kan ta noen bilder av midrange driveren
bassløsningen jeg har følger hastigheten uten problemer
vil bare ha litt mere klang i midbassdrivern
dessuten om jeg får opp følsomheten ytterligere, slipper jeg å "dope" TAD-4001
da måler den ennå jevnere
enklere høypass enn en eneste seriekondis kan jeg vel glemme....
hadde vært kult å beholde 110-111db følsomhet fra midbasshornet og hele veien opp
basstårna er også på det nivået, så integrasjonen blir perfekt
mvh
Leif
Sikkert fler som har grublet, vurdert løsninger på midbasshorn. Ser ut som fane studio 8 er en gjenganger til midbasshorn, jeg lekte ganske mye med hornresp. simuleringsprogrammet og tractrix/leclerc profiler, virker som om visse drivere passer godt i fler profiler, mens andre er vanskelige, det merkelige er at fane studio8 er vanskelig, mulig det ligger en feil i oppgitte data ?
Enheter som fungerer ( i teorien.. ) eighteen sound 8m400 , 10m600, beyma 10mi100 . Jbl 2123 fungerer og gir 1 db mer output enn de andre ( 105 db. 4/pi ). Fler som også går med manipulering av kompresjonskammer, montering av faseplugg.( Altec 515ghp er som skapt til formålet, noe den jo også er.)
Normalt når en plukker enheter, leter en vel etter personlige preferanser , alnico er nevnt, personlig har jeg mine kjepphester, men blir veldig usikker når en må trikse veldig med hornet for og får en lineær respons ( enheten er ikke optimal for horn).
Som jeg har nevnt tidligere virker det 8m400 som en god driver til formålet, med liten masse, lineær respons, kortslutningsringer etc.
har ikke sett mye på phl, men har hørt veldig mye positivt om de, og han som kom med rådet er vel en guru på basshorn området.
på den annen side er det jo ikke sikkert noen av disse er bedre enn den originale 8" som sitter i avantgarde ?
Kansje det er slik i midbasshorn som dere har opplevd i mt. Horn : mere membran / mer kompresjon gir mer kraft.
Dette er jo teori, og innlegget er kun ment som et forsøk på å øke forvirringen !
Mvh