FRP hva nå? revidert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Cappuccino skrev:
    Vesentlig forskjell på å lære seg å være taktisk og å tie i tide og ikke bable i vei i utide og din påstand som går mye lenger; "Den beste egenskap for en Frper er nemlig å kunne holde kjeft, ikke si noe, ikke drive politikk og ikke uttale seg om saker og ting... det skjærer seg som oftest.".
    Presis... Frpere gjør best i å ikke snakke i tide eller utide.

I tillegg gir du Hagen følgende karakteristikk: "senilitetsoberst". Helt ok å synes at hans uttalelser i det siste ikke har vært heldige, der er vi faktisk enige, og du har kanskje heller aldri likt ham, også det ok, men du behøver ikke å kalle ham "senilitetsoberst" for det. Tror vi uansett ville fatte poenget ditt!
    Huh... er 'eldregeneral' så mye bedre en 'senilitetsoberst' da? Det er da ikke så stor gradsforskjell der. Selv Ghadaffi er jo bare Oberst av grad.
    Jeg vil tro senilitetsoberst er et blekt uttrykk sammenlignet med hva Siv Jensen kalte ham i forgårs, med trykk på stavelsene.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.659
    Cappuccino skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Cappuccino skrev:
    Det var ikke det det stod... Slike kommentarer blir bare usaklige/fordummende.
    -?Frps politikere burde lære av Terje Søviknes. Kanskje burde han ha arrangert et kurs for Frp-politikere som ikke klarer å holde kjeft, sier Aarebrot.

Klar tale det...
    Vesentlig forskjell på å lære seg å være taktisk, å tie i tide og ikke bable i vei i utide - og din påstand som går mye lenger; "Den beste egenskap for en Frper er nemlig å kunne holde kjeft, ikke si noe, ikke drive politikk og ikke uttale seg om saker og ting... det skjærer seg som oftest.".

I tillegg gir du Hagen følgende karakteristikk: "senilitetsoberst". Helt ok å synes at hans uttalelser i det siste ikke har vært heldige, der er vi faktisk enige, og du har kanskje heller aldri likt ham, også det ok, men du behøver ikke å kalle ham "senilitetsoberst" for det. Tror vi uansett ville fatte poenget ditt!
    Dakkars FrP. Er de stygge med deg?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Senil betyr bare 'gammel' eller 'eldre'. Senior er avledet av ordet senil. At jeg degraderer den selvutnevnte 'generalen' til oberst etter siste dagers offentlige fadeser er vel bare på sin plass. Det er vel et svakhetstegn i partiet at denne gubben fremdeles er en "offiser". Bør returneres til "syden" med øyeblikkelig virkning.

C

Cappuccino

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Dakkars FrP. Er de stygge med deg?
    Blitt litt lavt nivå på debatten her kan man si... :eek: Nærmer seg faretruende en del av debattene hos tabloidavisene nå. Noterer meg også at det omtrent kun kritiseres, det er en del innlegg i denne tråden som burde ha fått "tommel-opp" også fra ihuga FrP motstandere, men legger merke til at alt slikt forbigås med hast.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Cappuccino skrev:
    Den kjenner vi alle til. Tilbakelagt kapittel.
    Morsomt. Alt galt Frp har gjort er fortid, tilbakelagt og irrelevant i dagens situasjon, mens muslimene skal svare for alt fra før Muhammeds tid.
    Faktisk en veldig relevant sammenligning. Når de er så opptatt av gamle synder som mobiliseringen i 1940 og Muhammeds altfor unge kone (et fakta som riktignok også mislikes av muslimer), så må de nok bite i det sure eplet og fremdeles være obs på sin egen fortid. De fleste som stemmer FrP her på forumet er veldig opptatt av at hvis noen var marxist-leninist for 40 år siden så skal de helst ha en posisjon som gjør at ingen vet at de eksisterer. Men kritikk av noe så uetisk som en lokal fattigmannsversjon av Sions vise protokoller insisterer de på bør være begravd og tilbakelagt. Det bare viser hvordan det skilles mellom høyre og venstre når det gjelder det å få lov til å ta feil.

ML-erne var utopiske unge studenter som i en internasjonal bølge lot seg begeistre av radikale tanker, og det skal liksom være en arvesynd som aldri kan tilgis? Å lage et falsum for å sverte "pakkiser" er vel bare selvforsvar som gikk litt langt, tipper jeg? Det er noe pølsevev. FrP har helt klart spilt på og fremmet fremmedfiendtlige holdninger når slike saker skal vurderes. Vi må tross alt ha dem i bakhodet, uten at vi dermed stempler dagens politikergenerasjon for det. Men for meg viser det at de har vært villige til å bruke det mest uhederlige virkemidlet i offentlig debatt, nemlig å produsere et falsum som de påstår er et bevis på en folkegruppes skurkaktighet. FrP må akseptere at når de har gjort noe slik så vil de nok høre om det til de som var ungdom eller voksen på den tiden fortsatt lever og er med sine fulle fem.

Jeg lurer litt på hvorfor Cappuccione mener at det er fortid som bør glemmes, når det nettopp er retorikk mot samfunnsgrupper som er på den politiske agendaen i disse dager? Hvorfor mener du at Sions vises protokoller "The Thief" ikke er så alvorlig?

Til slutt vil jeg hevde at det er enklere å bortforklare og tilgi borgerskapet ungdom som i tidens ånd lar seg rive med til å delta i studiegrupper om kapitalismen og dyrket en radikal romantikk, enn å bortforklare og tilgi en bevisst uetisk handling som dette. Av håpløse romantikere og bevisst uetiske brønnpissere velger jeg å tilgi romantikerne. Heldigvis slipper jeg å forsvare noen av dem, i og med at jeg ikke har deltatt eller deltar selv i de nevnte alternativene.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    For å komme tilbake til Hagens uttalelser om terror og muslimer.

Jan Arild Snoen har foretatt et dykk i tallmaterialet som er tilgjengelig, og avstedkommer denne artikkelen.

http://www.minervanett.no/2011/08/16/er-de-fleste-terrorister-muslimer/

På global basis er det på bakgrunn av disse to databasene vanskelig å komme unna konklusjonen om at muslimer står bak et flertall av de alvorligste terroraksjonene, og høyst sannsynlig også et flertall av alle terroraksjoner. Men det er ikke riktig at muslimer står bak ”nesten alle” terroraksjoner. Ser vi på Vest-Europa isolert er det langt fra riktig at de fleste terrorister er muslimer, men muslimer har det siste tiåret flest terrorofre på samvittigheten også her.
    Se også påfølgende debatt.

Da tar jeg dekning. ;D

C

Cappuccino

Gjest
    Ikke noe fremmedfiendtlige holdninger i FrPs vedtatte partipolitikk så vidt jeg vet, men det har vært diverse ytringer tidligere som ikke har vært like greie. Derfor sier jeg at det er tilbakelagt. Partiet har endret seg, og en del har også bedt om unnskyldning for tidligere uttalelser. Synes det holder jeg. Noen avvik er det fortsatt, men hvilket parti er det som ikke har det? Vi får ha litt takhøyde, bør gjelde alle veier. Ellers dette å si at alle muslimer må svare for alt Muhammed har gjort, hva har det med FrP å gjøre?? Og hvorfor i all verden skal jeg måtte svare på en problemstilling jeg aldri har hørt om før? Sions vise protokoller? Hallo! Det er KOMMUNE-VALG!!

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.547
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Et kommunevalg hvor nevnte senilitetsoberst stiller som ordførerkandidat, og da en kandidat som langer ut i tilfeldige retninger mot alle som noen sinne har irritert ham. For en tid tilbake hadde han en kronikk i Aftenposten hvor han raljerte mot "skredder- og vever-økonomer", hva det nå enn måtte være, og nå tramper han rundt i klaveret med piggsko. Bitter gammel mann med kort lunte er ikke den ideelle profilen som ordfører i Oslo.

C

Cappuccino

Gjest
    Jeg bor ikke i Oslo, hadde jeg gjort det hadde det blitt Stang på meg, så da skjønner du kanskje at jeg ikke er helt uenig med det du skriver.

Edit: Det jeg bare ville til livs noen innlegg tidligere var det jeg syntes å bli hetsing og sjikane. Bra med engasjement, men det er vel slik med oss alle at vi blir bare mindre hørt om vi "tar i for hardt". Så det var altså ikke for å forsvare Carl I på noen som helst måte.

V

vredensgnag

Gjest
    oddgeir skrev:

Jan Arild Snoen har foretatt et dykk i tallmaterialet som er tilgjengelig, og avstedkommer denne artikkelen.

På global basis er det på bakgrunn av disse to databasene vanskelig å komme unna konklusjonen om at muslimer står bak et flertall av de alvorligste terroraksjonene, og høyst sannsynlig også et flertall av alle terroraksjoner. Men det er ikke riktig at muslimer står bak ”nesten alle” terroraksjoner. Ser vi på Vest-Europa isolert er det langt fra riktig at de fleste terrorister er muslimer, men muslimer har det siste tiåret flest terrorofre på samvittigheten også her.

Da tar jeg dekning. ;D
    En tankeøvelse, oddgeir. Minervaskribenten bruker statistikk hentet fra Irak, Afghanistan, o.a., for å underbygge at mange, men ikke alle, terrorangrep begås av muslimer.

Vi ser bort fra at RAND undersøkelsen ikke inneholder henvisning til religion. I dise landene bekjenner et flertall seg til islam, og det var kanskje slik Snoen trakk sin konklusjon.

Men - når nasjonalister, separatister, o.a. slår til i Europa, så beskrives de slik, og ikke som katolske terrorister, protestantiske terrorister, osv.
    I Irak slo Sunni til mot Shia, og Shia til mot Sunni, mens en del eksterne grupper, ofte støttet av Saudi Arabia, tok freelance oppdrag. (Fin bruk av ordet fri lanse, er du ikke enig?)

Men for at du skal kunne begå ditt tallfusk (og Snoen), så velger dere å se bort fra denne distinksjonen, fordi deT passer dere å se bort fra territoriale, politiske, og økonomiske grunner for stridighetene, siden dere er så ivrige etter å stemple dem som "muslimske terrorister".

Du har muslimer på hjernen, oddgeir. Et trist skue. Både du, Snoen, Hagen og Jensen har grunn til å skamme dere, dypt.

C

Cappuccino

Gjest
    Men Siv har da overhodet ikke "muslimer på hjernen". Jeg kjenner meg i hvert fall ikke igjen i det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn skrev:
    Et kommunevalg hvor nevnte senilitetsoberst stiller som ordførerkandidat, og da en kandidat som langer ut i tilfeldige retninger mot alle som noen sinne har irritert ham. For en tid tilbake hadde han en kronikk i Aftenposten hvor han raljerte mot "skredder- og vever-økonomer", hva det nå enn måtte være, og nå tramper han rundt i klaveret med piggsko. Bitter gammel mann med kort lunte er ikke den ideelle profilen som ordfører i Oslo.
    HER passer denne.

Siden de andre partiene tydeligvis ikke har lært nå heller hvordan man takler Carl Ivar, får han nok engang ta på seg offer-rollen i fred og ro, og ender opp med å snu det hele til sin fordel. Han skulle selvsagt ha blitt verbalt most, tilintetgjort og grusa etter uttalelsene om bruk av etterforskningmidler etter massakeren. I stedet blir han nok engang tiet i hjel. Det har alltid ført til at han kommer ut som seierherre. Så også nå.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    vredensgnag skrev:
    Du har muslimer på hjernen, oddgeir. Et trist skue. Både du, Snoen, Hagen og Jensen har grunn til å skamme dere, dypt.
    Jeg gidder ikke ta den debatten med deg, til det er du alt for usaklig. Men jeg kan tipse deg om at dine innvendinger er besvart, og fremgangsmåten er forklart, i kommentatorfeltet under artikkelen, om du evner å lese så langt før tåken senker seg.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Hvordan vil vi noen gang kunne heve nivået på debatten, når folk tyr til karakteristikker, samt ilegger folk meninger de ikke har som første impuls. DET er iallefall trist. :/

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Cappuccino skrev:
    Ikke noe fremmedfiendtlige holdninger i FrPs vedtatte partipolitikk så vidt jeg vet, men det har vært diverse ytringer tidligere som ikke har vært like greie. Derfor sier jeg at det er tilbakelagt. Partiet har endret seg, og en del har også bedt om unnskyldning for tidligere uttalelser. Synes det holder jeg. Noen avvik er det fortsatt, men hvilket parti er det som ikke har det? Vi får ha litt takhøyde, bør gjelde alle veier. Ellers dette å si at alle muslimer må svare for alt Muhammed har gjort, hva har det med FrP å gjøre?? Og hvorfor i all verden skal jeg måtte svare på en problemstilling jeg aldri har hørt om før? Sions vise protokoller? Hallo! Det er KOMMUNE-VALG!!
    Du trenger å sjekke litt fakta, tror jeg. At du ikke kjenner til Sions vise protokoller er kanskje ikke uvanlig, men når man debatterer med folk som har peiling på sentrale punkter i europeisk historie så bør du holde litt igjen mens du sjekker nettet for hva det er du diskuterer her. Det holder ikke å si at du aldri har hørt om noe, og så forholde seg til det som om det aldri har eksistert. Dette er nemlig veldig lummert, og er en av de litt vage koblingene til politiske metoder fra før krigen som FrP har dummet seg ut med. Og la meg si det med en gang at det ikke var Doffen & co som stod bak Sions vise protokoller, men de brukte boken flittig. FrP fikk ikke bruke sin protokoll like effektivt, for den ble avslørt like fort som den dukket opp.

Nå skal ikke du føle deg dum bare fordi du ikke kjenner til det propagandaskriftet fra forrige århundre, for jeg må også fra tid til annen ty til nettet når jeg leser innlegg på sentralen. Det finnes mye kunnskap her, og vi har alle hull. Hull som trenger å fylles hvis vi skal klare å følge med uten å drite oss ut.

V

vredensgnag

Gjest
    oddgeir skrev:
    vredensgnag skrev:
    Jeg gidder ikke ta den debatten med deg, til det er du alt for usaklig. Men jeg kan tipse deg om at dine innvendinger er besvart, og fremgangsmåten er forklart, i kommentatorfeltet under artikkelen, om du evner å lese så langt før tåken senker seg.
    Jeg har lest meg gjennom kommentartråden, og ser slett ikke det du påstår.

Du og Snoen ønsker å redde Jensens og Hagens "ære" i forhold til "alle terrorister er muslimer" og det får dere ikke til, samme hvor meget dere forsøker å trylle med tall og merkelige sammenhenger. Snoens "analyse" blir spesielt latterlig når han farer med harelabb over aksjoner i våre nærområder, for det tjener ikke argumentet.

Men siden tankeeksperimentet ble tungt for deg, kan jeg forenkle litt.
    La oss si at vi her hjemme var bekymret med tanke på terrorisme begått av Sri Lankesere i Norge, og at dette var noe vi ønsket å gjøre meget for å forhindre. Hvor relevant blir det da å bruke statistikk fra Sri Lanka for å bevise hvor farlige de kan være her?
    Spesielt i lys av at trusselen du fremhever aldri har lykkes med en gjennomføring på norsk jord, og rett etter at en høyre-ekstrem kristenkonservativ tidligere Fpu'er hadde gjort det?

Og joda, du har muslimer på hjernen, noe jeg enkelt kan konstatere vha å kikke på dine mange innlegg omkring islam og muslimer, og tendensen i disse.

A

AK27

Gjest
    Lurer fortsatt på hva oddgeir mener om eurabiaretorikken sin i dag, et grelt eksempel:

oddgeir skrev:
    Huff denne matematikken.

Det er etablert at muslimer vil være i flertall i Norge innen før 2100. Dette er beregnet av Statistisk Sentralbyrå.

http://www.ssb.no/innvfram/

Andre mener at dette går raskere, blant annet Dr. Scient. Ole Jørgen Anfindsen.

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/10/29/516521.html

http://www.honestthinking.org/ssb/HT.2007.10.29.OJA.SSB.Rapport.htm

http://www.honestthinking.org/ssb/

Les og bli klok. Synsing er unødvendig. ;)
    (mine uthevninger)

Men det er kanskje et dumt spørsmål all den tid signaturen hans fortsatt er "'detta är förste gången i världshistorien som en demokratisk vald regering tvingar sit eget folk at bekosta sin egen kolonisering'. (Lars Berglund, docent i kunsthistorie)". Også komisk hvordan han hele tiden påpeker at sine dubiøse kilder har utdanning for å gi de et skinn av legitimitet når han da ikke er opptatt med å lyve om SSb-tall (f.eks., Dr. Scient. Ole Jørgen Anfindsen). Finner det også fascinerende at han hele tiden tilskriver sine meninger andre, for å slippe å ta ansvar ("fra Eduardo Farah nedenfor: 'Européerna är ett döende folk – moraliskt och kulturellt'", for ikke å snakke om bruken av det geniale setningsleddet andre mener at, om enn Fox News allerede har tatt patent på sistnevnte måte å usle seg unna ansvar for egne ytringer på)

P.s. SSB-lenken nevner ikke islam eller muslimer med et eneste ord, alt er rent konspiratorisk tankespinn. SSBs virkelige prognose peker mot at det vil være mellom fire og elleve prosent muslimer i Norge i 2060, altså langt fra noe flertall, http://www.dagbladet.no/2009/04/15/nyheter/innvandring/innenriks/politikk/islam/5756098/.

P.p.s. jeg er fullstendig klar over at det er tredje gang jeg siterer ham på dette, men da jeg ikke har fått noe svar utover forsøk på å sno seg unna akter jeg å terpe på det hver gang jeg ser han begynne å diskutere sin favorittsak.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.547
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Asbjørn skrev:
    HER passer denne.

Siden de andre partiene tydeligvis ikke har lært nå heller hvordan man takler Carl Ivar, får han nok engang ta på seg offer-rollen i fred og ro, og ender opp med å snu det hele til sin fordel. Han skulle selvsagt ha blitt verbalt most, tilintetgjort og grusa etter uttalelsene om bruk av etterforskningmidler etter massakeren. I stedet blir han nok engang tiet i hjel. Det har alltid ført til at han kommer ut som seierherre. Så også nå.
    En "seierherre" ser ikke slik ut på valgnatten:

Noen ganger skjønner folk, helt selv.

A

AK27

Gjest
    oddgeir skrev:

Da tar jeg dekning. ;D
    Hva med et sted mellom 1-3 mill døde Irakere som følge av USAs invasjon og påfølgende okkupasjon av Irak, er de med i statistikken?

N

Nifelheim

Gjest
    "Hvis det noen gang skjer en muslimsk terrorhandling i Norge, så lover jeg at jeg skal være muslimers forsvarer. Det skal jeg!"

inntil videre så skjer er det jo greit å kalle alle muslimer for terrorister. Krokodilletårer gråter han.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.659
    FrPs ledere vikler seg bare mer og mer inn i buksene som allerede henger nede på knærne. Hadde de i det minste holdt kjeft så hadde kanskje ting rettet seg litt.
    Stå på, FrP!! Vi liker utviklingen. ;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    FrPs ledere vikler seg bare mer og mer inn i buksene som allerede henger nede på knærne. Hadde de i det minste holdt kjeft så hadde kanskje ting rettet seg litt.
    Stå på, FrP!! Vi liker utviklingen. ;D
    "....mens han tørker en tåre...."

Herregud. Er det det neste? Gråtekoner fra FRP? Endelig møter de motstand for sine ytterliggående uttalelser, også forsvarer de seg med tårer ???

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Bård Hogsrud, stortingsreprenentant for FRP, tatt som horekunde. 8)
    På tur til Riga, med noen Frpu-ere.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Var han ikke generalsekretær i FRP tidligere også? Han var med på den famøse pressekonferansen i forbindelse med Søviknes-saken i 01.
    Herlig at de hele tiden graver sin egen grav i dette partiet ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.659
    Litt trist at han røk på en slik fillesak. Men når kåtskapen tar overhånd o.s.v. Tipper sterke krefter kommer til å jobbe for å fjerne den loven.
    Bye, bye, Bård.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Er vel strengt tatt bare et sunnhetstegn når politikerne er ulydige mot ottarlovene sine. :)

V

vredensgnag

Gjest
    Fra skiltstunt til stuntmassasje. Laws are for other people.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Fra skiltstunt til stuntmassasje. Laws are for other people.
    Du sa det. Merkelig dette, at lover velger man selv om man vil følge i lov-og orden-partiet.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Det som er viktig for meg å si nå, er att det er naivt og tro att dette er spesiellt for Frp. Det er også viktig og ha Tore Tønne saken i bakhodet nå når han skal slaktes i media.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    TV2 var tipset om turen og at dette mest trolig ville skje. Ikke første gang, altså.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn