|
Jeg antar uten visere at du ikke regner kamerat Steklov blant disse?totte skrev:Gi mig de rene og ranke, de faste og sterke menn
Jo, men det lå i bunn her at de har en dobbeltmoral. Det er den siden jeg kommenterer. Kristin Halvorsen har ingen dobbeltmoral i denne saken, for hun har konsekvent stemt mot enhver særordning for folkevalgte. Så da er det selve reformen hun må stille seg bak, uten anklager om dobbeltmoral.Smorte24 skrev:Det er regjeringen som har bestemt at vi vanlige arbeidsfolk må jobbe lenger for vår pensjon, SV er en del av denne.baluba skrev:Det står at de kan gjøre det, ikke at de vil gjøre det. Kristin Halvorsen kan du ikke klandre for noe. Hun har ikke bebudet noen avgang med pensjon, og hun representerer det eneste partiet som konsekvent har stemt mot lukurative pensjons og lønnsavtaler til seg selv som politikere. Vet ikke helt, men jeg tror ikke FrP har ivret i kampen mot egen pensjons slik som SV har hatt det som en merkesak å gjøre. Så du er litt vel kjapt ute med fordømming av en person som hverken har uttalt eller gjort noe galt enda.Smorte24 skrev:Litt vanskelig siden det står kun i papirutgaven, regner med at det kommer på noen nettaviser i morgen.Nifelheim skrev:Foreslår at du slenger opp en link jeg.runenilsen skrev:Nei, det står bare litt om hva noen politikere mener vi "alminnelige" mennesker bør gjøre, i motsetning til hva de gjør selv...
Her står det om Roar Flåthen og hans pensjonsordning.
http://www.abcnyheter.no/nyheter/110628/far-million-pensjon-fra-63-ar
Men det står på side 12 og 13 i vg sin avisutgave i dag at Jens Stoltenberg og Kristin Halvorsen kan gå av med pensjon om 3 år, da er Jens Stoltenberg 55 år og Kristin Halvorsen 53 år.
Dette er de samme folkene som sier at vi vanlige folk må jobbe lenger, typisk de røde, gjør som jeg sier men ikke som jeg gjør.
Men som sagt jeg regner med at vi kan linke en link ang dette i morgen.
Når det gjelder Stoltenberg så stiller det seg annerledes, siden hans parti har innført ordningene (i samarbeid med så og si hele Stortinget). Men heller ikke han har bebudet noen tidlig pensjonering. Han kan, men kommer neppe til å gjøre det.
Men Stortinget må helt klart gå i seg selv for å se på sine egne ordninger. Men det er ikke forbeholdt regjeringen. Hele Stortinget er skyldige her såvidt jeg vet. Med unntak av SV.
Why does a dog lick his dick?baluba skrev:Det eneste argumentet du eventuelt har i ditt innlegg er at Stoltenberg er dobbeltmoralsk fordi hans parti har deltatt i å vedta regler for seg og sine som ikke gjelder for oss. Og før du svarer vil jeg minne på at også FrP har vært med på Stortingets galopp opp gjennom årene.
He he hetotte skrev:Why does a dog lick his dick?baluba skrev:Det eneste argumentet du eventuelt har i ditt innlegg er at Stoltenberg er dobbeltmoralsk fordi hans parti har deltatt i å vedta regler for seg og sine som ikke gjelder for oss. Og før du svarer vil jeg minne på at også FrP har vært med på Stortingets galopp opp gjennom årene.
Bibliotek innebærer kultur og alle vet jo at FrP ikke kan fordra kultur som er en annen enn Grilldress og DDE. 8) Leksa er jo at kultur skal man betale for. Staten skal ikke bidra med noe.Gjestemedlem skrev:Sjefsklovnen Tybring-Gjedde har pønsket. Det er jo en kjensgjerning at jo mer kunnskap og utdanning man har jo mindre sannsynlig er det for at man skal stemme Frp.
Løsningen er derfor å lage en egen ny avgift for bruk av biblioteker. En biblioteks- og kunnskapsskatt. Skummelt hvis folk i for stor grad leser seg opp her i verden, så dette en adferd den lysende eferpisten vil til livs.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10080257
Ja, vi senker avgiften på sprit og tobakk så kan vi heller ta det igjen på kunnskap og utdanning.Gjestemedlem skrev:Sjefsklovnen Tybring-Gjedde har pønsket. Det er jo en kjensgjerning at jo mer kunnskap og utdanning man har jo mindre sannsynlig er det for at man skal stemme Frp.
Løsningen er derfor å lage en egen ny avgift for bruk av biblioteker. En biblioteks- og kunnskapsskatt. Skummelt hvis folk i for stor grad leser seg opp her i verden, så dette en adferd den lysende eferpisten vil til livs.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10080257
På hvilken måte er dette rasistisk?lars_erik skrev:Så viser rasistene sitt sanne ansikt. Igjen. Men mer ille enn noen gang.
Jeg vemmes i avsky over disse menneskelignende barbarene!
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10088734
Vil minne om denne talen for snart 50 år siden.
Fortsatt aktuell. Og hvilken tale! Finnes det noen bedre tale enn dette som er filmet?lars_erik skrev:Så viser rasistene sitt sanne ansikt. Igjen. Men mer ille enn noen gang.
Vil minne om denne talen for snart 50 år siden.
Det har lite med utdanning å gjøre men hvilket ståsted man har utfra hvilken sosial posisjon man har. I gamle dager brukte AKP'ere å proletarisere seg i form av å ta drittjobber. Man kan si mye om AKP'ere men dette var nyttig. Ved å forandre ståsted ser man verden fra en annen vinkel.Gjestemedlem skrev:Sjefsklovnen Tybring-Gjedde har pønsket. Det er jo en kjensgjerning at jo mer kunnskap og utdanning man har jo mindre sannsynlig er det for at man skal stemme Frp.
Smorte24 skrev:lars_erik skrev:Så viser rasistene sitt sanne ansikt. Igjen. Men mer ille enn noen gang.
På hvilken måte er dette rasistisk?
Slapp av smorte24 det finnes absolutt intet rasistisk med den uttalelsen. At noen enda ikke har forstått at dagens bistand/asylpolitikk aldri kan løse fattigdomsproblemet burde hvert en gåte, noe det ikke er! Grunnen til dette er selvsagt at den overdrevne empatien og moralske overlegenheten til mange av forkjemperne er falsk og kun brukt som maktmiddel for å fremføre/gjennomføre løsninger der hjelp av noen få fattige kun er et biprodukt av de egentlige målene.
Labour i England hadde jo en hemmelig plan, AP er et søsterparti, noen grunn til at ikke tilsvarende tanker lurte i bakgrunnen?
http://www.manews.org/0610plot.html
Plot Exposed in Britain
In Britain, mass immigration has already been exposed by a former Labor Party insider as a political strategy used against conservative opponents. Andrew Neather, a former senior aide to Labor Prime Minister Tony Blair and Home Secretary Jack Straw, admitted in an October 2009 article in the London Evening Standard that mass immigration didnt just happen: the deliberate policy of Ministers from late 2000 ... was to open up the UK to mass immigration. Neather, who still supports mass immigration from the Third World, said that in meetings with government officials, the plan had what he called a driving political purpose which was to defeat the conservative Tory opposition. He wrote, mass immigration was the way that the Government was going to make the UK truly multicultural. I remember coming away from some discussions with the clear sense that the policy was intended even if this wasnt its main purpose to rub the Rights nose in diversity and render their arguments [against multiculturalism] out of date. He said the government intended to keep the plan secret, for fear of alienating the public. He wrote, ministers wouldnt talk about it. ... [W]hile ministers might have been passionately in favour of a more diverse society, it wasnt necessarily a debate they wanted to have in working mens clubs... Since poorer non-white immigrants tend to vote liberal-left when they become citizens while older, mostly white voters tend to support the conservatives, Labor Party leaders knew immigration would give them electoral advantages.
Here in the U.S., the plan to transform America by granting citizenship to increasing numbers of poor, low-skilled, non-white illegal immigrants for precisely the same reasons is quietly recommended by Democrat Party strategists and left-wing leaders. But publicly they claim to support mass immigration of poor Third World populations for purely humanitarian or moral reasons
Disse multikulturelle pådriverne er jo ofte de samme som reiser rundt å leker fredsmeklere samt står i første rekke og jubler når nye stater blir opprettet grunnet uoverstigelige etnisk/religiøse konflikter, at disse med så lite gangsyn i så lang tid har fått lagt premissene for samfunnsdebatten er en skam!
Heldigvis er tiden omme for at slike som lars_erik klarer å stilne en nødvendig debatt med å skrike ut om rasisme, hersketeknikker uten argumenter er greit om man ønsker å fremstå som en idiot!
Det har seg slik at Frps tankegang kan ikke bekjempes med å forklare de at de tar feil. Den må rett og slett bekjempes med å opplyse folk om hva partiet står for, og hva det vil føre med seg for folk. Da bruker man energien på annet enn inngrode reaksjonære. Som før sagt; et parti som har en nestleder som er dømt for vold mot en asylsøker og som har opptrådt full på stortingets talerstol, fortjener ingen respekt. Kun forakt.Roald skrev:Nok et innlegg som bekrefter hva jeg sier, mangel på argumenter og løsninger som kan forbedre situasjonen for flest mulig kommer lang ned på listen, her vist tydelig av en med selvoppnevnt moralsk overlegenhet :-[
Jeg har tidligere henvist til hvordan Kina med sin tilnærming sannsynligvis har parkert vår feilslåtte bistand og innvandringspolitikk når det gjelder å løfte folk i Afrika ut av bunnløs fattigdom.
Hva med å fremføre noen argumenter innimellom personkarakteristikkene bare sånn for variasjonens skyld
Det som jo er helt utrolig, er at partiets svært høye andel av trygdede vil tape enormt på at dette partiet får makt. Kunnskapsnivået til dets velgere er ikke særlig høyt.Nifelheim skrev:http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55666.msg1155335.html#msg1155335
et eksempel på frps våte drøm.
Virkningene i etterkant er ikke så farlig.
Hei Voff!Voff skrev:Det har lite med utdanning å gjøre men hvilket ståsted man har utfra hvilken sosial posisjon man har. I gamle dager brukte AKP'ere å proletarisere seg i form av å ta drittjobber. Man kan si mye om AKP'ere men dette var nyttig. Ved å forandre ståsted ser man verden fra en annen vinkel.Gjestemedlem skrev:Sjefsklovnen Tybring-Gjedde har pønsket. Det er jo en kjensgjerning at jo mer kunnskap og utdanning man har jo mindre sannsynlig er det for at man skal stemme Frp.
Det fan så greit å være generøs med andres penger (les oljepenger) dersom man er statsansatt med 500 000+ i lønn, to-kaffe hver dag og vinlotteri på fredagene, vanntett oppsigelsesvern og ingen som bryr seg om jobber eller ei, og dersom noen skulle bry seg så sykemelder du deg bare (jeg har vært statsansatt i 10år). Slike stemmer gjerne SV og AP eller endog Rødt fordi det er den sikreste måten og framholde status quo eller øke sine egne fordeler økonomisk og sosialt på bekostning av andre. Samtidig forlanger man at de som tjenestegjør for en skal jobbe mer for mindre penger hvert år; les sosial dumping. Ofrene stemmer gjerne FRP i protest. Dersom du jobber rævva av deg på dårlig betalt drittjobb og får vite en typisk somalisk alenemor får 15 000kr i måneden per barn og det er i snitt 3.8 av dem + trygd (do the math), så blir du gjerne ikke like generøs som de som ruller seg i velstand hvor slikt ikke betyr noe særlig for de har et konstant sugerør ned i statskassa med ingen krav om effektivitet eller konkuransutsetting hengende over seg.
Perspektivet er avhengig av ståsted og så kan vi diskutere hvem som har rett....
Han sikter kanskje til dette:ArtDeco skrev:Hei Voff!Voff skrev:Det har lite med utdanning å gjøre men hvilket ståsted man har utfra hvilken sosial posisjon man har. I gamle dager brukte AKP'ere å proletarisere seg i form av å ta drittjobber. Man kan si mye om AKP'ere men dette var nyttig. Ved å forandre ståsted ser man verden fra en annen vinkel.Gjestemedlem skrev:Sjefsklovnen Tybring-Gjedde har pønsket. Det er jo en kjensgjerning at jo mer kunnskap og utdanning man har jo mindre sannsynlig er det for at man skal stemme Frp.
Det fan så greit å være generøs med andres penger (les oljepenger) dersom man er statsansatt med 500 000+ i lønn, to-kaffe hver dag og vinlotteri på fredagene, vanntett oppsigelsesvern og ingen som bryr seg om jobber eller ei, og dersom noen skulle bry seg så sykemelder du deg bare (jeg har vært statsansatt i 10år). Slike stemmer gjerne SV og AP eller endog Rødt fordi det er den sikreste måten og framholde status quo eller øke sine egne fordeler økonomisk og sosialt på bekostning av andre. Samtidig forlanger man at de som tjenestegjør for en skal jobbe mer for mindre penger hvert år; les sosial dumping. Ofrene stemmer gjerne FRP i protest. Dersom du jobber rævva av deg på dårlig betalt drittjobb og får vite en typisk somalisk alenemor får 15 000kr i måneden per barn og det er i snitt 3.8 av dem + trygd (do the math), så blir du gjerne ikke like generøs som de som ruller seg i velstand hvor slikt ikke betyr noe særlig for de har et konstant sugerør ned i statskassa med ingen krav om effektivitet eller konkuransutsetting hengende over seg.
Perspektivet er avhengig av ståsted og så kan vi diskutere hvem som har rett....
Kan du dokumentere påstanden om at sitat; "en typisk somalisk alenemor får 15 000kr i måneden per barn og det er i snitt 3.8 av dem + trygd .."
Hvis du kan det skal jeg nemlig stemme FRP i 2013.
AD
EDIT: Typo
Selv den udokumenterte påstanden er jo at i snitt får alle landets aleneforeldre 15000kr/måned pr barn. Det er klart at de med 1 barn (under 8 år) på grunn av overgangsstønad drar snittet vesentlig opp.Gubra skrev:Han sikter kanskje til dette:ArtDeco skrev:Hei Voff!Voff skrev:Det har lite med utdanning å gjøre men hvilket ståsted man har utfra hvilken sosial posisjon man har. I gamle dager brukte AKP'ere å proletarisere seg i form av å ta drittjobber. Man kan si mye om AKP'ere men dette var nyttig. Ved å forandre ståsted ser man verden fra en annen vinkel.Gjestemedlem skrev:Sjefsklovnen Tybring-Gjedde har pønsket. Det er jo en kjensgjerning at jo mer kunnskap og utdanning man har jo mindre sannsynlig er det for at man skal stemme Frp.
Kan du dokumentere påstanden om at sitat; "en typisk somalisk alenemor får 15 000kr i måneden per barn og det er i snitt 3.8 av dem + trygd .."
AD
http://www.youtube.com/watch?v=N-7gPr9KN6E
ArtDeco skrev:Selv den udokumenterte påstanden er jo at i snitt får alle landets aleneforeldre 15000kr/måned pr barn. Det er klart at de med 1 barn (under 8 år) på grunn av overgangsstønad drar snittet vesentlig opp.Gubra skrev:Han sikter kanskje til dette:ArtDeco skrev:Hei Voff!Voff skrev:Det har lite med utdanning å gjøre men hvilket ståsted man har utfra hvilken sosial posisjon man har. I gamle dager brukte AKP'ere å proletarisere seg i form av å ta drittjobber. Man kan si mye om AKP'ere men dette var nyttig. Ved å forandre ståsted ser man verden fra en annen vinkel.Gjestemedlem skrev:Sjefsklovnen Tybring-Gjedde har pønsket. Det er jo en kjensgjerning at jo mer kunnskap og utdanning man har jo mindre sannsynlig er det for at man skal stemme Frp.
AD
http://www.youtube.com/watch?v=N-7gPr9KN6E
Eksemplet som det ble henvist til var 800 000 over 5 år, noen som tilsvarer 13.333 kr/pr måned samlet for alle de 3,8 barna.
Du kan altså ikke gange 15000*3,8, det ville utgjort 3,4 mill.
Filmsnutten på youtube med tilhørende kommentarer er FrP retorikk som spekulerer i at folk hører det de ønsker å høre. Se innlegget selv.![]()
Takk for uthevingen, du klarer ikke lese en hel setning?Gubra skrev:ArtDeco skrev:Filmsnutten på youtube med tilhørende kommentarer er FrP retorikk som spekulerer i at folk hører det de ønsker å høre[/color]. Se innlegget selv.
Frp-retorikk på NRK? Ja,ja.........
ArtDeco skrev:Litt mere personangrep fra de røde.Gubra skrev:ArtDeco skrev:Filmsnutten på youtube med tilhørende kommentarer er FrP retorikk som spekulerer i at folk hører det de ønsker å høre[/color]. Se innlegget selv.![]()
I forrige uke ble en mann banket opp av 4 pakistanere på Grorud i Oslo, han var ute med sine 2 hunder, de tok den ene og den andre hunden stakk av. Så da ble vel den hunden leketøy for kamphundene den kvelden.
Ikke et forbannet ord av dette i norske aviser, grunnen til at jeg vet dette er at jeg går tur sammen med hun ene som sitter i FOD gården sitt styre, hun fikk en telefon den kvelden mens vi gikk tur ang den andre hunden som stakk av.
Takk skal dere ha at vi ikke Oslo lenger kan gå ut om kvelden på byen eller gå i skogen med våre hunder.
Eller at damene i Oslo lenger kan gå ut uten noen sikkerhetsvakter, jeg takker dere, men jeg lurer bare på hvorfor ikke dere flyttet til disse landene istedenfor å ta de hit?
Takk for uthevingen, du klarer ikke lese en hel setning?
Så skal du selvfølgelig være unnskyldt for at du ikke forsto innslaget på NRK heller.
;DArtDeco skrev:Takk for uthevingen, du klarer ikke lese en hel setning?Gubra skrev:ArtDeco skrev:Filmsnutten på youtube med tilhørende kommentarer er FrP retorikk som spekulerer i at folk hører det de ønsker å høre[/color]. Se innlegget selv.![]()
Så skal du selvfølgelig være unnskyldt for at du ikke forsto innslaget på NRK heller.
Jeg vil ikke skjære alle FrP’erne over en kam heller. Det finnes kunnskapsrike FrP'ere også, selv om jeg ikke har sett dem i denne tråden.lars_erik skrev:;DArtDeco skrev:Takk for uthevingen, du klarer ikke lese en hel setning?Gubra skrev:Frp-retorikk på NRK? Ja,ja.........ArtDeco skrev:Filmsnutten på youtube med tilhørende kommentarer er FrP retorikk som spekulerer i at folk hører det de ønsker å høre[/color]. Se innlegget selv.
Er jo det jeg sier jo, at kunnskapsnivået til Frps velgere ikke helt når opp.... 8)
Jeg syns du skriver underholdende og morsomt! ;DGubra skrev:Art Deco:
Snutten på Youtube var fra et innslag i Dagsrevyen. Ikke en plass i innslaget er det personer fra eller henvisninger til FrP.
Jeg skrev Filmsnutten på youtube med tilhørende kommentarer
Opplysningen om i snitt kr. 15.000 pr. barn fremkommer i innslaget, likeså at somaliere har i gjennomsnitt 3,8 barn.
Tallene betviles ikke, poenget er at man ikke får 15000 pr barn når man har 3,8 av dem
Antallet 100 (personer eller familier?) oppgis av direktøren i NAV Kontroll.
Heller ikke dette tallet betviles. Hvor er tallet på hvor mange Somaliske aleneforeldre som bor i Oslo? For at hundre skal være være typisk bør det utgjøre en viss andel av totalen
Det forundrer meg hvilket hat enkelte her på sentralen klarer å legge for dagen når det gjelder FrP. Likeså denne evnen til å se FrP-spøkelser på høylys dag. Det siste har muligens noe med å fore sin egen virkelighetsoppfatning med passende opplysninger. Det værste som kunne skje var vel å måtte innrømme at FrP muligens, kanskje, har rett i et eller annet.
I det minste kan man da iallefall holde seg for god for å komme med nedlatene personkarakteristikker?
Jeg forstår at det siste nok er vanskelig når blodtrykket øker bare ved synet av de tre grufulle bokstavene, men du kan jo prøve.
Du klarer å syte over personkarakteristikker i en setning for så selv å komme med en nedlatende insinuasjon i den neste.
lars_erik skrev:Det som jo er helt utrolig, er at partiets svært høye andel av trygdede vil tape enormt på at dette partiet får makt. Kunnskapsnivået til dets velgere er ikke særlig høyt.Nifelheim skrev:http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,55666.msg1155335.html#msg1155335
et eksempel på frps våte drøm.
Virkningene i etterkant er ikke så farlig.
Mens lovlydige arbeidssøkere blir sendt ut, selv om vi faktisk har litt behov for arbeidskraft. Her har byråkratiet en utfordring før de helt mister tilliten. Nyttige folk må ut, unyttige får bli. Det er UDI og Nemnda det må gjøres noe alvorlig med.Smorte24 skrev:
Jeg har et spøsrmål til deg, Smorte24, som jeg håper å kunne få et sakelig begrunnet svar på:Smorte24 skrev:Har avisene sluttet å skrive om alle voldtektene som asylsøker gjør, jeg finner utrolig mange artikler men det er lite nå om dagen.
3 jenter i 12-13 års alderen voldtatt av asylsøkere
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=1972487
11 åring slått ned og voldtatt
http://www.groruddalen.no/arkiv/2000/0331/sak2.doc
Ellers er det bare å se litt på den lenken her under:
http://ajnorge.0catch.com/Norge/Voldtekt.htm
Så vet vi at voldtektene i Oslo i helgen var av asylsøkere.
Jeg regner med at disse jentene takker dere så meget som vil ha de her, tror de setter veldig stor pris på at dere kritiserer FRP fordi de hugger ned noen ekstra trær eller at en av de selger aksjer litt for tidlig.
Å samle nyhetssaker over tid er noe alle kan gjøre, og da kan alle grupper i samfunnet stigmatiseres som overgripere av en eller annen art. Alle samfunnsgrupper gjør seg skyldige i kriminelle handlinger.Smorte24 skrev:Har avisene sluttet å skrive om alle voldtektene som asylsøker gjør, jeg finner utrolig mange artikler men det er lite nå om dagen.
3 jenter i 12-13 års alderen voldtatt av asylsøkere
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=1972487
11 åring slått ned og voldtatt
http://www.groruddalen.no/arkiv/2000/0331/sak2.doc
Ellers er det bare å se litt på den lenken her under:
http://ajnorge.0catch.com/Norge/Voldtekt.htm
Så vet vi at voldtektene i Oslo i helgen var av asylsøkere.
Jeg regner med at disse jentene takker dere så meget som vil ha de her, tror de setter veldig stor pris på at dere kritiserer FRP fordi de hugger ned noen ekstra trær eller at en av de selger aksjer litt for tidlig.
Det er referat fra en australsk sak. Her tolkes uttrykket kaukasier slik at det ikke finnes muslimer som er kaukasiere. Kanskje det skyldes at Australia er på den andre siden av jorden, men her i Europa vet vi da bedre? Ikke alle, åpenbart. (Denne saken er forresten ti år gammel)Det fremgår av den refererte artikkelen at de omtalte voldtektsgjengene har muslimsk bakgrunn, og at alle deres ofre var hvite kaukasiere, dvs ikke-muslimer.
Gjest skrev:Saklig debatt er best.