- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 929
Han har jo blitt en fredens mann! :
Er nok redd Libyatoktet overgår hva Bombevik sendte oss ut i i antall bomber. Har ikke glemt Bombevik i det hele tatt. Regjeringene han var leder for var større lapdog for USAs krigføring enn hva Blair var. Bush og Rumsfelt sa hopp, Bondevik, Jan Pedersen, Krohn Devolt hoppet. Den gangen hadde Norge i det minste en opposisjon som protesterte. Nåværende opposisjon bare nikket stille med når Norge på elendig grunnlag og håpløse omstendigheter sendte bombefly til Libya. Å sende Norge i krig uten å fortelle Stortinget var helt greit.bjornh skrev:Har dere glemt Kjell Magne Bombevik allerede?Gjest skrev:Sant nok.OMF skrev:Nå har vi vel aldri bombet med i utlandet enn med en rødgrønn regjering....Gjest skrev:Paradokset med Fr.p og innvandring er at de støtter USAs invasjoner, men når flykningestrømmene kommer så er det kroken på døra.
Mvh
OMF![]()
Heldigvis vet folk flest mer om de ulike partier enn dette.Nifelheim skrev:Folk husker fortsatt Jernerna. Sanner kjører fortsatt "skattelette er svaret. Hva er spørsmålet?".
Høyre er og blir et parti for de rike, noe Høyre gjør alt de kan for å skjule. Ganske enkelt for den sannheten er ingen stemmesanker.BT skrev:Heldigvis vet folk flest mer om de ulike partier enn dette.Nifelheim skrev:Folk husker fortsatt Jernerna. Sanner kjører fortsatt "skattelette er svaret. Hva er spørsmålet?".
Dette tror jeg er veldig nære sannheten. Samtidig som vekta, blodtrykket og størrelsen på flatskjermene økte fikk vi terroraksjoner fra muslimske terrorister rundtomkring, FrP spilte på denne frykten og fienden ble definert. Sosialistene (ble etterhvert et skjellsord..) ble fienden her hjemme fordi de slapp inn allslags rask som ganske sikkert egentlig var terrorister, hele bunten. Folk bet på og en del forsvant fra det partiet som egentlig er grunnen til at vi kan forspise oss i dette landet og over til FrP. Og sytet fortsatte. Så får vi se hvor veien fører hen nå. Jeg tror enda at trygdede (som nyter godt av ordningene som sosialistene har innført) vil stemmme FrP og dermed miste samme ordninger, jeg tror fortsatt LO medlemmer vil stemme FrP, slik at de kan miste ordninger/lover som de gamle LO`erene slosst for. Man skal ikke bli klok på folk. Vi får bare håpe at det blir mindre stemmer enn de siste års meningsmålinger tilsier.vredensgnag skrev:Høyresiden har hatt fremvekst i senere tid som en kombinasjon av velstandsveksten, og at mange mener den er mest villig til å gjøre noe med innvandringen, på betingelser som etnisk norske er villigere til å akseptere.
Som sag, de fleste klarer bedre enn dette.Nifelheim skrev:Høyre er og blir et parti for de rike, noe Høyre gjør alt de kan for å skjule. Ganske enkelt for den sannheten er ingen stemmesanker.BT skrev:Heldigvis vet folk flest mer om de ulike partier enn dette.Nifelheim skrev:Folk husker fortsatt Jernerna. Sanner kjører fortsatt "skattelette er svaret. Hva er spørsmålet?".
Høyre har konsekvent stemt imot alt som har gitt rettigheter til de laverestilte i samfunnet. Alt de fokuserer på er at de rike med størst mulig grad skal kunne forbli rike og aller helst forrike seg ytterlige. De rikeste skal betale lavest mulig skatter samtidig som de laverestilte skal ha minst mulig rettigheter. Dette er historien til Høyre.
Jernerna er ikke glemt. Kommunene gikk nærmest bankerott med henne som kommunalminister. Og det i tider med god økonomisk vekst. Økonomisk talsmann Sanner gjentar hele tiden reglene sine om at med lavere skatter så blir alt så meget bedre. Lavere skatter for de rike først og fremst selvsagt.
