Frp gir ut CD

G

Gjestemedlem

Gjest
Musikksmaken stå i det minste i god stil til programmet.... :-\

(PS. Dette er faktisk ekte og ikke en liste jeg har satt sammen for å være dypt sarkastisk)

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.086
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vi syntes Boney M var kule da jeg var guttunge.

De ble selvfølgelig ennå kulere da vi ikke fikk lov til å ha en plakat av dette bildet på veggen i klasserommet.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
De kjenner sin velgerbase. Men selv kjernevelgerne kan vel få for mye av Stephen Ackles. Og jeg tipper Siv ikke har denne musikken nær tll sitt kølsvarte hjerte.

C

Cyber

Gjest
Og der forsvant det lille FrP hadde igjen av troverdighet...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Bach_Man skrev:
De kjenner sin velgerbase. Men selv kjernevelgerne kan vel få for mye av Stephen Ackles. Og jeg tipper Siv ikke har denne musikken nær tll sitt kølsvarte hjerte.
Jeg tipper Siv ikke har noe musikk nær til sitt salamandarhjerte

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
835
Her var det mange eleverte nesetipper..........

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Dette er jo elitekultur på sitt aller verste. La nå disse sære artistene som ingen hører på enten klare seg uten støtte, eller avgå sakte med døden. Slipp heller den folkelige musikken til, slik som kammermusikk, frijazz og opera, ikke la slike finfolk bestemme hva vi skal like og være med å sponse fra vår skatteseddel. Dette er sikkert venner av kulturministeren, alle sammen!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Overskuddet fra salget fordeles på de institusjonene som er tildelt John I. Alvheims Ærespris i inneværende stortingsperiode, nemlig Frelsesarmeen, Stiftelsen Rettferd for taperne, Dissimilis og Evangeliesenteret.
Flott tiltak.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Seriøst i en tidvis noe useriøs tråd:

Jeg tror ikke Siv har et "kølsvart" eller "salamander" hjerte. Kjenner ikke dama men har seriøst ikke noen tro på at hun er ond. Like lite som jeg tror Kristin er ond tror jeg Siv er det. I utgangspunktet var nok også både Hitler og Stalin velmenende mennesker som antakelig fra børjan gjorde "noe for fellesskapet". Men som vi vet har makt og posisjon en tendens til å "gå til hodet" på folk. Så langt har jeg ikke sett noen norsk politiker hvor dette har skjedd. Selv Quisling gjorde mest sansynlig det han gjorde ut fra en sterk tro på at det ble gjort til beste for land og folk.

Personlig synes jeg at Siv er et menneske jeg gjerne skulle hatt som venn. Dama er utvilsomt både arbeidssom og inteligent, trekk jeg setter pris på hos folk. Og selv om hun er et lysår eller to borte rent politisk, gjelder det samme Kristin. Hadde ikke hatt noen problemer med henne som omgangsvenn heller. Dagfinn og Lars derimot er to stykker jeg kan betakke meg for, ville nok ikke hatt mye felles med de to. At jeg nå har avslørt meg selv som mannsgris med preferanse for blondiner får så være ;D Det lever jeg godt med. ;)

Bottom line: Greit å være uenig i politikken, men tillegg ikke politikere ( spesiellt dem du er uenig med ) negative egenskaper du faktisk ikke vet noenting om! Det sier til slutt mer om deg enn det sier om dem! :-\

Og så tilbake til kranglingen:... ;)

Edit:
Et "ikke" hadde falt ut. Det gav inlegget en "pussig" vri. ::)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Spiralis skrev:
Seriøst i en tidvis noe useriøs tråd:

Jeg tror ikke Siv har et "kølsvart" eller "salamander" hjerte. Kjenner ikke dama men har seriøst ikke noen tro på at hun er ond. Like lite som jeg tror Kristin er ond tror jeg Siv er det. I utgangspunktet var nok også både Hitler og Stalin velmenende mennesker som antakelig fra børjan gjorde "noe for fellesskapet". Men som vi vet har makt og posisjon en tendens til å "gå til hodet" på folk. Så langt har jeg ikke sett noen norsk politiker hvor dette har skjedd. Selv Quisling gjorde mest sansynlig det han gjorde ut fra en sterk tro på at det ble gjort til beste for land og folk.

Personlig synes jeg at Siv er et menneske jeg gjerne skulle hatt som venn. Dama er utvilsomt både arbeidssom og inteligent, trekk jeg setter pris på hos folk. Og selv om hun er et lysår eller to borte rent politisk, gjelder det samme Kristin. Hadde ikke hatt noen problemer med henne som omgangsvenn heller. Dagfinn og Lars derimot er to stykker jeg kan betakke meg for, ville nok ikke hatt mye felles med de to. At jeg nå har avslørt meg selv som mannsgris med preferanse for blondiner får så være ;D Det lever jeg godt med. ;)

Bottom line: Greit å være uenig i politikken, men tillegg ikke politikere ( spesiellt dem du er uenig med ) negative egenskaper du faktisk ikke vet noenting om! Det sier til slutt mer om deg enn det sier om dem! :-\

Og så tilbake til kranglingen:... ;)

Edit:
Et "ikke" hadde falt ut. Det gav inlegget en "pussig" vri. ::)
Ikke ta alt så bokstavelig. Aldri ment at Fr. Jensen er ond men hun hveser som en salamander.

S

Smorte24

Gjest
Gjestemedlem skrev:
oddgeir skrev:
Overskuddet fra salget fordeles på de institusjonene som er tildelt John I. Alvheims Ærespris i inneværende stortingsperiode, nemlig Frelsesarmeen, Stiftelsen Rettferd for taperne, Dissimilis og Evangeliesenteret.
Flott tiltak.
Du verden... Det er i allefall innertier på velgermassen dette!

Tapere, psykisk utviklingshemmede og turbokristne evangelister. Det er jo frpere i et nøtteskall! :-X
Nå er jeg drittlei skittkastinga, kan ikke du i helvete komme deg ut fra dette forumet, alt du gjør er å snakke dritt om oss som skal stemme frp.

Frp har ikke sittet i regjering men det har Venstre og de sugde.

FRP har støttet en Sentrum/Høyre regjering 2 ganger, nå går Venstre ut og sier at de ikke støtter Frp i regjering samtidig som de kaller Frp egeoister/useriøse som ikke støtter Høyre/sentrum regjering for 3 gang.

Denne valgkampen har vært en farse, det har vært FRP mot media og resten av partiene.

Tror nesten jeg ikke har sett eller lest noe spesielt kritisk til de andre partiene sine politikk i hele denne valgkampen. Men jeg kan se/lese 4-5 ganger pr. dag om hvor dårlig Frp politikk er.

Høyre,Ap,Sv,Venstre, Krf og Sp har sittet i regjering de siste 8 årene, hva har egentlig de gjort?

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Jeg tror ikke Siv har et "kølsvart" eller "salamander" hjerte. Kjenner ikke dama men har seriøst ikke noen tro på at hun er ond. Like lite som jeg tror Kristin er ond tror jeg Siv er det.
Ikke ond, bare sytete, natig og smålig og generelt usympatisk.

Personlig synes jeg at Siv er et menneske jeg gjerne skulle hatt som venn. Dama er utvilsomt både arbeidssom og inteligent, trekk jeg setter pris på hos folk.
Mulig de er anderledes på privat basis enn de er som offentlige personer. Men de forekommer meg begge vel slitsomme til sosialt bruk. Men det er mange trivelige og sosiale SV-politikere som jeg gjerne omgås, uavhengig av deres politiske ståsted. Frperer er mest morsomme når man er litt stigende småfull og prøver å ut-frpe dem ved å være enda mer autrert enn de selv er. Det takler de som oftest ganske dårlig og det forvirrer dem stort da folk de treffer på enten bare jatter med dem eller inntar et sosialistisk ståsted.

Og selv om hun er et lysår eller to borte rent politisk,
Eh, var det ikke du som nettopp hadde konvertert til å bli frper da?

Dagfinn og Lars derimot er to stykker jeg kan betakke meg for, ville nok ikke hatt mye felles med de to.
Dagfinn tror jeg nok jeg ville vært svært ukomfortabel i lag med. Kanskje en høflig vaffel og en tynn kopp kaffe en ettermiddag ... men der går nok grensen.

Lars er nok mer morro. Siderfylla i Ulvik er ikke å forakte. (Har forresten hatt ham som lærer både i samfunnsfag og økonomi på gartnerskolen er gang i tiden. Han er faktisk svært oppegående, kunnskapsrik og interessant, og en mann med integritet.)

Ikke helt, det sier noe om hvordan man oppfatter folk man ikke kjenner. Og da baserer man seg gjerne på den offentlige delen av persoligheten som de viser og ikke den private. I allefall hvis man ikke abonnerer på Se og Hør eller noe.

G

Gjestemedlem

Gjest
Smorte24 skrev:
Nå er jeg drittlei skittkastinga, kan ikke du i helvete komme deg ut fra dette forumet, alt du gjør er å snakke dritt om oss som skal stemme frp.
:-*

Hvis du har for høyt blodtrykk til å diskutere politikk eller finner humoren litt krass, så foreslår jeg at du ikke leser disse trådene på OT.

Høyre,Ap,Sv,Venstre, Krf og Sp har sittet i regjering de siste 8 årene, hva har egentlig de gjort?
Sammen har de vel gjort Norge til et av de beste landene i verden å bo i for vanlige borgere. Et land med høy levestandard og sosiale ordninger der vi tar vare på hverandre. Det er et velstående land, som er for godt til å la seg rasere av smålige og gnitne frpister.

Alle disse partiene er anstendige partier, som har sine foretrukne løsninger men som har det til felles at de slutter opp om den modellen som har gjort Norge til det landet er det i dag. Et land som ikke trenger å "fornyes" og gjøres til et berlusconisk pøbelvelde.

S

Smorte24

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Smorte24 skrev:
:-*

Hvis du har for høyt blodtrykk til å diskutere politikk eller finner humoren litt krass, så foreslår jeg at du ikke leser disse trådene på OT.

Sammen har de vel gjort Norge til et av de beste landene i verden å bo i for vanlige borgere. Et land med høy levestandard og sosiale ordninger der vi tar vare på hverandre. Det er et velstående land, som er for godt til å la seg rasere av smålige og gnitne frpister.

Alle disse partiene er anstendige partier, som har sine foretrukne løsninger men som har det til felles at de slutter opp om den modellen som har gjort Norge til det landet er det i dag. Et land som ikke trenger å "fornyes" og gjøres til et berlusconisk pøbelvelde.
Så la oss sammenligne Norge i 80 årene og nå, alt har vel egentlig bare blitt dårligere har det ikke?

Og alle(Frp velgere) vet at hvis Norge skal fortsatt være et godt land å bo i så kan vi ikke ha den politikken vi har hatt de siste 26 årene(etter at Gro kom til makta).

Frp blir kalt useriøse når de vil få vekk helsekøene med å betale for at de private skal gjøre jobben. De andre partiene mener det blir litt for dyrt, men 6 milliarder har vi å betale for de asylsøkerne som kom flere enn det som var budsjettert med(dette er 6 milliarder i år).

Det er oljen som har gjort Norge et godt land å bo i og ikke partiene fordi da hadde vi ikke hatt så mange mangler vi har i sammfunnet i dag.

G

Gjestemedlem

Gjest
Smorte24 skrev:
Så la oss sammenligne Norge i 80 årene og nå, alt har vel egentlig bare blitt dårligere har det ikke?
Det ble gjort mange viktige forandringer på 80-tallet. Liberalisering av media og kringkasting og en oppmyking av statlige monopoler som teleindustrien og annen til da statskontrollert industri. Jeg var selv aktiv i Unge Høyre på den tiden. Men levestandarden er mye høyere i Norge i dag enn det var for 30 år siden, og selvom ikke alt er perfekt går det den riktige veien.

Og alle(Frp velgere) vet at hvis Norge skal fortsatt være et godt land å bo i så kan vi ikke ha den politikken vi har hatt de siste 26 årene(etter at Gro kom til makta).
Vi bor som sagt i et av verdens beste land for vanlige mennesker. Det kan vi godt fortsette med, selv om det krever en fortsettelse av politikken fra de siste 26 år.

Frp blir kalt useriøse når de vil få vekk helsekøene med å betale for at de private skal gjøre jobben. De andre partiene mener det blir litt for dyrt, men 6 milliarder har vi å betale for de asylsøkerne som kom flere enn det var budsjettert.

Det koker ned til asylsøkere som vanlig... disse fæle trygdesnyltende muslimske utlendingene. Det er roten til alt det vonde og triste forstår jeg.. :-\

Det er oljen som har gjort Norge et godt land å bo i og ikke partiene fordi da hadde vi ikke hatt så mange mangler vi har i sammfunnet i dag.
Hadde det vært opp til Frp ville oljeutvinningen vært på private hender i dag, med minimal skatteinngang, for skatt er jo hemmende for det private næringsliv. Vi ville rett og slett vært et mye fattigere land om Frp hadde fått bestemme og solgt ut alle rettighetene til oljeutvinningen slik danskene gjorde.

Tenk på det. Det er litt mer vesentlig enn om det er kommet noen ekstra kebabsjapper og skautekjerringer på Grynerløkka i mellomtiden.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
835
Slapp av Smorte, stakkars Gjestemedlem hadde sitt siste knull for 12 år siden. Det er ikke rart at eder og galle renner i strie strømmer. Det morsomme er at han, som mener han forfekter toleranse, demonstrerer sitt trangsyn til fulle med sine karakteristikker av 30% av befolkningen.
Tenk deg han på gamlehjemmet sittende i en stol, halvsenil og bitter, og vrenger ut av seg vrøvl som får tiden på HFS til å virke som barnehage.
Stakkars personale.........

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.086
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
At 30% av Norges befolkning er på politisk bærtur er ikke akkurat nytt. I EU-saken f.eks. er et flertall på bærtur.

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Antall liker
315
Sted
Trondheim
Herlig, nå tar det av. Dette blir jo verre enn de verste kabeltrådene.

«Kongen Av Campingplassen», nei til uhjelp og innvandring, fri flyt av alkohol og snøscootere, mer politi.
De har ihvertfall en rød tråd i programmet sitt, eller kanskje svart?

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.086
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Men hva hadde havnet på en tilsvarende plate fra Arbeiderpartiet?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Halfdan Sivertsen, Åge Aleksandersen og Dire Straits ?
Bonusspor; Gro som gjør spoken word versjoner av My Way og The Winner Takes It All.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.267
Torget vurderinger
1
Ingen grunn til å hisse seg opp over uttalelsene til Gjestemedlem, han er tydelig inspirert av sitt store forbilde Sponheim, brumler som en bjørn om egen storhet og toleranse, piiiiiiiiiiiiip reality check , det er som en liten gneldre bikkje og det som kommer ut er fordommer og nedrige kommentarer om andres løsninger og livsstil.

Nå er jeg tilhenger av at staten skal eie vannkraft/olje, men hadde denne listen sett annerledes ut om rettigheten var solgt?
http://aftenbladet.no/energi/olje/955404/Saa_mye_betaler_oljeselskapene_i_skatt.html

Når det kommer til velferdsstaten så går den att skogen om nåværende utvikling forsetter

Og svaret på Frp hatet hos Gjestemedlem ligger i at han ble dumpet av en Frpkjerring og siden har det hvert tørke 8)

Mvh Roald

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
835
Vi elsker deg Gjestemedlem.
Det er du og Sponheim og ingen andre.......

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Antall liker
315
Sted
Trondheim
Valentino skrev:
Men hva hadde havnet på en tilsvarende plate fra Arbeiderpartiet?
Noe fryktelig politisk korrekt noe. Stalltips:
Mari Boine
Åge Aleksandersen
Benny Andersen (Om litt er kaffen klar)
..

Det er det beste jeg kan si om FRP, de er herlig politisk ukorrekte ;)

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Antall liker
315
Sted
Trondheim
Ja, det er heilt klart for mykje stavefeil i denne strengen til at vi tek han alvorleg ;D

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg hadde skaffet meg den om den var utkommet på vinyl med hai fai lydkvalitet.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
835
Ja, halvfarts-gravert og 200g.

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Jeg stiller meg tvilende til at FRP hadde klart å skape armageddon selv om de hadde kommet til makten i noen år. Akkurat det høres mer ut som smådesperat politisk skremselspropaganda. Dog, mulig det fungerer på enkelte....

Men kanskje AP bør heller se på hva som gjør FRP så populære om de vil vinne velgere? VG skriver nesten hver dag om kriminelle asylsøkere og østeuropere som har gjort svindel og tyveri i Norge til en stadig voksende industri, og politiet kan intet annet enn å utrykke sin frustrasjon over tilstanden. Nuvel, økende kriminalitet og ghetto-tilstander er ikke "the end of the world as we know it", det finnes større ting her i verden å bekymre seg for. Og vi kommer uansett fortsatt til å være en av verdens beste land å bo i lang tid fremover. Men det er ting som opptar folk flest. For alt jeg vet kan det være forslagene til FRP for å løse problemet er på bærtur, men de kommer i det minste med glassklare forslag til hvordan de vil prøve å angripe problemet i steden for å prøve å bagatelisere det og komme med den sedvanlige "jammen, Norge er et fint land å bo i, vi har ingenting å klage over". Akkurat dette er et eksempel, men FRP sin taktikk virker å være krystallklare på hva de ønsker å gjøre med saker som opptar Ola Nordmann, mens APer fokuserer på å slå hull på FRP`s løsninger uten å komme med konkrete forslag selv og/eller være veldig tåkete. In the end of the day, hvem står frem som mest handlekraftige?

Gjestemedlem er AP`s taktikk i et nøtteskall. Alle ressurser går inn for å stille FRP i et dårlig lys (selv valgmusikk skal styre hvilket parti som er riktig for jobben), knapt et eneste ord om hvordan de rødgrønne skal angripe de samme problemstillingene alà det nevnt ovenfor. Jeg tror ikke folk flest trenger en og annen betterwisser til å forklare de hvor dumme de er, og i værste fall kan en slik taktikk fungerere mot sin hensikt. Tror jeg.

Og nei, jeg stemmer ikke FRP. ;)

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Antall liker
315
Sted
Trondheim
Ok , kanskje tid for å være litt seriøs. Veldig enig i ovenstående innlegg (Håkon N). Det blir helt sikkert ikke Armageddon om FRP tar roret. Det sørger nok "Det Kongelige Norske Finansdepartement" for. FRP har mye bra i sitt program, men også mye som etter min smak er uspiselig.

I min ideelle verden er RV, SV og FRP relativt små partier ute på fløyene. Ved roret sitter et eller flere av de store sosialdemokratiske partiene (for eksempel Høyre) og stjeler deres gode ideer. Denne modellen har fungert godt i flere ti-år. Det er et sykdomstegn når de ytterliggående partiene (inkludert SV) blir for store og får for mye makt.

Men, dette er et hifi-forum, og i en slik off-topic tråd har vel latterliggjøring bare en hensikt: å skape latter blant meningsfellene?

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.086
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Håneida! Utenomsnakkavdelingen på HFS er dødsens alvor, tro intet annet!

;D

G

Gjestemedlem

Gjest
HåkonN skrev:
Alle ressurser går inn for å stille FRP i et dårlig lys (selv valgmusikk skal styre hvilket parti som er riktig for jobben), knapt et eneste ord om hvordan de rødgrønne skal angripe de samme problemstillingene alà det nevnt ovenfor.
Elendig musikksmak er forsåvidt noe man kan tilgi hos enkeltmennesker. det kan sogar være chermerende til tider. Men når et parti velger å profilere seg med Kongen av Campingplassen og Ole Ivars, så sier de rett ut at "vi er en gjeng smakløse, grandiosaspisende tomsinger som liker å klappesøte til dansbandmusikk når vi har det festlig i lag". Jojo, forsåvidt greit nok det også. Men er dette mennesker man vi gi makt? Er dette mennesker som skal forvalte kulturlivet i Norge? Er dette mennesker du er villig til å gi makt til å forvalte den norske stat? Det er et tankekors, eller burde være det, for alle musikkelskere og kulturinteresserte på HFS.

Jeg tror ikke folk flest trenger en og annen betterwisser til å forklare de hvor dumme de er, og i værste fall kan en slik taktikk fungerere mot sin hensikt. Tror jeg.
Det er klart at ingen liker å bli forklart at de ikke er helt i vater. Men noen ganger trengs det en realitetsorientering selv om det ikke er like populært i alle miljøer. Hvis folk lar OT være avgjørende for deres stemmegivning så kan vi i allefall pynte oss med at vi gjør en innsats for demokrati og fedreland.

Frpister kan gjerne drømme om å gjøre landet utrivelig for alle andre og bruke opp alle våre felles oppsparte midler på fjas, men de kan ikke forvente at det skal skje uten protester og innsigelser.

Og nei, jeg stemmer ikke FRP. ;)
Ikke jeg heller. :)

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
835
Der var svovelpredikanten tilbake.........

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
65finger skrev:
kke ta alt så bokstavelig. Aldri ment at Fr. Jensen er ond men hun hveser som en salamander.
Der kan jeg dessverre ikke motsi deg. Jeg har nemlig aldri samtalt med en salamander. ;D ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Ikke ond, bare sytete, natig og smålig og generelt usympatisk.

Med andre ord er hun ikke helt ulik deg da. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Spiralis skrev:
65finger skrev:
kke ta alt så bokstavelig. Aldri ment at Fr. Jensen er ond men hun hveser som en salamander.
Der kan jeg dessverre ikke motsi deg. Jeg har nemlig aldri samtalt med en salamander. ;D ;D ;D ;D
Jeg har noen gode samtaler med salamandre titt og ofte 8)

Topp Bunn