Frp gir ut CD

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Det kan man jo kanskje si :)
Dersom det betyr "usnobbete" på nynorsk.. (og det helt motsatte betyr wannabe besserwisser) ;)

Det er faktisk deilig å kunne ha f.eks. gamlingene mine på besøk og sitte å f.eks. høre på scansat sammen med dem uten at det medfører spasmer utskjelling og mobbing av deres musikksmak... Det må gjøre vondt å ha folk rundt seg med mange motforestillinger mot basic underholdning som noen her kan vise til? Glad jeg ikke opplever det så mye "in real life" ;)

Prøver jo å hjelpe folk i riktig retning selv, men å rakke ned på musikk som folk liker er jo meningsløs strategi imho..

Gjestemedlem skrev:
pstraums skrev:
...overbevisning blant "kulturelt fleksible" mennesker
Er det er fornorsking av det man på forsiktig engelsk ville kalt "culturally challenged"?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
pstraums skrev:
(...) men å rakke ned på musikk som folk liker er jo meningsløs strategi imho..
Helt enig i det, og folk må for all del hygge seg med akkurat hva de vil, men jeg er enig med Gjestemedlem i at hva folk synes om ulike former for musikk og musikere (og alt mulig annet også) sier en del om dem og deres dømmekraft. Dette betyr ikke at de med fast plass i konserthuset nødvendigvis er mer egnet som maktmennesker enn andre, men de som kjøper Tone Damli Åberget fremfor Taylor Swift på Platekompaniet bør ikke få ta valg på vegne av andre.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Du mener ikke det seriøst får jeg håpe..?

Musikk er en ting, politikk er en annen ting, og å tro noe annet er bare helt ... feil.. rett & slett.

totte skrev:
pstraums skrev:
(...) men å rakke ned på musikk som folk liker er jo meningsløs strategi imho..
Helt enig i det, og folk må for all del hygge seg med akkurat hva de vil, men jeg er enig med Gjestemedlem i at hva folk synes om ulike former for musikk og musikere (og alt mulig annet også) sier en del om dem og deres dømmekraft. Dette betyr ikke at de med fast plass i konserthuset nødvendigvis er mer egnet som maktmennesker enn andre, men de som kjøper Tone Damli Åberget fremfor Taylor Swift på Platekompaniet bør ikke få ta valg på vegne av andre.

G

Gjestemedlem

Gjest
totte skrev:
Gode formuleringer. Dette handler jo ikke bare om hva enkeltpersoner hører på av musikk. Om Siv Jensen privat digger Vikingarna er det skremmende nok det, men ikke helt diskvalifiserende til en posisjon i det offentlige liv likevel. Men når er parti profilerer seg med denne musikken, så sier de noe om seg selv. Da holder de opp en stor plakat som alle skal kunne se: "Dette er oss, dette er frps kulturpolitikk, og dette er svensktoppar og danseband, campingplasser og bensinstasjonkultur". Er det mennesker som musikk- og kulturinteresserte ønsker skal styre kulturdepartementet i Norge og forvalte støtte til kunst, kultur, arkitektur, teater, musikkliv, festivaler, museer, musikkskoler og alt det andre som beriker oss og gjør oss til noe mer enn kulturelt primitive analfabeter? Det som gjør oss siviliserte..

Er ikke hifi-folk mer interessert i musikk og kulturelt mangfold enn som så?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
pstraums skrev:
Du mener ikke det seriøst får jeg håpe..?
Poenget er seriøst, om enn noe karikert og selv om jeg ikke tror man kan bruke folks musikksamling som nominasjonskriterium.

Evner kommer i flokk (og det er godt dokumentert). Den som kan regne kan lese kan skrive kan alt. Det samme gjelder dømmekraft. Den som kan skille snørr og barter i en sammenheng kan det også i en annnen.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jo, derfor liker (ok, liker er å dra det litt langt, aksepterer/respekterer er to ord jeg heller vil bruke) vi BÅDE dette og annet! (det går an å ha to tanker i hue samtidig.. det er ikke enten ELLER, kultur er både OG! ...

oder was?

Om man skulle lage ei plate som flest mulig folk likte.. hva slags musikk skal man da velge ? ikke vet JEG, men jeg hadde iallefall ikke valgt den musikken JEG hører på!.. (du hadde sikkert gjort det og forventet at alle skulle tilpasse seg deg, eller hvis IKKE, at det ble dedikert litt mer penger på statsbudsjettet for å "lære" folk å like det samme som deg..) .. men er det ikke mulig at de har tatt en bedre vurdering av dette enn det du og jeg hadde klart...? :) (<- denne satt langt inne, trust me)

å kjefte på dem blir uansett ganske lamt i mine øyne/ører :)

Gjestemedlem skrev:
totte skrev:
Gode formuleringer. Dette handler jo ikke bare om hva enkeltpersoner hører på av musikk. Om Siv Jensen privat digger Vikingarna er det skremmende nok det, men ikke helt diskvalifiserende til en posisjon i det offentlige liv likevel. Men når er parti profilerer seg med denne musikken, så sier de noe om seg selv. Da holder de opp en stor plakat som alle skal kunne se: "Dette er oss, dette er frps kulturpolitikk, og dette er svensktoppar og danseband, campingplasser og bensinstasjonkultur". Er det mennesker som musikk- og kulturinteresserte ønsker skal styre kulturdepartementet i Norge og forvalte støtte til kunst, kultur, arkitektur, teater, musikkliv, festivaler, museer, musikkskoler og alt det andre som beriker oss og gjør oss til noe mer enn kulturelt primitive analfabeter? Det som gjør oss siviliserte..

Er ikke hifi-folk mer interessert i musikk og kulturelt mangfold enn som så?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
pstraums skrev:
Om man skulle lage ei plate som flest mulig folk likte.. hva slags musikk skal man da velge ? ikke vet JEG, men jeg hadde iallefall ikke valgt den musikken JEG hører på!.. (du hadde sikkert gjort det og forventet at alle skulle tilnpasse seg deg) .. men er det ikke mulig at de har tatt en bedre vurdering av dette enn det du og jeg hadde klart...? :) (<- denne satt langt inne, trust me)

Forstatt mye enig, men innenfor en gitt sjanger (eller smak om man vil?) finnes det både bra og dårlige saker, og de som konsekvent velger det siste Phil Collins ga ut fremfor tidligere ting er nok i snitt mindre flinke til å velge gode medarbeidere, løsninger, koner etc.

Enig? ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
pstraums skrev:
Jo, derfor liker (ok, liker er å dra det litt langt, aksepterer/respekterer er to ord jeg heller vil bruke) vi BÅDE dette og annet! (det går an å ha to tanker i hue samtidig.. det er ikke enten ELLER, kultur er både OG! ...

oder was?
Det skal være plass til det folkelige, populære og brede. Men dette er jo et felt innen kulturen som klarer seg helt alene. Er noe bredt og populært nok hos massene så finansierer det seg jo selv også. Og det er jo hele fundamentet for frps kulturpolitikk. Det skal ikke koste noe. Det offentlige skal ikke befatte seg med kultur som koster noe, enten skal det være bredt nok til at det finansierer seg selv... ellers får vi være uten.

Så alt som koster penger vil bli bygget ned på sikt. Kanskje med et par unntak for syns skyld.

Så vi ender da ikke opp med en "både og" men et bortfall av all ukommerisell kultur som trenger offentlig støtte for å eksistere. Vi vil ikke få nye teaterbygg, operahus, dansesecener, store konsertoppsetninger, festivaler med spennede musikk.. alt vil falle bort hvis man ikke finner private sponsorer til det.

Dette er jeg overbevist om vil forflate samfunnet og gjøre konsumentkulturen enda mer enerådende, og vi vil få et fattigere land rent kulturelt. Det synest jeg er trist.

"Både og" får vi kun hvis vi er villig til å bruke penger på det smale, nyskapende, store, flotte, kostbare, inspirerende og geniale og ikke bare det lønnsomme, helkommersielle og folkelige. For sistnevnte klarer seg jo per definisjon helt på egenhånd uansett.

Så dette handler ikke om hva jeg eller du liker eller hører på selv, men hva en slik mangelfull kulturpolitikk gjør med samfunnet. Og denne CDen til Frp illustrerer utmerket godt deres kulturpolitikk. Det viser oss hva i har i vente om det skulle gå riktig så ille om noen uker.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Nei, fordi det ene dreier seg om personlige preferanser når det gjelder musikk.. Det andre dreier seg om hva som kan få f.eks. en bedrift til å tjene penger eller ikke.. og når det gjelder akkurat DET, så stoler jeg egentlig mer på "blå" folk enn rød(grønne) folk.. men det er bare min mening da.. Når det gjelder ekteskap, så er de fleste "like flinke" :)

(når det er sagt så skjønner jeg godt egentlig hva DU mener, og jeg er i prinsippet enig meg deg... det finnes som regel en milliard bedre alternativer til mange ting, men er det så utrolig viktig at man skal fordømme de som tar den enkle løsningen? Er de dumme fordi de velger den? Kanskje de ikke har tid til å drive på som oss, å lete hele livet etter den beste innspillingen av ei plate.. det er kanskje greitt å bruke den tiden man gidder å bruke til noe man liker.. og liker man fornorska køntrilåter man hører på radio, i stedet for å finne originalen.. så why the hell not :)

totte skrev:
pstraums skrev:
Om man skulle lage ei plate som flest mulig folk likte.. hva slags musikk skal man da velge ? ikke vet JEG, men jeg hadde iallefall ikke valgt den musikken JEG hører på!.. (du hadde sikkert gjort det og forventet at alle skulle tilnpasse seg deg) .. men er det ikke mulig at de har tatt en bedre vurdering av dette enn det du og jeg hadde klart...? :) (<- denne satt langt inne, trust me)

Forstatt mye enig, men innenfor en gitt sjanger (eller smak om man vil?) finnes det både bra og dårlige saker, og de som konsekvent velger det siste Phil Collins ga ut fremfor tidligere ting er nok i snitt mindre flinke til å velge gode medarbeidere, løsninger, koner etc.

Enig? ;D

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
pstraums skrev:
det er kanskje greitt å bruke den tiden man gidder å bruke til noe man liker.. og liker man fornorska køntrilåter man hører på radio, i stedet for å finne originalen.. så why the hell not :)
Joda, jeg litt med på det.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
At jeg ikke tenkte på dette før ! (håper ingen nevnte dette tidligere i tråden)

Deph, har du hørt venstrelåta ??

ABSOLUTT ALT på frp CD`en banker dette : (og hvis du mener låtvalget sier noe om FRP, hva sier da DETTE om Venstre?)

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/512602

skam deg :) (hihi)

G

Gjestemedlem

Gjest
pstraums skrev:

ABSOLUTT ALT på frp CD`en banker dette :

Huff ja det der låt som en begredelig parodi på dissimilis. De som har laget det falske skvalderet der burde sperres inne i et polstret rom og blitt tvunget til å høre gjennom ulydene 420 ganger på rad. :-\

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
pstraums skrev:

ABSOLUTT ALT på frp CD`en banker dette : (og hvis du mener låtvalget sier noe om FRP, hva sier da DETTE om Venstre?)

Jeg syns låten gir et godt bilde av det kulturelle nivået til partiet generelt og sauebøndene i og rundt ledelsen spesielt. Med tanke på at medlemmen(e)s snitt IQ synes å være omvendt proposjonalt med midjemålet til Grande (heter hun ikke det da?), syns jeg det musikalske uttrykket i denne låten er bedre enn man kunne forvente.

Puh, jeg er glad jeg har forhåndsstemt på kulturparti nr 1.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
hahaha.. du må bla opp i partiprogrammet til FrP for å finne noe like forj&¤#§!

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
pstraums skrev:

Jeg syns låten gir et godt bilde av det kulturelle nivået til partiet generelt og sauebøndene i og rundt ledelsen spesielt. Med tanke på at medlemmen(e)s snitt IQ synes å være omvendt proposjonalt med midjemålet til Grande (heter hun ikke det da?), syns jeg det musikalske uttrykket i denne låten er bedre enn man kunne forvente.

Jeg unner Oddgeir fryden, men dette må være plantet av fiender av Partiet, eller kanskje ikke. Jeg husker Trie Skei Grandes valgkamputspill for 4 (?) år siden: Mindre porsjoner av ferdigmat av hensyn til de enslige. Sviktende dømmekraft finnes i de beste partier. Jaja.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.652
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
pstraums skrev:

Sauebønder er ikkje kompatibelt med FrP.

SteinLarsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.06.2009
Antall liker
1.373
Sted
Nykirke
Torget vurderinger
5
Henter dette fra en tilsvarende diskusjon vi har i TB
http://tb.no/article/20090827/VALG09/584777206/1553/KULTUR

Partisanger og fotballsanger stiller ofte i egen klasse - kvalitetsmessig.

Jeg fikk dessverre ikke noe respons på dette innlegget

La oss heller spille den nye Frp cd'en, der har vi kvalitetsmusikk som folk liker ja.
Nevner i fleng:
1. Trine Rein, «Just Missed The Train»: – Den passer jo til Senterpartiet og Liv Signe Navarsete med alt togrotet hun har bak seg.

2. Ole Ivars, «Jag Trodde Ânglarne Fanns»: – Den hører hjemme hos KrF.

3. Liv Marit Wedvik, «Riding Out The Storm»: – Den plasserer jeg hos SV og Arbeiderpartiet.

4. Stephen Ackles, «Hey You»: – Det er en god Frp-sang.

5. Boney M, «Rivers Of Babylon»: – Her kan miljøvern blandes inn. Tja, den kan plasseres hos SV, kanskje?

6. Great Garlic Girls, «High Energy»: – Høy energi har vi i Frp.

7. Ole Ivars, «Kongen Av Campingplassen»: – Denne er jo folkelig, da, den kan plasseres hos Arbeiderpartiet og Frp.

8. Liv Marit Wedvik, «No No No»: – Her sier jeg KrF.

9. Stephen Ackles, «Johnny B. Goode»: – Senterpartiet.

10. Boney M, «Daddy Cool»: – Hvem er den kuleste fyren? Jo, det må være Jonas Gahr Støre.

11. Ole Ivars, «Nei, Så Tjukk Du Har Blitt»: – Denne sangen kan den som vil, ta til seg.

12. Liv Marit Wedvik, «Love Me Or Leave Me»: – Den går til Jens, litt vinn eller forsvinn.

13. Stephen Ackles, «If I Can Dream»: – Den passer også bra til Frp. Vi har mange drømmer og visjoner vi ønsker å realisere.

14. Boney M, «Sunny»: – Den er til hele det politiske miljøet.

15. Hanne Mette Gunnarsrud, «Steg For Steg»: – Frps nye sang. Den har jeg ligget våken om natta og nynnet på.

16. Trine Rein, Ole Ivars, Liv Marit Wedvik og Stephen Ackles, «Fremtiden I Dag»: – Frps partisang som ble presentert tidligere i år. Dette er en av favorittene mine på cd-en.

Gleder meg til neste års Slottsfjell med brorparten av disse på scenen

Topp Bunn