Frank Zappa

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.075
    /\ .. når jeg tenkte at nå må det da være nok, Neida.
    Må sjekke mot ''The Best Band You Never Heard In Your Life'' først,
    mulig denne ikke blir hentet inn.
    Coverversjoner av 'Whipping Post' :cautious:, 'Stairway to heavene' :sleep: og en Beatles - medley :rolleyes: ??
    Det bandet der var utrolig bra, husker Skedsmohallen. Liker best Make A Jazz Noise..platen. Utenom komponisten og musikeren Zappa så viste denne turneen egentlig hvor stor arrangør han var. Synes jeg.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Det bandet der var utrolig bra, husker Skedsmohallen. Liker best Make A Jazz Noise..platen. Utenom komponisten og musikeren Zappa så viste denne turneen egentlig hvor stor arrangør han var. Synes jeg.
    Helt enig med deg der.
    Så vidt jeg husker så foretrakk jeg også ''Jazz Noise...'' foran ''The Best Band..''
    Skal sjekke det ut i morgen.
    Fryktelig arbeid - men noen er nødt til å gjøre det :ROFLMAO:
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.075
    Vanskelig å skille mellom disse utgivelsene fra samme turne, imo.
    Alt fra '88 turneen er svært bra, så det er bare å handle inn absolutt alt :cool:
    Alt ble kjøpt inn den gang det kom ut og de er alle mye spilt her. Ser veldig fin ut den vinylboksen som kommer nå.

    Finnes også en DVD (Zappa in Barcelona) fra denne turneen men lyden på denne er dessverre ikke særlig bra.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Samme her, kjøpte alt når det kom ut, men jeg tror det ennå finnes ikke utgitte låter fra turneen.

    Vinylboksen bør være obligatorisk, mye bra materiale og låtvalg.
    Har tipset min faste platepusher om denne.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    omsider skulle jeg sette meg ned i fred fra ikke Zappafrelste familiemedlemmer og se denne. Så sier Blue Ray-spilleren min noe om ikke matchende soner. F..ck deg Ahmet , den slags trodde jeg faktisk vi var ferdige med. Skulle kose meg, nå er jeg bare sur.
    jeg har heldigvis sonefri br spiller så var ingen problem her.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Orker ikke lese hele tråden
    Har vel vært sagt før
    Jeg liker Zappa, men Zappa liker sikkert ikke meg.
    En del av soundtracket fra min ungdom.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    jeg har heldigvis sonefri br spiller så var ingen problem her.
    Dette irriterer meg så grundig at jeg tror jeg må skaffe meg en sonefri Blu Ray spiller, hvilken er det du har ?
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Dette irriterer meg så grundig at jeg tror jeg må skaffe meg en sonefri Blu Ray spiller, hvilken er det du har ?
    Jeg har oppo 205, men tror den ikke den er så lett å få tak i lenger. Litt usikker på hva som finnes av sonefrie br spillere på markedet nå.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Det stemmer superhkm.
    Lett å kjenne igjen +-35 år etter glansperioden hans med Zappa.
    Hyggelig fyr som slo av en lang prat etter en konsert med Grandmothers.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Når jeg tenkte at nå må det da være nok, neida.
    Må sjekke mot ''The Best Band You Never Heard In Your Life'' først,
    mulig denne ikke blir hentet inn.
    Coverversjoner av 'Whipping Post' :cautious:, 'Stairway to heavene' :sleep: og en Beatles - medley :rolleyes: ??
    Joda, jeg hadde nok rett; det er nok nå. Hvelvet er tomt.


    er veldig tids-typisk ''entertainment'' fra Zappa.
    Det største poenget i showet var å argumentere for at Jimmy Swaggart ikke var egnet som folkevalgt (eller sågar presidentkandidat) i USA.
    Greit nok. I 1988. I USA.
    I 2021, i resten av verden blir det bare masete og tullete nødrim. Og musikalsk totalt uinteressant.
    ''Beatles Medley'' er virkelig ille.
    ''Stairway To Heaven'' -- hvorfor? en 'morsom' ide? (nei, det var ikke det på ''The Best Band You Never Heard I Your Life'' og er - om mulig - værre her!)
    ''I Am The Walrus'' virker som ren latskap. Det definitive bevis for at noe av det som er gjemt bør forbli glemt.

    Side 8 består av en cover av Allman Brother's ''Whipping Post'' - som finnes i en bedre versjon (en eller annen plass).
    Ønsker jeg å høre Ravel's ''Bolero'' har jeg en mye bedre versjon med The Philadelphia Orchestra dirigert av Ormandy.

    På tide at Ahmed og Co trapper opp kvalitetskontrollen, tar en pause fra pengetellingen og tenker seg litt om :devilish:
    Terningkast 1.
     

    johnblund

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2015
    Innlegg
    577
    Antall liker
    1.857
    Sted
    Noreg

    er veldig tids-typisk ''entertainment'' fra Zappa.
    Det største poenget i showet var å argumentere for at Jimmy Swaggart ikke var egnet som folkevalgt (eller sågar presidentkandidat) i USA.
    Greit nok. I 1988. I USA.
    I 2021, i resten av verden blir det bare masete og tullete nødrim. Og musikalsk totalt uinteressant.
    ''Beatles Medley'' er virkelig ille.
    ''Stairway To Heaven'' -- hvorfor? en 'morsom' ide? (nei, det var ikke det på ''The Best Band You Never Heard I Your Life'' og er - om mulig - værre her!)
    ''I Am The Walrus'' virker som ren latskap. Det definitive bevis for at noe av det som er gjemt bør forbli glemt.

    Side 8 består av en cover av Allman Brother's ''Whipping Post'' - som finnes i en bedre versjon (en eller annen plass).
    Ønsker jeg å høre Ravel's ''Bolero'' har jeg en mye bedre versjon med The Philadelphia Orchestra dirigert av Ormandy.

    På tide at Ahmed og Co trapper opp kvalitetskontrollen, tar en pause fra pengetellingen og tenker seg litt om :devilish:
    Terningkast 1.
    [/QUOTE]




    La denne i handlekurven hos platekompaniet for 15 minutter siden. Etter å ha lest dette, blir ikke bestillingen sendt. Du sparte meg for de pengene. Takk
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Nå er jo min omtale meget subjektiv.....Men dette var vel min Zappa-utgivelse nr 100 i samlinga så jeg har litt bakgrunn for egne meninger ;)

    På den andre siden;
    Hør ''The Best Band You Never Heard In Your Life'' og ''Make a Jazz Noise Here'' - jeg mener de finnes på strømming -
    Synes du at det er noe av det beste du har hørt- vel, da der denne boksen en innertier.
    Jeg er nok ikke helt der :rolleyes:.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    ''Whipping Post'' versjonen på ''Halloween '81'' er en helt fin-fin versjon.
    Faktisk er den kjempegod! Flott vokal og en fin solo. Absolutt verdt å høre.
    Men - igjen; der og da var det sikkert morsomt med Jimmy Swaggart-shaming versjoner av
    ''Norwegian Wood'', ''Lucy in the Sky With Diamonds'' (her døpt til 'Lucy and a hooker with Murphys' som åpner med ''Picture yourself with a whore from New Orleans'' -- ikke morsomt.) og når de drar til med ''Let me take you down to The Texas Motel'' blir det bare trist.
    De tåpelige lydeffektene som legges på uten mål og mening (jada, komplett med raping; skal det liksom minne oss om 1968??) hjelper ikke.

    For å sitere en kjent svenske:
    ''Om jag är besviken? - Nei, jag är förbannad!''

    Seder e-post til Ahmed og skjeller ham ut i morgen! :mad::mad::mad:
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jo min omtale meget subjektiv.....Men dette var vel min Zappa-utgivelse nr 100 i samlinga så jeg har litt bakgrunn for egne meninger ;)

    På den andre siden;
    Hør ''The Best Band You Never Heard In Your Life'' og ''Make a Jazz Noise Here'' - jeg mener de finnes på strømming -
    Synes du at det er noe av det beste du har hørt- vel, da der denne boksen en innertier.
    Jeg er nok ikke helt der :rolleyes:.

    Disse platene har jo virkelige noen store høydepunkt!
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Ikke alle som synes 88 turneen er sin greie.
    Greit nok.
    Personlig synes jeg nok '88 er noe av det beste som finnes av live fra Zappa.
    11 mann på scenen og Zappa som sjef blir aldri feil.
    Så kan det jo selvsagt være at enkelte låtversjoner er bedre fra et show til et annet, men slik vil det jo alltid være uansett hvilken artist man følger.
    Synes det er bra med ett komplett show fra 88 turneen og ikke bare bestofversjoner som er utgitt tidligere.
    Hvelvet er langt fra tomt og jeg ser frem mot flere komplette live utgivelser.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Zappa gjorde endringer i arrangementene på de enkelte sangene fra tid til annen for at de andre musikerene ikke skulle spille på gammel vane. Bli for rutinemessig. Thump along.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.075
    Vet ikke om det er det samme programmet men uansett så kommer det en dokumentar om Zappa på NRK2 1. nyttårsdag.

     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.075

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.075
    Da var tiden kommet for enda mer musikk. Tilgjengelig fra i dag, ser ut som det kun er digitalt. Favoritt epoken til flere dette.



    Lydsnutter her...


     
    Sist redigert:

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.526
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Ser at jeg bare har 4 versjoner av Montana, så da er det vel bare å handle inn...:ROFLMAO:
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Anstendig kvalitet på opptaket også, dette blir en helg med konseptuell kontinuitet kjenner jeg :)
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.908
    Antall liker
    1.915
    Sted
    Sortland
    Har heldigvis en selvpålagt Zappa-kjøpestopp ;)
    Måtte innføres etter et par kostbare bommerter.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.075
    Co de Kloet er en som kjente FZ veldig godt og en av dem som fikk gjøre lange intervjuer med han. Akkurat kommet med bok, her prater han med Steve Vai om det hele. Dette anbefales, fantastiske historier.


     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn