Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    lars_erik skrev:
    Du vet at Frepperne og deres sympatisører prøver å hacke denne tråden med "humor", prat om biblioteker og alt annet enn Frps håpløse politikk og rasistiske representanter. De lykkes ikke. Men smått surrealistisk å observere.
    Tråden handler om problematisk frp-politikk og frp-holdninger. Det er faktisk mer alvorlig når dette kommer fra partier som sitter med makten enn fra et opposisjonsparti, og det er selsomt å se med hvilken iver du er tilhenger av Frp-politikk bare den kommer fra dine store helter. Det er faktisk mye mer alvorlig med en kulturminister som vil rasere bibliotekenes musikkavdelinger enn enn eller annen ukjent sleivkjeftet nisse på en sosial nettside som tror han er morsom.

Du har null troverdighet så lenge du ikke er i stand til å gjenkjenne frp-politikk med mindre den kommer med riktig vaskelapp. Da blir det bare ufrivillig komisk partipropaganda.

I sitt forslag til partiprogram som skal vedtas i helgen forslår partiet å redusere bibliotektilbudet.

Frp mener at utlån av dataspill, cd og dvd'er ved bibliotekene bør reduseres for å unngå konkurranse med det private næringslivet.
    http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.6620325

Nå har vi altså en kulturminister som iverer etter å gjennomføre frps kulturpolitikk.

... og du og Nifelheim er ivrige forsvarere, og er ikke i stand til å se den bitre ironien.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.482
    Torget vurderinger
    0
    Nifel og Lars Erik,

Dere må leve triste liv i "svart hvitt" fullstendig blottet for humor. Min dypeste medfølelse!

Nå vet ikke jeg hvilke leksikalske resurser dere har tilgang til, men prøv for eksempel "Wikipedia".

La meg få foreslå følgende oppslagsord som en liten begynnelse:

"Ironi"

"apekatt"

"sjimpanse"

Dere minner meg dessverre så alt for mye om 70 tallets AKP'ere, totalt blottet for humør og "fargesyn".

"Enten er du med oss 110% eller så er du en kontrarvolusjonær borgerskapets lakei!"

Jeg trodde faktisk slike antikverte holdninger var "arkivert" på historiens politiske skraphaug!. Men sett ut fra hvor trist det er for "røysla" nå når SOS Rasisme fikk seg "en på nesen" i retten kan man jo fortså at de få gjennværende "rettroende" har det tungt i dag. Derfor skal jeg være så overbærende at jeg skal la deg få slippe unna med dine rasismebeskyldninger mot meg! Men det kun i ren medfølelse jeg gjør det!

V

vredensgnag

Gjest
    Det er jo så man må vurdere å avgi sympatistemmer til Frp ved neste anledning.
    På en måte ufortjent at partier i posisjon enda en gang tar cut&paste på deler av Frps program og later som om det er deres påfunn.

Men slik de to dypt Frp-fornærmede ter seg i tråden får man håpe de aldri kommer i en stilling der de skal skille mellom mennesker, for der vil man gjerne se evnen til å verdsette nyanser.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Nifelheim skrev:
    Du vet godt hva FrP-representanten mente med sin bruk av ordet "ape" så når du spinnere videre på hans utsagn så legger du ditt eget nivå der nede i grumset.
    Sauer er som kjent "ålreite dyr". Hva skulle da være galt med aper?

N

Nifelheim

Gjest
    Spiralis skrev:
    Nifel og Lars Erik,

Dere må leve triste liv i "svart hvitt" fullstendig blottet for humor. Min dypeste medfølelse!

Nå vet ikke jeg hvilke leksikalske resurser dere har tilgang til, men prøv for eksempel "Wikipedia".

La meg få foreslå følgende oppslagsord som en liten begynnelse:

"Ironi"

"apekatt"

"sjimpanse"

Dere minner meg dessverre så alt for mye om 70 tallets AKP'ere, totalt blottet for humør og "fargesyn".

"Enten er du med oss 110% eller så er du en kontrarvolusjonær borgerskapets lakei!"

Jeg trodde faktisk slike antikverte holdninger var "arkivert" på historiens politiske skraphaug!. Men sett ut fra hvor trist det er for "røysla" nå når SOS Rasisme fikk seg "en på nesen" i retten kan man jo fortså at de få gjennværende "rettroende" har det tungt i dag. Derfor skal jeg være så overbærende at jeg skal la deg få slippe unna med dine rasismebeskyldninger mot meg! Men det kun i ren medfølelse jeg gjør det!
    Synes det er rart at du snakker om manglende humor når du selv kommer med et forsøk på en vits som feiler så totalt. Holder vi temaet utenfor så er ikke vitsen morsom, og tar temaet inn i bildet så blir det hele kvalmende.

Istedenfor å nyansere det du skrev eller å krype til korset og innrømme at det du skrev kom helt feil ut så kommer du med angrep på meg. Jeg har ikke behov for din medfølelse. Gi den heller til dem som føler rasismen på egen kropp. Og det beste du kan gjøre for dem er å ta avstand fra rasistik skvip og personer som ytrer dette.og i alle fall ikke spinne videre på dette. Du har hørt uttrykket shit in - shit out, har du ikke?

Jeg sier ikke her at du er en rasist. Det jeg sier er at hva du skrev var rasistisk. rasisme inn - rasisme ut.

PS! jeg vet godt hva ironi er, og ironi er noe man skal være svært forsiktig med å bruke i skrevne media for det er svært vanskelig å få det rett da ironi belager seg i stor grad på uskrevne nyanserende språkformer som toneleie og kroppsspråk.

S

Slubbert

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Synes det er rart at du snakker om manglende humor når du selv kommer med et forsøk på en vits som feiler så totalt.
    Jøss, er du vitsedommer? Har du kanskje en vitsefasit også?

Istedenfor å nyansere det du skrev eller å krype til korset og innrømme at det du skrev kom helt feil ut så kommer du med angrep på meg.
    "Krype til korset", haha. Må være trasig å skulle være forulempet på vegne av noen absolutt hele tiden, lighten up.

Edit:

Sånn!

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    lars_erik skrev:
    Du vet at Frepperne og deres sympatisører prøver å hacke denne tråden med "humor", prat om biblioteker og alt annet enn Frps håpløse politikk og rasistiske representanter. De lykkes ikke. Men smått surrealistisk å observere.
    Du har null troverdighet så lenge du ikke er i stand til å gjenkjenne frp-politikk med mindre den kommer med riktig vaskelapp. Da blir det bare ufrivillig komisk partipropaganda.
    Det er greit å gjøre ting litt enkelt når det gjelder politikk: Kommer det fra FrP er det dårlig, kommer det fra den andre siden er det bra, og jo lenger unna FrP det kommer fra, jo bedre er det.

Mon tro om man kan bruke samme logikk på HiFi? Jo dyrere det er, jo bedre låter det?

Men det er uansett dårlig gjort å "hacke" tråden. Særlig med humor, eller "humor".

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Er det forskjell på rasisme og å stigmatisere en gruppe som rasister?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.944
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Ingen her har sammenlignet freppere med apekatter, selvom det hadde vært velfortjent.
    Har heller ikke sett noen FRP-politikere ta avstand fra denne rasisten!

Og om noen føler seg støtt som FRP-er, er det ikke synd på de.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    Ingen her har sammenlignet freppere med apekatter, selvom det hadde vært velfortjent.
    Det blir så utrivelig om man skal måtte ta avstand fra enhver surrebukk som lirer av seg noe rør. Tenk om vi skulle hatt det slik på HFS, at man følte man måtte komme med en avskyresolusjon hver gang en eller annen tullebukk begikk et bomskud, eller "bomskudd"? Ikke koselig og ikke noe man bør ønske seg. Som vi sier i menigheten: Takk og lov og pris for at det ikke er sånn.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    BT skrev:
    En definisjon av rasisme går på at man ser på mennesker av en bestemt rase som laverestående.
    Så å se ned på en rase og stigmatisere en gruppe mennesker blir formelt sett to forskjellige ting.
    At man velger å oppfatte dem som en og samme ting, er noe annet.

N

Nifelheim

Gjest
    Slubbert skrev:
    Nifelheim skrev:
    Synes det er rart at du snakker om manglende humor når du selv kommer med et forsøk på en vits som feiler så totalt.
    Jøss, er du vitsedommer? Har du kanskje en vitsefasit også?

Istedenfor å nyansere det du skrev eller å krype til korset og innrømme at det du skrev kom helt feil ut så kommer du med angrep på meg.
    "Krype til korset", haha. Må være trasig å skulle være forulempet på vegne av noen absolutt hele tiden, lighten up.

Edit:

Sånn!
    Rasisme er et problem i samfunnet så når noen oppfører seg som rasistiske tullinger (som FRP-representanten gjorde) er det viktig at samfunnet rundt reagerer og forteller at det ikke er akseptabelt. Rasisme fører til trakasering av mennesker og det er absolutt ikke noe å se gjennom fingrene med.

N

Nifelheim

Gjest
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Det blir så utrivelig om man skal måtte ta avstand fra enhver surrebukk som lirer av seg noe rør. Tenk om vi skulle hatt det slik på HFS, at man følte man måtte komme med en avskyresolusjon hver gang en eller annen tullebukk begikk et bomskud, eller "bomskudd"? Ikke koselig og ikke noe man bør ønske seg. Som vi sier i menigheten: Takk og lov og pris for at det ikke er sånn.
    Det er jo dette FRP hele tiden krever av andre grupper (som f.eks. muslimer) når noe skjer. Disse skal alltid ta avstand, men FrP og dems sympatisører skal aldri ta avstand til noe som helst. Dobbeltstandard for n-te gang.

Og å kalle mørkhudete for ape er langt alvorligere enn et bomskudd.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.944
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Dette tøvet burde egentlig bli stående uten reaksjon, men...

Å sammenligne en som mener at folk fra Afrika er apekatter med noen du er uenige med angående hifi, er noe av det mest tøvete jeg noen gang har hørt!
    Denne rasisten, som du og dine meningsfeller ikke er et hår bedre enn så lenge dere ikke tar avstand fra ham, sprer rasisme og hat mot fremmede. Akkurat det samme som FRP har gjort siden starten. Et slikt parti er en skam for et hvert sivilisert samfunn! Partiets retorikk var med og banet vei for terroristen i Oslo og på Utøya.

Deres mørkebrune holdninger vil aldri mer bli stående uimotsagt.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Nifelheim skrev:
    totte skrev:
    Og å kalle mørkhudete for ape er langt alvorligere enn et bomskudd.
    At en knapt skrivefør harryfant kaller negre for aper er jo nettopp et bomskudd, og neppe det første eller siste han har kommet med. Jeg blir litt overrasket forundret over det gravalvoret slikt møtes med. Fremskrittspartisten nyter neppe særlig respekt blant dem han skriver ufint om i utgangspunktet, han er ikke videre toneangivende noe sted og har vel bare levert som forventet. Han er litt som en idiot som står i butikken og roper "fitte". Upassende, javel, men det er bare de mest hårsåre damene som vil kreve at alle andre idioter tar avstand fra ordbruken.

Burde jeg ta dette, om meg og mine meningsfeller og Utøya, som en personlig krenkelse ::):

lars_erik skrev:
    Dette tøvet burde egentlig bli stående uten reaksjon, men...

Å sammenligne en som mener at folk fra Afrika er apekatter med noen du er uenige med angående hifi, er noe av det mest tøvete jeg noen gang har hørt!
    Denne rasisten, som du og dine meningsfeller ikke er et hår bedre enn så lenge dere ikke tar avstand fra ham, sprer rasisme og hat mot fremmede. Akkurat det samme som FRP har gjort siden starten. Et slikt parti er en skam for et hvert sivilisert samfunn! Partiets retorikk banet vei for terroristen i Oslo og på Utøya.

Deres mørkebrune holdninger vil aldri mer bli stående uimotsagt.
    **Fnis**

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.944
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^totte, du understreker til de grader ditt eget poeng, uten at du forstår det 8)

Fnis?

No.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    ^totte, du understreker til de grader ditt eget poeng, uten at du forstår det 8)

Fnis?

No.
    Jeg tror de fleste skjønte det, men poenget mitt var at kraftidioter har liten injurierende kraft. Dette t.o.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.944
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    totte skrev:
    lars_erik skrev:

Fnis?

No.
    Jeg tror de fleste skjønte det, men poenget mitt var at kraftidioter har liten injurierende kraft. Dette t.o.
    Ok, la oss følge opp den tråden litt.

Min mening er at FRP har fått spredd sitt budskap om at fremmed-kulturelle er mindreverdige i årtier, uten at noen har sagt de i mot. Slike utskudd kan ikke ties ihjel, men sables ned med argumentasjon og avstandtaken. Kraftidioter, som du sier, er ikke unntaket der i leiren.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    Kraftidioter, som du sier, er ikke unntaket der i leiren.
    Jeg kan vel til og med være enig i at FrP har i det minste en viss overrepresentasjon av arten. Men jeg vet nå ikke om det er vår venn på Facebook og andre i samme klasse som over tid driver retorikken og etterhvert realpolitikken i stadig mer brun retning. Jeg har sett toppolitikere fra de store, stuerene partiene og Trine Skei Grande fra Venstre omtale fattige asysøkere som er utilstrekkelig forfulgt som "lykkejægera". Det er noe helt annet og mye større enn en landsbyidiot som skriver om apene fra Afrika på Facebook.

G

Gjestemedlem

Gjest
    lars_erik skrev:
    totte skrev:
    lars_erik skrev:

Fnis?

No.
    Ok, la oss følge opp den tråden litt.

Min mening er at FRP har fått spredd sitt budskap om at fremmed-kulturelle er mindreverdige i årtier, uten at noen har sagt de i mot. Slike utskudd kan ikke ties ihjel, men sables ned med argumentasjon og avstandtaken. Kraftidioter, som du sier, er ikke unntaket der i leiren.
    Du spenner nok inn åpne dører Lars Erik. Totte treffer nok ganske så bra med sin karakteristikk. Ingen grunn til å gå i spragat hver gang noen ukjente skriver noe pubertalt fjas på Internett.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.944
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Jeg kan vel til og med være enig i at FrP har i det minste en viss overrepresentasjon av arten. Men jeg vet nå ikke om det er vår venn på Facebook og andre i samme klasse som over tid driver retorikken og etterhvert realpolitikken i stadig mer brun retning. Jeg har sett toppolitikere fra de store, stuerene partiene og Trine Skei Grande fra Venstre omtale fattige asysøkere som er utilstrekkelig forfulgt som "lykkejægera". Det er noe helt annet og mye større enn en landsbyidiot som skriver om apene fra Afrika på Facebook.
    Det er vel nettopp det som er faren, at FRPs retorikk blir mer og mer stueren. Derfor mener jeg at det er så viktig å ta avstand fra den.
    En gledelig overraskelse dette, at vi faktisk er tildels enige.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Det er vel nettopp det som er faren, at FRPs retorikk blir mer og mer stueren. Derfor mener jeg at det er så viktig å ta avstand fra den.
    Hehe, joda, det er jo ikke hver dag.

Men jeg tror ikke de mest vulgære ytringene fra brunskjortene driver retorikken i den retningen i noen grad å snakke om, kanskje heller tvert i mot.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.944
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Hehe, joda, det er jo ikke hver dag.

Men jeg tror ikke de mest vulgære ytringene fra brunskjortene driver retorikken i den retningen i noen grad å snakke om, kanskje heller tvert i mot.
    Sannelig ikke sikker på det. Å tie de i hjel har jo ikke fungert.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.482
    Torget vurderinger
    0
    Egentlig burde de sinte "røde" Lars Erik og Niefel best bare forbigårs i "Størst mulige tystnad" som de sier på cirkus. Men av og til legger de jo bare ballen så jævlig godt til at man bare "må" tuppe den i mål! Og jeg som til og med er aktivt uinteressert i foppall! ::)

Det sier faktisk mere om kritikeren når han "ser" rasisme i mitt lett ironiske innlegg om sjimpanser. "Frepperen" skrev om "apekatter" og det må faktisk være lov til å ta en politiker på ordet! Hvis dere ikke hadde vært så ekstremt opptratt av å være sinte og kanskje hadde gjort et ærlig forsøk, ja et ærlig forsøk, på å faktisk lese det som var skrevet OG samtidig prøvd noe som for dere to muligens må sammenlignes med et kvantesprang, nemlig prøvd den intelektuelle øvelsen som kalles "å sette i kontekst", ja da ville dere kunne hatt muligheten til å se at mitt innlegg var kritikk av "Frepperens" ordbruk!

At en som ut fra tidligere innlegg på HFS må kunne rubriseres som ateist ber meg om "å krype til korset" finner jeg ustyrtelig morsomt! Ufrivillig humor på sitt beste! ;D

Når det gjelder fremmedkulturelle og rasisme vil jeg igjen hevde at kultur og rase er to ganske forskjellige tema! Personlig "driter" jeg i hvilken "farge" noen måtte ha. Kultur derimot er noe helt annet! Kultur og religion KAN være to sider av samme sak, men det trenger ikke være det. Det finnes folk som holder sin personlige tro for seg selv, som noe privat, uten å plage andre med det! Og når de gjør det vil ikke deres religiøse tro prege den kultur de presenterer overfor andre!

Jeg legger ikke skjul på at jeg ikke setter pris på framveksten av visse kulturer i Norge, og da spesielt de som er sterkt preget av konservativ og militant Islam. Jeg legger heller ikke skjul på at jeg synes kulturen til visse mennesker her i landet er "mindreverdig" på grunn av deres menneskesyn og da spesiellt det kvinnesynet de fronter. Dette er ikke relatert til deres "rase" eller "farge". Dette er "kultur" som pr i dag deles av folk med hudfarge som spenner fra mørkebrun til blendahvit der alle mulige avskygingner i mellom er representert. Det finnes også sterkt konservative kristne miljø der menneskesyn generellt og kvinnesyn spesiellt er like avskyelig forkvaklet som i de tilsvarende mulimske, og selvsagt finner jeg disse miljøene like mindreverdige i et moderne Norge, helt uavhengig av hudfargen til kulturbærerne! Men jeg har uansett ALDRI omtalt noen av dem som "apekatter"! Mest fordi jeg finner det fornærmende overfor apene! OG siden jeg nå har lært de to herrer Niefel og Lars Erik å kjenne er det vel da dessverre nødvendig å presisere at det faktum at noen har en mindreverdig kultur IKKE gjør mennesket til et mindreverdig individ. De som holder seg til en slik kultur har akkurat de samme menneskeretter og det samme menneskeverd som meg! Selv om disse er rasende uenig med meg i denne konklusjon!!

Når det gjelder påstander om at undertegnede er frepper vil jeg bare få lov til å si at jeg pr i dag og fram til 31.12.11 i politisk sammenheng representerer et helt annet politisk parti. Fra 01.01.2012 har jeg ikke lenger noen politiske verv så fra da av representerer jeg ingen andre enn meg selv i politisk sammenheng, dette som en direkte følge av at jeg har forlatt det partiet jeg tidligere så som "mitt". I den grad jeg noensinde vil komme til å gå inn i partipolitisk virksomhet igjen er det ikke sansynlig at det blir FrP! Da ligger nok Venstre nærmere selv om det også er lite trolig når det kommer til stykket.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.425
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Ja da, ja da, ja da. Vi har skjønt det nå. "Det brune grumset skal bekjempes med alle midler". Og hvilke midler har du anvendt? -Ørten innlegg, stort sett repeterende om det samme "Det brune grumset skal bekjempes". Dette har du terpet på til det kjedsommelige. Og det var vel det (du) som fikk Terror-tråden stengt. Og hva oppnådde vi (du) med det? Ingenting.

Hifisentralen har kanskje et par-tre hundre aktive medlemmer som poster regelmessig om hifi/musikk. Disse seksjonene kan leses av utenforstående (ikke medlemmer). De er også googlebar.
    På Off-Topic er det imidlertid kun medlemmer som får lese og skrive. Dette er en lukket "klubb" for medlemmene. I de politiske trådene er det i praksis kun 20-30 gjengangere. Disse er til gjengjeld faste bidragsytere. Ingen av disse er brunskjorter så vidt jeg kan se. Skjønt mange er kritiske til de problemene som nå har meldt seg med full tyngde som følge av manglende integrering av våre fremmedkulturelle nye landsmenn.

Dine repeterende tabloide innlegg herom passer bedre i kommentarfeltene til feks Dagbladet, men her inne på lille lukkede OT så blir vel mye hakk-i-plata.
    Du må gjerne teppebombe disse trådene, men da får du legge litt mer flid og nyanser i innleggene, ellers så grenser det til trolling.

Dette i best mening. :)

S

Slubbert

Gjest
    pedal skrev:
    Du må gjerne teppebombe disse trådene, men da får du legge litt mer flid og nyanser i innleggene, ellers så grenser det til trolling.
    "Grenser", understatement of the year.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.425
    Torget vurderinger
    1
    Diplomatiet, Slubbert. Diplomatiet.

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    pedal skrev:
    I de politiske trådene er det i praksis kun 20-30 gjengangere. Disse er til gjengjeld faste bidragsytere. Ingen av disse er brunskjorter så vidt jeg kan se.
    -
    Hva faen hjelper "i beste mening" når man uttaler seg om farger og er fargeblind.

I beste mening.

AS

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.425
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Hva faen hjelper "i beste mening" når man uttaler seg om farger og er fargeblind.
    Denne skjønte jeg ikke helt. Kan du si i klartekst hva du mener?

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Du som er en stor humorist må da kunne få noe bedre ut av dette?
    Hvis ikke ser jeg det ikke som min oppgave å hjelpe deg frem. Ignorer det gjerne eller kom opp med en nedlatende vittighet, det klarer du nok.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ArtDeco skrev:
    Du som er en stor humorist må da kunne få noe bedre ut av dette?
    Hvis ikke ser jeg det ikke som min oppgave å hjelpe deg frem. Ignorer det gjerne eller kom opp med en nedlatende vittighet, det klarer du nok.
    Nok en halvkvedet vise. Man sier noe ingen skjønner, og ber man om en klargjøring, får man et svar som dette.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    19.624
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Etter 194 sider med FRP skandaler er det vel på tide å legge temaet dødt. De er en gjeng bygdetullinger og ferdig med det.

Rune.U

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Antall liker
    17
    Underholdende tråd dette,og med fare for å bli beskyldt for sterk generalisering,så ser det ut til at de fleste synes at FrP`s metoder antagelig er de som vil avhjelpe det de langt fleste anser som et problem i Norge i dag. Dog-skal ikke disse forslagene komme fra FrP selv,de skal komme fra andre,og mer moderate partier.Partier man ikke gjerne forbinder med "brune holdninger".Den største underleverandøren i så måte er jo sjefslokomotivet AP. Men AP har greid det kunststykket å inneha tilnærmet lik retorikk som FrP,antagelig for velgernes skyld,men samtidig gjennomføre (eller ikke?) noe helt annet.
    Om man er villig til å stille seg litt på sidelinjen til norsk partipolitikk,så er det ikke så krevende å se at utad,så er ikke uenigheten stor.Det er retorikken som utgjør forskjellen i velgernes øyne.
    Dagens regjering gjør et stort poeng ut av å utvise folk i svært kontroversielle saker. Dette er antagelig D E T store pr-stuntet for å vise den "tøffe holdningen". Hva er tøft med å utvise folk som har bodd i landet i en årrekke?? Folk som har jobb,og unger som allerede er norske..
    De har liten og ingen kontroll med innvandringen/flyktningepolitikken,bortsett i fra land vi har avtaler med (EU)Nåja.. Arbeidsinnvandringen er forøvrig et område det burde ha vært langt større kontroll på. Kommer du fra Litauen med sag,så ser det ut til at man nærmest automatisk er faglært snekker..
    AP sin retorikk er altså temmelig lik FrP sin,for velgernes skyld i innvandrings/flyktninge-spørsmål. Hva Frp virkelig ville ha gjort i regjering vet ingen,men vi har jo en slags referanse i SV. Likevel er det vanskelig å sammenligne fordi SV er et mindre parti,men med makt-sammen med AP/SP.Likevel,fantastisk å se et radikalt parti få kastet realitetene inn over seg!

De flyktningene som i dag er plassert over det ganske land,har havnet i en helt ny verden.Svært mange av dem har fått opphold i småkommuner.Tette samfunn,der de fleste kjenner hverandre fra før. Stort sett-går dette rimelig greit. De aller,aller fleste nordmenn er ikke rasister,men det er holdninger rundt omkring nå,som ikke var like sterke før. Dette går ikke mye på ren rasisme,men mer på hva innbyggerne faktisk får se hva våre styrende faktisk legger i hendene på disse menneskene. Opplevelsen av at de nye i landet automatisk får rettigheter,og ting lagt til rette for seg,som innfødte aldri har vært i nærheten av,er i sterkeste laget. I dette bildet,må det ikke glemmes at det er ute i småkommunene at det,i de fleste tilfeller, finnes flest fattige etter norsk målestokk i forhold til folketall. Dette skyldes delvis,at mange norske fattige gjerne "emigrerer" ut på landsbygda fordi det er,totalt sett,billigere,og gjerne enklere saksbehandling i NAV-systemet der.
    Joda,det er endel trygdeflyktninger med i bildet,men lav lønn er ikke kun et NAV-syndrom.
    Det er da ikke så greit å se fremmede få det meste lagt opp i hendene,og dette må forståes av de rådende myndigheter. Det er likevel "forbudt" å nevne slike ting.Det blir kontant avvist som misunnelse eller en form for "lavrasisme". Det demper ikke akkurat negative holdninger når våre nye landsmenn går først i køen inn til -et eller annet-,eller at de får dekket et fjorten dagers besøk hos slektninger i hovedstaden,uansett hvor de bor i landet. De fleste forstår at dette nok er godt ment fra systemets side,men de burde ha innsett at dette samtidig skaper negative holdninger hos mange av den faste befolkningen. Det er selvfølgelig lett å si at folk burde vite bedre enn å la dette gå ut over de som mottar disse velferdene.-Og ja. De fleste lar det ikke gå ut over dem,men noen gjør det,og finner kanskje de over nevnte grunner til å gjøre det.Dette har også smitteeffekt,over på det vi kanskje kan kalle vanlige mennesker,og barn.Sistnevnte er kanskje det mest tragiske,for de får ofte barn av innvandrere/flyktninger i klassen/barnehage.Voksne og foreldre snakker hjemme,og da har vi et problem,og det problemet vokser for tiden.
    Om FrP har løsningen,vet vi ikke,for de får neppe flertall for sin uttalte politikk,selv om de mener nærmest det samme som AP gjør i retorikk. Som utøvende kjenner vi jo AP og Høyre,uten at forskjellen ble øredøvende. Vi har jo et internasjonalt rykte å tenke på,men jeg undre på om hva også -de- ville ha tenkt om de hadde sett de norske interne resultatene i praksis,som den dynga av selv-motsigelser/gjørelser den er i praksis.
    Det er greit å være streng i innvandringepolitikken,men da må man være streng med en gang,og ikke vente i årevis for å manne seg opp!
    Når det er sagt,så liker heller ikke jeg FrP sin retorikk,og bunnlinjen i ideologien.Det er derimot ikke det samme som at de tar feil i alt de gjør.Blind høne kan også finne korn,men de finner nok ikke en velger i meg,uansett..

G

Gjestemedlem

Gjest
    gismo skrev:
    rri skrev:
    De er en gjeng bygdetullinger og ferdig med det.
    ::) ::)
    Er absolutt ikke FRP tilhenger, men er tross alt fra bygda ;D
    Er vi ikke urbane nok...?

gismo
    Det finnes jo urbane frp-ere også. De kalles gjerne byoriginaler.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Landsbyidiotene bor et sted midt i mellom.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.482
    Torget vurderinger
    0
    Noe av det dummeste man kan gjøre er å avskrive sine motstandere som dumminger.
    Historien viser at det gjerne straffer seg! ;)

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    299
    nb skrev:
    Carl I er snurt fordi han ikke får være partiets representant til Nobelkomiteen. Kanskje litt begrenset selvinnsikt?

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article2270287.ece

Ikke ble han statsminister, ikke ble han stortingspresident,
    ikke ble han ordfører i Oslo, og jaggu ble han ikke medlem av Nobelkomiten.
    Det får tross alt være grenser på hva en skal finne seg i i dette landet!

Kanksje på tide å brenne broene og flytte til Spania på heltid.....
    Han er jo tross alt 67 og i prinsippet pensjonist.....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn