Fra Trio til Quattro

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    24
    Det er FEIGT å ikke slakte Trio'ene med formål bedre lyd. Dersom man ikke driver museum, da ;D ;D

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Litt meir offtopic herfra,siden kassettspelar blei nevnt.

Fant fram ein Walkman,som eg tipper det ikkje er mange av i norge.
    Den heiter Sony,WM-F80,med 5bånds eq på kassettluka:)
    Tv/fm/am stereo player,fekk også inn politiet under gunstige forhold.

Når min bestefar fekk dårleg hørsel på sine gamle dager,så koblet eg opp sonyen når han skulle sjå tv,så blei det ikkje nødvendig med ljoming fra tven i heile huset:)

Håper den fortsatt virker.

Mvh.

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    hehe, har jo planer om å fjerne den, gjorde det på mezzo og synes det ble mer utstrakt, men ikke kjempe forskjell heller. Den gang hadde jeg mindre avslørende utstyr så jeg antar forskjellen merkes mer nå.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    helt bankers!
    du får mere presisjon i toppen
    alt blir mere distinkt
    go-go-go! 8)
    mvh
    Leif

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Du har å gjøre som Leif sier knb, ellers kommer jeg og lugger deg. ;D

Når er du hjemme forresten ?

Mvh

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    innen den tid har vi andre bygget dynger med utstyr ::)
    mvh
    Leif

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.119
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    En Buffalo III hadde vært konge 8)

Kjenner jeg deg rett er du sikkert godt igang allerede ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    24
    Fluene får finne seg et annet hjem, KnB, dessuten er det nesten ikke fluer i Ålesund i det hele tatt; i tro vestlands-stil så er også husdyra gjerrige, og sitter på møkka til den er kald. Og da gidder ikke fluene... ;D ;D

BTW, jeg har ved et par anledninger fått drivere fra Japan (vintage stuff) hvor bugscreens har vært helt tettet igjen av alskens forurensninger. Få de av!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    BIII er uaktuelt foreløpig
    eneste gevinsten er innebygd mux og bedre interfaser, men jeg bruker jo bare musikkserver´n som kilde uansett
    men jeg skal utforske lenco litt
    har lyst på en L07-D ::)
    supertweetere
    kanskje noen mono spud med Hørning trafoer som ligger der ensomme og forlatt ;D
    egentlig har jeg ikke tid til alt, så det blir hard prioritering etter kone , sønner, bikkje og neste belte
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    Sluket! våkn opp du har PM ; 701-703 har jeg allerede funnet ut av
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    24
    BS!! Ingen PM her. Våken har jeg alltid vært.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    24
    Synd jeg ikke fikk lurt på deg noen gamle 701... 8) 8)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    Dazed skrev:
    LMC skrev:
    BIII er uaktuelt foreløpig
    eneste gevinsten er innebygd mux og bedre interfaser,
    Jeg tenker på en sånn, og huh? Innebygget 4:1 SPDIF-receiver og inngangsvelger? Er det riktig?

Hve er da det "4-Channel S/PDIF (or AES-EBU) Input Module"-kortet som står under "accessories" her:

http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx
    litt feilformulert:
    muligheter for å styre det via headers på kortet
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    24
    I helsike... JEG sendte deg svar på din opprinnelige forespørsel - har du ikke fått den enda???? Den med 701-703 osv.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    LMC skrev:
    litt feilformulert:
    muligheter for å styre det via headers på kortet
    OK, takk.

Får bruke non timer på å lese meg opp på Twisted pear-forumet. :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    bedre det enn å prøve å pumpe hele HFS ::)
    mvh
    Leif

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    lurt å lese opp på litt grunnleggende bakgrunns info, og så spørre etterpå
    mvh
    Leif

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    LMC skrev:
    lurt å lese opp på litt grunnleggende bakgrunns info, og så spørre etterpå
    mvh
    Leif
    Jada, selvsagt. Syntes ikke jeg har spurt og gravd så veldig heller, jeg. Men, men.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    ingen fare for min del
    med 2600 pm´r i boksen føler jeg at jeg svarer på min kvote 8)
    mvh
    Leif

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Hva er planen nå LMC? Kunne ikke unngå å se på "brukten"...

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    Benkeplatene låt så bra at trio må gå ? ::) :p

/jan

LMC vs SLUKET, hvem er verstingen innen hifi i Norge? ;D
    Play ball! 8)

For meg er det LMC som leder, men så har jo ikke jeg hørt greiene til sluket ennå.... :-X

Vedlegg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    vurderes solgt står det.........og da mener jeg vurderes
    har i lengre tid vært lysten på å prøve et enklere oppsett uten å måtte ofre db eller kvalitet
    FE203En-S i benkeplate er IKKE svaret, men oppfyller likevel endel kriterier
    om ikke noen klinker til på Trio ila et par dager, trekker jeg annonsen og cruiser videre
    vedr Sluket eller undertegnede;
    han har et udiskutabelt fortrinn i ekspertise hva gjelder drivere, BLH samt OB
    jeg har andre sterke sider som bl.a.bygging amper, dac´r filtre etc

mvh
    Leif

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Da satser vi på at Trio'ene går. Er ille nysgjerrig på hva som surrer i bakhodet ditt og planer fremover.
    sluket og du sitter på noen års kompetanse, trår nok ikke feil uansett hva du velger - hvor du går herfra.

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    RoDa skrev:
    JanR skrev:
    Benkeplatene låt så bra at trio må gå ? ::) :p

/jan

LMC vs SLUKET, hvem er verstingen innen hifi i Norge? ;D
    Play ball! 8)

For meg er det LMC som leder, men så har jo ikke jeg hørt greiene til sluket ennå.... :-X
    i Den klassen der blir det nærmest meningsløst å utrope en "vinner"

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.632
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Virker foresten som et røverkjøp for de Trio'ene. Hadde jeg hatt penger, hus til det, lyst på etc. hadde jeg slått til.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    24
    God morgen alle sammen! Vyrde borgarar....

Dette er da ingen konkurranse??? Dessuten så er vi buddies og trekker veksler på hverandres erfaring all the way. Skulle bare mangle.

Dessuten, uansett hva man har/ikke har så utvikler man seg som menneske/lytter/teknisk interessert og ting man trodde man skulle leve med evig blir plutselig aktuelt å erstatte OG/ELLER skifte ut. Dette forringer jo ikke på noen måte kvaliteten og egenskapen til det som endres - det bare er slik at med jevne mellomrom så får man et kick og ønsker å prøve noe annet. INGEN har svaret i dette gamet, da noe svar ganske enkelt ikke finnes! Hverken Leif eller jeg hører vel til de som bytter biter i et heseblesende tempo - hvorfor skal man egentlig det når ting kan oppgraderes og utvikles underveis - og vi er vel ikke akkurat kjent for å ha hverken tommelfingrene midt i håndflata eller dårlig selvbilde 8) 8)

Når det er sagt, så er vi vel begge i besittelse av en ydmykhet (aner jeg ville protester og rå latter) overfor det uprøvde, og vi har fortsatt den guttaktige iveren når vi tenner på en eller annen ide og kaster oss over den.

Av og til beveger man seg sidelengs og med nyanseforskjeller og endringer som ikke kan bestemt defineres som bedre - bare annerledes. Noen ganger baklengs, da gjerne som bekreftelse på noe man mistenkte men gjerne ville prøve ut - viktig det også. Men stort sett går det fremover, og ALLTID uansett så går det konstant i riktig retning fordi man lærer mye underveis. Det er så mange fasetter i denne hobbyen at det er nesten umulig å være kompetent på alt, og man må velge sine sverd med omhu og i tråd med det man er best på selv.

Det viktigste er musikken, og det sosiale rundt alle aspekter av denne interessen. Teknikken blir det alltids en ordning på, uansett.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.373
    Er uansett litt interessant å få høre om hva LMC har tenkt seg hvis han får solgt ....

edit:

Selv om det også er forståelig hvis planene ikke kringkastes over det ganske land.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pengesluk skrev:
    God morgen alle sammen! Vyrde borgarar....

Dette er da ingen konkurranse??? Dessuten så er vi buddies og trekker veksler på hverandres erfaring all the way. Skulle bare mangle.

Dessuten, uansett hva man har/ikke har så utvikler man seg som menneske/lytter/teknisk interessert og ting man trodde man skulle leve med evig blir plutselig aktuelt å erstatte OG/ELLER skifte ut. Dette forringer jo ikke på noen måte kvaliteten og egenskapen til det som endres - det bare er slik at med jevne mellomrom så får man et kick og ønsker å prøve noe annet. INGEN har svaret i dette gamet, da noe svar ganske enkelt ikke finnes! Hverken Leif eller jeg hører vel til de som bytter biter i et heseblesende tempo - hvorfor skal man egentlig det når ting kan oppgraderes og utvikles underveis - og vi er vel ikke akkurat kjent for å ha hverken tommelfingrene midt i håndflata eller dårlig selvbilde 8) 8)

Når det er sagt, så er vi vel begge i besittelse av en ydmykhet (aner jeg ville protester og rå latter) overfor det uprøvde, og vi har fortsatt den guttaktige iveren når vi tenner på en eller annen ide og kaster oss over den.

Av og til beveger man seg sidelengs og med nyanseforskjeller og endringer som ikke kan bestemt defineres som bedre - bare annerledes. Noen ganger baklengs, da gjerne som bekreftelse på noe man mistenkte men gjerne ville prøve ut - viktig det også. Men stort sett går det fremover, og ALLTID uansett så går det konstant i riktig retning fordi man lærer mye underveis. Det er så mange fasetter i denne hobbyen at det er nesten umulig å være kompetent på alt, og man må velge sine sverd med omhu og i tråd med det man er best på selv.

Det viktigste er musikken, og det sosiale rundt alle aspekter av denne interessen. Teknikken blir det alltids en ordning på, uansett.
    Veldig bra skrevet unge venn

/jan

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    ja uvanlig reflektert ;D
    mvh
    Leif

PS Slowmotion;
    jeg spør igjen (for referansens skyld):
    hva spiller du på?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    pengesluk skrev:
    Joa. Men LMC var 'alene på haugen' til du kom ut i det offentlige HFS-rom. ;)
    Dette er 100% positivt og jeg tror dere to buddies knuffer hverandre fremover som to kamerater på gym-et som gjør hverandre sterkere. :)

Hmmpfrtftt og forbannet kaffesøl på tastaturet!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.373
    LMC skrev:
    ja uvanlig reflektert ;D
    mvh
    Leif

PS Slowmotion;
    jeg spør igjen (for referansens skyld):
    hva spiller du på?
    Det har jeg da svart på?

slowmotion skrev:
    Arbeidsanlegg slengt sammen med ræva horn med TAD2002, Altec288C og TAD1601 + ekstra 15" i bassen
    mens jeg bygger alt nytt. Kanskje jeg har noe fornuftig oppe og går til sommeren, men "ting tar tid".
    Åpen baffel i bassen, horn lenger opp.

Horn og åpne bafler er forøvrig en utmerket kombinasjon.
    Baflene mine med 2 x 15" på hver side har stått der midlertidig i nesten 10 år.

Det er mange perfekte måter å bygge høyttalere på ,
    og mitt ideal ville vært et 2 veis system med store bassdrivere på åpen baffel
    og kompdriver på horn i diskanten.
    Dessverre kommer virkeligheten i veien.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.702
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    ok da husker jeg ikke lenger(runda 55 vet du ;D)
    kan du vennligst gjenta det?
    mvh
    Leif

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pengesluk skrev:

Dessuten, uansett hva man har/ikke har så utvikler man seg som menneske/lytter/teknisk interessert og ting man trodde man skulle leve med evig blir plutselig aktuelt å erstatte OG/ELLER skifte ut. Dette forringer jo ikke på noen måte kvaliteten og egenskapen til det som endres - det bare er slik at med jevne mellomrom så får man et kick og ønsker å prøve noe annet. INGEN har svaret i dette gamet, da noe svar ganske enkelt ikke finnes! Av og til beveger man seg sidelengs og med nyanseforskjeller og endringer som ikke kan bestemt defineres som bedre - bare annerledes. Noen ganger baklengs, da gjerne som bekreftelse på noe man mistenkte men gjerne ville prøve ut - viktig det også. Men stort sett går det fremover, og ALLTID uansett så går det konstant i riktig retning fordi man lærer mye underveis. Det er så mange fasetter i denne hobbyen at det er nesten umulig å være kompetent på alt, og man må velge sine sverd med omhu og i tråd med det man er best på selv.

bravo, sluket

pengesluk skrev:
    Når det er sagt, så er vi vel begge i besittelse av en ydmykhet (aner jeg ville protester og rå latter)

host host

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    LMC skrev:
    vurderes solgt står det.........og da mener jeg vurderes
    har i lengre tid vært lysten på å prøve et enklere oppsett uten å måtte ofre db eller kvalitet
    FE203En-S i benkeplate er IKKE svaret, men oppfyller likevel endel kriterier
    om ikke noen klinker til på Trio ila et par dager, trekker jeg annonsen og cruiser videre
    vedr Sluket eller undertegnede;
    han har et udiskutabelt fortrinn i ekspertise hva gjelder drivere, BLH samt OB
    jeg har andre sterke sider som bl.a.bygging amper, dac´r filtre etc

mvh
    Leif
    du har jo hatt de samme høyttalerne lengre enn noen andre jeg kjenner, så det kan jo være moro både for deg (og for oss som kjenner deg) å ta fatt på et nytt prosjekt.
    det du og sluket driver med er cutting edge, og det er artig å følge med på.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    24
    Jeg tror at dersom vi setter opp en liste, Leif, så vil folk bli MEGET overrasket over hvor gamle biter vi spiller på, i snitt.

Kanskje vi burde ta en slik eksersis, om ikke annet så for å eksemplifisere dette med at det er viktig å la ting gå seg til og ikke bare være på byttekjøret HELE tiden, ser desverre alt for mye av dette i nærmest alle sammenheng, ikke minst her på HFS.

Et annet moment er at dette behøver ikke bli så svinedyrt som det kanskje kan virke, dersom en holder seg på matta og lar ting få en sjanse. Å svi av en kvart mill på høyttalere er kanskje ikke galskap dersom du har glede av de i 10-12 år og attpåtil kan få igjen en grei slump penger for de.
    Gromlyd for 20-30 kr. dagen kan da ikke akkurat sies å være galematias. Hva koster røyken? Alt det andre?

Klart at man skal gjennom en viss "læretid", hvor man finsliper sine preferanser, kunnskap og erfaring, men det kan gjøres smart og gjerne i samarbeid med de som har lengre fartstid. På den måten kommer en raskere til det punkt hvor man vet hva man vil ha og stort sett hvordan dette kan løses. Et åpent sinn og nysgjerrighet hjelper også på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn