Frank Zappa

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    9.115
    For de som er interessert i boka så er den her..


     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Grand Wazoo blir reutgitt på vinyl i disse dager....
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    Begge disse fyller 50 og kommer i reissue.
    Historien er styrt av individer og tilfeldigheter, hvis ikke en sjalu dust hadde dyttet Zappa av scenen i London, hadde han ikke havna i rullestol og heller ikke laget disse to studiomesterverkene. Kanskje.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Spiller du stereo eller multikanal? Ser du har gode oppsett for begge deler.:)Min boks blir levert i morgen tidlig, gleder meg til Atmos lydsporet.:cool:
    Multikanal. Har ikke hørt på stereo versjonene enda. Står de er basert på Doug Sax sin remaster fra 2012. Mye bra på de fire CD-platene også!
     
    Sist redigert:

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Første FZ cd jeg kjøpe, ble innkjøpt en liten buknke Zappa album (alle på cd) de neste månedene etter at jeg hadde sett "lyset".

    Jeg så lyset etter mitt første kjøp som var Tinseltown Rebellion. Har aldri sviktet FZ siden.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    9.115
    For de av oss som var i Drammenshallen i 1980 så kommer det nå en mulighet til å høre hvordan det bandet eeegentlig hørtes ut...Litt forskjellige vinyl versjoner å velge i, også 45 rpm. Kommer i Mars.


     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    4.330
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jeg var der så det blir spennende med et gjenhør av konserten:)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    9.115
    Jeg var der så det blir spennende med et gjenhør av konserten:)
    Rad 5 litt til venstre hadde du meg. :)

    Jeg skrev kanskje litt krøkket men dette er 2 konserter fra NY og Munchen, men det var samme turneen så vi får nok et godt gjenhør.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    4.330
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Bra hukommelse mann :) Jeg husker ikke hvor jeg satt sammen med resten av gjengen, men det var en bra konsert.
     

    atlechri

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    495
    Antall liker
    159
    Sted
    Undrumsdal
    Jeg tok også et bilde med han i Myrtle Beach skjorta. Så begge konsertene i drammenshallen og den før i ekeberghallen. Dette var andre gangen i drammenshallen. Første gangen gikk han i ei rød bukse og gul skjorte.
    93D4AA50-76A5-44CE-B40A-9294BF8FC855.jpeg
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    378
    Antall liker
    454
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Nyutgivelsen på vinyl kommer i hus i morgen eller mandag - kan skrive noen ord når det er på plass :)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Ryddet litt i skuffer og skap i dag og da dukket det opp mye rart, bl.a. denne.



    Vis vedlegget 907572
    Dette er gøy! Den utstillingen var jeg med å arrangere (kuratere, som det heter på museumsfint), sammen med Stig Andersen og salige - og dypt savnede - Per Hovdenakk fra Henie-Onstad. Vi fikk tak i alle utgitte Zappa-skiver (700 på den tiden, med forskjellige labels, piratutgivelser osv. Vi klarte også å få tak i to av de "fucked by Zappa" statuettene som fantes i Norge. (Nummer 3 svarte aldri på våre henvendelser.) FZ tok en gipsavstøpning av sin erigerte stolthet og fikk laget en (fake) bronsestatuett med et lite messingskilt med teksten "fucked by Zappa". Hun ene vi kom i kontakt med, hadde den på peishyllen ;). Jeg var med i utstillingskomiteen og var medredaktør av katalogen - en liten bok med mye snacks for FZ-fans. Ligger faktisk på Nasjonalbibliotekets sider :


    Vi fikk noen toneangivende skribenter (bl.a. Ingvar Ambjørnsen og Fredrik Wandrup) til å bidra, samt noen klin gærne (i positiv betydning) samlere. Jeg var også ansvarlig for markedsføringen av utstillingen og vi satt opp en kjempesvær reklameplakat i Bogstadveien med nesa til FZ i pappmache og barten laget av 67 ekte hestehaler (satt opp av en ung billedhuggerstudent fra Kunstakademiet. Hun var vegetarianer og brakk seg et ukjent antall ganger i prosessen med å formgi mustasjen til Frank. Man må som kjent lide for kunsten.)

    Plakaten vant gull i Gullblyanten 94, den gjeveste reklamekonkurransen i Norge.

    Thanks for the memories, Jimi. Jeg har også spart på t-skjorten. :)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    9.115
    Dette er gøy! Den utstillingen var jeg med å arrangere (kuratere, som det heter på museumsfint), sammen med Stig Andersen og salige - og dypt savnede - Per Hovdenakk fra Henie-Onstad. Vi fikk tak i alle utgitte Zappa-skiver (700 på den tiden, med forskjellige labels, piratutgivelser osv. Vi klarte også å få tak i to av de "fucked by Zappa" statuettene som fantes i Norge. (Nummer 3 svarte aldri på våre henvendelser.) FZ tok en gipsavstøpning av sin erigerte stolthet og fikk laget en (fake) bronsestatuett med et lite messingskilt med teksten "fucked by Zappa". Hun ene vi kom i kontakt med, hadde den på peishyllen ;). Jeg var med i utstillingskomiteen og var medredaktør av katalogen - en liten bok med mye snacks for FZ-fans. Ligger faktisk på Nasjonalbibliotekets sider :


    Vi fikk noen toneangivende skribenter (bl.a. Ingvar Ambjørnsen og Fredrik Wandrup) til å bidra, samt noen klin gærne (i positiv betydning) samlere. Jeg var også ansvarlig for markedsføringen av utstillingen og vi satt opp en kjempesvær reklameplakat i Bogstadveien med nesa til FZ i pappmache og barten laget av 67 ekte hestehaler (satt opp av en ung billedhuggerstudent fra Kunstakademiet. Hun var vegetarianer og brakk seg et ukjent antall ganger i prosessen med å formgi mustasjen til Frank. Man må som kjent lide for kunsten.)

    Plakaten vant gull i Gullblyanten 94, den gjeveste reklamekonkurransen i Norge.

    Thanks for the memories, Jimi. Jeg har også spart på t-skjorten. :)
    Fantastisk! Hærlig story. Takk!

    Har plakaten også, den henger på veggen i gangen, første folk ser når de kommer inn til meg. Men t-shirten hadde jeg glemt ut.


    IMG_1489.jpeg
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Dette er gøy! Den utstillingen var jeg med å arrangere (kuratere, som det heter på museumsfint), sammen med Stig Andersen og salige - og dypt savnede - Per Hovdenakk fra Henie-Onstad. Vi fikk tak i alle utgitte Zappa-skiver (700 på den tiden, med forskjellige labels, piratutgivelser osv. Vi klarte også å få tak i to av de "fucked by Zappa" statuettene som fantes i Norge. (Nummer 3 svarte aldri på våre henvendelser.) FZ tok en gipsavstøpning av sin erigerte stolthet og fikk laget en (fake) bronsestatuett med et lite messingskilt med teksten "fucked by Zappa". Hun ene vi kom i kontakt med, hadde den på peishyllen ;). Jeg var med i utstillingskomiteen og var medredaktør av katalogen - en liten bok med mye snacks for FZ-fans. Ligger faktisk på Nasjonalbibliotekets sider :


    Vi fikk noen toneangivende skribenter (bl.a. Ingvar Ambjørnsen og Fredrik Wandrup) til å bidra, samt noen klin gærne (i positiv betydning) samlere. Jeg var også ansvarlig for markedsføringen av utstillingen og vi satt opp en kjempesvær reklameplakat i Bogstadveien med nesa til FZ i pappmache og barten laget av 67 ekte hestehaler (satt opp av en ung billedhuggerstudent fra Kunstakademiet. Hun var vegetarianer og brakk seg et ukjent antall ganger i prosessen med å formgi mustasjen til Frank. Man må som kjent lide for kunsten.)

    Plakaten vant gull i Gullblyanten 94, den gjeveste reklamekonkurransen i Norge.

    Thanks for the memories, Jimi. Jeg har også spart på t-skjorten. :)
    Kul utstilling. Var med på et av bildene som hang der fra Kalvøya konserten.
    Hørte forresten på Grand Wazoo i formiddag. Den skiva kjøpte jeg for 50 år siden. Time flies.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn