Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    /\ I mine øyne ville det bygget påført samfunnet skade, så her er jeg lettet fordi Frp velger en "takk for sist" til sine Dolchstossere.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    /\ I mine øyne ville det bygget påført samfunnet skade, så her er jeg lettet fordi Frp velger en "takk for sist" til sine Dolchstossere.
    Det har jeg ingen mening om. Bor ikke i Oslo, og kan ikke sette meg inn i hverken konsekvensene og behovet for flytting av samlingen.
    Noen skandale er det uansett ikke. Det er bare å tone flagg. Fikk du FrP-sjel nå forresten? ;D

V

vredensgnag

Gjest
    Nei, går nok fri for slike raptuser. Hvor er det blitt av Hagen?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gubra skrev:
    vredensgnag skrev:
    Nei, går nok fri for slike raptuser. Hvor er det blitt av Hagen?
    Forhåpentligvis sendt til Spania.
    He he, nei. Jeg kan dessverre skuffe alle med å fortelle at han var i Fredrikstad i dag. FrPs ordfører gjorde etterhvert en dårlig figur. Hagen gjorde det ikke så dårlig som henne. Monica Mæland kom heller ikke heldig ut av det med sin triumf over at det både ble regnet som nødvendig med både nedskjæringer og boligskatt samtidig, som hun fremhevde at det ikke nødvendigvis unngås nedskjæringer med boligskatt. Like interessant å vite som at det er kjekt med paraply i regnet. Blir ikke boligskatt innført på grunn av budsjettunderskudd? Er det gitt at den skatten skal dekke hele underskuddet? Merkelig argument. Men det er et H-tema, og dermed OT.

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    FrP har ikke klart å fornye seg, man kan ikke kjøre det samme programmet i 25 år dvs ankrer seg på eldreomsorg,sykehus og innvandringspolitikken. Det er Frp's hovedproblem. Folk blir lei.

V

vredensgnag

Gjest
    Enkel oppskrift for suksess for partiet.

1. Velg ledere som er sympatiske - det sytelaget partiet har påført seg selv er til skade. Hvem kunne, i sin aller villeste feberrus, ha lyst til å invitere Hagen, Sandberg eller Jensen hjem til middag?

2. Rydd opp i partiprogrammet. Nå er det en fisketur etter hva som helst som vil bite, det henger ikke på krok og er fylt med selvmotsigelser og regelrett sludder.

3. Fokusér på viktige områder - det er helt rett at oljeformuen burde brukes mer aktivt, men slutt å lefle med "virkning på fastlandsøkonomien" og tulleforslag om å bruke utenlandsk arbeidskraft uten at Norge skal ha medansvar eller økonomisk effekt av samme.

4. Kikk nærmere på disse amerikanske tenketankene, og tullingene i egne rekker som ville vært lykkeligere i USA enn de noensinne kan bli i Norge. Er det virkelig dette Frp har lyst til å stå for? Og hva skjer den dagen man ev. blir gjennomskuet for å være femtekolonnist for disse interessene? Den norske velferdsstaten trenger helt sikkert å forbedres, men det er å skyte av seg føttene å prøve å fjerne den, og om det er dette Frp ønsker å arbeide for, så vil partiet bli en fotnote i dette landet.

5. Og jobb gjerne for innvandringsbegrensninger og at innvandrere pålegges å akseptere at de har kommet til et nytt land, og må godta dets skikker, språk og lover. Men se forskjellen på innvandringskontroll og fremmedfrykt.

Avgitt gratis.

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Gjestemedlem skrev:
    Et øyeblikk av klarsyn og selvinnsikt hos Fpu.

Formann i Fremskrittspartiets ungdom i Oslo, Christer Kjølstad, skylder på mindre begavede Frp-ere etter et elendig resultat i årets skolevalg. :D

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7781824

Dette har jo alle andre vært klar over i mange år. :-\
    Og med den uttalelsen fremstår Kjølstad som fremst blant likemenn. En verdig leder i FpU ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.656
    lars_erik skrev:
    Pink_Panther skrev:
    http://www.na24.no/article3225688.ece

Nå har han visst pælmet litt stein i glasshuset sitt.
    Ref. saken mot Gro H. Brundtland
    Var det ikke noe baluba ::) da han kjøpte dette huset/ tomta si for noen år siden også? Har en erindring om det.
    "Næringseiendom" i strandkanten på Tjøme. Luksusbolig med innlagt kontor. Et lite kontor, vel og merke.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Pink_Panther skrev:
    http://www.na24.no/article3225688.ece

Nå har han visst pælmet litt stein i glasshuset sitt.
    Ref. saken mot Gro H. Brundtland
    Var det ikke noe baluba ::) da han kjøpte dette huset/ tomta si for noen år siden også? Har en erindring om det.
    Skal jeg få skylden for det også, nå? Fy fader, altså... Han der lederen for Oslo Fpu virker som riktig mann til jobben. Fremtidens politiker i et parti som trenger slike for å overhodet ha en god fremtid.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nifelheim skrev:
    FrP flyr rundt i veibanen ikledd gule vester og dirigerer bilister slik som kun politiet har myndighet til.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2011/artikkel.php?artid=10090404

Hva var svaret fra Frp-representanten? "Noen er ute etter å ta FRP". ingen overraskelse der.
    Det er så mye tøv disse folka finner på, at de må mangle både oppdragelse; ta hensyn til andre enn seg selv, og rett og slett vett!

Og " noen er ute etter å ta Frp". ??? De klarer da fint selv å framstå som to-prosenter.

V

vredensgnag

Gjest
    lars_erik skrev:
    Nifelheim skrev:
    FrP flyr rundt i veibanen ikledd gule vester og dirigerer bilister slik som kun politiet har myndighet til.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2011/artikkel.php?artid=10090404

Hva var svaret fra Frp-representanten? "Noen er ute etter å ta FRP". ingen overraskelse der.
    Det er så mye tøv disse folka finner på, at de må mangle både oppdragelse; ta hensyn til andre enn seg selv, og rett og slett vett!

Og " noen er ute etter å ta Frp". ??? De klarer da fint selv å framstå som to-prosenter.
    Det verste med den aksjonen er vel at Hoksrud bruker det rare ordet 'fremprovosere':

- Det tenkte jeg ikke over en gang. Vi fremprovoserte ikke bilister til å stanse, men reklamerte med muffins og kaffe. Vi registrerer i etterkant at politiet ikke er fornøyd med dette, sier Hoksrud.

Hans utsagn er et strålende eksempel på partiets merkelige holdning til hva ord betyr. For selv om det er unødvendig å si frem+provosere, så var det akkurat det Hoksrud & Co gjorde: de provoserte folk til å stanse.
    Men som god Frp'er (1) innrømmer han at han ikke har tenkt - (2) nekter han for det han gjorde/vil gjøre - og (3) lokker han i stedet med den distraherende gulroten.

Slik sett lite å forbauses over fra Hoksrud, som sender ballen i krysset tre ganger når det gjelder partiets kjerneverdier.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.656
    De har jobbet i natt, disse telemarksheltene fra FrP http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.7783289

Jeg trodde at det å sette opp falske skilt er ulovlig, jeg. ::)
    Egentlig syntes jeg litt synd på frepperene nå. Trumfkortet de har brukt i mange år for å tiltrekke seg velgere er plutselig blitt ugyldig, hovedmotstanderen har hatt en sympatibølge og den mulige samarbeidspartneren stjeler stemmer i hopetall fra dem. Nå er de alene i sandkassen, ingen vil leke med dem og da kommer utbruddene.

Hurra!! Livet er herlig!! ;D

N

Nifelheim

Gjest
    Stor forskjell på liv og lære.

SV får pes fordi de leier miljøvennlig, men ikke det aller mest miljøvennlige.

Hvor er dem som peser når lov-og-orden-partiet beviselig bryter loven. Ikke bare 1 gang i løpet av et døgn, men 2 ganger. Og andre gangen etter å ha blitt irettesatt av politiet for første brudd?

PS! Hvilket verdibrudd er størst og alvorligst?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.656
    Nifelheim skrev:

Hvor er dem som peser når lov-og-orden-partiet beviselig bryter loven. Ikke bare 1 gang i løpet av et døgn, men 2 ganger. Og andre gangen etter å ha blitt irettesatt av politiet for første brudd?

Den første aksjonen til FrP kunne lett ha ført til ulykker. En regntung ettermiddag, politi "look-a-like" som står og vifter med armene midt i veibanen på en sterkt traffikert vei i rushtiden.
    Aksjon nr. 2 var ikke så hasardiøs, der drev de bare forfaskning i stor skala. Dette samtidig som Hoksrud furter fordi Samferselsministeren bevilger penger til samferdselsprosjekter.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    Nifelheim skrev:

Den første aksjonen til FrP kunne lett ha ført til ulykker. En regntung ettermiddag, politi "look-a-like" som står og vifter med armene midt i veibanen på en sterkt traffikert vei i rushtiden.
    Aksjon nr. 2 var ikke så hasardiøs, der drev de bare forfaskning i stor skala. Dette samtidig som Hoksrud furter fordi Samferselsministeren bevilger penger til samferdselsprosjekter.
    De skal være veldig glade at dette idiotiet ikke hendte mens jeg og min bil var på vei til jobb. Hadde muligens kjørt de ned i raseri.

At det ikke reageres er vel ikke noe nytt? Når har de andre partiene stilt FRP til veggs da? Det hender jo aldri.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.547
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    De skal være veldig glade at dette idiotiet ikke hendte mens jeg og min bil var på vei til jobb. Hadde muligens kjørt de ned i raseri.
    Det tror jeg du skal være veldig glad for at du ikke gjorde. Privatisert henrettelse som straff for uautorisert trafikkdirigering høres ikke spesielt bra ut. Land vi ikke ønsker å sammenligne oss med, osv.

Tenk litt over om det utsagnet ditt får deg til å fremstå som en mer eller mindre seriøs debattant. Vi vet allerede hva du mener om FrP, men hvem er det du ønsker å være?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn skrev:
    lars_erik skrev:
    Det tror jeg du skal være veldig glad for at du ikke gjorde. Privatisert henrettelse som straff for uautorisert trafikkdirigering høres ikke spesielt bra ut. Land vi ikke ønsker å sammenligne oss med, osv.

Tenk litt over om det utsagnet ditt får deg til å fremstå som en mer eller mindre seriøs debattant. Vi vet allerede hva du mener om FrP, men hvem er det du ønsker å være?
    Så,så.
    Trøndersk ironi er det visst vi trøndere som forstår best. Glemmer det av og til 8)
    Men tanken er jo besnærende ::)

Tilbake til dette at de andre partiene ikke reagerer. Dette er noe jeg aldri har forstått; at man ikke griper alle de lissepasningene FRP sender? FRP selv griper jo alle muligheter.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Skulle til å si det, Asbjørn. Hadde ikke blitt noen FrP-skandale da.... ::)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Zomby_Woof skrev:
    Skulle til å si det, Asbjørn. Hadde ikke blitt noen FrP-skandale da.... ::)
    Det avhenger strengt tatt av størrelsen på bulken ::)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.547
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Trøndersk ironi er det visst vi trøndere som forstår best. Glemmer det av og til 8)
    Trøndersk ironi handler for meg mest om understatement. "De' vart no brukbart, ja" etter en fotballkamp hvor man valset over motparten 8-0. Eller "Itj'nå å skjemmes over", som faktisk var Adresseavisens overskrift etter 9 midt-norske gullmedaljer i siste vinter-OL. Eller den lakoniske og drepende replikk, som naboens kommentar da slakterens sønn hadde tatt juridisk embedseksamen: "De må no vel bli bra no ja, me ein te å slakt og ein te å flå." Eller det overraskende ordvalg, som da jeg en gang for lenge siden spurte min bror om hvor det hadde blitt av kjæresten hans, siden jeg ikke hadde sett henne på noen dager. "Æ ha' sagt opp abbonnemange'" lød det. Mer behøvde ikke sies.

Du må heim å øv meir, lars_erik.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Asbjørn skrev:
    lars_erik skrev:
    Trøndersk ironi handler for meg mest om understatement. "De' vart no brukbart, ja" etter en fotballkamp hvor man valset over motparten 8-0. Eller "Itj'nå å skjemmes over", som faktisk var Adresseavisens overskrift etter 9 midt-norske gullmedaljer i siste vinter-OL. Eller den lakoniske og drepende replikk, som naboens kommentar da slakterens sønn hadde tatt juridisk embedseksamen: "De må no vel bli bra no ja, me ein te å slakt og ein te å flå." Eller det overraskende ordvalg, som da jeg en gang for lenge siden spurte min bror om hvor det hadde blitt av kjæresten hans, siden jeg ikke hadde sett henne på noen dager. "Æ ha' sagt opp abbonnemange'" lød det. Mer behøvde ikke sies.

Du må heim å øv meir, lars_erik.
    Noen har en litt røffere tone ;)
    Det det betydde, var at de hadde nok fått seg en verbal skyllebøtte, i det øyeblikket det hadde gått opp for meg at dette var et ulovlig, trafikkfarlig FRP-stunt.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.656
    Pink_Panther skrev:
    De har jobbet i natt, disse telemarksheltene fra FrP http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.7783289

Jeg trodde at det å sette opp falske skilt er ulovlig, jeg. ::)
    Egentlig syntes jeg litt synd på frepperene nå. Trumfkortet de har brukt i mange år for å tiltrekke seg velgere er plutselig blitt ugyldig, hovedmotstanderen har hatt en sympatibølge og den mulige samarbeidspartneren stjeler stemmer i hopetall fra dem. Nå er de alene i sandkassen, ingen vil leke med dem og da kommer utbruddene.

Hurra!! Livet er herlig!! ;D
    Tingene spisser seg litt i Porsgrunn nå; http://www.ta.no/nyheter/grenland/article5728683.ece
    Berby, gammelpunkeren, er i støtet. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette var jo et direkte humoristisk innslag i valgkampen for mange av oss, sett bort fra bilistene i Porsgrunn og FrP. :)

- Vi tenkte overhodet ikke på at dette var ulovlig på forhånd. Vi tenkte bare på å få synliggjort politikken vår, sier leder i Porsgrunn Frp, Nelly Olsen, til VG Nett.
    Når et selvutnevnt lov- og ordenparti kommer med et slikt svar så blir det smått morsomt. En så sentral del av lovverket bør være kjent for alle som har førerkort. Vi kan altså konstatere at ingen i Porsgrunn FrP har førerkortet, og i alle fall fortjener de det ikke. Med alle de bensinslukerne FrP-ere ofte foretrekker så gjør lokallaget i Porsgrunn en kjempejobb for miljøet kan det virke som. Hipp hurra for det!

- Vi tenkte overhodet ikke på at dette var ulovlig på forhånd. Vi tenkte bare på å få synliggjort politikken vår, sier leder i Porsgrunn Frp, Nelly Olsen, til VG Nett.
    Akkurat det samme tenkte heroinisten i Nygårdsparken da han en tidlig morgen syntes det var en god idé å forsyne noen andre heroinister med medisin for å unngå å bli syke. Det er klart at folk som får gode ideer uten å tenke seg godt nok om ikke bør straffes for det. Det er jo kun ulovligheter som begås av smarte, nyktre og bevisste mennesker som er straffbare. Og det er jo i dette tilfellet riktig, i og med at de som ikke vet sitt eget beste ofte ikke er mentalt strafferettslig tilregnelige.

Ja ja, vi skal ikke overdrive. Det blir litt for dumt. Men vi kan vel glede oss over at landets dummeste politiske lokallag endelig er kåret. Nei, der overdrev jeg pinadø igjen. Vennligst overse hele innlegget mitt. Jeg tenkte meg ikke godt nok før jeg skrev det, og nå glemmer jeg rett og slett å tenke meg om før jeg trykker på "Legg til innlegg".

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.175
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Dette var jo et direkte humoristisk innslag i valgkampen for mange av oss, sett bort fra bilistene i Porsgrunn og FrP. :)

Når et selvutnevnt lov- og ordenparti kommer med et slikt svar så blir det smått morsomt. En så sentral del av lovverket bør være kjent for alle som har førerkort. Vi kan altså konstatere at ingen i Porsgrunn FrP har førerkortet, og i alle fall fortjener de det ikke. Med alle de bensinslukerne FrP-ere ofte foretrekker så gjør lokallaget i Porsgrunn en kjempejobb for miljøet kan det virke som. Hipp hurra for det!

Akkurat det samme tenkte heroinisten i Nygårdsparken da han en tidlig morgen syntes det var en god idé å forsyne noen andre heroinister med medisin for å unngå å bli syke. Det er klart at folk som får gode ideer uten å tenke seg godt nok om ikke bør straffes for det. Det er jo kun ulovligheter som begås av smarte, nyktre og bevisste mennesker som er straffbare. Og det er jo i dette tilfellet riktig, i og med at de som ikke vet sitt eget beste ofte ikke er mentalt strafferettslig tilregnelige.

Ja ja, vi skal ikke overdrive. Det blir litt for dumt. Men vi kan vel glede oss over at landets dummeste politiske lokallag endelig er kåret. [size=10pt]Nei, der overdrev jeg pinadø igjen. Vennligst overse hele innlegget mitt. Jeg tenkte meg ikke godt nok før jeg skrev det, og nå glemmer jeg rett og slett å tenke meg om før jeg trykker på "Legg til innlegg".
    Sett slikt ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.656
    Jeg syntes litt synd på Calle, jeg. Han kunne ha vært en skikkelig rocker, hadde det ikke vært for denne hersens politikken.

Dessuten passet han i Pelle Parafins band. ;D

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839
    Pink_Panther skrev:
    Jeg syntes litt synd på Calle, jeg. Han kunne ha vært en skikkelig rocker, hadde det ikke vært for denne hersens politikken.

Dessuten passet han i Pelle Parafins band. ;D
    Pelle Parrafin, Billy Bettong, Frida Frosk, Ragna Rekkverk og Calle Kølle?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.547
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror ikke det er smart å stille ultimatum på valgdagen:
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article4223327.ece

I min hjemkommune ser FrP ut til å bli mer enn halvert. Jeg tror det skyldes at valget i praksis har blitt et ordførervalg mellom to kandidater, og det lokale FrP har en historikk på å hestehandle seg til posisjoner med både den ene og den andre. Da er det ikke mulig å stole på dem i et slikt "ordførervalg", og de synker som en stein i gjørme.

Situasjonen i Oslo ligner. Ingen vil ha FrP's ordførerkandidat, mens Stang er mer populær enn partiet sitt. Da vil et slikt utspill som dette lett bli oppfattet som en krystallklar oppfordring om å stemme Høyre hvis man vil ha Stang som ordfører. Neppe sånn ment fra FrP, men det er jo konsekvensen av det de sier.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Frp har tenkt lure tanker igjen. Det siste store nye er at de vil at brannvesenet skal ta betalt for å slukke branner. Så hvis det er branntilløp i hjemmet ditt bør du vokte deg vel for å ringe dem hvis ikke du vil ha en saftig regning i posten.

Nei det er ingen aprispøk... only in Frp,,, :-\

(Dagbladet): Oslo Frp går inn for å etablere en ordning der brannvesenet sender ut regning for slukningsarbeidet etter en utrykking.

http://www.dagbladet.no/2011/09/11/nyheter/politikk/valg11/frp/sv/17972970/

De vil vel bane vei for konkurrerende private brannvesen, så kan man ta en anbudsrunde før en slukking. Eller som vi kjenner fra andre land og tider ha merker på husene om hvem som er forsikret og hvem man skal slukke hos.

V

vredensgnag

Gjest
    Ha-ha. Det er dette samfunnet presterte å komme vekk fra. I gamle dager hadde man brannkasser, og utvalgte brannkorps slukket brannene hos dem som hadde tegnet seg i disse.

Men fordi branner kunne spre seg forstod man det latterlige i å ikke skulle slukke en brann bare fordi noen ikke hadde betalt inn i en brannkasse. Så man gjorde brannslukning til en samfunnsoppgave og sørget for at samtlige branner ble slukket, fordi det gavnet hele samfunnet.

Frp har kanskje forelsket seg i hva som foregår i Tennessee, der man har gått tilbake til gamle dagers praksis med selektiv slukning.
    Dette er noe Frp vil gjøre på alle samfunnsområder, i tråd med målet om å gjøre alt om til et marked.

En dag vil nordmenn gjennomskue dette, og forvise de USA-forgapne tullingene i Frp til den lille promillen av oppslutning de fortjener.
    http://www.telegraph.co.uk/news/wor...rning-house-over-unpaid-subscription-fee.html

Man burde få juling for å foreslå noe så dumt.

Vedlegg

N

Nifelheim

Gjest
    Låner du penger betaler du renter. Uredelig å ta med finanskostnader for å si at bompenger er fælt.

N

Nifelheim

Gjest
    Kan noen plassere oberst Carl på gamlehjem.

"- Journalistene har oppført seg helt skandaløst og ikke gjort sin jobb"

Alltid andre sin feil.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Helt på linje med Nifelheim.

En lang og grisedyr tunnell som er hugget i granitt har forsvinnende små løpende vedlikeholdskostnader i forhold til investeringskostnaden, og man kan tenke seg at en slik tunnell kan finansieres ved at man til evig tid betaler bompenger som dekker kapitalkostnaden ved utbyggingen, kanskje til og med fratrukket inflasjon, slik at realgjelda blir stående. Dette gir en beskjeden og fast kostnad for bruk av tunnelen som korresponderer med det den kostet. Dersom bomstasjonen er vedlikeholdsfri og helt uten administrasjonskostnader, så vil allikevel 100% av bompengene gå "i sluket" slik tabloidene og FrP ser det. Meningsløst.

Og når det gjelder brannvesenet så trodde jeg det var en av de ytterst få oppgavene nattvekterstatsforkjemperne mente hørte nattvekterstaten til, men nå altså ikke lenger. Kraftidiotiet finnes overalt, men FrP har lyktes med å systematisere det på en annen måte enn andre - skryt utdeles. Fnis.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.407
    Torget vurderinger
    1
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn