Enig i det! Det er da bøttevis av "gode nordmenn" som hvert år besøker både Thailand, Riga, St. Petersburg - for ikke å snakke om Sør-Amerika, f.eks. Rio de Janeiro. Klart det er mange som kjøper sex, men det formilder ikke stor- tingspolitikerens handling. Heller tvert om.decibelius skrev:Det som er viktig for meg å si nå, er att det er naivt og tro att dette er spesiellt for Frp. Det er også viktig og ha Tore Tønne saken i bakhodet nå når han skal slaktes i media.
Vest-Bamblinger har ikke noe valg. Man merker at man kommer til Vest-Bamble når elgene blir penere enn damene. ;Dkasol skrev:En ekte Bambleindianer drar da ikke på bordell! ;D
Du sier noe der, er glad jeg vokste opp på rette siden av tunnelenPink_Panther skrev:Vest-Bamblinger har ikke noe valg. Man merker at man kommer til Vest-Bamble når elgene blir penere enn damene. ;Dkasol skrev:En ekte Bambleindianer drar da ikke på bordell! ;D
Hrmpf. Slummen mellom Høgenhei og fjorden? ;Dkasol skrev:Du sier noe der, er glad jeg vokste opp på rette siden av tunnelenPink_Panther skrev:Vest-Bamblinger har ikke noe valg. Man merker at man kommer til Vest-Bamble når elgene blir penere enn damene. ;Dkasol skrev:En ekte Bambleindianer drar da ikke på bordell! ;D![]()
Mennesker som tar så lett på våre lover, har ingenting i vår nasjonal forsamling å gjøre.Fenalaar skrev:Nåja - mye godt en fillesak, spør du meg - mannen har gjort en straffbar handling som i all hovedsak handteres via bøter. Værre er det faktisk ikke. Det er mange politikere som har et synderegister, uten at det forsåvidt har noe å si hvorvidt de gjør en dugelig jobb på tinget...
Men - kanskje Hoksrud da skulle ha baller nok til å fronte en snuoperasjon på sexkjøpsloven - når han nå først hadde baller nok til å gå på bordell... Det er mye som tilsier at den loven ikke fungerer til jentenes beste - slik det var markedsført.
Johan-Kr
Mennesker som lager slike lover har ingenting i vår nasjonalforsamling å gjøre.lars_erik skrev:Mennesker som tar så lett på våre lover, har ingenting i vår nasjonal forsamling å gjøre.Fenalaar skrev:Nåja - mye godt en fillesak, spør du meg - mannen har gjort en straffbar handling som i all hovedsak handteres via bøter. Værre er det faktisk ikke. Det er mange politikere som har et synderegister, uten at det forsåvidt har noe å si hvorvidt de gjør en dugelig jobb på tinget...
Men - kanskje Hoksrud da skulle ha baller nok til å fronte en snuoperasjon på sexkjøpsloven - når han nå først hadde baller nok til å gå på bordell... Det er mye som tilsier at den loven ikke fungerer til jentenes beste - slik det var markedsført.
Johan-Kr
Gode analogier er ikke å forakte!Gjestemedlem skrev:Det verste med ottarlovene er vel det at man kan bli straffeforfulgt i Norge for noe som er fullt lovlig i det landet man besøker. Det er jo det samme som hvis f.eks. iranske kvinner blir pisket i hjemlandet hvis de viser seg offentlig på privat norgesbesøk uten å være inntullet i skjerf til enhver tid.
Tøv!Gjestemedlem skrev:Mennesker som lager slike lover har ingenting i vår nasjonalforsamling å gjøre.lars_erik skrev:Mennesker som tar så lett på våre lover, har ingenting i vår nasjonal forsamling å gjøre.Fenalaar skrev:Nåja - mye godt en fillesak, spør du meg - mannen har gjort en straffbar handling som i all hovedsak handteres via bøter. Værre er det faktisk ikke. Det er mange politikere som har et synderegister, uten at det forsåvidt har noe å si hvorvidt de gjør en dugelig jobb på tinget...
Johan-Kr
Hvordan vil du argumentere mot Gjestemedlems analogi da?lars_erik skrev:Tøv!Gjestemedlem skrev:Mennesker som lager slike lover har ingenting i vår nasjonalforsamling å gjøre.lars_erik skrev:Mennesker som tar så lett på våre lover, har ingenting i vår nasjonal forsamling å gjøre.Fenalaar skrev:Nåja - mye godt en fillesak, spør du meg - mannen har gjort en straffbar handling som i all hovedsak handteres via bøter. Værre er det faktisk ikke. Det er mange politikere som har et synderegister, uten at det forsåvidt har noe å si hvorvidt de gjør en dugelig jobb på tinget...
Johan-Kr
Vi har et demokrati, der flertallet av våre folkevalgte har vedtatt denne loven. Da bekjempes den eventuelt med argumenter, ikke idioti.
Jeg tror nok ikke dette var et forsøk på å bekjempe non lov. Men det er jo kjekt og se at ikke engang de folkevalgte har respekt for idiotien. Forøvrig er det hele en fantastisk uinteressant sak. Omtrent det siste i verden jeg har lyst å vite noe om er gammel Frp-gubbes sexliv. :-\lars_erik skrev:Tøv!
Vi har et demokrati, der flertallet av våre folkevalgte har vedtatt denne loven. Da bekjempes den eventuelt med argumenter, ikke idioti.
Mange FRPere har vel ikke respekt for andre lover enn de de selv går god for. Det viser jo seg stadig vekk at de i det partiet er et svært selektivt lov-og orden parti.Gjestemedlem skrev:Jeg tror nok ikke dette var et forsøk på å bekjempe non lov. Men det er jo kjekt og se at ikke engang de folkevalgte har respekt for idiotien. Forøvrig er det hele en fantastisk uinteressant sak. Omtrent det siste i verden jeg har lyst å vite noe om er gammel Frp-gubbes sexliv. :-\lars_erik skrev:Tøv!
Selvsagt er det mer bak. TV2 ble jo tipset på forhånd, og fulgte med til Riga. Da er ikke første gang...Pink_Panther skrev:En lov er en lov, selv om man er uenig.
FrP kan ikke skylde på "De andre" denne gangen, de var jo med på å vedta loven. På den annen side, dette er en fillesak, og det er rart at TV2 har lagt så mye arbeid i å avdekke dette, hvis det da ikke er noe som har pågått over tid, "studiereisene" er et skalkeskjul for å få litt pels på knaggen.
Pink_Panther skrev:.
Hvor går forresten Sivs studiereiser?
Ikke Ayia Napa?NEVATON skrev:Pink_Panther skrev:.
Bilderberg Group
nesten..YIKES!!!decibelius skrev:Ikke Ayia Napa?NEVATON skrev:Pink_Panther skrev:.
Bilderberg Group
Siden dette er en hififorsamling og ikke en hekleklubb ville det nok være riktigere å endre spørsmålsstillingen til å gjelde en av disse:Valentino skrev:Ville du (...i et av verdens rikeste land & sånn) solgt sex til denne mannen?
![]()
Stakkars. Han burde jo helst få sex på blå resept. I Danmark er jeg sikker på at socialkontoret hadde ordnet jevnlige besøk av en sex-terapeut til ham.Valentino skrev:Ville du (...i et av verdens rikeste land & sånn) solgt sex til denne mannen?
![]()
¨Nifelheim skrev:Her er det snakk om noen som bryter norsk straffelov, som er en mye mer alvorlig hendelse. Hvorfor er lyden nå en annen når lov-og-orden-partiets representant blir tatt for å bryte loven. "Nei, det er fillesak". "Loven skulle ikke ha eksistert". Osv. Burde ikke lov-og-orden-partiets representanter være ekstra nøye på å følge lovene?
Dette er bortimot forbrytelse mot menneskeheten. Partiets fronting av slik musikk er et godt eksempel på hvor hårreisende grusom deres visjon om det monokulturelle samfunnet er.NEVATON skrev:nesten..YIKES!!!
FrP moraliserer over strengere straffer, og bør da i samme logikk som du bruker bli holdt mot standarden de selv søker.Slubbert skrev:Ser ikke noen grunn til å moralisere over en idiotlov. Å bryte den er å ta en kalkulert risiko, som burde være ganske liten. Som å kjøre for fort over Dovrefjell eller ta med litt mer enn kvoten fra ferie. SV moraliserer over miljøvern, da får de regne med å bli holdt mot standarden de selv setter, det er ikke sammenlignbart.
Har du vokst opp med folk fra bedehus? Du kommer drassende med bedehusfrykten dine i alle trådene.Gjestemedlem skrev:¨Nifelheim skrev:Her er det snakk om noen som bryter norsk straffelov, som er en mye mer alvorlig hendelse. Hvorfor er lyden nå en annen når lov-og-orden-partiets representant blir tatt for å bryte loven. "Nei, det er fillesak". "Loven skulle ikke ha eksistert". Osv. Burde ikke lov-og-orden-partiets representanter være ekstra nøye på å følge lovene?
Det er klønete av stortingsrepresentanter og utvise så liten diskresjon i sitt privatliv. Så den politiske belastningen må nok mannen ta. Partiet er nødt til å komme med en eller annen reaksjon, nettopp fordi de fronter seg selv som lov- og ordenpartiet.
Det blir jo interessant å se om de klarer balansegangen mellom det å måtte reagere på lovbrudd og å gå i ottarfellen med påtatt indignasjon og la seg moralsk sjokkere av at politikere har et sexliv som ikke sømmer seg en bedehuspredikant.
Din holdning til tv2 er jeg enig med, men her har tv2 gjort plikten sin. De har avslørt at en norsk stortingspolitker bevisst bryter norsk lov. Det er nettopp det pressen skal gjøre, være ei vaktbikkje.Honkey-Chateau skrev:Måtte faen ta TV2 og sende dem til de dypeste hav på alle verdens børser. De er en jævla skam for en hver presseetisk tanke som noensinne er tenkt. Jeg driter så totalt i hva Frp-politikere kjøper og hvor de gjør det, og jeg kan ikke på noen måte se at privat overvåkning av enkeltpersoner hører inn under pressens naturlige virkeområde. Dette er pur faenskap satt i system av en kommersiell TV-kanal, og er knapt selv et møkkablad som Se&Hør verdig. Men en tilsynelatende seriøs TV-kanal finner dette altså så "viktig" at de velger å gjenopprette gapestokken. Forpulte dobbeltmoralister, ikke et hår bedre enn de som her henges ut. Ikke på noen måte. Gleder meg til de blir betal-TV, så jeg slipper å se dem mer.
Honkey