. Spiller på disse nå, knallfine, synd du ikke har hørt de!! Tar de vel ned i morgen.
    Sendte deg en pm i jula om besøk jeg, med disse i tankene
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat disse forstått som kassene og delefilter og, eller bare elementene?

    Håvard
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    OB og delefilter, vanskelig å spille uten ... Vel vel. Inn på lageret med de.
     
    M

    MORNING STAR

    Gjest
    Hei Mulelid


    Det går nok ikke bra da hvert element tåler max 3 watt.
    Dessuten er denne Radionette Studio 3D en monosak, der alle elementer drives av 1 stk. EL84, som pressses for maks 2 watt i pentodekobling.

    Mvh

    Bare å bytte ut radioen i denne til en nyere med Stereo rørforsterker. Det står et par SEAS fulltone med diskanthorn inni denne kassen. :)
    Vis vedlegget 175934
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn