|
Hvitt er vel heller ikke den endelige fargen. Måtte bare grunne litt før jeg bar de ned i gruva. Heldigvis så holder kjerringa på og pusse opp stua, så jeg hadde grei tilgang til Jotaplast. Men egentlig så ble det bedre med hvitt enn jeg hadde trodd.JanR skrev:Ble pokker'n ikke galt det der.
Hvitt er vel ikke akkurat farven min men ellers så det jæ*** bra ut.
/jan
Bare et synsbedrag. ;DJanR skrev:Ser ikke galt ut,
Ser ut som venstre høytaler er tiltet opp litt (på bildet) ?
Da forsvinner vel behovet for høyere sokler ?
/jan
Har du den testen? Hadde vært moro å lest den!Storebror skrev:Skulle ikke mer til enn at du kikka i tråden min før du var igang med å bygge stativer, nei..... :
;D
Ser bra ut dette, du er jo mer "handy" enn jeg hadde trodd.
Hva sier Klipsch selv om disse høyttalerne? "Skal" de stå på gulvet, eller?
Tror det var disse som Ken Kessler skrev om for mange år siden?
Han klaget på lavt lydbilde, helt til volumkontrollen passerte "insane".
Da våkna beista og lydbildet steg til himmels 8)
R
Takk for det. Håper du for en mulighet til og ta deg en tur. Snart messe og da skal du vel på disse kanter. Skal du overnatte andføttes mellom Jan og kjerringa igjen ?Vermin skrev:Det ble jo veldig pent Rolf, De såg så ensomme ut når de sto rett på gulvet, ser frem til noen lytteinntrykk![]()
Du er en stor inspirasjonskilde vet du. Har ikke peiling hva Klipsch sier om hvordan de skal stå, men de leveres med skrå sokler. Men jeg vil tro jeg kan få aksept for og sette de på søyler. Det ble jo noen riktig monumenter av det. Tilbake til inspirasjonskilde; Jeg kommer overhodet ikke til og pakke rammeverk og glava rundt de. Disse spiller med rommet. ;DStorebror skrev:Skulle ikke mer til enn at du kikka i tråden min før du var igang med å bygge stativer, nei..... :
;D
Ser bra ut dette, du er jo mer "handy" enn jeg hadde trodd.
Hva sier Klipsch selv om disse høyttalerne? "Skal" de stå på gulvet, eller?
Tror det var disse som Ken Kessler skrev om for mange år siden?
Han klaget på lavt lydbilde, helt til volumkontrollen passerte "insane".
Da våkna beista og lydbildet steg til himmels 8)
R
Takk. Kan godt hende jeg maler de svarte, sånn på sikt, hvis jeg velger og beholde de på sokler. Men det kan hende jeg jekker de opp noen cm. 80cm. til diskanten nå. Nå liker jeg jo godt og sitte lavt da, så vi får se.Continuo skrev:Det ser veldig bra ut, det blir mektig flott i svart vil jeg tro.![]()
Fine de,Tor. Får assosiasjoner til Vigelandsparken når jeg ser de. Litt sånn penissymbolikk i de. Men det er klart, musikk som ikke er lagd med en hard en, er ikke verdt og høre på.ROCKETOR skrev:Hei gutter
Jeg valgte Iddefjord-granitt til mine Reference3a-høytalere
Steintunge saker med andre ord...
Ellers så syns jeg nå prosjektet ditt var en fin ide Rolf.
Får se å komme meg opp bakkene til deg i løpet av uka.
Det er vel praksisen og det man lytter seg fram til som er det viktigste, og å ha det gøy på veien. Du får ta en stopp her neste gang du er på vei nordover.musicus skrev:Det så jo ut til å være ei riktig trivelig gruve det der, har misset den på min vei nordover over riksgrensen, ikke minst synes det som det rører seg mye "praktisk hifi" blandt folket i Østfold, hyggelig![]()
.....
mvh
Det blir hotell i år siden vi er flere som reiser og Jan har nok av snørrunger allerede ;D Men jeg håper da vi treffes?rolfozzy skrev:Takk for det. Håper du for en mulighet til og ta deg en tur. Snart messe og da skal du vel på disse kanter. Skal du overnatte andføttes mellom Jan og kjerringa igjen ?Vermin skrev:Det ble jo veldig pent Rolf, De såg så ensomme ut når de sto rett på gulvet, ser frem til noen lytteinntrykk![]()
Jeg er her jeg. Skal prøve og kreke meg over fjorden også hadde jeg tenkt. Om ikke for annet for og finne ut hvor bra jeg har det hjemme.Vermin skrev:Det blir hotell i år siden vi er flere som reiser og Jan har nok av snørrunger allerede ;D Men jeg håper da vi treffes?rolfozzy skrev:Takk for det. Håper du for en mulighet til og ta deg en tur. Snart messe og da skal du vel på disse kanter. Skal du overnatte andføttes mellom Jan og kjerringa igjen ?Vermin skrev:Det ble jo veldig pent Rolf, De såg så ensomme ut når de sto rett på gulvet, ser frem til noen lytteinntrykk![]()
Hvis du liker det slik, så har du det slik!rolfozzy skrev:Takk. Kan godt hende jeg maler de svarte, sånn på sikt, hvis jeg velger og beholde de på sokler. Men det kan hende jeg jekker de opp noen cm. 80cm. til diskanten nå. Nå liker jeg jo godt og sitte lavt da, så vi får se.Continuo skrev:Det ser veldig bra ut, det blir mektig flott i svart vil jeg tro.![]()
Tror jeg i første omgang bare legger et par bøker under høytalerne for å se/høre hvordan det vil bli med diskanten litt høyere. Historien om Rock vil nok egne seg bra til det. Det er 20 bind, så det er bare og bygge så lenge jeg orker.Continuo skrev:Hvis du liker det slik, så har du det slik!rolfozzy skrev:Takk. Kan godt hende jeg maler de svarte, sånn på sikt, hvis jeg velger og beholde de på sokler. Men det kan hende jeg jekker de opp noen cm. 80cm. til diskanten nå. Nå liker jeg jo godt og sitte lavt da, så vi får se.Continuo skrev:Det ser veldig bra ut, det blir mektig flott i svart vil jeg tro.![]()
Her hos meg er det 90 cm opp til diskanten, synes det låter bra her, en riktig ordentlig Fortedreper.
Det takker man for, og du har så rett så rett, du skal ikke se bort fra at det skjer en vakker dagrolfozzy skrev:Det er vel praksisen og det man lytter seg fram til som er det viktigste, og å ha det gøy på veien. Du får ta en stopp her neste gang du er på vei nordover.musicus skrev:Det så jo ut til å være ei riktig trivelig gruve det der, har misset den på min vei nordover over riksgrensen, ikke minst synes det som det rører seg mye "praktisk hifi" blandt folket i Østfold, hyggelig![]()
.....
mvh
Stativer til Cornwall ? Ja hvorfor ikke. Alt kan prøves.FallenA skrev:Ser utrolig bra ut, og spiller det godt, så hvorfor ikke ?!
Prøve noen slike på Cornwallene kanskje![]()
Flere som skal lage ?Continuo skrev:Stativene dine ble flotte de Rolf, men lurer på hvor stor er de platene, bredde/dybde?
Farge har jeg ikke bestemt meg for enda. Drøyer jeg med det, kommer jeg til å bli fornøyd med de slik de er.JanR skrev:Flere som skal lage ?Continuo skrev:Stativene dine ble flotte de Rolf, men lurer på hvor stor er de platene, bredde/dybde?
Fint ble det,nesten tatt patent på den der Rolf
Bestemt deg for farge ? Svart ?
/jan
Gleder meg til å høre hva du finner ut.rolfozzy skrev:Det er sånn foreløpig ihvertfall. Sånn skal jeg ha det noen dager. Jeg trenger tid på sånne finjusteringer.
Hehehe,ta med noe gaffateip til 300B'ene jeg da.rolfozzy skrev:Ja jeg har feste røret med tape. Så ramler det ikke ut når jeg spiller høyt.