Ja det er en Opera ST100. Utseendet er det ihvertfall ikke noe i veien med.kjoenik skrev:Den så fin ut!
Er det en Opera?
Takk til dere begge for en hyggelig kveld med masse god musikk og selskapMbare skrev:Det er et anlegg som er imponerende musikalsk, jeg ble aldri sittende å bare passivt lytte til musikken, men jeg trampa takten og rytmen, flyten, i musikken var nydelig. Det er et stykke fra å være "hi-fi-korrekt" i den grad vi skal definere slike termer, men er ikke det en ærlig sak? Jeg kan godt skjønne de som velger den veien han har valgt, selv om jeg ikke ser for meg at jeg selv kommer til å gjøre det.
rolfozzy skrev:Håper ikke noen får ideer nå og tror at det er helt ute med Mariekjeks.
Og jeg takker så meget for de rosende ord, hr. Erland.Erland skrev:Av uforståelige tilfeldigheter har jeg ikke oppdaget den "virituelle gruveturen" til Rolf før nå.
Nå har jeg nettopp avsluttet en times interessant og ikke minst festlig lesing om besøk av gjester, og deres kommentarer om "gruva", samt eierens beskrivelse av et fint anlegg.
Fint anlegg du har " O'Klipsch-broder"
Flink til å skrive er du også. Godt jobba!
Så ikke denne snutten før nå.Mbare skrev:Erru gærn. Jeg ser hjemmebakst som et avvik fra normalen, et veldig hyggelig et, men regner med en korrigering tilbake til normalen rimelig raskt.
Når det gjelder klassisk i anlegget ditt: det er en annen presentasjon av klassisk enn jeg er vant til og foretrekker, ja. Men; også på klassisk så limer anlegget ditt seg fast i melodilinjene og gjør det fullstendig mulig å få noe ut av musikken - og det er jo det viktigste?
Står i hylla her ogsårolfozzy skrev:Beethovens Last Night - Trans-Siberian Orchestra derimot, den er kurant. Men nå er ikke det klassisk da.
Jeg har noen planer, men jeg vet ikke riktig hvor de vil bringe meg.jukes skrev:
Ny spiller på gang Rolf.Blir det en Dual 1229.
![]()
Mvh Roar
Blir i så fall etter at han har kjøpt seg kassett spillerjukes skrev:
Ny spiller på gang Rolf.Blir det en Dual 1229.
![]()
Mvh Roar
ixos_76 skrev:Hørte en Dual her for ei uke siden , en 701/ med dyreste shure pu.....jo det spillte ålreit det , men jeg har og hørt tre Nottinghamer........og alle tre spillte vesentlig bedre men i helt andre oppsett......meg om det. , blir spennede å høre hva du bytter til...
rolfozzy skrev:Men jeg må si jeg har en god følelse og erfaring med flytende oppheng. Det er noe med den spillestilen slike spillere har som tiltaler meg.
Fine de. Men det kan bli dyrt, med alle oppgraderingene som er tilgjengelige.jukes skrev:rolfozzy skrev:Men jeg må si jeg har en god følelse og erfaring med flytende oppheng. Det er noe med den spillestilen slike spillere har som tiltaler meg.
Kansje en Linn Sondek Rolf,disse kan jo en oppgradere og deler er og få tak i.
Mvh Roar
rolfozzy skrev:Fine de. Men det kan bli dyrt, med alle oppgraderingene som er tilgjengelige.jukes skrev:rolfozzy skrev:Men jeg må si jeg har en god følelse og erfaring med flytende oppheng. Det er noe med den spillestilen slike spillere har som tiltaler meg.
Må ta med Luxman pd 300,den har flytende oppheng og er veldig lik pd 310.
Meget godt drivverk i pd 300. Micro seiki har vel et med flytende oppheng de også trur jeg.
Mvh Roar
Kansje en Linn Sondek Rolf,disse kan jo en oppgradere og deler er og få tak i.
Mvh Roar
Nei du Espen,dette er ikke og dra strikken langt. Husk en ting drivverket i en 701 er vel noe flotteste innen dd verk. Dette er helt tyst.ixos_76 skrev:JUkes.......skal ikke starte noe dritt i Rolfs fine tråd .....men Ærlig talt , verden har gått videre.......og du kan jo ikke seriøst mene at en Dual 701 med Shure STIFT...spiller ringer rundt en Nottingham(forutsetter at riia er av samme kvalitet selvfølgelig....Det spiller ikke dårlig denne dualplata....men det får da være visse grenser.....jeg har hørt flere Nottinghamer med både rega , og Nottinghams egen armer , med både benz, og Dynavector......Det spiller da i en helt annen liga enn Dual med shures toppmodell , andre dualer har jeg ikke hørt,og har jo hørt flere Nottinghamer i flere oppsett inkl mitt eget , (der får aldri en Dual innpass
)...det er helt greit at DU liker disse svært godt , men å hevde at det parkerer mange andre kjempegode platespillere , blir å dra strikken litt langt.......
Mvh Espen
Du milde, er det for en tid å være våken på.rolfozzy skrev:Gå og legg deg, Jan. Det er natta nå.
JanR skrev:Du milde, er det for en tid å være våken på.rolfozzy skrev:Gå og legg deg, Jan. Det er natta nå.
Kos deg i Horten og i de dype skoger i dag
/jan
Hvem vet, han kommer drassende med så mye rart innimellomjukes skrev:JanR skrev:Du milde, er det for en tid å være våken på.rolfozzy skrev:Gå og legg deg, Jan. Det er natta nå.
Kos deg i Horten og i de dype skoger i dag
/jan
Han kommer nok hjem med en ny spiller Jan.
Mvh Roar
Eller.rolfozzy skrev:Jeg lurer på, har dere konene ved vannposten sett at i annonsen skriver jeg at jeg VURDERER og selge platespillern.
Eller ..........?
Ikke noe som er for allmenheten ?BHO skrev:Hva skjer i gruva om dagen? itte no?![]()
ROCKETOR skrev:Hei Rolf
Jeg får gratulere med ny platespiller 8) 8)
Kommer innom så fort sjansen byr seg...
t
Det blir nå snudd en og annen plate.BHO skrev:Hva skjer i gruva om dagen? itte no?![]()