Er nesten enig med deg, men likevel ikke. Det er klart at det er de som mener det, men nå er du like generaliserende som jeg nettopp advarte den motsatte siden fra å være. Det tok ikke lang tid før noen klarte å skvise ut noe unyansert.BT skrev:Når FrP sier "innvandrere må integreres bedre i samfunnet" hører motstanderne tydelig at de sier "vi skal kjeppjage alle innvandrere ut av landet". Merkelidg det der.
Kanskje hennes store mulighet til endelig å parkere 7. far i huset for godt, og selv ta ledelsen for å definere partiets fremtid.rico skrev:Når ting får roet seg litt så tror jeg FrP kommer til å få en del tyn, man kan ikke slette alt som er sagt før 22/7-11. Man høster ofte som man sår. Jeg tror ikke det kommer mye fra AP, de er for proffe til slikt, tror nok heller en del fra media og noen fra kulturadelen vil begynne å snakke fritt etterhvert og minne dem på taler/utsagn.
Dette er Siv fullt klar over så det jobbes nok iherdig i kulissene tenker jeg.
Tror det hadde vært ett stort pluss for partiet. Det er nok nødvendig hvis de på sikt ønsker å bli oppfattet som et såkalt seriøst parti.Gjestemedlem skrev:Kanskje hennes store mulighet til endelig å parkere 7. far i huset for godt, og selv ta ledelsen for å definere partiets fremtid.rico skrev:Når ting får roet seg litt så tror jeg FrP kommer til å få en del tyn, man kan ikke slette alt som er sagt før 22/7-11. Man høster ofte som man sår. Jeg tror ikke det kommer mye fra AP, de er for proffe til slikt, tror nok heller en del fra media og noen fra kulturadelen vil begynne å snakke fritt etterhvert og minne dem på taler/utsagn.
Dette er Siv fullt klar over så det jobbes nok iherdig i kulissene tenker jeg.
Æsj, generaltabbe!baluba skrev:Er nesten enig med deg, men likevel ikke. Det er klart at det er de som mener det, men nå er du like generaliserende som jeg nettopp advarte den motsatte siden fra å være. Det tok ikke lang tid før noen klarte å skvise ut noe unyansert.BT skrev:Når FrP sier "innvandrere må integreres bedre i samfunnet" hører motstanderne tydelig at de sier "vi skal kjeppjage alle innvandrere ut av landet". Merkelidg det der.
Vel....det kan jo være noe i det....Gjest skrev:Høyres dynamiske skattepolitikk: Senk skattene slik at næringslivet går bedre. Effekten er at inntjeningen vil bli så mye høyere at faktisk innbetalt skatt øker. Tross lavere skatteprosent enn før.
Det er iallefall dette århundrets bløff i økonomisk politikk.
Både Friedman og Keynes snur seg i grava!
FrP vil ikke integrere de bedre. De sier så, men de bevilger ikke penger til integreringstiltak. Byrådet i Oslo la nylig ned norsk-kurs fordi det ble for populært. For mange ønsket å lære norsk -> vi legger ned kurset fremfor å bevilge litt mer penger.BT skrev:Når FrP sier "innvandrere må integreres bedre i samfunnet" hører motstanderne tydelig at de sier "vi skal kjeppjage alle innvandrere ut av landet". Merkelidg det der.
Partiet er vel ikke akkurat tuftet på humanisme, så deres omsorg for flykninger er sterkt oppskrytt.Nifelheim skrev:FrP vil ikke integrere de bedre. De sier så, men de bevilger ikke penger til integreringstiltak. Byrådet i Oslo la nylig ned norsk-kurs fordi det ble for populært. For mange ønsket å lære norsk -> vi legger ned kurset fremfor å bevilge litt mer penger.BT skrev:Når FrP sier "innvandrere må integreres bedre i samfunnet" hører motstanderne tydelig at de sier "vi skal kjeppjage alle innvandrere ut av landet". Merkelidg det der.
FrP sier at de ønsker å hjelpe flyktninger der de kommer fra. Men de setter av 0 kr til det. De ønsker med andre ord ikke å hjelpe dem i Norge og heller ikke der de kommer fra.
FrP er gode til å si at de ønsker bedre integrering, men de nekter å bevilge penger på tiltak som bedrer integrering.
[ironi]lars_erik skrev:Partiet er vel ikke akkurat tuftet på humanisme, så deres omsorg for flykninger er sterkt oppskrytt.
Dette er neppe en gunstig situasjon å ville fremstille seg som offer. Det kortet har nok blitt kraftig devaluert, og partiet har enda litt mindre å spille på. Snart kan de komme i en situasjon der de må holde seg til politikk. Ikke godt å si hvordan det skal gå.Spiralis skrev:Jeg tror seriøst at det beste FrP kan håpe på fram mot valget er at venstresiden fortsetter den demoniseringen av partiet som vi ser både her på HFS og ellers, eksempelvis Fugelli og Nome. De som omfavner dette er stort sett folk som ikke sine villeste feberrier eller fylleangst ville ha stemt FrP uansett. Men fortsetter dette hatet vil man kunne se at de som forlater FrP på målingene nå muligens rusler tilbake før valget i sympati med den som oppfattes som "mobbeoffer".
Det var ikke snakk om at FrP skulle "framstille seg" som offer. Hvis man der i gården har litt fornuft ( derom strides de lærde! ) så ignorerer man den hetsen som surrer rundt. Folk er ikke dummere enn at de ser dette uten at Siv må peke på det for dem.Gjestemedlem skrev:Dette er neppe en gunstig situasjon å ville fremstille seg som offer. Det kortet har nok blitt kraftig devaluert, og partiet har enda litt mindre å spille på. Snart kan de komme i en situasjon der de må holde seg til politikk. Ikke godt å si hvordan det skal gå.
Jeg har vel gitt klart utrykk for at det skal være god plass til Frp i vårt demokratiske system. Det er viktig for folk som sympatiserer med dem at de også har en politisk kanal og noe å stemme på. Men for meg er partiet fremdels en hovedmotstander i det meste de står for, og jeg håper som alltid de gjør et dårlig valg og at folk får andre prioriteringer av hva som er viktig og ikke. I en slik sammenheng vil jeg nok fremdels argumentere hardt mot hva de står for. Men jeg også kommer nok til å moderere retorikken til en mer passende nivå. Karikerte fremstillinger, lyriske overdrivelser og sarkastisk humor må nok brukes med mer omhu. En voldsom polarisering av politikken og politikere er neppe den beste løsningen nå. Men det blir interessant å følge valgkampen. Dette er jo også et lokalvalg og vanligvis er det jo lokale økonomiske prioriteringer det handler om, og ikke de store verdispørmålene. Selv asylpoltikk, integrering, flyktninger og alt det der koker for det meste ned til et spørsmål om statlige overføringer, budgetter og prioriteringer på lokalplan. Men det blir interessant å se hvilken strategi Frp-ledelsen velger fremover, om det er de lokale løsningene eller de tradisjonelle stemmesankerne som man skal bygge videre på.Spiralis skrev:Nå er dette kun tanker om mulige scenarier og hverken Deph eller undertegnede VET hva framtiden vil bringe. Men for min del må så gjerne både Deph, Lars Erik og andre fortsette, så får vi til høsten om to år se hvem, om noen, som fikk rett.
Derom vil nok meningene være noe delte. Iallefall når det gjelder "saklighet".Gjest skrev:Fr.p er ikke demonisert på dette forumet. De har blitt møtt med saklig motargumentasjon,
Det blir i min verden helt feil at du som aktivt motarbeider FrP og alt det partiet står for skal legge premissene for hvordan FrP skal drive sin virksomhet. Ser du virkelig ikke det?Gjest skrev:Fr.p må bare slutte å drive politikk på nordamerikansk måte.
Det er vel akkurat denne selvgodheten jeg vil til livs. Jada det går veldig bra i Norge det skyldes flere ting godt politisk arbeid over generasjoner er en av dem, tilgang til enorme naturressurser og veldig gunstig prisutvlikling på eksportvarer er andre faktorer.rumath skrev:OMF: Dagens skatte- og avgiftsnivå gjør at vi har noe å fordele. Det sikrer gode rammevilkår for næringslivet at det er skoler og barnehager, kultur, svømmehall, sykkelstier osv. i samfunnet de slår seg ned i. Attraktive arbeidsplasser er mer enn faglige utfordringer og god lønn, det er også i stor grad hva bedriften kan tilby den ansatte på fritida. Med dagens nivå, har vi altså et næringsliv som går svært godt. Som du selv nevner, vekst i skatteinntekter har vi altså under denne regjeringer, mens resten av europa, usa og japan sliter.
Norge fører en politikk som fungerer godt.
Hvorfor er det så mye misnøye når vi har det så bra som vi har det?
Skjønner ikke helt hva du mener med dette.rumath skrev:Privatisering av skattepengene våre er en motsetning til det å betale skatt. Når jeg betaler skatt, så er det fordi jeg har troen på at en offentlig sektor vil kunne få mer ut av mine penger enn hva enkeltindividers kjøp av private tjenester kunne klare. Da gir det ingen mening å etterpå legge våre felles sparepenger "potten", slik at enkelte kan stikke sugerøret nedi og forsyne seg.
Offentlige finansierte tjenester skal uføres av det offentlige - Non profit!
Hvordan vurderer du da sittende regjerings oppkjøp av Aker for 5 MRD....?rumath skrev:Alt vi ikke ser på som offentlige oppgaver, bør være privat.
Et lite paradoks her er at man har større avkastningskrav til realinvesteringer i Norge enn avkastningskravet man har i oljefondet.....rumath skrev:Oljeinntekter bør selvsagt investeres i samfunnsutvikling, gjennom handlingsregelen, resten til fremtidige utfordringer gjennom oppkjøp i private bedrifter.
Tja...det tviler jeg på, Finansdepartementet er også ekstremt dyktig å skolere litt tabloide poltikere. Se hva som har skjedd med Kristin Halvorsen!rumath skrev:FRP har en økonomisk politikk som jeg er overbevist om vil være en katastrofe for landet.
Da kom offerrollen fram igjen. Påpeking av fakta angående partiets politikk, påkaller gråtekoner.Spiralis skrev:[ironi]lars_erik skrev:Partiet er vel ikke akkurat tuftet på humanisme, så deres omsorg for flykninger er sterkt oppskrytt.
Nei de er noen hjerteløse svin hele gjengen !!
Man burde vel egentlig overvåke valgene så kunne vi stille alle Frpere opp mot veggen og skyte dem alle sammen, DA ville verden bli så bra så! Og vi kunne danse på roser som venner alle mann!
[/ironi]
Jeg tror seriøst at det beste FrP kan håpe på fram mot valget er at venstresiden fortsetter den demoniseringen av partiet som vi ser både her på HFS og ellers, eksempelvis Fugelli og Nome. De som omfavner dette er stort sett folk som ikke sine villeste feberrier eller fylleangst ville ha stemt FrP uansett. Men fortsetter dette hatet vil man kunne se at de som forlater FrP på målingene nå muligens rusler tilbake før valget i sympati med den som oppfattes som "mobbeoffer".
Kommunevalget vil nok bli dårlig men om Lars Erik og andre fortsetter på den vei de stevner, og gjerne i det offentlige rom, kan det nok ha innvirkning på Stortingsvalget. Og for partiet FrP er valget om to år vanvittig mye viktigere enn valget nå til høsten.
Nifelheim skrev:FrP vil ikke integrere de bedre. De sier så, men de bevilger ikke penger til integreringstiltak. Byrådet i Oslo la nylig ned norsk-kurs fordi det ble for populært. For mange ønsket å lære norsk -> vi legger ned kurset fremfor å bevilge litt mer penger.BT skrev:Når FrP sier "innvandrere må integreres bedre i samfunnet" hører motstanderne tydelig at de sier "vi skal kjeppjage alle innvandrere ut av landet". Merkelidg det der.
FrP sier at de ønsker å hjelpe flyktninger der de kommer fra. Men de setter av 0 kr til det. De ønsker med andre ord ikke å hjelpe dem i Norge og heller ikke der de kommer fra.
FrP er gode til å si at de ønsker bedre integrering, men de nekter å bevilge penger på tiltak som bedrer integrering.
Jeg tillater meg å mene at Fr.p skal ha en måte å drive sitt arbeid på som passer i en norsk sammenheng. Hvis det er å sette urimelige premisser for Fr.p, så må du gjerne mene det. Jeg tror Fr.p står seg bedre med å følge dette rådet.Spiralis skrev:Derom vil nok meningene være noe delte. Iallefall når det gjelder "saklighet".Gjest skrev:Fr.p er ikke demonisert på dette forumet. De har blitt møtt med saklig motargumentasjon,
Det blir i min verden helt feil at du som aktivt motarbeider FrP og alt det partiet står for skal legge premissene for hvordan FrP skal drive sin virksomhet. Ser du virkelig ikke det?Gjest skrev:Fr.p må bare slutte å drive politikk på nordamerikansk måte.
Jeg tillater meg å si min mening om hva dere som hater FrP ikke bør gjøre, men jeg prøver da ikke på noen måte å legge premisser for hvordan du skal drive din politikk. Politisk selvmord? Be my guest!
For egen del er det så enkelt som at deler av FrPs politikk kan jeg være enig i, men slett ikke alt. Høyre har jeg forlatt etter DLD selv om det mye annet i partiet jeg er enig i. Og akkurat nå er det den "Amerikanske profilen" til FrP som gjør det uaktuellt for meg å stemme på dem. Så om de legger av seg den kan det jo tenkes jeg stemmer på dem til høsten, og det var vel ikke det du ønsket??
I mellomtiden leter jeg etter "Høyrekommunistene" som et alternativ for meg. ;D
Pkt 1.lars_erik skrev:Da kom offerrollen fram igjen. Påpeking av fakta angående partiets politikk, påkaller gråtekoner.
I så fall på høyresiden, om jeg tør be. ;D Det dannede borgerskap må vite! ;D Med en dose sosial samvittighet.Pink_Panther skrev:Hvis man tilhører ytterste høyre/venstre så har man vel lett for å se alle andre som ytterste venstre/høyre. Nok et bevis på at den politiske akse egentlig er en sirkel hvor ytterligheter møter hverandre.
Mulig Spirre tilhører ytterste sentrum? ;D
Visst er påstanden latterlig. Det står i stil med å hudflette bystyret i Oslo for at politiberedskapen er for dårlig, når dette er et statlig ansvar.baluba skrev:Nifelheim skrev:FrP vil ikke integrere de bedre. De sier så, men de bevilger ikke penger til integreringstiltak. Byrådet i Oslo la nylig ned norsk-kurs fordi det ble for populært. For mange ønsket å lære norsk -> vi legger ned kurset fremfor å bevilge litt mer penger.BT skrev:Når FrP sier "innvandrere må integreres bedre i samfunnet" hører motstanderne tydelig at de sier "vi skal kjeppjage alle innvandrere ut av landet". Merkelidg det der.
FrP er gode til å si at de ønsker bedre integrering, men de nekter å bevilge penger på tiltak som bedrer integrering.Dette visste jeg ikke, og det er jo direkte latterlig. De forlanger at folk skal lære seg norsk, men tar bort tilbudene? Hvordan forventer de at de skal lære seg norsk uten noen pedagogiske tilbud, og det dreier seg om et språk som ikke kan sammenlignes med noe de har hørt før de kom hit?
Den bristende logikken er direkte sjokkerende! Dere som leser dette skal i tillegg vite at Oslo har de dyreste norsk-kursene i landet. Noen har faktisk valgt å flytte til andre steder for å lære seg norsk. Jeg kjenner en som flyttet lenger inn i landet til en småby for å lære seg norsk der. Han er riktignok her for å jobbe, ikke som asylsøker (italiensk statsborger).
Dere skal vite at norskkursene faktisk ikke er gratis for dem. I Bergen koster de tusen kroner pr. semester/kurs, og jeg vet ikke helt hvor mange det er av dem. Kanskje det bare er to? Uansett så er det betydelig dyrere i Oslo, og de må faktisk betales av egen lomme. Det er mye penger å betale flere tusen kroner for en som lever på sosialhjelp eller verre.
Når det i tillegg legges ned tilbud så øker kostnadene med å lære seg norsk til et femsifret beløp i alle fall, hvis de skal skaffe seg et tilbud på "det åpne markedet". Ordningen med norskkurs som norske kommuner har er greit priset (sett bort fra i Oslo, som er tre ganger dyrere), og må opprettholdes hvis vi skal stille slike krav til innvandrere. Dette er er nok et eksempel på at politikken til FrP er full av paradokser og motsetninger. Det går ikke an å forlange at folk tar norskkurs som ikke finnes.
lars_erik: Spirre er ikke FrP-er.