Fra lydbølger til musikk og følelser....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Ser hverken tuba eller dirigentpinne der, så da er nok ikke jeg med ;-)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Targets

    Høyttalerene begynner å bli husvarme og det begynner å feste seg et godt inntrykk over plusser og minuser.

    Skriver litt om targetkurver som faktisk begynner å bli et velkjent begrep på HFS. :)

    Av alle egenskaper et anlegg har så er «Timbre» det viktigste for meg. Det er vel også hovedårsaken til at jeg ikke kan leve uten Audiolense. Definisjonen av timbre for meg er balanse mellom : atakk, punch, klangfarger, materiallyd, strenger, luft, vokaler, konsonanter og romklang/opptaksakustikk. For å få til dette trenger jeg å finstille targetkurve til høyttaler, rom og lytteromsakustikken. Tuningen av høyttaleren fra fabrikk er for meg en grovinnstilling. For å jobbe target finner jeg opptak som ikke fungerer. Gjerne dårlige opptak og forsøker å få disse til å skinne. Eventuelt supre opptak som balanserer på en hårsbredd. Strykeorkester og solo piano er de verste å få til i mine ører. Når dette begynner å låte naturlig så låter det meste bedre er min erfaring. Respons var naturlig gode på stryk mens Ø er naturlig gode på piano. Har derfor innsett at jeg har måttet tenke annerledes med Ø som har gitt denne targeten. For de som ikke bruker AL ser dette ut som en jevn fallende kurve. For targetskruere er det nyansene mellom hellingen fra hvert punkt og hvor punktene er plassert som er informasjonen. Med Ø trenger jeg ikke ta så mye hensyn til forvrengning som på Respons noe som gjør at små utslag får mindre effekt enn jeg er vant med fra tidligere.

    En fin siste test er å spille av opptakene jeg har spilt inn selv og nå låter de bedre enn noen gang.

    Den perfekte »timbre» finnes ikke for meg, men jeg mener det finnes et objektivt sweetspot på hva god timbre er.

    Ellers fortsetter Ø å befeste sitt inntrykk av å være musikkformidlere som gjør lite ut av seg og lar musikken flyte uforstyrret. :)


    4A09EAAF-ED75-479F-8E51-CA88BA8D2D1A.jpeg
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Må prøve å låne denne kurven for test her også. Er det noen grunn til å definere avrullingen i Audiolense? Ser ut for meg til at softwaren lar høyttalerne rulle av naturlig.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Prøv gjerne, men den vil ikke låte likt på ditt oppsett som her. For min del henger nok avrullingen igjen fra gammelt av når det kanskje var viktigere. Pleier alltid ende opp med en topp rundt 50-60 hz før det ruller forsiktig av. Henger sammen med etterklangen i rommet som kompenserer for nivå. :)

    PS: veldig kult at du har gått til skrittet å prøve ut AL. Du virker som en som ikke gir seg før steiner er snudd så det blir spennende å følge. Hjemme hos meg har antall perioder mye å si så jeg tuner lyden bevisst med både midtfrekvens og partial correction.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er innforstått med at det ikke blir likt, men din kurve ser ut som en slags mellomting mellom Harman sin og Toole sin flate tilt, og etter å ha hørt i hele dag på Harman sin tror jeg at jeg savner ørlite nivå i øvre bass/nedre mellomtone.

    Svært lite som skal til i de lave frekvensene før det får store opplevde konsekvenser, så tar nok tid å finne sitt foretrukne kompromiss :)

    Jeg har bestemt meg for å snu de steinene som er lett(est) å snu på jakt etter svar og de gode opplevelsene, noe jeg tror flere skulle forsøkt!
    Hvilke erfaringer har du med perioder og partial correction som du vil dele?

    Sånn quick-peek innom dette tidligere i dag virket det for meg som om det kunne være lurt å skalere ned på korreksjonen oppe i frekvens. Det skapte overraskende store forskjeller i målt respons også.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Må prøve å låne denne kurven for test her også. Er det noen grunn til å definere avrullingen i Audiolense? Ser ut for meg til at softwaren lar høyttalerne rulle av naturlig.
    Du bør definere avrundingen i bassen. I toppen bør du prøve begge deler, gjerne også uten korreksjon fra ca 10-15 kHz. Målet i toppen bør være å få jevnest mulig respons og et enklest mulig korreksjonsfilter (som i tidsdomenet betyr begrenet med høyfrekvente "tagger".
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Må prøve å låne denne kurven for test her også. Er det noen grunn til å definere avrullingen i Audiolense? Ser ut for meg til at softwaren lar høyttalerne rulle av naturlig.
    Du bør definere avrundingen i bassen. I toppen bør du prøve begge deler, gjerne også uten korreksjon fra ca 10-15 kHz. Målet i toppen bør være å få jevnest mulig respons og et enklest mulig korreksjonsfilter (som i tidsdomenet betyr begrenet med høyfrekvente "tagger".
    Yes sir, da skal jeg inkludere avrullinger.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Den targeten "make sense" i forhold til de målingene jeg har sett, og med de inntrykkene jeg har fått av lytting på Ø.

    Sånn er det når det omdiskuterte ordet "nøytral" er blitt eneste farbare vei.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er innforstått med at det ikke blir likt, men din kurve ser ut som en slags mellomting mellom Harman sin og Toole sin flate tilt, og etter å ha hørt i hele dag på Harman sin tror jeg at jeg savner ørlite nivå i øvre bass/nedre mellomtone.

    Svært lite som skal til i de lave frekvensene før det får store opplevde konsekvenser, så tar nok tid å finne sitt foretrukne kompromiss :)

    Jeg har bestemt meg for å snu de steinene som er lett(est) å snu på jakt etter svar og de gode opplevelsene, noe jeg tror flere skulle forsøkt!
    Hvilke erfaringer har du med perioder og partial correction som du vil dele?

    Sånn quick-peek innom dette tidligere i dag virket det for meg som om det kunne være lurt å skalere ned på korreksjonen oppe i frekvens. Det skapte overraskende store forskjeller i målt respons også.
    Angående frekvensperioder og partial correction angriper jeg dette litt som en live-lydtekniker bruker miksebordet sitt. Selv om man er på turne og skrur samme artisten hver kveld står ikke miksebordet på det samme. Jeg vet hvor jeg skal (tror jeg hvertfall ;) ) og bruker bare det tilgjengelige verktøyet for å komme dit. Kan være ganske store forskjeller fra oppsett til oppsett så du må ta det med en klype salt. Heldigvis har vi den tekniske fasiten med oss. :)

    Audiolense er så kraftig at programmet lett forteller oss hvilken dynamisk kapasitet høyttalerene og lytterommene for (ikke glem opptakene) våre «egentlig» har når feilene er tørket opp. Man kommer så tett på opptaket at man hører mer enn man er ment å høre fra 200hz og oppover. I noen oppsett så fungerer dette helt utmerket, men i mine oppsett ønsker jeg svakere «forstørrelsesglass» for å ha illusjonen slik jeg vil ha den. Før Ø-Icon kom inn i stua så var målet at det skulle låte som ekte instrumenter i en kammermusikksal. For å oppnå det måtte jeg la AL slippe gjennom «feil».

    Bassen trenger ofte kraftig korreksjon, men fra 100hz og oppover så kan det ofte gjøre seg med litt mindre. Da setter jeg en midfrekvens med et annet tidsvindu. Tidsvinduene har en glidende overgang så da kan du tune til hardere korreksjon ved å plassere punktet høyere. Da kan du korrigere nederste bass så mye du ønsker uten at det smitter over oppover. Blir forskjellene for store mellom bunn og midt høres ikke dette riktig ut så her må man bare prøve seg frem.

    Når det gjelder «partial-correction» så opplever jeg ofte at korreksjon helt opp gir en tydelig sound hvor opptaksrommet kommer tydelig frem, men kan fjerne litt av illusjonen av musikere i lytterommet. I noen oppsett blir det helt magisk mens andre steder litt analytisk. Dette avhenger veldig av kvaliteten på målingen og mengden diffraksjonseffekter fra høyttaleren. I området korreksjonen ikke er virksom slipper lytterommet til og man hører mer av den vanlige signaturen «høyttaler pluss rom» istedet for opptaksrommet. En funksjon til er hvor høyt opp TTD korreksjonen skal gå. Her kan man endre «fokus» på mellomtonen ganske kraftig. Hvis man skrur den av ved 2-4Khz mister man fokus, men kan oppnå en litt ekkoeffekt eller relfeksjonseffekt som er et naturlig fenomen på konserter og kan øke realismen betraktelig på klassisk musikk og akustiske opptak, men fjerne fokus på nærmikkede opptak.
    Hvis man tar høyde for hørselens ITD og ILD områder så er dette logisk i forhold til hvordan vi lytter.

    Dette er veldig vanskelig å skrive om, men det er bare å prøve seg frem når du er klar for det. Anbefaler å tenke enkelt i begynnelsen og bli kjent med en og en funksjon av gangen. Det er lett nok å skru seg bort på ren target om man ikke skal introdusere dette samtidig.

    PS: det er vanskelig å ha 100% kontroll på årsakssammenhengene i det jeg beskriver ovenfor så du ta det med en klype salt. De aller fleste jeg skrur AL for blir fornøyd så det kan være noe i dette også. :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Må prøve å låne denne kurven for test her også. Er det noen grunn til å definere avrullingen i Audiolense? Ser ut for meg til at softwaren lar høyttalerne rulle av naturlig.
    Du bør definere avrundingen i bassen. I toppen bør du prøve begge deler, gjerne også uten korreksjon fra ca 10-15 kHz. Målet i toppen bør være å få jevnest mulig respons og et enklest mulig korreksjonsfilter (som i tidsdomenet betyr begrenet med høyfrekvente "tagger".
    Bra med fasiten i bakhånd. :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Den targeten "make sense" i forhold til de målingene jeg har sett, og med de inntrykkene jeg har fått av lytting på Ø.

    Sånn er det når det omdiskuterte ordet "nøytral" er blitt eneste farbare vei.
    Kult. Får snakkes mer om dette. :)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Interessant å lese det du skriver om perioder og partial, TrompeteN. Nå lærte jeg noe nytt om å skru lyd med Audiolense.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Tusen takk skal du ha Bernt, det hadde jo vært hyggelig om du kan få noe ut av det du også. Noe morsomt med denne verdenen er at den tørreste tekniske funksjon kan ha en musikalsk effekt.:)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Den targeten "make sense" i forhold til de målingene jeg har sett, og med de inntrykkene jeg har fått av lytting på Ø.

    Sånn er det når det omdiskuterte ordet "nøytral" er blitt eneste farbare vei.
    Kult. Får snakkes mer om dette. :)
    Ja, vi får prøve å få til noe i løp av året. Forsterker er under utbedring, men mulig det tar noe tid. Kjenner at savnet etter lyd er mye større nå enn ved tidligere avbrekk. Kanskje det har med at jeg synes lyden var kanon bra etter siste justering - Du får en utfordring der, he he.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Den targeten "make sense" i forhold til de målingene jeg har sett, og med de inntrykkene jeg har fått av lytting på Ø.

    Sånn er det når det omdiskuterte ordet "nøytral" er blitt eneste farbare vei.
    Kult. Får snakkes mer om dette. :)
    Ja, vi får prøve å få til noe i løp av året. Forsterker er under utbedring, men mulig det tar noe tid. Kjenner at savnet etter lyd er mye større nå enn ved tidligere avbrekk. Kanskje det har med at jeg synes lyden var kanon bra etter siste justering - Du får en utfordring der, he he.
    Det blir en hyggelig utfordring jeg håper jeg ikke får til. Kjipt med forsterkeren. :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Den targeten "make sense" i forhold til de målingene jeg har sett, og med de inntrykkene jeg har fått av lytting på Ø.

    Sånn er det når det omdiskuterte ordet "nøytral" er blitt eneste farbare vei.
    Kult. Får snakkes mer om dette. :)
    Ja, vi får prøve å få til noe i løp av året. Forsterker er under utbedring, men mulig det tar noe tid. Kjenner at savnet etter lyd er mye større nå enn ved tidligere avbrekk. Kanskje det har med at jeg synes lyden var kanon bra etter siste justering - Du får en utfordring der, he he.
    Det blir en hyggelig utfordring jeg håper jeg ikke får til. Kjipt med forsterkeren. :)
    Du er vel inne på det i innlegg 369, dette med forstørrelsesglasset. Her synes jeg Audiolense 5 er litt mer tilgivende, og en får litt rundere eller mindre analytisk lyd.

    Tror en del ville kunne kommet til et godkjent resultat her hjemme, hvis de kunne skru sin egen lyd. Du er helt klart mannen med ekspertisen og den musikalske ballasten, så at du klarer å finpusse lyden så egen nytelse blir større, er helt sikkert.
    Amatøren The Shy har også sine meninger og snor seg rundt forskjellige kompromisser og velger de som en lever best med.... for det handler fortsatt om mengder med kompromisser her - det er nå bare et stereoanlegg
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Ja, vi får prøve å få til noe i løp av året. Forsterker er under utbedring, men mulig det tar noe tid. Kjenner at savnet etter lyd er mye større nå enn ved tidligere avbrekk. Kanskje det har med at jeg synes lyden var kanon bra etter siste justering - Du får en utfordring der, he he.
    Det blir en hyggelig utfordring jeg håper jeg ikke får til. Kjipt med forsterkeren. :)
    Du er vel inne på det i innlegg 369, dette med forstørrelsesglasset. Her synes jeg Audiolense 5 er litt mer tilgivende, og en får litt rundere eller mindre analytisk lyd.

    Tror en del ville kunne kommet til et godkjent resultat her hjemme, hvis de kunne skru sin egen lyd. Du er helt klart mannen med ekspertisen og den musikalske ballasten, så at du klarer å finpusse lyden så egen nytelse blir større, er helt sikkert.
    Amatøren The Shy har også sine meninger og snor seg rundt forskjellige kompromisser og velger de som en lever best med.... for det handler fortsatt om mengder med kompromisser her - det er nå bare et stereoanlegg
    Ja Bernt sier vel det samme at AL5 er litt mildere i korreksjonen enn tidligere, men mer robust mot hørbar prerining. Musikalsk ballast håper jeg du har rett i, men ekspertise er jeg uenig i. Du forsøker bare å leve opp til nicket ditt du. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.701
    Torget vurderinger
    23
    The man with the Horn

    First of all; alle slags mange slags takk for en herlig aften med flott lyd, glimrende musikk, perfekt sommerlig bevertning og ikke minst hente- og tilbringertjeneste som følge av hovedstadens idiotiske håndtering når det kommer til rep og vedlikehold av skinnegående materiell...:mad::mad: Men - vi lar ikke det ødelegge morroa.

    For dette var morro!!! Nok en gang et anlegg med Audiolense som verktøy, og nok en gang et anlegg og en filosofi som leverer godlyd så til de grader. Oppskriften er enkel men allikevel kompleks; litt ok utstyr, en Audiolense lisens, et til formålet rimelig greit rom samt (og her kommer det komplekse...) et stk. TrompetN som er i besittelse av en unik kompetanse på de vesentlige områder. Kombinasjonen av aktiv musiker, glødene interesse for å gjenskape god lyd paret med teknisk og lydmessig forståelse er sjelden som øyenbryn på hønsetenner vil jeg anta... kjenner iallefall kun en...

    Jeg hadde relativt store forhåpninger til lyden, og ble ikke skuffet - snarere tvert om! For første gang fikk jeg servert vokal som matcher godfølelsen jeg får hjemme i egen hule, en åpenhet og tilstedeværelse som er absolutt og avhengighetsskapende. I tillegg 3D og topp fristillelse av alle instrumenter, noe som gjør det lett å fokusere på både hver enkelt utøver, en gruppe eller bare nyte totaliteten som helhet. Problemfri bass, tørr nok, feit nok, dyp nok... og det med bassrefleks!!! Strålende!

    Skal ikke komme inn på utstyr/teknikk her - er ikke så god på sånt og dessuten har eieren belyst dette grundig i tråden allerede. Men den viktigste årsaken til å la teknikk være teknikk uten å dvele for mye ved den er rett og slett at dette anlegget/installasjonen får deg til å glemme teknikken og bare gå rett inn i musikken uten mer snikksnakk. Og bedre attest er det vanskelig å gi synes jeg. Negative sider? Vel, egentlig ikke - men som så ofte er tilfelle så er det selve rommet som legger føringene for sluttresultatet og da gjerne i form av manglende volum/størrelse. Selv er jeg bortskjemt i så måte... Jeg er overbevist om at dette anlegget har MYE å gå på dersom det hadde fått utfolde seg i et enda større rom! Alle grunnleggende lydmessige kvaliteter er nemlig til stede i rikt monn, det er bare å skalere opp! Bare å sette spaden i jorda, Trumpet Man :D:D:D

    Nok en gang, flott å se kunnskap og målrettet arbeid trumfe gigantomani og big bucks, et eksempel til etterfølgelse dette selv om det vil bli vanskelig å kopiere!

    Noe så inni h....e SlukApprobert (c) Sluket!

    (for de som etterlyser bilder så kan jeg anbefale Se & Hør og annen adekvat smussliteratur)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.391
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer TrompeteN:) Det høres ut som at du har fått til akkurat det jeg trodde var mulig med Ø og Audiolense etter å ha hørt dem hos Retep.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Audiolense sammen med en god del stå-på-vilje, et minimum av kunnskap(jeg har jo klart det)og et åpent sinn - det bærer frukter.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    First of all; alle slags mange slags takk for en herlig aften med flott lyd, glimrende musikk, perfekt sommerlig bevertning og ikke minst hente- og tilbringertjeneste som følge av hovedstadens idiotiske håndtering når det kommer til rep og vedlikehold av skinnegående materiell...:mad::mad: Men - vi lar ikke det ødelegge morroa.

    For dette var morro!!! Nok en gang et anlegg med Audiolense som verktøy, og nok en gang et anlegg og en filosofi som leverer godlyd så til de grader. Oppskriften er enkel men allikevel kompleks; litt ok utstyr, en Audiolense lisens, et til formålet rimelig greit rom samt (og her kommer det komplekse...) et stk. TrompetN som er i besittelse av en unik kompetanse på de vesentlige områder. Kombinasjonen av aktiv musiker, glødene interesse for å gjenskape god lyd paret med teknisk og lydmessig forståelse er sjelden som øyenbryn på hønsetenner vil jeg anta... kjenner iallefall kun en...

    Jeg hadde relativt store forhåpninger til lyden, og ble ikke skuffet - snarere tvert om! For første gang fikk jeg servert vokal som matcher godfølelsen jeg får hjemme i egen hule, en åpenhet og tilstedeværelse som er absolutt og avhengighetsskapende. I tillegg 3D og topp fristillelse av alle instrumenter, noe som gjør det lett å fokusere på både hver enkelt utøver, en gruppe eller bare nyte totaliteten som helhet. Problemfri bass, tørr nok, feit nok, dyp nok... og det med bassrefleks!!! Strålende!

    Skal ikke komme inn på utstyr/teknikk her - er ikke så god på sånt og dessuten har eieren belyst dette grundig i tråden allerede. Men den viktigste årsaken til å la teknikk være teknikk uten å dvele for mye ved den er rett og slett at dette anlegget/installasjonen får deg til å glemme teknikken og bare gå rett inn i musikken uten mer snikksnakk. Og bedre attest er det vanskelig å gi synes jeg. Negative sider? Vel, egentlig ikke - men som så ofte er tilfelle så er det selve rommet som legger føringene for sluttresultatet og da gjerne i form av manglende volum/størrelse. Selv er jeg bortskjemt i så måte... Jeg er overbevist om at dette anlegget har MYE å gå på dersom det hadde fått utfolde seg i et enda større rom! Alle grunnleggende lydmessige kvaliteter er nemlig til stede i rikt monn, det er bare å skalere opp! Bare å sette spaden i jorda, Trumpet Man :D:D:D

    Nok en gang, flott å se kunnskap og målrettet arbeid trumfe gigantomani og big bucks, et eksempel til etterfølgelse dette selv om det vil bli vanskelig å kopiere!

    Noe så inni h....e SlukApprobert (c) Sluket!

    (for de som etterlyser bilder så kan jeg anbefale Se & Hør og annen adekvat smussliteratur)
    Tusen takk for besøket i går Sluk! :) Det var rett og slett veldig hyggelig, morsomt og inspirerende.
    Det var min tur nå og det var fint å endelig kunne invitere deg tilbake.

    Det første besøket i Slukoteket var det som på mange måter gav meg bekreftelser og åpenbarte et til da uhørt potensiale for hermetisk musikk. I mine øyne har du skjønt noe som få andre og derfor er det åpenbart ekstra interessant med konstruktiv tilbakemelding. Derfor settes tilbakemeldingene dine ekstra stor pris på. Tusen takk! :)

    Som alltid når vi møtes kommer lyden i bakgrunnen for musikken. Mitt største hodebry før du kom var hvordan musikk jeg kunne spille uten å kjede mannen som har hørt mer hermetisk musikk enn jeg sannsynligvis kommer til å høre. Gir det terningkast fire. ;)

    Tusen takk for en særdeles hyggelig kveld! :)

    PS: For de som stusser over avataren min så er det et symbol på en liten keramikkskål (i mangel på bedre ord) som Sluk tilfeldigvis kom over og kjøpte til meg. I går ble den offisielt overlevert. Tusen takk for både den og voksendråpene! :)


    CD873DA1-B886-4F5C-BE76-CCD374544C30.jpg
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer TrompeteN:) Det høres ut som at du har fått til akkurat det jeg trodde var mulig med Ø og Audiolense etter å ha hørt dem hos Retep.
    Takk for det Vidar! Du får stikke innom en tur. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.701
    Torget vurderinger
    23
    Ehhh... hvor er munnstykket, om jeg tør være så fri? :D Flott bilde... BTW, musikken du presenterte i går var nok borderline terningkast seks, til og med Dagsland duden falt i smak! Noe slikt kunne jeg på forhånd ha slukt en bikkjelort på at aldri ville skje :eek:
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Ehhh... hvor er munnstykket, om jeg tør være så fri? :D Flott bilde... BTW, musikken du presenterte i går var nok borderline terningkast seks, til og med Dagsland duden falt i smak! Noe slikt kunne jeg på forhånd ha slukt en bikkjelort på at aldri ville skje :eek:
    He he, puh.. det var godt å høre! :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Nå har det vært så mye Hi-Fi her en stund, så bare for at dere ikke tror at jeg bare ligger på sofaen og lytter på musikk så kommer en liten oppdatering. :D

    I dag i byens nest lengste etterklang:



    4E8FEBBE-0917-4D66-A053-5FB439F76D2C.jpg
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Der lurer jeg på om du tok meg på senga Permorten. Jeg siktet til Oslo rådhus, men er tviler på om hverken Trefoldighetskirken eller Rådhuset har 20 sek.

    HCS: kjenner du Marius? Han har ferie.

    Vidarje: var noen hyggelige folk som hadde privat dåp. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.701
    Torget vurderinger
    23
    Akkurat hatt litt fanfare her nå... trøbbel i trompeten :D:D:D

    Den EKTE TrompetN derimot, fortjener en EKTE kick-ass fanfare, og her er den!! Den cooleste jeg vet om :cool:


    PLAY LOUD!


     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Bæltøft!! Har nettopp hatt lyttebesøk av en god venn som jobber på OHFC. Han mener også ganske klart at Ø er et godt steg opp siden sist han var her da Respons var fronthøyttalere. Med summen av alle besøk og egne lytteintrykk så tror jeg vi herved konkluderer med det. :)
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.483
    Antall liker
    102.701
    Torget vurderinger
    23
    Best han forblir anonym så han ikke får trøbbel med Tømmersluk....;)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.427
    Antall liker
    12.517
    Sted
    Sørlandet
    Kjekt å lese om hjemmebesøk og takk for at det deles inntrykk. Siden du benytter Tidal som kilde, du tror ikke du kunne vært så vennlig å dele spillelisten som ble benyttet? Det er alltid interessant å lytte på hva som blir spilt.

    Mvh
    -BB-
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Takk for interessen og innspillet! :) Nå som jeg er over i Tidals rekker skal jeg bli flinkere til å dele slikt, det er jo noe av det beste med forumer. Vi spilte via Roon og finner ikke umiddelbart ut hvordan jeg importerer spillelisten over i Tidal. Hvis noen vet så del gjerne. Skal uannsett lage en liknende listen Tidal og kan gjøre det i kveld eller innen et par dager. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn