Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Slubbert

Gjest
    Overt religiøsitet har mange fellestrekk med sinnslidelser, men det er jo uavhengig av hvilken religion. Selv er jeg veldig lite glad i forbud, men i svake øyeblikk kan jeg sympatisere med Gjestemedlems forslag om aldersgrense. Man må være over 15 år for å få se Ringenes Herre på kino, hvorfor ikke måtte være over 15 for å slippe inn i moskéen eller kirken også?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.614
    Slubbert skrev:
    Overt religiøsitet har mange fellestrekk med sinnslidelser, men det er jo uavhengig av hvilken religion. Selv er jeg veldig lite glad i forbud, men i svake øyeblikk kan jeg sympatisere med Gjestemedlems forslag om aldersgrense. Man må være over 15 år for å få se Ringenes Herre på kino, hvorfor ikke måtte være over 15 for å slippe inn i moskéen eller kirken også?
    Hva er det du forsøker å ro deg bort fra nå?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    "Det var noen andre" "Jeg mente det ikke slik" "Atte-atte..."

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.7753715
    Tappert forsøk på å avskrive seg selv ved å definere seg som et forumtroll.

Trond Røed skrev også et innlegg på Drammens Tidenes debattforum der han sa at de som ble drept på Utøya var de første ofrene for regjeringens innvandringspolitikk.

Dette måtte han gå ut og beklage sterkt etterpå.

– Jeg gjorde det, også det som et ledd i en pågående debatt og ytring, for å se hva slags type reaksjoner som kommer på den type ting. Jeg fikk konstruktive tilbakemeldinger på det, og mener ikke dette, sier Røed.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Det kan virke noe rart, men Frp har faktisk steget på meningsmålingene i Oslo, og det ser faktisk ut som anbudskameratene (de borgelige) stikker av med seieren i år også ???

I avstemmningstråden, hvem skal du stemme på i årets kommunevalg er det hel blått der også ???

V

vredensgnag

Gjest
    Syns ikke det er så rart - lokalvalglojaliteter flyttes ikke på like lett, siden det dreier seg om saker som folk har konkrete forhold til sammenlignet med rikspolitikk. Jeg har ikke forventet store forskyvninger - men ser man på hvor de borgerlige var på vei for noen måneder siden, så har det skjedd en innstramming.
    Terroraksjonen har sikkert også virket avklarende for mange. Er man mot innvandring, så har man nå fått vite hvem som er det; og er man for, har man fått klar indikasjon om det.

Likevel syns jeg det at Frp ønsker en Fox-News aktig tv-kanal i Norge tyder på at det er en del varig svekkelse ute og går i det partiet, okkesom.
    http://www.aftenposten.no/kul_und/article4201466.ece

The 10 Most Ridiculous Fox News Lies
    http://www.spitefulcritic.com/home/10-most-ridiculous-fox-news-lies-creative-edits-and-half-truths

De 10 Verste Fox News Lies
    http://mediamatters.org/research/200910010024

We Watch Fox News So You Don't Have To
    http://www.newshounds.us/

Undres hvorfor Frp vil ha en tv-stasjon som lyver og lyver og lyver til folk?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:

De vil vel ha en motvekt til den kulturmarxistiske pressen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.168
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    totte skrev:
    vredensgnag skrev:

Hvor finnes den da? Bortsett fra i ABBs hode, altså?
    Og i retorikken til de som støtter hans forkvaklede sinn?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.168
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    f skrev:
    Det kan virke noe rart, men Frp har faktisk steget på meningsmålingene i Oslo, og det ser faktisk ut som anbudskameratene (de borgelige) stikker av med seieren i år også ???
    Som sagt i en annen tråd, er det i tråd med all erfaring.

Siden de andre partiene tydeligvis ikke har lært nå heller hvordan man takler Carl Ivar, får han nok engang ta på seg offer-rollen i fred og ro, og ender opp med å snu det hele til sin fordel. Han skulle selvsagt ha blitt verbalt most, tilintetgjort og grusa etter uttalelsene om bruk av etterforskningmidler etter massakeren. I stedet blir han nok engang tiet i hjel. Det har alltid ført til at han kommer ut som seierherre. Så også nå.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.614
    Det er kun 5 % av Oslos befolkning som ønsker Kalle som ordfører, mens Fabian Stang fosser frem. Blir FrP relativt stort i Oslo kan dette bli grisete.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.655
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    Det er kun 5 % av Oslos befolkning som ønsker Kalle som ordfører, mens Fabian Stang fosser frem. Blir FrP relativt stort i Oslo kan dette bli grisete.
    FrP blir da vel ikke større enn Høyre i Oslo? Det finnes da ikke såå mange drosjesjåfører i byen heller!?

Og slett ikke alle av dem stemmer FrP heller i en by som Oslo! ;D

Sarkasme / ironi / generellt oppgitt og lei, velg det du synes passer. Nå har jeg ferie og det er på høy tid å åpne en god "Kentish Ale" i godværet! :D

C

Cappuccino

Gjest
    totte skrev:
    vredensgnag skrev:

Nettopp. Fox News eller en Fox News - kopi tror jeg neppe er svaret. Tror det ble dratt frem mer for å peke på et eksempel på en motvekt. Tror vi trenger noe mer jordnært og tilpasset vårt samfunn, men at det trengs en motvekt til en venstredominert, og for lite nøytral presse og mediaverden i Norge er det liten tvil om.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Cappuccino skrev:
    totte skrev:
    vredensgnag skrev:

Nettopp. Fox News eller en Fox News - kopi tror jeg neppe er svaret. Tror det ble dratt frem mer for å peke på et eksempel på en motvekt. Tror vi trenger noe mer jordnært og tilpasset vårt samfunn, men at det trengs en motvekt til en venstredominert, og for lite nøytral presse og mediaverden i Norge er det liten tvil om.
    Eksister ikke Visjon Norge ennå da? Det er vel tilstrekkelig jordnært og nøytralt til å tilfredsstille frp-ere.

V

vredensgnag

Gjest
    Cappuccino skrev:
    totte skrev:
    vredensgnag skrev:

Nettopp. Fox News eller en Fox News - kopi tror jeg neppe er svaret. Tror det ble dratt frem mer for å peke på et eksempel på en motvekt. Tror vi trenger noe mer jordnært og tilpasset vårt samfunn, men at det trengs en motvekt til en venstredominert, og lite nøytral presse og mediaverden i Norge er det liten tvil om.
    Jordnært og tilpasset vårt samfunn?
    Høyresiden skriker og skråler hele tiden om hvor venstredominert pressen er, uten å ta hensyn til at det handler om at man i pressen faktisk møter flere synspunkt, mens man i menigheten bare vil høre ett.
    Det at man utsettes for flere synspunkt er positivt, med unntak av i menigheten, der man bare vil bli forkynt til.

Gratis råd:
    Den dagen høyresiden aksepterer at det finnes flere meninger, og våger å begynne å takle disse, ærlig, så vil man også begynne å ta høyresiden mer seriøst. Ta i betraktning retorikken om landsmordere, landsforrædere, Bondesvik og hva annet man drev og liret av seg - som at Utøya var en indoktrineringsleir for palestinatro antisemitter ... sukk.

Se på tullingen Perry i USA, snart begynner han å snakke om "need to preserve my precious bodily fluids" (Dr. Strangelove referanse). Høyresiden er rabiat virkelighetsfornektende, og vil ikke høre noe som utfordrer dens dogma, derfor vil den ha Fox.

Hans seneste er en påstand om at klimavitenskapsmenn fordreier vitenskapelige resultater for å få "billions and trillions" i støtte. Bli nå for en gangs skyld voksne, og sats på å møte folk ærlig, med fakta i hånd, i stedet for å forsøke å omstøte alt som man finner ubehagelig eller ikke i tråd med hva som ble forkynt på seneste menighetsmøte.

Samfunnet består av mange ulike meninger, og det er et sunnhetstegn.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.614
    Men vi har jo TV2. Iallefall sålenge Stenstrøm hadde Holmgang så hadde FrP klippekort til programmet. Pluss en programleder som ryddet vei for dem.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.529
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Cappuccino skrev:
    totte skrev:
    vredensgnag skrev:
    La gå at NRK av og til kan være vel sosialdemokratiske, men omtrent hvor venstrevridde er Finansavisen, Dagens Næringsliv, Aftenposten, TV2 og VG, bare for å nevne noen? TV2 har vel omtrent skapt FrP som fenomen med alle sine "men Stoltenberg, har ikke Carl I Hagen rett når han sier at ...?" Hvis du befinner deg så langt ut i skauen på høyre fløy at alle disse ser "venstredominerte" ut for deg så blir jeg litt bekymret. Og jeg har vært med på ganske mange valgkamper for Høyre.

V

vredensgnag

Gjest
    Cappuccino skrev:
    vredensgnag skrev:
    Tror du misforstod. Mente mer jordnært enn Fox News...
    Hvorfor ikke bruke eksisterende medier, og spre budskapet sitt der. Jeg leser om Frp overalt, jeg ser Frp overalt. Det jeg leser og ser har folk i Frp sagt, eller står de og sier inn i kamera. Hva mer vil man ha?

Kikk på hva som sies, og hvordan det sies, og jobb med å overbevise folk med kjensgjerninger fremfor latterlige overdrivelser som at "alle terrorister er muslimer".

C

Cappuccino

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Cappuccino skrev:
    vredensgnag skrev:
    Hvorfor ikke bruke eksisterende medier, og spre budskapet sitt der. Jeg leser om Frp overalt, jeg ser Frp overalt. Det jeg leser og ser har folk i Frp sagt, eller står de og sier inn i kamera. Hva mer vil man ha?

Kikk på hva som sies, og hvordan det sies, og jobb med å overbevise folk med kjensgjerninger fremfor latterlige overdrivelser som at "alle terrorister er muslimer".
    Skjønner meg ikke alltid på deg... Har aldri sagt eller ment det siste du nevner og kommer heller aldri til å mene eller si det...!
    Ikke ta alle over en kam, vær så snill.

V

vredensgnag

Gjest
    Cappuccino skrev:
    vredensgnag skrev:
    Cappuccino skrev:
    vredensgnag skrev:

Skjønner meg ikke alltid på deg... Har aldri sagt eller ment det siste og kommer heller aldri til å mene eller si det...!
    Er ikke deg spesifikt dette er rettet til, men snarere til vedkommende i Frp som ønsker seg Fox News i Norge, som skal presentere høyrepolitikk.

– Du mener det er behov for en TV-kanal som tar et rent høyrepolitisk standpunkt?
    – Det hadde vært bra for demokratiet. Venstresiden dominerer norske medier totalt.

Det som står der er bare tull - venstresiden dominerer overhodet ikke norske medier totalt. Faen, jeg kan ikke slå på tv eller radio uten å høre Siv Jensen og andre fra Frp som klager over et eller annet som er feil.

C

Cappuccino

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Det som står der er bare tull - venstresiden dominerer overhodet ikke norske medier totalt.
    Ikke total dominanse, bare snakk om å rette opp litt i en noe skjev balanse. 50/50 er ideelt for demokratiet.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.669
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tror jeg vil karakterisere mesteparten av journaliste som noe venstrevridd, med ett og annet unntak.

Dog vil jeg IKKE ha Fox i Norge, siden Fox leverer halvsannheter, fanteri og hatpropaganda. Fox har en stor del av ansvaret for framveksten av Tea Party, og ekstreme høyreorienterte. Den slags har vi ikke bruk for i Norge (selv om jeg er sympatisk til FrP på mange områder).

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    lars_erik skrev:
    f skrev:
    Som sagt i en annen tråd, er det i tråd med all erfaring.

Siden de andre partiene tydeligvis ikke har lært nå heller hvordan man takler Carl Ivar, får han nok engang ta på seg offer-rollen i fred og ro, og ender opp med å snu det hele til sin fordel. Han skulle selvsagt ha blitt verbalt most, tilintetgjort og grusa etter uttalelsene om bruk av etterforskningmidler etter massakeren. I stedet blir han nok engang tiet i hjel. Det har alltid ført til at han kommer ut som seierherre. Så også nå.
    Det virker litt rart, men Carl Ivar har da alltid fremstått som det store offeret :eek:

V

vredensgnag

Gjest
    Cappuccino skrev:
    vredensgnag skrev:
    Det som står der er bare tull - venstresiden dominerer overhodet ikke norske medier totalt.
    Ikke total dominanse, bare snakk om å rette opp litt i en noe skjev balanse. 50/50 er ideelt for demokratiet.
    Cappuccino - hverken ytterste venstreside eller ytterste høyreside i vårt offisielle politiske spektrum er gode til å bedømme 50/50.

C

Cappuccino

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Cappuccino skrev:
    vredensgnag skrev:
    Cappuccino - hverken ytterste venstreside eller ytterste høyreside i vårt offisielle politiske spektrum er gode til å bedømme 50/50.
    Ser det...

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.529
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Cappuccino skrev:
    vredensgnag skrev:
    Halloi, hvis du setter opp et slikt kriterie med deg selv som fasit vil den balansen komme mest an på hvor du står. Erling Folkvord er sannsynligvis hellig overbevist om at norske medier inngår i en eneste høyrevridd kapitalistisk kabal, med enkelte spaltister i Klassekampen som hederlige unntak. Stikk fingern i jorda og innse at mediebildet gjenspeiler landet sånn omtrent. De forsøkene som har vært på å lage "høyrevridde" medier, som Søndag Søndag, endte opp som parodier av seg selv ganske fort.

Jeg avskyr forresten de amerikanske lettvinthetene om "teach both sides of the controversy!" Hvis den ene parten mener at månen er en steinklump i bane rundt jorden og den andre parten mener at månen er en grønn ost som henger i passe høyde for servering på rutefly, så blir det tussete å kreve at begge sider skal "behandles likt" og få like mye sendetid. Det er sånt som disse amerikanske kreasjonistene argumenterer med.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Av en eller annen grunn finner jeg det interessant og kanskje litt opportunt å poste en lenke til Aidan Rankins kronikk "Escape from UKIP" igjen. Den stod i New Statesman i 2004, men er fortsatt like aktuell. I alle fall minst like aktuell som "Anti-Fascism is the New Fascism" fra 2002.

Den handler om hans oppgjør med høyresiden, og er altså forfattet av samme person som skrev essayet "Anti-Fascism...".

Sitatet om "Renouncing the right" i signaturen min stammer fra kronikken, og det bør vel være en smakebit som gjør mange nysgjerrig, tipper jeg. Og svært passende for sentralister, som normalt har veldig god og lang erfaring med nasty hangovers. ;D

http://www.newstatesman.com/200406140013
    Tired of the political correctness of the left, Aidan Rankin joined Ukip. Becoming right-wing gave him a sense of excitement, akin to indulging in sexual "rough trade". But he found a bleak world of bigots who hated foreigners, gays and Muslims

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    En løsning kunne naturligvis være å forby Fox. AP planla jo som kjent å sette opp støysendere langs grensen til Sverige for å hindre Ola å se svensk TV. I dag har man andre muligheter. Man kan forby. I det godes tjeneste og til vårt alles beste. ;)

V

vredensgnag

Gjest
    oddgeir skrev:
    En løsning kunne naturligvis være å forby Fox. AP planla jo som kjent å sette opp støysendere langs grensen til Sverige for å hindre Ola å se svensk TV. I dag har man andre muligheter. Man kan forby. I det godes tjeneste og til vårt alles beste. ;)
    Fox finnes da allerede. Hvorfor forby det? Riktignok er de nå under etterforskning for å ha snikavlyttet overlevende etter 9/11 ofre, men det ordner seg nok. Og riktignok har hovedeier og hans sønn løyet til det britiske parlamentet, ganske grove løgner. Men hvem vet, kanskje det også ordner seg.

Det som derimot er etterspurt er en norsk tv-stasjon, som skal sende høyrepolitikk. Skal heller ikke forbys, men blir spennende å se hvem som satser pengene.

(TO - som sedvanlig har du fordreid poenget til noe helt annet, for å snekre et offer. Tourettes, det her)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    vredensgnag skrev:
    oddgeir skrev:
    Fox finnes da allerede. Hvorfor forby det? Riktignok er de nå under etterforskning for å ha snikavlyttet overlevende etter 9/11 ofre, men det ordner seg nok. Og riktignok har hovedeier og hans sønn løyet til det britiske parlamentet, ganske grove løgner. Men hvem vet, kanskje det også ordner seg.

Det som derimot er etterspurt er en norsk tv-stasjon, som skal sende høyrepolitikk. Skal heller ikke forbys, men blir spennende å se hvem som satser pengene.

(TO - som sedvanlig har du fordreid poenget til noe helt annet, for å snekre et offer. Tourettes, det her)
    Se der var du ja. En ny diagnose. Takk skal du ha.

Spøk til side. Det er synd at vi ikke har en kvalitetskanal som kan fungere som en korrektiv og alternativ til NRK. Det hadde vært bra for seerne, og det hadde vært bra for NRK. Kanskje kunne man få en annen vinkling på utenriksstoff og hjemlig politikk. Dessverre er markedet for nok en kanal for lite her på berget, så da er man henvist til utenlandske TV-kanaler for å sikre et balansert bilde av det som skjer i verden.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.614
    oddgeir skrev:
    vredensgnag skrev:
    oddgeir skrev:

Spøk til side. Det er synd at vi ikke har en kvalitetskanal som kan fungere som en korrektiv og alternativ til NRK. Det hadde vært bra for seerne, og det hadde vært bra for NRK. Kanskje kunne man få en annen vinkling på utenriksstoff og hjemlig politikk. Dessverre er markedet for nok en kanal for lite her på berget, så da er man henvist til utenlandske TV-kanaler for å sikre et balansert bilde av det som skjer i verden.
    Du har jo TV2, t.om. TV nyhetskanalen, nyheter 24/7

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Hvis man vil orientere seg kommer man uansett ikke så langt med bare norske kanaler. Utenriksstoffet både i aviser og på fjernsyn er vel ganske begrenset. For det meste klipp og lim fra nyhetsbyråer og blogger får jeg inntrykk av.

De fleste er da også i stand til å forstå engelsk bra nok til å kunne se på BBC, CNN, Al Jazeera eller en av de mange nettbasete kanalene etc. Det er helt unødvendig med en norsk mellommann som skal drøvtygge og forenkle innholdet for norske seere og lesere. Utover det kan vel folk få inn svenske og danske rikskanaler hvis engelsk er vanskelig.

Skjønner man ikke annet enn norsk så er vel ikke horisonten stor nok til at man behøver noe annet enn lokalnyheter.

ch

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    1.637
    Dekning av verden utenfor Norge er meget mangelfull og tildels fordomsfull i norske media.
    En trenger bare følge litt med i NYTimes, BBC, og andre kvalitetskilder samt sammenholde med hva som i virkeligheten skjer for å oppdage det.
    Skal man ha noen sjanse for å forstå amerikansk politikk, for eksempel, er helt nødvendig å følge med i (fortrinnsvis) amerikansk media, og også lese synspunkter og analyser av kommentatorer fra begge sider av det politiske spekteret.
    Det betyr ikke at det er nødvendig å gå så langt som å se Fox News, men kanskje er det også en fordel på samme måten at Pravda var en av de nødvendige kildene til å forstå Sovjet i "gamle dager".

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Pink_Panther skrev:
    oddgeir skrev:
    vredensgnag skrev:
    oddgeir skrev:

Ja, det har du rett i. Like fullt kan en nyhet fortone seg helt annerledes og med et helt annet fokus på tyske eller engelske nyheter enn på norske, være seg NRK eller TV2.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    oddgeir skrev:
    Hvis man vil orientere seg kommer man uansett ikke så langt med bare norske kanaler. Utenriksstoffet både i aviser og på fjernsyn er vel ganske begrenset. For det meste klipp og lim fra nyhetsbyråer og blogger får jeg inntrykk av.

De fleste er da også i stand til å forstå engelsk bra nok til å kunne se på BBC, CNN, Al Jazeera eller en av de mange nettbasete kanalene etc. Det er helt unødvendig med en norsk mellommann som skal drøvtygge og forenkle innholdet for norske seere og lesere. Utover det kan vel folk få inn svenske og danske rikskanaler hvis engelsk er vanskelig.

Skjønner man ikke annet enn norsk så er vel ikke horisonten stor nok til at man behøver noe annet enn lokalnyheter.
    Selvsagt.

Jeg har ingen illusjoner om at en norsk krøsus vil kaste bort penger på et slikt prosjekt.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.614
    oddgeir skrev:
    Pink_Panther skrev:
    oddgeir skrev:
    vredensgnag skrev:
    oddgeir skrev:

Ja, det har du rett i. Like fullt kan en nyhet fortone seg helt annerledes og med et helt annet fokus på tyske eller engelske nyheter enn på norske, være seg NRK eller TV2.
    Men det var jo en norsk konkurrent til NRK du etterlyste.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Pink_Panther skrev:
    oddgeir skrev:
    Pink_Panther skrev:
    oddgeir skrev:
    vredensgnag skrev:
    oddgeir skrev:

Men det var jo en norsk konkurrent til NRK du etterlyste.
    Det hadde vært fint ja, men jeg innser at det kommer ikke. Dermed er det utenlandske stasjoner som gjelder. Og, som Deph skriver, de utenlandske hadde man brukt uansett.

Man får aldri nok nyheter. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn