Jeg tenker på en sånn, og huh? Innebygget 4:1 SPDIF-receiver og inngangsvelger? Er det riktig?LMC skrev:BIII er uaktuelt foreløpig
eneste gevinsten er innebygd mux og bedre interfaser,
noe gikk feilpengesluk skrev:BS!! Ingen PM her. Våken har jeg alltid vært.
litt feilformulert:Dazed skrev:Jeg tenker på en sånn, og huh? Innebygget 4:1 SPDIF-receiver og inngangsvelger? Er det riktig?LMC skrev:BIII er uaktuelt foreløpig
eneste gevinsten er innebygd mux og bedre interfaser,
Hve er da det "4-Channel S/PDIF (or AES-EBU) Input Module"-kortet som står under "accessories" her:
http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx
OK, takk.LMC skrev:litt feilformulert:
muligheter for å styre det via headers på kortet
For dere, ja!LMC skrev:bedre det enn å prøve å pumpe hele HFS :
mvh
Leif
Jada, selvsagt. Syntes ikke jeg har spurt og gravd så veldig heller, jeg. Men, men.LMC skrev:lurt å lese opp på litt grunnleggende bakgrunns info, og så spørre etterpå
mvh
Leif
JanR skrev:Benkeplatene låt så bra at trio må gå ? :![]()
/jan
i Den klassen der blir det nærmest meningsløst å utrope en "vinner"RoDa skrev:JanR skrev:Benkeplatene låt så bra at trio må gå ? :![]()
/jan
LMC vs SLUKET, hvem er verstingen innen hifi i Norge? ;D
Play ball! 8)
For meg er det LMC som leder, men så har jo ikke jeg hørt greiene til sluket ennå.... :-X
Veldig bra skrevet unge vennpengesluk skrev:God morgen alle sammen! Vyrde borgarar....
Dette er da ingen konkurranse??? Dessuten så er vi buddies og trekker veksler på hverandres erfaring all the way. Skulle bare mangle.
Dessuten, uansett hva man har/ikke har så utvikler man seg som menneske/lytter/teknisk interessert og ting man trodde man skulle leve med evig blir plutselig aktuelt å erstatte OG/ELLER skifte ut. Dette forringer jo ikke på noen måte kvaliteten og egenskapen til det som endres - det bare er slik at med jevne mellomrom så får man et kick og ønsker å prøve noe annet. INGEN har svaret i dette gamet, da noe svar ganske enkelt ikke finnes! Hverken Leif eller jeg hører vel til de som bytter biter i et heseblesende tempo - hvorfor skal man egentlig det når ting kan oppgraderes og utvikles underveis - og vi er vel ikke akkurat kjent for å ha hverken tommelfingrene midt i håndflata eller dårlig selvbilde 8) 8)
Når det er sagt, så er vi vel begge i besittelse av en ydmykhet (aner jeg ville protester og rå latter) overfor det uprøvde, og vi har fortsatt den guttaktige iveren når vi tenner på en eller annen ide og kaster oss over den.
Av og til beveger man seg sidelengs og med nyanseforskjeller og endringer som ikke kan bestemt defineres som bedre - bare annerledes. Noen ganger baklengs, da gjerne som bekreftelse på noe man mistenkte men gjerne ville prøve ut - viktig det også. Men stort sett går det fremover, og ALLTID uansett så går det konstant i riktig retning fordi man lærer mye underveis. Det er så mange fasetter i denne hobbyen at det er nesten umulig å være kompetent på alt, og man må velge sine sverd med omhu og i tråd med det man er best på selv.
Det viktigste er musikken, og det sosiale rundt alle aspekter av denne interessen. Teknikken blir det alltids en ordning på, uansett.
Joa. Men LMC var 'alene på haugen' til du kom ut i det offentlige HFS-rom.pengesluk skrev:Dette er da ingen konkurranse??? Dessuten så er vi buddies og trekker veksler på hverandres erfaring all the way. Skulle bare mangle.
Hmmpfrtftt og forbannet kaffesøl på tastaturet!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;DNår det er sagt, så er vi vel begge i besittelse av en ydmykhet (aner jeg ville protester og rå latter) overfor det uprøvde, og vi har fortsatt den guttaktige iveren når vi tenner på en eller annen ide og kaster oss over den.
Det har jeg da svart på?LMC skrev:ja uvanlig reflektert ;D
mvh
Leif
PS Slowmotion;
jeg spør igjen (for referansens skyld):
hva spiller du på?
slowmotion skrev:Arbeidsanlegg slengt sammen med ræva horn med TAD2002, Altec288C og TAD1601 + ekstra 15" i bassen
mens jeg bygger alt nytt. Kanskje jeg har noe fornuftig oppe og går til sommeren, men "ting tar tid".
Åpen baffel i bassen, horn lenger opp.
Horn og åpne bafler er forøvrig en utmerket kombinasjon.
Baflene mine med 2 x 15" på hver side har stått der midlertidig i nesten 10 år.
Det er mange perfekte måter å bygge høyttalere på ,
og mitt ideal ville vært et 2 veis system med store bassdrivere på åpen baffel
og kompdriver på horn i diskanten.
Dessverre kommer virkeligheten i veien.
bravo, sluketpengesluk skrev:Dette er da ingen konkurranse??? Dessuten så er vi buddies og trekker veksler på hverandres erfaring all the way. Skulle bare mangle.
Dessuten, uansett hva man har/ikke har så utvikler man seg som menneske/lytter/teknisk interessert og ting man trodde man skulle leve med evig blir plutselig aktuelt å erstatte OG/ELLER skifte ut. Dette forringer jo ikke på noen måte kvaliteten og egenskapen til det som endres - det bare er slik at med jevne mellomrom så får man et kick og ønsker å prøve noe annet. INGEN har svaret i dette gamet, da noe svar ganske enkelt ikke finnes! Av og til beveger man seg sidelengs og med nyanseforskjeller og endringer som ikke kan bestemt defineres som bedre - bare annerledes. Noen ganger baklengs, da gjerne som bekreftelse på noe man mistenkte men gjerne ville prøve ut - viktig det også. Men stort sett går det fremover, og ALLTID uansett så går det konstant i riktig retning fordi man lærer mye underveis. Det er så mange fasetter i denne hobbyen at det er nesten umulig å være kompetent på alt, og man må velge sine sverd med omhu og i tråd med det man er best på selv.
Det viktigste er musikken, og det sosiale rundt alle aspekter av denne interessen. Teknikken blir det alltids en ordning på, uansett.
pengesluk skrev:Når det er sagt, så er vi vel begge i besittelse av en ydmykhet (aner jeg ville protester og rå latter)
du har jo hatt de samme høyttalerne lengre enn noen andre jeg kjenner, så det kan jo være moro både for deg (og for oss som kjenner deg) å ta fatt på et nytt prosjekt.LMC skrev:vurderes solgt står det.........og da mener jeg vurderes
har i lengre tid vært lysten på å prøve et enklere oppsett uten å måtte ofre db eller kvalitet
FE203En-S i benkeplate er IKKE svaret, men oppfyller likevel endel kriterier
om ikke noen klinker til på Trio ila et par dager, trekker jeg annonsen og cruiser videre
vedr Sluket eller undertegnede;
han har et udiskutabelt fortrinn i ekspertise hva gjelder drivere, BLH samt OB
jeg har andre sterke sider som bl.a.bygging amper, dac´r filtre etc
mvh
Leif