FRP hva nå? revidert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.195
    Torget vurderinger
    4
    En ekte Bambleindianer drar da ikke på bordell! ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    decibelius skrev:
    Det som er viktig for meg å si nå, er att det er naivt og tro att dette er spesiellt for Frp. Det er også viktig og ha Tore Tønne saken i bakhodet nå når han skal slaktes i media.
    Enig i det! Det er da bøttevis av "gode nordmenn" som hvert år besøker både Thailand, Riga, St. Petersburg - for ikke å snakke om Sør-Amerika, f.eks. Rio de Janeiro. Klart det er mange som kjøper sex, men det formilder ikke stor- tingspolitikerens handling. Heller tvert om.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser det komiske i det, fra TV2.no

"Ryddet opp etter sexskandale

Hoksrud har vært stortingsrepresentant for Frp siden 2005, og er medlem av Frps sentralstyre. Fra 1999–2002 var Hoksrud leder av Fremskrittspartiets ungdom. Han måtte rydde opp i partiet da det ble kjent at Søviknes hadde hatt sex med en 16 år gammel jente under en Frp-sammenkomst.

– FpU vil også på det sterkeste avvise at det er en slik kultur i vår organisasjon, som det i de siste dagene har fremkommet i visse medier, sa han den gangen. "

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    kasol skrev:
    Vest-Bamblinger har ikke noe valg. Man merker at man kommer til Vest-Bamble når elgene blir penere enn damene. ;D

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.195
    Torget vurderinger
    4
    Pink_Panther skrev:
    kasol skrev:
    Vest-Bamblinger har ikke noe valg. Man merker at man kommer til Vest-Bamble når elgene blir penere enn damene. ;D
    Du sier noe der, er glad jeg vokste opp på rette siden av tunnelen :D

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.723
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Nåja - mye godt en fillesak, spør du meg - mannen har gjort en straffbar handling som i all hovedsak handteres via bøter. Værre er det faktisk ikke. Det er mange politikere som har et synderegister, uten at det forsåvidt har noe å si hvorvidt de gjør en dugelig jobb på tinget...

Men - kanskje Hoksrud da skulle ha baller nok til å fronte en snuoperasjon på sexkjøpsloven - når han nå først hadde baller nok til å gå på bordell... Det er mye som tilsier at den loven ikke fungerer til jentenes beste - slik det var markedsført.

Johan-Kr

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det verste med ottarlovene er vel det at man kan bli straffeforfulgt i Norge for noe som er fullt lovlig i det landet man besøker. Det er jo det samme som hvis f.eks. iranske kvinner blir pisket i hjemlandet hvis de viser seg offentlig på privat norgesbesøk uten å være inntullet i skjerf til enhver tid.

Men det blir jo spennende å se om mannen har baller til å fronte motstand mot denne skremmede tåpelige loven eller om han feiger ut og kryper pent for ledelsen.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    kasol skrev:
    Pink_Panther skrev:
    kasol skrev:
    Du sier noe der, er glad jeg vokste opp på rette siden av tunnelen :D
    Hrmpf. Slummen mellom Høgenhei og fjorden? ;D

N

Nifelheim

Gjest
    Det har blitt meg fortalt at hvis du som statlig ansatt blir tatt for kjøp av sex så er det avskjedigelsesgrunn.

Nå er vel stortingsrepresentanter ikke betraktet som offentlig ansatt da.

Jeg forventer av FrP at vedkommende får fyken fra partiet ved første anleding.

Og ja, det er vesentlig forskjell mellom hva denne fyren har gjort og stabburet til SP-dama.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.185
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fenalaar skrev:
    Nåja - mye godt en fillesak, spør du meg - mannen har gjort en straffbar handling som i all hovedsak handteres via bøter. Værre er det faktisk ikke. Det er mange politikere som har et synderegister, uten at det forsåvidt har noe å si hvorvidt de gjør en dugelig jobb på tinget...

Men - kanskje Hoksrud da skulle ha baller nok til å fronte en snuoperasjon på sexkjøpsloven - når han nå først hadde baller nok til å gå på bordell... Det er mye som tilsier at den loven ikke fungerer til jentenes beste - slik det var markedsført.

Johan-Kr
    Mennesker som tar så lett på våre lover, har ingenting i vår nasjonal forsamling å gjøre.

G

Gjestemedlem

Gjest
    lars_erik skrev:
    Fenalaar skrev:

Johan-Kr
    Mennesker som tar så lett på våre lover, har ingenting i vår nasjonal forsamling å gjøre.
    Mennesker som lager slike lover har ingenting i vår nasjonalforsamling å gjøre.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Det verste med ottarlovene er vel det at man kan bli straffeforfulgt i Norge for noe som er fullt lovlig i det landet man besøker. Det er jo det samme som hvis f.eks. iranske kvinner blir pisket i hjemlandet hvis de viser seg offentlig på privat norgesbesøk uten å være inntullet i skjerf til enhver tid.
    Gode analogier er ikke å forakte!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.185
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    lars_erik skrev:
    Fenalaar skrev:

Johan-Kr
    Tøv!
    Vi har et demokrati, der flertallet av våre folkevalgte har vedtatt denne loven. Da bekjempes den eventuelt med argumenter, ikke idioti.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    lars_erik skrev:
    Fenalaar skrev:

Johan-Kr
    Tøv!
    Vi har et demokrati, der flertallet av våre folkevalgte har vedtatt denne loven. Da bekjempes den eventuelt med argumenter, ikke idioti.
    Hvordan vil du argumentere mot Gjestemedlems analogi da?

G

Gjestemedlem

Gjest
    lars_erik skrev:
    Tøv!
    Jeg tror nok ikke dette var et forsøk på å bekjempe non lov. Men det er jo kjekt og se at ikke engang de folkevalgte har respekt for idiotien. Forøvrig er det hele en fantastisk uinteressant sak. Omtrent det siste i verden jeg har lyst å vite noe om er gammel Frp-gubbes sexliv. :-\

Uavhengig av hva denne loven handler om, så er det et uholdbart prinsipp at norsk lov skal gjelde i andre land som på demokratisk vis har vedtatt helt andre lover enn oss. Og ingen oppegående mennesker bør ha noen som helst respekt for slike lover. Slik sett gleder det meg at noen av våre folkevalgte innser dette og gir en god faen i slike lover som krenker andre lands selvråderett og viser manglende respekt for deres demokrati og ønsker for samfunnet.

Dette er prinsipper som er mye viktigere enn hvem en gammel gubbe går til køys med på heisatur.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.185
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    lars_erik skrev:
    Tøv!
    Jeg tror nok ikke dette var et forsøk på å bekjempe non lov. Men det er jo kjekt og se at ikke engang de folkevalgte har respekt for idiotien. Forøvrig er det hele en fantastisk uinteressant sak. Omtrent det siste i verden jeg har lyst å vite noe om er gammel Frp-gubbes sexliv. :-\
    Mange FRPere har vel ikke respekt for andre lover enn de de selv går god for. Det viser jo seg stadig vekk at de i det partiet er et svært selektivt lov-og orden parti.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.690
    En lov er en lov, selv om man er uenig.
    FrP kan ikke skylde på "De andre" denne gangen, de var jo med på å vedta loven. På den annen side, dette er en fillesak, og det er rart at TV2 har lagt så mye arbeid i å avdekke dette, hvis det da ikke er noe som har pågått over tid, "studiereisene" er et skalkeskjul for å få litt pels på knaggen.
    Hvor går forresten Sivs studiereiser?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.185
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    En lov er en lov, selv om man er uenig.
    FrP kan ikke skylde på "De andre" denne gangen, de var jo med på å vedta loven. På den annen side, dette er en fillesak, og det er rart at TV2 har lagt så mye arbeid i å avdekke dette, hvis det da ikke er noe som har pågått over tid, "studiereisene" er et skalkeskjul for å få litt pels på knaggen.
    Selvsagt er det mer bak. TV2 ble jo tipset på forhånd, og fulgte med til Riga. Da er ikke første gang...

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.816
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ville du (...i et av verdens rikeste land & sånn) solgt sex til denne mannen?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Valentino skrev:

Siden dette er en hififorsamling og ikke en hekleklubb ville det nok være riktigere å endre spørsmålsstillingen til å gjelde en av disse:

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:

Stakkars. Han burde jo helst få sex på blå resept. I Danmark er jeg sikker på at socialkontoret hadde ordnet jevnlige besøk av en sex-terapeut til ham.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.185
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Som vanlig; i følge Per Sandstrøer er det media som er årsaken til disse stadige avsløringene. Media er ute etter de, må vite ::)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En liten personlig, stygg og totalt unødvendig bemerkning fra valgkampen. Det var ofte mangel av kvinner på FrP sin stand på Torgallmenningen. Det var ofte mangel på unge menn også. Jeg la kun merke til en korpulent BI-student av en eller annen form for asiatisk avstamning (tror jeg). Det som det var nok av var udelikate menn. Beklager, for dette er en ufin post fordi den er så overfladisk og useriøs, men det forandrer ikke faktumet om at de var definitivt den styggeste standen. Det var rett og slett fryktelig stygge menn som stod der. Slike menn som kompisene vurderer å kjøpe hore til på bursdagen, slik at noen frustrasjoner kan slippes ut av sekken.

Det får meg til på tenke at den danske ordningen med offentlig finansiert sexterapi. Kanskje til og med ABB ville endt som en vanlig gærning hvis han hadde fått et slik tilbud fra helsevesenet. Det er jo åpenbart at mannen var seksuelt frustrert. Han skrøt jo på seg så mange kvinner, uten at en eneste ekte kvinne er blitt påvist å ha vært i nærheten av ham. Kan det være mangel av pulings som har skapt det monsteret?

Sex er nøkkelen til mye. Tor Nado får ha meg unnskyldt, men sist gang han var å kjenne skikkelig igjen var da han la ut om sist natts eventyr med en kvinne kun iført høyhælte sko og en pelskåpe. Siden den gang har han bare blitt mer og mer gretten, fram til han kom ut av skapet som FrP-er med fynd og klem denne valgkampen. Nå misstenker jeg ham for å være relativt tiltrekkende, så det må være stress som har ført til tørken i Casa Nado. Igjen, jeg beklager så mye Tor, og håper du synes det er greit å bli analysert av sexolog dr. baluba. De folkene vi ofte ser på stand er ganske støgge, så de må jo slite noe voldsomt. Når en relativt attraktiv mann som Tor får slike utslag, hva da med dem som er genuint stygge?

Det er på tide å finne en motgift, og min teori er at sexterapi for de hjelpesløse menn vil ha en god, samfunnsnyttig effekt. Takk for meg, nå må jeg på jobb.

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Norsk lov skal altså gjelde i Latvia, norsk lov for normenn,
    latvisk lov for latviere. Hvor ble det av likhet for loven?
    Da må Iransk lov gjelde for Iranere i Norge også da.

S

Slubbert

Gjest
    Problemet med FrP er fortsatt den antiliberale justis- og innvandringspolitikken. At representantene ikke er verre konservative stivpinner enn at de kan slå seg litt løs når de er ute på byen, er i grunn bare tilforlatelig.

N

Nifelheim

Gjest
    Folk var høyt på banen og stilte store krav når SV valgte en miljøvennlig buss som forurenset litt mer enn andre miljøvennlige busser, fordi de mente at siden SV stiller krav så skal SV gå foran og være banebrytende.

Her er det snakk om noen som bryter norsk straffelov, som er en mye mer alvorlig hendelse. Hvorfor er lyden nå en annen når lov-og-orden-partiets representant blir tatt for å bryte loven. "Nei, det er fillesak". "Loven skulle ikke ha eksistert". Osv. Burde ikke lov-og-orden-partiets representanter være ekstra nøye på å følge lovene?

PS!
    Skulle vi følge logikken som kom fram rundt SV-"hendelsen", så burde vel FrP-representanten nå frivillig ta 1 år i fengsel siden FrP fronter strengere fengselsstraffer.

S

Slubbert

Gjest
    Ser ikke noen grunn til å moralisere over en idiotlov. Å bryte den er å ta en kalkulert risiko, som burde være ganske liten. Som å kjøre for fort over Dovrefjell eller ta med litt mer enn kvoten fra ferie. SV moraliserer over miljøvern, da får de regne med å bli holdt mot standarden de selv setter, det er ikke sammenlignbart.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Her er det snakk om noen som bryter norsk straffelov, som er en mye mer alvorlig hendelse. Hvorfor er lyden nå en annen når lov-og-orden-partiets representant blir tatt for å bryte loven. "Nei, det er fillesak". "Loven skulle ikke ha eksistert". Osv. Burde ikke lov-og-orden-partiets representanter være ekstra nøye på å følge lovene?
    ¨
    Det er klønete av stortingsrepresentanter og utvise så liten diskresjon i sitt privatliv. Så den politiske belastningen må nok mannen ta. Partiet er nødt til å komme med en eller annen reaksjon, nettopp fordi de fronter seg selv som lov- og ordenpartiet.

Det blir jo interessant å se om de klarer balansegangen mellom det å måtte reagere på lovbrudd og å gå i ottarfellen med påtatt indignasjon og la seg moralsk sjokkere av at politikere har et sexliv som ikke sømmer seg en bedehuspredikant.

G

Gjestemedlem

Gjest
    NEVATON skrev:
    nesten..YIKES!!!

Dette er bortimot forbrytelse mot menneskeheten. Partiets fronting av slik musikk er et godt eksempel på hvor hårreisende grusom deres visjon om det monokulturelle samfunnet er.

N

Nifelheim

Gjest
    Slubbert skrev:
    Ser ikke noen grunn til å moralisere over en idiotlov. Å bryte den er å ta en kalkulert risiko, som burde være ganske liten. Som å kjøre for fort over Dovrefjell eller ta med litt mer enn kvoten fra ferie. SV moraliserer over miljøvern, da får de regne med å bli holdt mot standarden de selv setter, det er ikke sammenlignbart.
    FrP moraliserer over strengere straffer, og bør da i samme logikk som du bruker bli holdt mot standarden de selv søker.

Hvorfor skal det gjøres forskjell på partiene?

Om en lov er idiotisk eller ei spiller absolutt ingen rolle. Den er vedtatt og da må man følge den, noe spesielt lov og orden-partiet burde og skal vite.

PS!
    Det er ikke første gang vedkommende er på kanten av loven denne måneden. Først lekte han politi ved å dirigere trafikken. Natten etter, etter å ha blitt irettesatt av politiet for dagens første hendelse, brøt han veitrafikkloven på nytt ved å henge opp falske skilt. Og nå bryter han loven nok en gang. Det begynner å balle på seg nå i løpet av 3 uker. Hva blir det neste han gjør?

Prøver han nå utføre så mange lovbrudd at han kvalifiserer for strafferabatt?

V

vredensgnag

Gjest
    Noe får meg til å tro at det var hun han var sammen med som stod for mesteparten av innsatsen ...

FrP er vel som andre norske partier, mest opptatt av hvilke regler andre skal pålegges å følge.

Vedlegg

N

Nifelheim

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Nifelheim skrev:
    ¨
    Det er klønete av stortingsrepresentanter og utvise så liten diskresjon i sitt privatliv. Så den politiske belastningen må nok mannen ta. Partiet er nødt til å komme med en eller annen reaksjon, nettopp fordi de fronter seg selv som lov- og ordenpartiet.

Det blir jo interessant å se om de klarer balansegangen mellom det å måtte reagere på lovbrudd og å gå i ottarfellen med påtatt indignasjon og la seg moralsk sjokkere av at politikere har et sexliv som ikke sømmer seg en bedehuspredikant.
    Har du vokst opp med folk fra bedehus? Du kommer drassende med bedehusfrykten dine i alle trådene.

Hvem pokker bryr seg om sexlivet til denne idioten. Ingen her inne. Det som betyr noe er at han bryter norsk lov (og siden tv2 ble tipset, så er det ikke første gangen heller). Og det er ikke første gangen vedkommende bryter loven (og blir tatt) denne måneden heller.

Partiet ville vært nødt til en eller annen reaksjon uansett om det var lov-og ordenpartiet eller ei. Ingen politiker, uansett parti, ville overlevd dette her.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.794
    Torget vurderinger
    35
    Jeg synes jo det er interessant at man i denne debatten synes det er greit å bryte loven om man selv synes det er idiotisk.

Jeg er i hvert fall ikke for individuelle lover i dette landet, og må som alle rette meg etter de lovene som Stortinget vedtar, uavhengig av hvor enig eller ikke jeg er i dem.

For representanter for den lovgivende makt i Norge, burde det påligge et ekstra ansvar for å etterleve de lovene som er vedtatt.

Roy

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.

Honkey

N

Nifelheim

Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.

Honkey
    Din holdning til tv2 er jeg enig med, men her har tv2 gjort plikten sin. De har avslørt at en norsk stortingspolitker bevisst bryter norsk lov. Det er nettopp det pressen skal gjøre, være ei vaktbikkje.

TV2 fikk et tips om at vedkommende kom til å bryte norsk lov. Det ville vært feigt av TV2 å ikke følge opp dette.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn