G
Gjestemedlem
Gjest
Det er ikke noe galt å stemme ut i fra egeninteresser. Mange partier er jo bygget rundt dette. Men det dypt ironiske er jo at mange av dem som stemmer på Frp i den tro at det er av egeninteresse faktisk gjør seg selv en alvorlig bjørnetjeneste. De vil fort ende opp med dårligere lønn, dårligere arbeidsvilkår, kutt i sosiale goder og tjenester etc. Så den kronen eller to de ser for seg at de skal spare på bensinavgiften kan fort bli dyr for dem hvis de er vanlige lønnsmottakere og ikke bedriftseiere eller rentenister.Voff skrev:Jeg har vanskelig for å tro at det er mer egoisme i FRP enn i andre partier. SV sikrer lønn, oppsigelsesvern og andre goder for statsansatte sosionomer og har ingenting med felles beste å gjøre. AP sørger for at administratorer har gode vilkår (sjekket lønnsutviklingen for denne gruppen de siste ti år? - våre politikere er alle nærmest millionærer) + utvalgte deler av LO - de med høy status. Høyre vil at de rike skal bli rikere på bekostning av de fattige; omvendt Robin Hood politikk. Senterparytier vil gi mer penger til bøndene og landsbygda. De fleste stemmer etter lommeboka uansett partitilhørighet. Alle partier er for høye avgifter (untatt FRP?) og fortsatt lav inntektsskatt fordi dette sikrer at de fattige forblir fattige og at det ikke rammer den øvre middelklasse noe særlig (som stort sett stemmer SV, AP og Høyre).ArtDeco skrev:Det finnes mennesker i samfunnet vårt som er i stand til å se lengre enn sin egen nese og som prioriterer det de tror gavner felles beste.
Blant frp'ere jeg kjenner finner jeg ingen slike.
At lavlønnte FRP'ere ønsker lavere skatter slik at de kan nærme seg en typisk SV'ers levestandard finner jeg ikke merkelig eller mer egoistisk. Selv om jeg synes FRP's politikk er på trynet.
Å sitte på sin høye hest og framstille FRP sympatisører som egoister gjøres stost sett av folk som sitter svært godt i det og stemme på partier som sørger for at de fortsetter med det. Det er hykleri.
Kinesiske lønns- og arbeidsforhold er vel Frps våte drøm for Norge. Da blir vi jo vi lønnsmottakere "konkurransedyktige" og kan tjene gode penger for våre herrer og eiere.