Seriøst i en tidvis noe useriøs tråd:
Jeg tror ikke Siv har et "kølsvart" eller "salamander" hjerte. Kjenner ikke dama men har seriøst ikke noen tro på at hun er ond. Like lite som jeg tror Kristin er ond tror jeg Siv er det. I utgangspunktet var nok også både Hitler og Stalin velmenende mennesker som antakelig fra børjan gjorde "noe for fellesskapet". Men som vi vet har makt og posisjon en tendens til å "gå til hodet" på folk. Så langt har jeg ikke sett noen norsk politiker hvor dette har skjedd. Selv Quisling gjorde mest sansynlig det han gjorde ut fra en sterk tro på at det ble gjort til beste for land og folk.
Personlig synes jeg at Siv er et menneske jeg gjerne skulle hatt som venn. Dama er utvilsomt både arbeidssom og inteligent, trekk jeg setter pris på hos folk. Og selv om hun er et lysår eller to borte rent politisk, gjelder det samme Kristin. Hadde ikke hatt noen problemer med henne som omgangsvenn heller. Dagfinn og Lars derimot er to stykker jeg kan betakke meg for, ville nok ikke hatt mye felles med de to. At jeg nå har avslørt meg selv som mannsgris med preferanse for blondiner får så være ;D Det lever jeg godt med.
Bottom line: Greit å være uenig i politikken, men tillegg ikke politikere ( spesiellt dem du er uenig med ) negative egenskaper du faktisk ikke vet noenting om! Det sier til slutt mer om deg enn det sier om dem! :-\
Og så tilbake til kranglingen:...
Edit:
Et "ikke" hadde falt ut. Det gav inlegget en "pussig" vri. :